.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Oznaczenia w Audi A6 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=45389 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 07:34:47 ] |
Tytuł: | Oznaczenia w Audi A6 |
Witam, poszukuje nowego auta-pod uwage biore A6 -rocznik 1998-2000. Jakie "fachowe" oznaczenie ma auto produkowane w tych latach??B5?? Poza tym od razu pytanie-na jakie silniki zwrocic uwage?Mysle o 1,8T lub 2,5tdi. Chcialbym wybrac wersje quattro jesli bedzie to mozliwe. Z gory dzieki. Pozdrawiam |
Autor: | talib1990 [ 03.wrz.2006 08:42:34 ] |
Tytuł: | Re: Oznaczenia w Audi A6 |
sirchaser napisał(a): Witam,
poszukuje nowego auta-pod uwage biore A6 -rocznik 1998-2000. Jakie "fachowe" oznaczenie ma auto produkowane w tych latach??B5?? Poza tym od razu pytanie-na jakie silniki zwrocic uwage?Mysle o 1,8T lub 2,5tdi. Chcialbym wybrac wersje quattro jesli bedzie to mozliwe. Z gory dzieki. Pozdrawiam B5 jest to oznaczenie A4 od 1994-2001 A6 w latach 1997-2004 miało oznaczenie C5 oczywiście polecany silnik to 2.5 TDI V6 i oczywiście z Q pozdrawiam. |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 09:46:01 ] |
Tytuł: | |
Tutaj => http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=45175 flavios pisze , ze 2,5 tdi v6 to szrot...co Wy na to?? Ja osobiscie slyszalem dobre opinie o tym silniku. Moze ktos podpowiedziec cos wiecej.Moj tata ma A6 1,8t.Wiec ten silnik znam. Sam chcialbym Quattro , z relatywnie malym spalaniem (przy 1,8t quattro juz troche pali, a i znalezc taki model ciezko).Tak wiec pomyslalem o 2,5 tdi v6. Bede wdzieczny za wszelkie opinie |
Autor: | talib1990 [ 03.wrz.2006 10:06:04 ] |
Tytuł: | |
to jest jednostkowa opinia..ale to normalne że nic nie jest niezawodne w 100 % zawsze znajdzie sie jakaś usterka która może zrazić do tego silnika. ja bym brał 2,5 tdi V6 Q...najlepiej Avancika częściej są spotykane. pozdrawiam |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 10:09:30 ] |
Tytuł: | |
talib1990 napisał(a): ja bym brał 2,5 tdi V6 Q...najlepiej Avancika częściej są spotykane. pozdrawiam
tylko avant!! |
Autor: | talib1990 [ 03.wrz.2006 10:43:01 ] |
Tytuł: | |
no to chyba problem rozwiązany pozdro. |
Autor: | flavios [ 03.wrz.2006 13:26:58 ] |
Tytuł: | |
talib1990 napisał(a): to jest jednostkowa opinia..ale to normalne że nic nie jest niezawodne w 100 % zawsze znajdzie sie jakaś usterka która może zrazić do tego silnika. Chyba sobie żartujesz??? Oficjalnie wiadomo że serwis LONG LIFE to pomyłka i z tego powodu właśnie MIKROSZKOPY pozajeżdżały wałki w swoich V6 TDI. DO tego dochodzą jeszcze suszary które trtezba wymienić i czasami głowice. Awięc sprawy które lepszych diesli 2,5 (czyt AAT i AEL) nie dotyczyły nigdy. Z tego wniosek że jeżeli auto nie ma już tego porobionego to jak kupisz to będziesz musiał sam zrobić. Zapewne planujesz kupić jakiegoś szrota od turka albo od ruskiego w cenie od 7500 do 8500 euro. Jeżeli tak to musisz się z tym liczyć. Chcesz dobre zadbane auto to tylko Ebay niemiecki. Ale tam to już jest inna bajka bo TO ALICYTUJA DO OKOLO 9700-11000 EURO http://cgi.ebay.de/AUDI-A6-Avant-2-5-TD ... dZViewItem TO MOWI SAMO ZA SIEBIE http://cgi.ebay.de/AUDI-A6-2-5-V6-TDI-V ... dZViewItem jest tam wiecej aut (na ebay) ale one maja orginalne przebiegi sa zadbane i to co o nich pisze to prawda. a na mobile czy autoscoucie jak chcesz znaleźć dobry egzemplarz to zajmie ci to około roku. PS uważaj jak będziesz u turków na komisie żebyś mu nie przerwał w modłach bo cie zjeb.. PS ciąg dalszy Jednostkowa opinia?????!!!!!! A ty czasami przeglądasz forum??? MariuszD napisał(a): Wlasnie...podobno czesciej siada turbina niz w R5, ale jezeli to jest 180KM to nawet sie nie zastanawiaj, no i oczywiscie quattro tak? Cytuj: Bilo napisał(a): Necro moj ojciec ma takie auto.jest to wersja 150 PS chipowana przez mtm na 180 PS.Auto raczej zawodne.Przez 1/2 roku byly problemy z zapalaniem rano.Rozwiazniem okazala sie wymiana zegarow jako jednego z ogniw systemu immobilasera,potem w Austrii ojciec spedzil noc na aralu bo przeksyl sie przewod paliwowy (kupa ropy pod maska),nastepnie co jakis czas trzeba podokrecac weze od turbiny bo spadaja........huk jak po wystrzale opony i 100km/h tyko idzie,przeplywomierze leca w sumie co roku....najlepsze jednak bylo z pompa wtryskowa.....droga do Opoczna...dwa tiry przed ojcem w oddali z przeciwka trzeci wiec migacz i podloga w polowie drugiego tira cos walnelo pod maska i silnik zamilkl.....auto zwalnia a tir z przeciwka nie...pobocze,prawie row i jakos sie zatrzymal...poszla pompa wtryskowa....Tata juz nie chce Audi juziooo napisał(a): witam hehe ja tez nie syszlaem dobrych opini na temat tego motorka poszukaj lepiej a6 c4 z 2,5 tdi R5 140 ps mozna go podciagnac do 170 ps co do V6 2,5 tdi turbina jest za silnikiem i strasznie sie nagrzewa a co za tym idzie gorący olej---> ciepleszy silnik pozdrawiam Wuja napisał(a): hmm moj fader mial i cieszyl sie ta V6stka przez prawie rok i mu ukradli ... a przez ten prawie rok byl 2 razy na wymianie turbiny, raz na wymianie skrzyni ... i pare razy na innych rzeczach mniej istotnych ... W sumie wyrobilo to na mnie bardzo malo solidne wrazenie ... no chyba ze v6 170 km ... bo to ponoc zupelnie inna historia ... mar.zag napisał(a): Ja mam 150-kę i kod motoru jest AFB Chetnie bym opisał wszystkie wady i zalety V6 150PS,ale duzo było by pisania.Przez 1.5 roku byłem posiadaczem A6 98r 150PS (AFB) i miałem z nią strasznie duzo problemów,ale też wspominam szczęsliwe chwile Teraz mam A4 99r z tym samym silnikiem i latam juz nią od marca i odpukać wszystko jest super,ale może to tez jest zaletą że już na A6 się przejechałem i wiem na co teraz zwarcać uwagę.A6 jak kupowałem to miała przejechane 107tys,a jak sprzedawałem 160tys koleś co ją odemnie kupił ma już 240tys przejechane,ale on mieszka w Rosji i tam jest gdzie nastukać duzo kilometrów Z Ruskim widuje sie bardzo często lata trasę Moskwa-Zgorzelec(trasa wynosi 2500km) 3razy w miesiącu i jak go pytam za kazdym razem jak autko to mówi"choc się ze mną wódki napic bo to najlepsze auto jakie miałem w życiu" Tak że nie ma regóły jak i komu auto się sprawuje dodam tylko że w A4 mam przebieg 108 tys i jak słysze jak chodzi A6 mojego kolegi ruskiego to wydaje mi się że jego chodzi ciszej i lepiej Norbi napisał(a): Koniecznie sprawdz stan wałków rozrządu przed zakupem, jezeli wymienione lub zregenerowane to tylko zyczyc tylko milego latania Rabi napisał(a): Przeczytalem caly watek i koledzy maja sporo racji ale nie wszyscy. 200kkm, jesli to realny przebieg to nic nie boj! na tym silniku mozna zrobic 500tys.km, ale niestety turbiny tego nie wytrzymuja. Najwieksza wada tego silnika to jest chyba wycierajace sie walki rozrzadu moja audilka na chwile obecna ma 199tys. i mysle ze za jakies 20tys.km bede musial myslec o walkach, badz ja pchnac na pewno planuje zrobic wirusa po powrocie do polski. Jak do tej pory przejechalem tym autem 22tys.km i zadnych problemow nie mialem. Tylko lac i jechac. Auto sprowadzalem osbiscie z niemiec z udokumentowanym przebiegiem, wiec wierze ze tyle ma. Do passata to nawet nie ma co A6tki przyrownywac, a wiem co mowie moja mama ma Superba, i roznca klasowa jest jednak spora. Podsumowujac, fajne autko, bardzo przestronne i pakowne zwlaszcza w wersji kombi. Swietnie trzyma sie drogi ( w moim jest seryjne zawieszenie S-line ) no i kapcie 18tki odradzalbym kupowania powypadkowego. Pod maska sporo jest napchane, i jednak poddawalbym w watpliwosc jakos naprawy pozdrawiam I to jest tylko z jednego wątku. A wątków na tym forum o V6 TDI i jego błędach konstrukcyjnych było kilkanaście. Więc zbastuj troszkę koleżko. Bo z nas dwóch to JA mam rację . Oczywiście tak jak napiesałem. Jak silnik będzie po tych naprawach to 200 000 robisz bezawaryjnie. Ale uwierz mi ze na 98% nie będzie. Ale ja zaryzykowałem z chipem więc ty możesz zaryzykować zakupem. |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 14:15:56 ] |
Tytuł: | |
ok...to od poczatku.Nie wiem na jakiej podstawie zakladasz , ze jestem idiota i kpie auto od Turka...i ze szrota.Moze takie sa Twoje doswiadczenia, ze ludzie kupuja "na sile' aby tylko bylo Audi, ale ja szukam porzadnego, sprawnego auta. Jako, ze nie znam silnikow w Audi- napisalem posta. Widze flavios , ze temat z 2,5 V6 Tdi masz obcykany. Podpowiedz wiec jaki silnik wybrac?? Zalezy mi na Quattro , ale nie jest to warunek sine qua non. |
Autor: | flavios [ 03.wrz.2006 15:50:53 ] |
Tytuł: | |
sirchaser napisał(a): ok...to od poczatku.Nie wiem na jakiej podstawie zakladasz , ze jestem idiota i kpie auto od Turka...i ze szrota.Moze takie sa Twoje doswiadczenia, ze ludzie kupuja "na sile' aby tylko bylo Audi, ale ja szukam porzadnego, sprawnego auta.
Jako, ze nie znam silnikow w Audi- napisalem posta. Widze flavios , ze temat z 2,5 V6 Tdi masz obcykany. Podpowiedz wiec jaki silnik wybrac?? Zalezy mi na Quattro , ale nie jest to warunek sine qua non. OJ OJ nigdzie nie napisalem że jestes idiotą. Bo wcale nie twierdze ze ci co kupują u turków to idioci a to z tego względu że sam tam kupuje i ze moje auto jest właśnie z Chemnitz i od Turka a Seata kupiłem u ruskiego. Ja poprostu chce niektórych uświadomić że dobrego auta tam się nie kupi. Sam kupiłem i jestem bardzo zadowolony bo zrobilem juz 90 tyś i nic sie nie zepsuło. Ale wiem też że książka serwisowa jest prawdopodobnie podrobiona a przebieg na 100 % kręcony i że auto było z przodu (maska i błotnik) malowane. A w opisie był bezwypadkowy i z książką serwisową. Czyli IGŁA. IGŁY sprzedają salony samochodowe i prywatne osoby a to co jest w komisach to szrotu które właściciel boi się sprzedać bo by go potem po sądach ciągali. Tak jak napisałem kup V6 TDI ale takie po tych wszystkich zabiegach. albo 1,8 T bo to baaardzo dobry silnik i podfatny na mody. wiec za 1500 zł zrobisz sobie 180KM i bedziesz bardzo zadowolony a oplaty za 1,8 sa mniejsze i czesci w ch.. |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 17:27:41 ] |
Tytuł: | |
flavios napisał(a): [
Tak jak napisałem kup V6 TDI ale takie po tych wszystkich zabiegach. albo 1,8 T bo to baaardzo dobry silnik i podfatny na mody. wiec za 1500 zł zrobisz sobie 180KM i bedziesz bardzo zadowolony a oplaty za 1,8 sa mniejsze i czesci w ch.. A jakaś inna alternatywa oprócz tych dwóch silników??Może jakiś inny diesel. Problem polega na tym , że 1,8T z quattro juz troche pali. Jezdze teraz omega 2,5 V6(benz) i po miescie za fajnie ze spalaniem nie jest. |
Autor: | piotr [ 03.wrz.2006 17:31:33 ] |
Tytuł: | |
sirchaser napisał(a): A jakaś inna alternatywa oprócz tych dwóch silników??Może jakiś inny diesel.
