.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Jakie Audi
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=47363
Strona 1 z 2

Autor:  Gregus [ 09.paź.2006 07:01:04 ]
Tytuł:  Jakie Audi

[ALL]Serdecznie witam- jeszcze raz. Jestem w trakcie sprzedaży swojego auta, nie wiem jak długo to jeszcze potrwa, zainteresowanie jest praktycznie O :zly: . Ale nie o tym - zamierzam wrócić do marki (oczywiście Audi :P ). Interesuje mnie 100/A6 (93-95) -tylko prośba o poradę, z jakim motorem. Zastanawiam się nad 2,6/2,8 i go zagazować lub 2,5 w ropie ( ale ten mocniejszy). W tej chwili mam auto w ropie i jestem troszkę rozczarowany osiągami ( MB 124 2,5 TD - 126 KM). Dodam, że nie lubię się "toczyć" :diabel: i mam przyczepkę kempingową (1100kg) więc potrzebuję trochę mocy pod pedałem. Proszę o poradę, co będzie się najlepiej sprawdzać?

Autor:  foxbat [ 09.paź.2006 07:29:04 ]
Tytuł: 

jak jesteś rozczarowany osiągami 125KM diesla (o ile tam jeszcze jest 125KM) to nie poczujesz wielkiej różnicy jak kupisz 140KM 2.5TDI. żeby coś "poczuć" kupuj 2.8 174KM. Ale z drugiej strony do ciągania przyczepki to diesel chyba lepszy. Generalnie to zależy od prywatnych upodobań kto co lubi. i jeszcze jedno - łatwiej znaleźć 2.8 benzynowy niż 2.5 TDI 140KM. I kolejna rzecz. nie da rady za sensowne pieniądze podnieść mocy 2.8. Zachipować zdrowe 2.5TDI do 170-180KM z tego co tu piszą na forum jest relatywnie łatwo.

Autor:  Gregus [ 09.paź.2006 07:35:49 ]
Tytuł: 

foxbat napisał(a):
jak jesteś rozczarowany osiągami 125KM diesla (o ile tam jeszcze jest 125KM) to nie poczujesz wielkiej różnicy jak kupisz 140KM 2.5TDI. żeby coś "poczuć" kupuj 2.8 174KM..

Ten brak mocy w moim silniku może wynikać (przypuszczenia), że to jest "stary typ silnika z lat 80/90- 2 zawory itp. Jeździłem troszkę DTI ( Ford) 115 KM i to już coś innego. Generalnie chodzi mi o tą przyczepkę, teraz jadąc pod małe górki (okolice Trzebnicy) autko zaczxyna mi się grzać a generalnie to już mam nieodpartą ochotę sprzedać swoje i kupić znowu AUDI. Miałem kiedyś 100 Avanta 2,3 i tym się fajnie bujało.

Autor:  Baskecior [ 09.paź.2006 08:32:47 ]
Tytuł: 

Zarówno AAH jak i AEL to doskonałe silniki. Pierwszy ma 174 KM i 245 Nm a drugi 140 KM i 295 Nm.

Jeśli kupić AAH to nie gazować i cieszyć się szybką jazdą silnikiem o doskonałej kulturze pracy. Wadą jest spore spalanko i apetyt na olej. Potencjał tuningowy za rozsądne pieniądze - zerowy. Na plus: doskonałe przyspieszenia i kultura pracy.

AEL: mocny, starej dobrej konstrukcji TDI. Wadą jest spora turbodziura w niższych partiach obrotów oraz szybciej niż w innych TDI`kach padające wtryskiwacze. Do zalet należy wysoki moment obrotowy, umiarkowane spożycie paliwa i jak na każdego TDI przystało: święty spokój. Potencjał tuningowy jak w każdym TDI ogromny i dołożenie mu 30 KM i 50-70 Nm nie stanowi większego kłopotu.

Autor:  Gregus [ 09.paź.2006 09:04:06 ]
Tytuł: 

baskecik napisał(a):
Zarówno AAH jak i AEL to doskonałe silniki. Pierwszy ma 174 KM i 245 Nm a drugi 140 KM i 295 Nm.

Dzięki. A co z żywotnością i kosztami napraw. W obecnym silniku na "dzień dobry" miałem do roboty turbinę, uszczelkę pod głowicą, pompę wtrysk. i troszkę detali ( a miał być taki niezawodny :zly: ). Dlaczego nie polecasz gazować?

Autor:  Baskecior [ 09.paź.2006 09:06:00 ]
Tytuł: 

Gregus napisał(a):
baskecik napisał(a):
Zarówno AAH jak i AEL to doskonałe silniki. Pierwszy ma 174 KM i 245 Nm a drugi 140 KM i 295 Nm.

W obecnym silniku na "dzień dobry" miałem do roboty turbinę, uszczelkę pod głowicą, pompę wtrysk. i troszkę detali ( a miał być taki niezawodny :zly: ). Dlaczego nie polecasz gazować?

Konkrety poproszę. O jakim silniku piszesz ?

Autor:  hans [ 09.paź.2006 09:08:19 ]
Tytuł: 

Basket , nie rob wiochy z tym gazowaniem bo to ani smieszne ani powazne :zly:

Autor:  BiLu [ 09.paź.2006 09:08:24 ]
Tytuł:  Re: Jakie Audi

Gregus napisał(a):
MB 124 2,5 TD - 126 KM


basket - AEL wcale nie jest oszczedny jak na diesla a AAH swietnie znosi dobrze zalozony gaz no i nie jest tak szybki jakby sie moglo wydawac ;)

Autor:  Gregus [ 09.paź.2006 09:57:06 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Konkrety poproszę. O jakim silniku piszesz ?

Teraz mam MB 2,5 TD z turbo (10 zaworowy) i pisałem o nim i rozczarowaniu ropniakami, więc się zastanawiam czy w AUDi diesle mają podobne "przywary" Czy wracać do poczciwych benzynek i je gazować? Ogólnie co mogę dodać to robię rocznie ok 20tys km. Przeważnie miasto (Wrocław) na odcinku 4 km, czasami wypad za miasto no i ten kemping. Uciekalibyście w ropę czy benzynka i czy 2,6 czy 2,8?

Autor:  j@cek [ 09.paź.2006 11:24:08 ]
Tytuł: 

wiesz ciezko Tobie doradzić bo nie wiem na czym Ci najbardziej zalezy....
Jesli rozgladasz sie za 2.8 badz 2.5 TDI 140ps to widzę ze spalnie jest drugorzędną sprawą, a wiec jesli akceptujsz spalanko w wysokosci 15 l gazu to weź 2.8 pamietajac, ze to "chodzi" tylko na sekwencji (koszt 3500-4000tyś). Jesli lubisz klang diesla kup 2.5 TDI a zapewniam Cie ze to "jezdzi" duzo lepiej od merca 250td, po wymiane (lubiących pociekać) wtrysków poczciwa rzedówka jest długowieczna a moment bliski 300 niutków zapewnia fajne doznania. Jesli szukasz wersji oszczednej kup a4 1.9 TDI AFN...
ps. szukaj z maxymalnie duzym wyposazeniem bo golas Ci sie szybko znudzi!

Autor:  foxbat [ 09.paź.2006 13:33:22 ]
Tytuł: 

A jeszcze co do przyczepki - Szukaj autka które ma fabrycznie założony hak i instalację chłodzenia silnika dostosowaną do większego obciążenia - może być tak że twoje obecne autko grzeje się za bardzo z przyczepką bo chłodzenie silnika nie jest do tego dostosowane? Powinien wtedy być założony mocniejszy wentylator, drugi dodatkowy wentylator, ewentualnie większa lub dodatkowa chłodnica wody.

Autor:  Baskecior [ 09.paź.2006 14:06:03 ]
Tytuł: 

Gregus napisał(a):
Cytuj:
Konkrety poproszę. O jakim silniku piszesz ?

Teraz mam MB 2,5 TD z turbo (10 zaworowy) i pisałem o nim i rozczarowaniu ropniakami, więc się zastanawiam czy w AUDi diesle mają podobne "przywary" Czy wracać do poczciwych benzynek i je gazować? Ogólnie co mogę dodać to robię rocznie ok 20tys km. Przeważnie miasto (Wrocław) na odcinku 4 km, czasami wypad za miasto no i ten kemping. Uciekalibyście w ropę czy benzynka i czy 2,6 czy 2,8?

No tak. Przesiadka na TDI będzie dla Ciebie miłym doznaniem. Im mocniejsze TDI i wyższy moment tym milej będzie Ci się jeździło.
Nie przez przypadek coraz więcej osób decyduje się na te silniki.
Oszczędność swoją drogą, ale jak wspomniałem musisz potestować 2,8 oraz jakieś TDI. Przy twoich przebiegach mozna śmiało brać 2,8 i nie gazować (pomimo że zaraz zostanę zakrzyczany i wyklęty ;) ).

@ Bilu: mówimy o AEL`u ośce, nie quattro z pełnym wypasem , które pali 10/100 ;)

@ Hans: zawsze w taki sposób chcesz prowadzić dyskusję ? Nie drocz się ze mną , a podaj koledze powody dla których mógłby gazować i podaj dobór urządzeń. Ja wyraziłem swoją opinię i ją podtrzymuję.

Autor:  K@mil [ 09.paź.2006 15:07:43 ]
Tytuł: 

baskecik napisał(a):
Oszczędność swoją drogą, ale jak wspomniałem musisz potestować 2,8 oraz jakieś TDI. Przy twoich przebiegach mozna śmiało brać 2,8 i nie gazować (pomimo że zaraz zostanę zakrzyczany i wyklęty ;) ).
A ja kupiłem 2,8,nie mam zamiaru gazować i mam z tego, i nie tylko z tego dziką satysfakcję, a jeżdżę bardzo dużo.Poza tym 2,8, jak na benzynę pali bardzo mało.Śmiem nawet rzec, że żaden silnik benzynowy podobnej pojemności i mocy nie pali tak mało.Na jego korzyść przemawia też jego 100procentowa bezawaryjność-silnik nie do zajechania. A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.

Autor:  KIFER [ 09.paź.2006 15:40:14 ]
Tytuł: 

K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

Autor:  KIFER [ 09.paź.2006 15:40:31 ]
Tytuł: 

K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

To dużo :?:

Autor:  emcior [ 09.paź.2006 17:16:41 ]
Tytuł: 

KIFER napisał(a):
K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

To dużo :?:


Kifer Ty masz 2,5 tdi V6 , a mowa jest o 2,5 TDI R5 :):

Autor:  KIFER [ 09.paź.2006 17:26:13 ]
Tytuł: 

emte napisał(a):
KIFER napisał(a):
K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

To dużo :?:


Kifer Ty masz 2,5 tdi V6 , a mowa jest o 2,5 TDI R5 :):


sorrki, niedopatrzenie..... w takim razie namawiam na 2.5 TDI V6 :peace:

Autor:  spanky [ 09.paź.2006 19:16:09 ]
Tytuł: 

jako zwolennik TDI :diabel: polece 2.5 TDI R5 (140 KM AEL) ... w miare tanie w utrzymaniu i dajace duzo przyjemnosci z jazdy .... :peace:

Autor:  Mauzer [ 09.paź.2006 20:14:37 ]
Tytuł: 

KIFER napisał(a):
To dużo :?:


tak, o jeden post :D

namawiam na 2.8 30V ew. zwykłe AAH.

Autor:  yooo25 [ 09.paź.2006 20:47:26 ]
Tytuł: 

2.8 :) i bedziesz zadwolony

na Gazie latam non stop, i nie na sekwencji :diabel: nie mam żadnych strzałów kichniec itp Puszke plastikowa V6 mam org od nowsci i nigdy rozwalona nie byla. Tylko że instalka juz cała sterowana kompem. Nawet nie mam przełoncznika typu gaz paliwo :): Tylko 15 stopni silnik osignie samoczynnie cyk na Lpg przechodzi jest ok. Jesli instalka jest źle założóna to nawet w 1.0 litrowym silniku chodzic nie bedzie.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/