.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Jaki silnik wybrac do A6 Quattro??
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=45875
Strona 1 z 7

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 13:33:29 ]
Tytuł:  Jaki silnik wybrac do A6 Quattro??

Jaka A6 wybrac??
Chce A6 Avant Quattro.
Nie wiem tylko jaki silnik wybrac.
Chodzi o wyposrodkowanie- koszty eksploatacji,przyjemnosc z jazdy, awaryjnosc (to wazne!!). Spalanie to kwestia drugorzedna.
Pomozecie??

Autor:  rafala6 [ 12.wrz.2006 14:45:00 ]
Tytuł: 

4.2 :)

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 16:38:08 ]
Tytuł: 

to może od razu kilka pytań wpadkowych:

1.czy to prawda , że 2.7T jest droższy w eksploatacji niż 2.8?
2.czy 1,8t z programem pali dużo więcej?
3.czy nie lepiej dać program do 1.8t i mieć popularny silnik(części, mechanicy)
4.który z powyższych silnikow (z ankiety) jest najmniej awaryjny?

Autor:  rafala6 [ 12.wrz.2006 16:51:46 ]
Tytuł: 

1-tak,2-tak,3-tak,4-2.8 :peace:

Autor:  KIFER [ 12.wrz.2006 16:53:30 ]
Tytuł: 

Patrz punkt drugi w podpisie

Pozdrawiam

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 17:02:53 ]
Tytuł: 

KIFER napisał(a):
Patrz punkt drugi w podpisie

Pozdrawiam


boję się tego diesla bo słyszałem , że awaryjny (wałki lecą)

Autor:  KIFER [ 12.wrz.2006 17:06:46 ]
Tytuł: 

sirchaser napisał(a):
KIFER napisał(a):
Patrz punkt drugi w podpisie

Pozdrawiam


boję się tego diesla bo słyszałem , że awaryjny (wałki lecą)



autko ma 6 latek i jest si
poczekaj jeszcze ze 2 latka to ci osobiście powiem

pozdrawiam

Autor:  lenoks [ 12.wrz.2006 17:41:46 ]
Tytuł: 

AKE w A6 nie są aż tak awaryjne jak się o nich pisze. Mój ma ponad 6 latek ( jeszcze z wiruskiem od 4 lat) i wszystko gra. Jażeli chcesz diesela to polecam AKE w manualu i oczywiście quattro.

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 18:09:41 ]
Tytuł: 

hmmm...6 lat....no ja nowego auta nie kupie.Obawiam się , że używka w dieslu to tak na dzień dobry 200kkm...więc już czas zacząć się martwić.

Autor:  hans [ 12.wrz.2006 19:25:30 ]
Tytuł: 

szukaj benzyny 2.8 lub 4.2 a nie bedziesz musial sie doktoryzowac z budowy silnikow zeby zminimalizowac koszta napraw :peace:

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 20:17:12 ]
Tytuł: 

widze, że 2,5 V6 tdi wysuwa się na prowadzenie...czyżby nikomu nie przeszkadzały mankamenty tego silnika??czyżby aż tak istotna przewaga plusów nad minusami??

Autor:  Sprinter [ 12.wrz.2006 21:50:15 ]
Tytuł: 

A gdzie tam, pewnie najwięcej userów go ma, a co mają chwalić jak nie swoje :diabel:

Autor:  Mauzer [ 12.wrz.2006 21:53:14 ]
Tytuł: 

dlatego 2.5 tdi że jakby było w opcji 1.2Tdi to by wiekszość na nie głosowała, takie czasy gów..ne.

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 21:53:45 ]
Tytuł: 

a ja szukam dobrego a nie popularnego silnika!!najbardziej zalezy mi na rzeczowych argumentach

Autor:  Baskecior [ 12.wrz.2006 22:54:58 ]
Tytuł: 

Ot typowy przekrój przez społeczeństwo. Większość nie miała 4,2 w ręku , ale będą wrzeszczeć że cud miód i malina. :D Będą też psioczyć na AKE chociaż ani razu nim nie jechali. :D Zaraz wpadnie spec od 4,2 i wyzwie niektórych od zblokowanych diesli i będzie chciał udowodnić wyższość paliwożłopów ponad bociany (no offence ;-) ).
Skupcie się doradcy na tym na czym się znacie i uzasadniajcie to logicznymi argumentami, a nie wojną na to co macie.
Każdy motor można zachechłać i każdy może dożyć późnej emerytury.
Z wspomnianych silników tylko 2 zasługują na uwagę:
2,8 benzynka i 2,5 TDI.
Ten pierwszy udany, oszczędny i raczej mało awaryjny , choć w co drugim słyszę terkotanie samoregulatorów hydraulicznych, ale to akurat pikuś.
Ten drugi mocny, mocny i zapi....la jak sztan. Wałki mogą polecieć przy 200 tys km , ale można się dotoczyć do 350 czy 400 , nie ma reguły. O ile o tym pierwszym silniku powtarzam zasłyszane opinie paru znajomych o tyle od wielu innych znajomych znam pozytywne opinie o AKE , a nawet pewny znajomy który sobie kupił takie coś w A6, chwali się że pali mu bardzo mało. ;-)
Tak naprawdę masz spory problem bo patrzysz przez nieco wąski pryzmat ekonomii jazdy , nie będąc zdecydowanym na technologię , parametry jazdy, fun czy przysłowiowy spokój grabarza.
Osobiście brałbym TDI bo odstaje technologicznie od pozostałych , materiały użyte do produkcji są kilka razy trwalsze niż w benzyniakach nawet V6.Poza tym klekot to święty spokój a ja lubię spokój.
Nie słuchaj głupot o padających turbinach , bo jak mówi stare polskie przysłowie "jako dbacie tak i macie" , co jest odzwierciedleniem stanu faktycznego polskiego dbania o autka.

powodzenia przy wyborze

[/url]

Autor:  Mauzer [ 12.wrz.2006 22:56:43 ]
Tytuł: 

ta ankieta to pomyłka, tyle silników i każdy jakby z innej bajki (2.7bi vs 2.5Tdi :D ).

Napisz po prostu czy chcesz benzyne czy dizla.

Autor:  Baskecior [ 12.wrz.2006 22:59:59 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
ta ankieta to pomyłka, tyle silników i każdy jakby z innej bajki (2.7bi vs 2.5Tdi :D ).


Wlasnie do tego sie odniosłem. :)

Autor:  sirchaser [ 12.wrz.2006 23:10:50 ]
Tytuł: 

baskecik napisał(a):
Skupcie się doradcy na tym na czym się znacie i uzasadniajcie to logicznymi argumentami, a nie wojną na to co macie.

popieram
baskecik napisał(a):
patrzysz przez nieco wąski pryzmat ekonomii jazdy , nie będąc zdecydowanym na technologię , parametry jazdy, fun czy przysłowiowy spokój grabarza.

właśnie ekonomika jest na drugim miejscu, co zaznaczyłem na samym początku.Dla mnie najważniejsza jest niezawodność (co też zaznaczyłem)
baskecik napisał(a):
Poza tym klekot to święty spokój a ja lubię spokój.

no właśnie na świętym spokoju mi zależy!!Ale wnioskując z postów przy tym silniku świętego spokoju nie ma. Będę kupował auto używane, podejrzewam, że przebieg będzie ok 150kkm wzwyż.Więc ewentualnie te wałki niedługo pewnie dadzą znać o sobie
baskecik napisał(a):
Nie słuchaj głupot o padających turbinach , bo jak mówi stare polskie przysłowie "jako dbacie tak i macie" , co jest odzwierciedleniem stanu faktycznego polskiego dbania o autka.

zgadzam się.

Mauzer napisał(a):
ta ankieta to pomyłka, tyle silników i każdy jakby z innej bajki

że z innej bajki to się zgodzę, z bezsensownością nie. Chcę A6 quattro. Chcę dobry , niezawodny silnik, który będzie sobie radził z masą i napędem. Nie jest dla mnie ważne czy to diesel czy benzyna. Dlatego ta ankieta.Ciekaw byłem Waszych opinii , spostrzeżeń, uwag, wniosków, podpowiedzi...

Autor:  Trezor [ 12.wrz.2006 23:14:45 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
A gdzie tam, pewnie najwięcej userów go ma, a co mają chwalić jak nie swoje :diabel:

Zapomniałeś dodać - zadowolonych userów. Bo skoro chwalą swoje, to są zadowoleni ze swojego. A to chyba najważniejsze. :diabel:

Autor:  meszrum [ 13.wrz.2006 07:56:03 ]
Tytuł: 

od 1998 mam (240 000 km, ciagle to samo do dnia dzisiejszego - obecnie zajezdzane przez niewiaste dobiegajaca 30tki) 2.5TDI (AFB) - poza lmm silnik jest zupelnie bezawaryjny. serwisowany i eksploatowany zgodnie ze sztuka.

od 2001 mam drugie 2.5TDI (AYM). tutaj uszkodzeniu ulegl wtryskiwacz sterujacy.

obydwa pojazdy to manuale (6), nie ciagnely przyczep. olej co 10 000km (Motul/Castrol 5W 40, 505 00/01).

w 2002 mialem roczny epizod z A8 AKE tiptronic. dziekuje bardzo.



z tej listy najciekawsze jest 2.7T (tylko szkoda, ze 230... lepsze byloby 260 po fl). w miescie jest wyraznie zrywniejsze od 4.2. z reszta, wynika to nawet z danych technicznych. poza tym silnik jest lzejszy i "nie ciazy" tak, jak 4.2. pali mn. w. 16-18.
2.7T nie jest raczej pozycja pod gaz.
jezdzilem 2.7T (260ps) i 4.2 (310ps) w ramach jazd probnych. pierwsze wrazenie bylo zdecydowanie na korzysc 2.7T z racji momentu, ktory dostepny jest od 1800 (do 4500). 4.2 ma moment od 3000.


2.4 i 2.8 sa ociezale i maja maly moment. sa wolniejsze od 2.5TDI.

wg mnie, nie baczac na koszty, kolejnosc (uwzgledniajac 4.2) wygladalyby tak:
2.7T
4.2
2.5TDI
2.8
2.4
1.8T

Strona 1 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/