.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

witam jako nowy i pytam 1,8T czy 2,7T
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=45838
Strona 1 z 1

Autor:  tommylee [ 11.wrz.2006 18:56:00 ]
Tytuł:  witam jako nowy i pytam 1,8T czy 2,7T

witajcie, bardzo kokretne forum aż chce się czytać. Jestem jeszcze użytkownikiem hondy accord ale chodzi mi po głowie A6 (C5) w silniku 1,8T lub 2,7T. Jeździełm ostatnio 2,7 (230PS 6gear) i mnie pozamiatało. Autko ściągnął kuzyn ze szwajcarii. Przebieg trochę duży bo 280kkm. No i pytam czy kupić 1,8T i zmienić program na wstępie do 180-190 PS czy wbijać się w 2,7 i przy tym pozostać (230PS to mi wystarcza). Nie jeździłem dotąd 1,8T w A6 ale wiem, że rewelacji nie ma, ale jest to idealny silnik do modyfikacji, no i jest znacznie tańszy w eksploatacji. Napiszcie proszę wasze opinie. Dodam, że archeo już sobie przejrzałem. pzdr

Autor:  Johny [ 11.wrz.2006 20:38:31 ]
Tytuł: 

o kurka chłopie ale masz dylemat :diabel: roznica w kosztach utrzymania i w ogole budowy tych silnikow jest astronomioczna :): V6 BiT vs R4T :):
2.7 BIT to jak dwa 1.8T,masz wszystkiego 2 razy tyle to i koszty takie moga byc :peace:

Autor:  K@mil [ 11.wrz.2006 21:43:11 ]
Tytuł: 

Pomiędzy tymi motorami jest też 2,8 V6 30v.Tańszy w eksploatacji od 2,7 biturbo,a osiągi o niebo lepsze od 1,8T.Jak nie liczysz się z kasą to bierz 2,7.A jak oprócz tego chcesz mieć święty spokój z naprawami to bierz 4,2.No i strzeż się automatów.

Autor:  tommylee [ 11.wrz.2006 21:55:24 ]
Tytuł: 

spokojnie chłopaki :diabel: o różnicach w kosztach eksploatacji wiem i zdaję sobie z tego sprawę. Silnik 2,8 jakoś mnie nie przekonuje, nie ma za bardzo możliwości prostych modyfikacji (chip). I jeszcze małe pytanko, czy silnik 2,7T z A4 to ten sam co w A6 C5? A po dzisiejszym buszowaniu w necie myślę również o A4 1,8T z rocznika 2001-2003, co wy na to? :peace:

Autor:  UFOtm [ 11.wrz.2006 23:58:05 ]
Tytuł: 

-> mialem okazje sie przejechac kilkaset metrow audi s4 i powiem tylko tyle ze 2,7 biturbo to to co chcem wsadzic do....poprostu na czele listy zmiany silnika :)


Pozwole sobie zamiescic swoje top ten :

0. 2,0 ABT...hahehe
1. 2,7 Biturbo
2. V8
3. 2,3 20v 7A lub 2,0 20v NM
4. 1,8 Turbo
5. 2,3 10v
6. 2,8 30V
7. 2,5Tdi v6 180ps
8. 2,3 10v
9. 1,9 Tdi AFN
10. 1,9 Tdi 1Z

Autor:  quattro PETE [ 12.wrz.2006 00:25:41 ]
Tytuł: 

tommylee napisał(a):
Silnik 2,8 jakoś mnie nie przekonuje, nie ma za bardzo możliwości prostych modyfikacji (chip).

No ale jak kupisz 1.8T, to po dodaniu chip'a raptem będziesz miał tyle samo co 2.8 ma w serii, a żeby dalej zabrnąć z 1.8T to już będzie drogawo. Różnica jest taka, że 2.8 nie ma turbodziury, ale za to trochę więcej pali. Dodatkowo zachipowany 1.8T nie będzie tak trwały jak 2.8.

IMO, 1.8T jest za słaby do A6. Szczególnie jak doświadczyłeś już 2.7tt, to 1.8T będziesz rozczarowany. Do A6 sugerowałbym 2.7tt albo 4.2 jeśli ma to jako tako posuwać.

Pozdr.

Autor:  tommylee [ 12.wrz.2006 06:55:05 ]
Tytuł: 

a propo turbo dziury w 1,8T, to właśnie zmiana softu ma to znacznie poprawić, jeżeli chodzi o 2,8V6 to fakt, że moc ma taką jak 1,8T po chipie, ale spalanie to jedank znaczna różnica. No a serwis silnika 2,8 razy dwa jeżeli chodzi o koszty. Co do trwałości 1,8T to się zgadzam, ale taki silnik jest tak popularny, że można kupić w razie w.. używkę i już.

Autor:  MJ [ 12.wrz.2006 09:11:34 ]
Tytuł: 

tommylee napisał(a):
No a serwis silnika 2,8 razy dwa jeżeli chodzi o koszty.


No i sam sobie odpowiedziales, a w przypadku eSki to pewnie jeszcze x2 ;)
Pozdro MJ

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 14:48:23 ]
Tytuł: 

to az taka roznica w spalaniu??A zachipowany 1,8t nie bedzie palil wiecej??

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 14:49:18 ]
Tytuł: 

to az taka roznica w spalaniu??A zachipowany 1,8t nie bedzie palil wiecej??A kwestia kosztow eksploatacji tez tak sie rozni??

swoja droga wedlug http://cichy.100tka.net/akp/dane.php
A8 2,8 pali w miescie mniej niz A6 2,8 :): ke??

Autor:  quattro PETE [ 12.wrz.2006 22:31:11 ]
Tytuł: 

tommylee napisał(a):
a propo turbo dziury w 1,8T, to właśnie zmiana softu ma to znacznie poprawić,

Z własnego doświadcznia śmiem twierdzić, że to nieprawda. Bo i niby jak soft miałby to poprawić? Tak czy siak, po tym jak depniesz w gaz musisz czekać aż łopatki turbiny się rozpędzą, z tym że na chip'ie rozpędzą się do większej prędkości.

Cytuj:
jeżeli chodzi o 2,8V6 to fakt, że moc ma taką jak 1,8T po chipie, ale spalanie to jedank znaczna różnica.

Zależy jak jeździsz. Jak będziesz chciał jeździć szybko (w końcu po to się chip'a kupuje), to 1.8T też swoje spali. Mi w mieście palił 13 a na trasie 10l/100km, a starałem się nie jeździć jak wariat. FYI... mój był z Q.

Cytuj:
No a serwis silnika 2,8 razy dwa jeżeli chodzi o koszty.

Czy ktoś kiedyś robił takie podsumowanie i faktycznie wyszło mu 2x? Zgodzę się, że 2.8 jest trochę droższe w utrzymaniu, ale w porównaniu do innych kosztów takich jak benzyna, ubezpieczenie, itp, czy naprawde jest to tak znacząca kwota?

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 22:37:01 ]
Tytuł: 

quattro PETE napisał(a):
Czy ktoś kiedyś robił takie podsumowanie i faktycznie wyszło mu 2x? Zgodzę się, że 2.8 jest trochę droższe w utrzymaniu, ale w porównaniu do innych kosztów takich jak benzyna, ubezpieczenie, itp, czy naprawde jest to tak znacząca kwota?

no właśnie. Reszta moich pytań także nadal bez odpowiedzi.Ciekaw jestem jak to jest naprawde.

Autor:  tommylee [ 12.wrz.2006 23:37:03 ]
Tytuł: 

ale chłopy już mi namąciliście w głowie. A może zamiast 1,8T (+chip) lub 2,7T wciągnąć jednak A4 w budzie >2001 w 1,9TDI co? To też można rozsądnie podciągnąć do 155PS. Co wy na to?

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 23:40:02 ]
Tytuł: 

tommylee napisał(a):
ale chłopy już mi namąciliście w głowie. A może zamiast 1,8T (+chip) lub 2,7T wciągnąć jednak A4 w budzie >2001 w 1,9TDI co? To też można rozsądnie podciągnąć do 155PS. Co wy na to?


widze , ze kombinujesz podobnie jak ja:) tez nie wiem co wziac...
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=957739

powodzenia:)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/