PEwnie że jest. 1.9TDI AFN 110KM. Nie jedzie ale i nie pali prawie wcale (5-8l). A jak ma jechać to musi palic |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 18:22:04 ] |
Tytuł: | |
A czy w ogole jest 1,8T quattro?? flavios mowisz , ze latwo podkrecic 1,8t...ale skoro juz jak ma jechac to musi palic to moze wziasc jakas benzynowa V6 zamiast krecic 1,8t (przy tym silniku w kwestii uzywanego auta, jest poblem jak poprzedni wlasciciel obchodził sie z turbina)?? |
Autor: | Baskecior [ 03.wrz.2006 18:42:09 ] |
Tytuł: | |
Jesli 2,5 TDI to lepiej cofnąć się do C4/A6 i kupic AEL`a lub AAT. V6 w TDI zwłaszcza 150-konne to porazka , dopiero 180-konne AKE jeździły bezproblemowo. |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 18:55:04 ] |
Tytuł: | |
AEL`a lub AAT nic mi te oznaczenia nie mowia:( a ten 180km to tez v6??W jakich latach byl montowany?? |
Autor: | spanky [ 03.wrz.2006 18:59:28 ] |
Tytuł: | |
sirchaser napisał(a): AEL`a lub AAT nic mi te oznaczenia nie mowia:(
a ten 180km to tez v6??W jakich latach byl montowany?? AAT i AEL 2.5 TDI R5 ...montowane w A100 C4 (AAT) oraz A6/C4 (AAT i AEL ) AAT 115 KM AEL 140 KM obydwa silniki montowane do 1997 roku ... 2.5 TDI V6 AKE 180 KM montowany w A6 C5 chyba od poczatku 2001 roku .... |
Autor: | rafala6 [ 03.wrz.2006 19:03:34 ] |
Tytuł: | |
Nie ma znaczenia czy 150-tki czy 180-tki te kible są usterkowe i basta temat rzeka .Choć ładnie pracują nie jak kosiarki 1.9 |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 19:04:34 ] |
Tytuł: | |
no ale ja wlasnie chce A6 C5, a 2001 troche za nowy...wiec pozostaje mi 1,8t albo inna benzynka.tylko jaka jest warta uwagi??2.4, 2.7?? |
Autor: | Baskecior [ 03.wrz.2006 19:12:45 ] |
Tytuł: | |
sirchaser napisał(a): no ale ja wlasnie chce A6 C5, a 2001 troche za nowy...wiec pozostaje mi 1,8t albo inna benzynka.tylko jaka jest warta uwagi??2.4, 2.7??
2,8 ACK 193 KM. Niemniej brałbym AKE , z opinii posiadaczy AKE mniej sie psuje od AFB/AKN i pochodnych. NIe leca wałki i turbiny , czego nie mozna rzecz o AFB/AKN i pochodnych. |
Autor: | lenoks [ 03.wrz.2006 19:14:12 ] |
Tytuł: | |
W połowie 2000r wyszło 4B A6 AKE 180 kucy w quattro. Mój jest z lipca i jak do tej pory zero problemów. Ostatnio wymieniałem rozrząd i sprawdzaliśmy wałki i jest ok. Wszystko zależy od tego jak poprzedni właściciel obchodził się z tym silnikiem i ile nim przejechał. |
Autor: | sirchaser [ 03.wrz.2006 19:28:43 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): 2,8 ACK 193 KM. Niemniej brałbym AKE , z opinii posiadaczy AKE mniej sie psuje od AFB/AKN i pochodnych. NIe leca wałki i turbiny , czego nie mozna rzecz o AFB/AKN i pochodnych.
a po Polsku??Naprawde nie wiem co te oznaczenia znacza...help pls |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |