.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Przyczepka własnej produkcji.Jakie wymogi? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=47028 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | *Robi* [ 02.paź.2006 20:29:31 ] |
Tytuł: | Przyczepka własnej produkcji.Jakie wymogi? |
Coraz czesciej potrzebuje uzywac przyczepke.Lecąc T4 nie oddczuwam ze ja ciągne nawet jak jest zaplandekowana.Wiec nic mi to praktycznie nie obciaza autka. Wypożyczenie dobrej kosztuje około 35-40zł na dobe.Niby nie duzo ale sie uzbiera,a czasmi jest problem zeby sie zmiesci w 24godz z oddaniem.I tak po kalkukacjach doszedłem do wniosku zeby samemu wyrazec taka jak mi odpowiada. Jak to wyglada prawnie?Jaka proponujecie oś z czego.Tak zeby było najtaniej. Bo dobra przyczepka zaczyna sie od 3tys w góre a tyle nie dam bo wiem ze moge zrobi to za połowe. Mieliscie z czymś takim do czynienia? Aha i czy moge targac dwuośiówke na "B"? |
Autor: | hans [ 02.paź.2006 20:44:36 ] |
Tytuł: | |
rejestracja przyczepy typu SAM to koszt 700 pln a jak chcesz robic przyzepe z tego co na zlomie dostaniesz to zapewniam Cie ze taka przyczepe bedziesz czul. kup uzywana markowa przyczepe. osie skretne AL-KO lub KNOTT , zaczep w zaleznosci od masy przyczepki z hamulcem lub bez rowniez firma jak wyzej i nie kombinuj inaczej bo pozniej bedziesz klal jak trzeba bedzie cos wymienic |
Autor: | bartos [ 02.paź.2006 20:44:47 ] |
Tytuł: | |
A taka przyczepka , nie wiem o jaką wage ci chodzi , nie musi mieć hamulca ? Jak będziesz tam rezał tą przyczepke ,i jak ci fajnie wyjdzie , to Ja zamawiam u ciebie abyś sklepał Mi przyczepe kampingową z full wypasem. |
Autor: | szewek [ 02.paź.2006 20:51:38 ] |
Tytuł: | |
ja tez jestem przed takim projektem i moj plan przewiduje wykorzystania osi i koł z b2 choc i sa gotowe juz do kupienia. To co trzeba dokupić do obawiazkowo hak koszt od 50 to 150 zł w zaleznosci od wersji. Chlapacze plastikowe na koła szt. 50zł, dwie estetyczne zmyczki sa po 20zł co by skobli chamskich nie zakałdac . Profile ze złomu na kortyko i dyszel mysle nie beda drogie. Podłoge mozna zrobic z desek calowych wersja oszednosciowa lub sklejka wodoodporna jest droga koło 150 -200zł , boczki wypełnic tez mozna jaka blacha profilowana byb zwykła prosta. Os przymocuje na dwoch resorach od poloneza dla usztywnienia wstanie amorki. Te przyczepki za 3 tys. sa nic nie warte znitowane sa z katowników i nawet nie maja wsporników wzmacniajacych pod sklejaka jak dla mnie padaka. Nie warte sa tych pieniedzy co za nie prosza |
Autor: | *Robi* [ 02.paź.2006 20:53:44 ] |
Tytuł: | |
bartos napisał(a): A taka przyczepka , nie wiem o jaką wage ci chodzi , nie musi mieć hamulca ?
powyzej 750kg musi a do nie. Tylko ciezko trafic fajna uzywaną i tanio .Niekiedy nowe sa tansze od uzywek. Spasiła by mi taka jest idealna jak dla mnie.Wiem ze samemu ciezko takie cudo zrobic i nawet nie mysle o rezaniu takiej. Taka to bym za połowe ceny kupił.Musi miec conajmniej 3metry długosci. http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130954892 Bartos jak chcesz to moge ci przeklepac sete na avanta long |
Autor: | Maroo [ 03.paź.2006 06:34:49 ] |
Tytuł: | |
Mój ojciec zrobił przyczepkę w domowym garażu. Składniki: oś wleczona od VW Jetta wraz z amortyzatorami kątowniki, płaskowniki blacha trapezowa na boczki blacha (chyba 2-ka) na podłogę rura na dyszel rurki na konstrukcje paki. zaczep z atestem. oświetlenie Przyczepka jest zabudowana "na kołach" wieć jest dość szeroka. Posiada hamulec postojowy (bębny zostały więc jest dołożona linka + dźwignia i jest hamulec). Jest zarejestrowna na 500kg. Facet który dokonywał rejestracji dopytywał się gdzie kupiona bo nie widzi żadnej tabliczki o producencie Powiem Wam, że nie czuje się jej zupełnie. Po prostu płynie za samochodem. Jeśli ciągnę ją pustą to tak jakby jej nie było Pomimo,że jest spora to bez problemu jedną ręką można ją "prowadzić" na parkingu. Wszystko kwesia porządnego wymierzenia i skonstruowania ramy, a mój staruszek jest bardzo dokładny |
Autor: | mały v8 [ 03.paź.2006 08:11:26 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem szkoda roboty.Na allegro wystawia się kilku producentów przyczep, ich wyroby są dobrze obliczone wywazone , ocynkowane i mają homologacje. Ceny wachaja się w granicach 2 -3 tys , jezeli zsumujesz ceny wszystkich potrzebnych części, stali, kosztów wyrobienia homologacji (rysynki techniczne , rachunki na niektóre podzespoły itd),plandeki, robocizny, to sam zobaczysz ze nie warto. Do tego efekt końcowy może byc żałosny ....jak ładne ospojlerowane T4 nedzie ciagneło "zgrabiare" |
Autor: | flavios [ 03.paź.2006 15:35:27 ] |
Tytuł: | |
Przyczepa tylko z amortyzatorami. ja mam taką robioną przez mojego wujka. Ma amorki i koła od 125P. Nie ma problemu z oponami. Targałem nią 1100L kwasu siarkowego i dałą radę bez problemu. Na amorach poniżej 110km/h nie schodzę a na zakrętach prowadzi się pięknie. Te blaszane gówna co mają na wypożyczalniach to ostatni syf i na sztywnej oqsi potrafi przy większej prędkości przeskoczyć na inny pas an zakręcie. Jeżeli masz o tym pojęcie to zrób sobie sam ale z głową. |
Autor: | *Robi* [ 03.paź.2006 15:41:44 ] |
Tytuł: | |
A macie moze jakis schemat jak to najlepiej zrobić?Wszelkie rady mi sie przydadzą zeby nie popełnic jakiego błedu. Na jakim zawieszeniu ja najlepiej osadzic.Jakie wzmocnienia dac.Czy boki zrobic z blachy czy jakiejs płyty. Ogólem wszystko do stworzenia jej. |
Autor: | Maroo [ 04.paź.2006 23:08:30 ] |
Tytuł: | |
Napisałem do mojego taty i tak mi wypisał (dotyczy głównie tej przyczepki, którą on zrobił czyli jak pisałem wyżej-na osi od VW Jetta, zabudowana na kołach, zarejestrowana na 500kg): "Na dyszel rura gruboscienna (obowiazkowo) i najlepiej zeby siegala co najmniej do polowy przyczepki-srednica rury zaleznie od typu zaczepu(trzeba kupic; nalepiej nowy). Rama z ceownika 50x50 lub grubszy dla duzej ladownosci. Moze tez byc kątownik 50x50 , walcowany! dla mniejszych ladownosci. Kątownik, lub ceownik na wzmocnienia i jako konstrukcja do polozenia podlogi. Jezeli oś wleczona to amortyzacja na sprezynach i nowe amorki-super trzyma sie drogi,nie skacze. Przy osi prostej moga byc resory-im dluzsze tym lepsze-mniej skacze na nierownosciach + sprawne amorki. Boki- burty,proponuje z kątownika 40x25 (czy 50x25) i wypelnienie blacha trapezową - wyglada estetycznie i jest lekka. Podloga wedlug mozliwosci. Proponuje obwód podlogi (nawet jesli jest to jednoczesnie rama wykonana z kątownika) wykonać profilem do dolu-nie zatrzymuje sie woda i smieci. Co do swiatel to "tradycyjne" lampy + lampa przeciwmgielna+dwa trojkaty odblaskowe. Lampa cofania niekonieczna - chociaz sie przydaje. Przy szerokosci (w ktorymkolwiek miejscu) ponad 1600mm- z przodu obowiazkowo biale lampy pozycyjne. Z bokow pomaranczowe "swiatelka" odblaskowe (nie obowiazkowe). Plandeka w zaleznosci od powierzchni (m2)- ja zaplacilem ok.300z-wym przyczepki:2300x1600mmx 800mm wys "budy". Rejestracja-wszystkie koszty ok 500zl Przeglad bezterminowy. Ubezpieczenie-w PZU 23z na rok." W razie co pisz na priv, jak będziesz miał jakieś pytania - w miarę wolnego czasu odpowiem(y) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |