.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jaki silnik wybrac do A6 Quattro?? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=45875 |
Strona 1 z 7 |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 13:33:29 ] |
Tytuł: | Jaki silnik wybrac do A6 Quattro?? |
Jaka A6 wybrac?? Chce A6 Avant Quattro. Nie wiem tylko jaki silnik wybrac. Chodzi o wyposrodkowanie- koszty eksploatacji,przyjemnosc z jazdy, awaryjnosc (to wazne!!). Spalanie to kwestia drugorzedna. Pomozecie?? |
Autor: | rafala6 [ 12.wrz.2006 14:45:00 ] |
Tytuł: | |
4.2 |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 16:38:08 ] |
Tytuł: | |
to może od razu kilka pytań wpadkowych: 1.czy to prawda , że 2.7T jest droższy w eksploatacji niż 2.8? 2.czy 1,8t z programem pali dużo więcej? 3.czy nie lepiej dać program do 1.8t i mieć popularny silnik(części, mechanicy) 4.który z powyższych silnikow (z ankiety) jest najmniej awaryjny? |
Autor: | rafala6 [ 12.wrz.2006 16:51:46 ] |
Tytuł: | |
1-tak,2-tak,3-tak,4-2.8 |
Autor: | KIFER [ 12.wrz.2006 16:53:30 ] |
Tytuł: | |
Patrz punkt drugi w podpisie Pozdrawiam |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 17:02:53 ] |
Tytuł: | |
KIFER napisał(a): Patrz punkt drugi w podpisie
Pozdrawiam boję się tego diesla bo słyszałem , że awaryjny (wałki lecą) |
Autor: | KIFER [ 12.wrz.2006 17:06:46 ] |
Tytuł: | |
sirchaser napisał(a): KIFER napisał(a): Patrz punkt drugi w podpisie Pozdrawiam boję się tego diesla bo słyszałem , że awaryjny (wałki lecą) autko ma 6 latek i jest si poczekaj jeszcze ze 2 latka to ci osobiście powiem pozdrawiam |
Autor: | lenoks [ 12.wrz.2006 17:41:46 ] |
Tytuł: | |
AKE w A6 nie są aż tak awaryjne jak się o nich pisze. Mój ma ponad 6 latek ( jeszcze z wiruskiem od 4 lat) i wszystko gra. Jażeli chcesz diesela to polecam AKE w manualu i oczywiście quattro. |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 18:09:41 ] |
Tytuł: | |
hmmm...6 lat....no ja nowego auta nie kupie.Obawiam się , że używka w dieslu to tak na dzień dobry 200kkm...więc już czas zacząć się martwić. |
Autor: | hans [ 12.wrz.2006 19:25:30 ] |
Tytuł: | |
szukaj benzyny 2.8 lub 4.2 a nie bedziesz musial sie doktoryzowac z budowy silnikow zeby zminimalizowac koszta napraw |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 20:17:12 ] |
Tytuł: | |
widze, że 2,5 V6 tdi wysuwa się na prowadzenie...czyżby nikomu nie przeszkadzały mankamenty tego silnika??czyżby aż tak istotna przewaga plusów nad minusami?? |
Autor: | Sprinter [ 12.wrz.2006 21:50:15 ] |
Tytuł: | |
A gdzie tam, pewnie najwięcej userów go ma, a co mają chwalić jak nie swoje |
Autor: | Mauzer [ 12.wrz.2006 21:53:14 ] |
Tytuł: | |
dlatego 2.5 tdi że jakby było w opcji 1.2Tdi to by wiekszość na nie głosowała, takie czasy gów..ne. |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 21:53:45 ] |
Tytuł: | |
a ja szukam dobrego a nie popularnego silnika!!najbardziej zalezy mi na rzeczowych argumentach |
Autor: | Baskecior [ 12.wrz.2006 22:54:58 ] |
Tytuł: | |
Ot typowy przekrój przez społeczeństwo. Większość nie miała 4,2 w ręku , ale będą wrzeszczeć że cud miód i malina. Będą też psioczyć na AKE chociaż ani razu nim nie jechali. Zaraz wpadnie spec od 4,2 i wyzwie niektórych od zblokowanych diesli i będzie chciał udowodnić wyższość paliwożłopów ponad bociany (no offence ). Skupcie się doradcy na tym na czym się znacie i uzasadniajcie to logicznymi argumentami, a nie wojną na to co macie. Każdy motor można zachechłać i każdy może dożyć późnej emerytury. Z wspomnianych silników tylko 2 zasługują na uwagę: 2,8 benzynka i 2,5 TDI. Ten pierwszy udany, oszczędny i raczej mało awaryjny , choć w co drugim słyszę terkotanie samoregulatorów hydraulicznych, ale to akurat pikuś. Ten drugi mocny, mocny i zapi....la jak sztan. Wałki mogą polecieć przy 200 tys km , ale można się dotoczyć do 350 czy 400 , nie ma reguły. O ile o tym pierwszym silniku powtarzam zasłyszane opinie paru znajomych o tyle od wielu innych znajomych znam pozytywne opinie o AKE , a nawet pewny znajomy który sobie kupił takie coś w A6, chwali się że pali mu bardzo mało. Tak naprawdę masz spory problem bo patrzysz przez nieco wąski pryzmat ekonomii jazdy , nie będąc zdecydowanym na technologię , parametry jazdy, fun czy przysłowiowy spokój grabarza. Osobiście brałbym TDI bo odstaje technologicznie od pozostałych , materiały użyte do produkcji są kilka razy trwalsze niż w benzyniakach nawet V6.Poza tym klekot to święty spokój a ja lubię spokój. Nie słuchaj głupot o padających turbinach , bo jak mówi stare polskie przysłowie "jako dbacie tak i macie" , co jest odzwierciedleniem stanu faktycznego polskiego dbania o autka. powodzenia przy wyborze [/url] |
Autor: | Mauzer [ 12.wrz.2006 22:56:43 ] |
Tytuł: | |
ta ankieta to pomyłka, tyle silników i każdy jakby z innej bajki (2.7bi vs 2.5Tdi ). Napisz po prostu czy chcesz benzyne czy dizla. |
Autor: | Baskecior [ 12.wrz.2006 22:59:59 ] |
Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): ta ankieta to pomyłka, tyle silników i każdy jakby z innej bajki (2.7bi vs 2.5Tdi ).
Wlasnie do tego sie odniosłem. |
Autor: | sirchaser [ 12.wrz.2006 23:10:50 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): Skupcie się doradcy na tym na czym się znacie i uzasadniajcie to logicznymi argumentami, a nie wojną na to co macie. popieram baskecik napisał(a): patrzysz przez nieco wąski pryzmat ekonomii jazdy , nie będąc zdecydowanym na technologię , parametry jazdy, fun czy przysłowiowy spokój grabarza. właśnie ekonomika jest na drugim miejscu, co zaznaczyłem na samym początku.Dla mnie najważniejsza jest niezawodność (co też zaznaczyłem) baskecik napisał(a): Poza tym klekot to święty spokój a ja lubię spokój. no właśnie na świętym spokoju mi zależy!!Ale wnioskując z postów przy tym silniku świętego spokoju nie ma. Będę kupował auto używane, podejrzewam, że przebieg będzie ok 150kkm wzwyż.Więc ewentualnie te wałki niedługo pewnie dadzą znać o sobie baskecik napisał(a): Nie słuchaj głupot o padających turbinach , bo jak mówi stare polskie przysłowie "jako dbacie tak i macie" , co jest odzwierciedleniem stanu faktycznego polskiego dbania o autka. zgadzam się. Mauzer napisał(a): ta ankieta to pomyłka, tyle silników i każdy jakby z innej bajki
że z innej bajki to się zgodzę, z bezsensownością nie. Chcę A6 quattro. Chcę dobry , niezawodny silnik, który będzie sobie radził z masą i napędem. Nie jest dla mnie ważne czy to diesel czy benzyna. Dlatego ta ankieta.Ciekaw byłem Waszych opinii , spostrzeżeń, uwag, wniosków, podpowiedzi... |
Autor: | Trezor [ 12.wrz.2006 23:14:45 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): A gdzie tam, pewnie najwięcej userów go ma, a co mają chwalić jak nie swoje
Zapomniałeś dodać - zadowolonych userów. Bo skoro chwalą swoje, to są zadowoleni ze swojego. A to chyba najważniejsze. |
Autor: | meszrum [ 13.wrz.2006 07:56:03 ] |
Tytuł: | |
od 1998 mam (240 000 km, ciagle to samo do dnia dzisiejszego - obecnie zajezdzane przez niewiaste dobiegajaca 30tki) 2.5TDI (AFB) - poza lmm silnik jest zupelnie bezawaryjny. serwisowany i eksploatowany zgodnie ze sztuka. od 2001 mam drugie 2.5TDI (AYM). tutaj uszkodzeniu ulegl wtryskiwacz sterujacy. obydwa pojazdy to manuale (6), nie ciagnely przyczep. olej co 10 000km (Motul/Castrol 5W 40, 505 00/01). w 2002 mialem roczny epizod z A8 AKE tiptronic. dziekuje bardzo. z tej listy najciekawsze jest 2.7T (tylko szkoda, ze 230... lepsze byloby 260 po fl). w miescie jest wyraznie zrywniejsze od 4.2. z reszta, wynika to nawet z danych technicznych. poza tym silnik jest lzejszy i "nie ciazy" tak, jak 4.2. pali mn. w. 16-18. 2.7T nie jest raczej pozycja pod gaz. jezdzilem 2.7T (260ps) i 4.2 (310ps) w ramach jazd probnych. pierwsze wrazenie bylo zdecydowanie na korzysc 2.7T z racji momentu, ktory dostepny jest od 1800 (do 4500). 4.2 ma moment od 3000. 2.4 i 2.8 sa ociezale i maja maly moment. sa wolniejsze od 2.5TDI. wg mnie, nie baczac na koszty, kolejnosc (uwzgledniajac 4.2) wygladalyby tak: 2.7T 4.2 2.5TDI 2.8 2.4 1.8T |
Strona 1 z 7 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |