.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A8/S8... Potrzebuje pomocy https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=45763 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | agrafek [ 10.wrz.2006 10:36:55 ] |
Tytuł: | Audi A8/S8... Potrzebuje pomocy |
Witam Nie mogłem znaleźć takiego tematu w archiwum więc mam pytanie... Jakie różnice są pomiędzy modelami A8/S8 z np. 95/97r a tymi z 2000r ? Chciał bym się dowiedzieć dokładnie czy np silniki 4.2l z 95 roku są to 5V czy 5 zaworów ma dopiero wersja po 2000r ? Czy są jakieś zmiany w mostach i jaka jest różnica pomiędzy skrzyniami biegów automat. Również czy polecili byście wersje automat czy może manual ? Jestem na kupnie takiego samochodu i chciał bym coś się o nim dowiedzieć. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję... Piotrek |
Autor: | Konrado84 [ 10.wrz.2006 11:07:10 ] |
Tytuł: | |
Jeśli chodzi o wybór silnika, manual czy automat itp to temat rzeka. Poszukaj dokladniej na forum a z pewnoscia znajdziesz ii będziesz miał lekturkę na najbliższe kilka dni a do myslenia na najblizsza zime ![]() W 95 z tego co mi wiadomo nie było żadnych silników 5V. Automaty ponoć miały z biegiem czasu udoskonalany program, coś mi się tak obiło o uszy. Po lift. poprawiono zawieszenie (trwałość), chyba wtedy wprowadzono silniki 5V i mocniejszego diesla 2,5 Nie wiem jak z ESP (seria) ale w 95 chyba raczej nie bylo Jeśli chodzi o wizualne różnice między modelami przed/po liftingu to: Z zewnątrz: - inny grill z przodu + przeważnie zawsze chromowany dolny - inne lampy przednie (zespolone), boczne kierunki, spryskiwacze reflektorów się "chowają" - inny kształt klamek - listwy chrom na zderzakach przód, tył - symetryczne lusterka zew Wewnątrz: - inne podłokietniki z przodu - przyciski na konsoli - białe podśw. zegarów, inne kontrolki, FIS - lekko zmieniony panel klimatronika - chyba z kierownicami coś zmieniono To tak z grubsza ![]() |
Autor: | Kliku [ 10.wrz.2006 12:04:09 ] |
Tytuł: | |
tak pokrotce S8 to szybka wersja A8 z silnikiem o podwyzszonej mocy. Smiga jak marzenie to tego naped quattro ![]() |
Autor: | agrafek [ 10.wrz.2006 14:34:32 ] |
Tytuł: | |
Konrado wielkie dzięki za informacje, już wiem że jak kupować to tylko tiptronic. I nawet dobrze bo od roku przeszła mi psychoza i jeżdże raczej jak emeryt (wiek 22 lata) ![]() ![]() Jako że nie lubie wspomagań typu ESP, ASR, a uwielbiam mocne silniki to teraz mam dylemat bo w wersji 5V jest esp i asr ![]() Nie odnalazłem jeszcze nic na temat różnic skrzyni biegów a to też dla mnie ważny temat. Fakt faktem przydał by się na waszym forum podział na modele bo ciężko sie doszukać niektórych tematów. |
Autor: | a4v6 [ 10.wrz.2006 16:35:28 ] |
Tytuł: | |
w zwykłej A8 4.2 przed liftem silnik miał 300KM a po lifcie w 5V 310KM. W S8 przed liftem było 340KM a po lifcie 360KM. W A8 4.2 były tylko automaty, a w e-skach także manulne skrzynie 6-cio biegowe. Co do różnic w automatach, to nie wiem czy były, ale myślę, że po lifcie coś ulepszyli. Ja bym brał S8 po lifcie na automacie. |
Autor: | rk07554 [ 10.wrz.2006 16:56:48 ] |
Tytuł: | |
A8 jest tańsze w eksploatacji od 740? jesteś pewien? |
Autor: | agrafek [ 10.wrz.2006 17:42:53 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli nie był bym pewien to pewnie wybrał bym 740 a nie A8, ale niestety mam przykre wspomnienia... 740 przy ostrej jeździe wywołuje w baku (100L) taki wir że ekonometr nie zchodzi poniżej 25, non stop oscyluje między 25/30 litrów na 100km z obliczeń kolegi wyszło że przy ostrej jeździe po obwodnicy krakowa zużycie paliwa utrzymywało sie na poziomie 28 litrów/100km, napewno jest to również wina wagi pojazdu. Drugi minus to naprawy np. koszt używanej głowicy (1szt) to średnio 2500zł (nieuzbrojona), naprawa zawieszenia NIVO to już są przerażające koszta a lubi sie ono psuć na polskich drogach. Myśle że wysokie ceny są dla tego że jest słaba dostępność części do serii 7. Audi z tego co się rozglądałem ma niskie ceny części (jak na limuzyne) i to mi sie podoba. |
Autor: | Konrado84 [ 10.wrz.2006 18:09:34 ] |
Tytuł: | |
agrafek napisał(a): I nawet dobrze bo od roku przeszła mi psychoza i jeżdże raczej jak emeryt (wiek 22 lata) ![]() Ja też tak ostatnio zachowuję się jak emeryt (a jestem w Twoim wieku ![]() Cytuj: Jako że nie lubie wspomagań typu ESP, ASR, a uwielbiam mocne silniki to teraz mam dylemat bo w wersji 5V jest esp i asr
![]() Nie bój żaby, wyłącza się go w dowolnej chwili jednym naciśnięciem przycisku ![]() A8 jest rzeczywiście tańsze w eksploatacji (przynajmniej w przypadku podstawowego diesla ![]() Aluminium niektórych wprawdzie odstrasza (ew. naprawy) ale nie ma się czego bać. Znajdź dobry, niezajeżdżony egzlemplarz i będziesz zadowolony ![]() |
Autor: | necro [ 10.wrz.2006 19:36:46 ] |
Tytuł: | |
Konrado84 napisał(a): agrafek napisał(a): I nawet dobrze bo od roku przeszła mi psychoza i jeżdże raczej jak emeryt (wiek 22 lata) ![]() Ja też tak ostatnio zachowuję się jak emeryt (a jestem w Twoim wieku ![]() [quote] Takze tak jezdzilem jak mialem TDI ![]() a powaznie to z 4.2 nie da sie jezdzic wolno,to auto zmusza do szybszej jazdy,normalnaoscia jest ze po wyprzedzaniu paru aut na raz trzeba zwalanaic bo ponad 2 paki na zegarach.Ostatnio kumpel kupil motorek suzuki GSX 600,od 100 w gore lekko oddalal sie w lusterku by powyzej 210 zniknac z tyłu,hehe cos fajnego ![]() Co do kosztów przed kupnem takze zastanawialem sie nad "7" ale wystarczy poczytac troszke na forum bmw: normalne sa problemy z korozja,uszczelki nie daja rady a i czesci jak ktos zauwazyl sie drozsze |
Autor: | agrafek [ 10.wrz.2006 20:06:49 ] |
Tytuł: | |
Zdecydowałem że narazie kupie A8 z 97r a po nowym roku pomyśle nad czymś nowszym i mocniejszym ![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |