.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.lis.2024 21:43:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jakie Audi
PostNapisane: 09.paź.2006 07:01:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 20:59:58
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
[ALL]Serdecznie witam- jeszcze raz. Jestem w trakcie sprzedaży swojego auta, nie wiem jak długo to jeszcze potrwa, zainteresowanie jest praktycznie O :zly: . Ale nie o tym - zamierzam wrócić do marki (oczywiście Audi :P ). Interesuje mnie 100/A6 (93-95) -tylko prośba o poradę, z jakim motorem. Zastanawiam się nad 2,6/2,8 i go zagazować lub 2,5 w ropie ( ale ten mocniejszy). W tej chwili mam auto w ropie i jestem troszkę rozczarowany osiągami ( MB 124 2,5 TD - 126 KM). Dodam, że nie lubię się "toczyć" :diabel: i mam przyczepkę kempingową (1100kg) więc potrzebuję trochę mocy pod pedałem. Proszę o poradę, co będzie się najlepiej sprawdzać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 07:29:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
jak jesteś rozczarowany osiągami 125KM diesla (o ile tam jeszcze jest 125KM) to nie poczujesz wielkiej różnicy jak kupisz 140KM 2.5TDI. żeby coś "poczuć" kupuj 2.8 174KM. Ale z drugiej strony do ciągania przyczepki to diesel chyba lepszy. Generalnie to zależy od prywatnych upodobań kto co lubi. i jeszcze jedno - łatwiej znaleźć 2.8 benzynowy niż 2.5 TDI 140KM. I kolejna rzecz. nie da rady za sensowne pieniądze podnieść mocy 2.8. Zachipować zdrowe 2.5TDI do 170-180KM z tego co tu piszą na forum jest relatywnie łatwo.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 07:35:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 20:59:58
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
foxbat napisał(a):
jak jesteś rozczarowany osiągami 125KM diesla (o ile tam jeszcze jest 125KM) to nie poczujesz wielkiej różnicy jak kupisz 140KM 2.5TDI. żeby coś "poczuć" kupuj 2.8 174KM..

Ten brak mocy w moim silniku może wynikać (przypuszczenia), że to jest "stary typ silnika z lat 80/90- 2 zawory itp. Jeździłem troszkę DTI ( Ford) 115 KM i to już coś innego. Generalnie chodzi mi o tą przyczepkę, teraz jadąc pod małe górki (okolice Trzebnicy) autko zaczxyna mi się grzać a generalnie to już mam nieodpartą ochotę sprzedać swoje i kupić znowu AUDI. Miałem kiedyś 100 Avanta 2,3 i tym się fajnie bujało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 08:32:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zarówno AAH jak i AEL to doskonałe silniki. Pierwszy ma 174 KM i 245 Nm a drugi 140 KM i 295 Nm.

Jeśli kupić AAH to nie gazować i cieszyć się szybką jazdą silnikiem o doskonałej kulturze pracy. Wadą jest spore spalanko i apetyt na olej. Potencjał tuningowy za rozsądne pieniądze - zerowy. Na plus: doskonałe przyspieszenia i kultura pracy.

AEL: mocny, starej dobrej konstrukcji TDI. Wadą jest spora turbodziura w niższych partiach obrotów oraz szybciej niż w innych TDI`kach padające wtryskiwacze. Do zalet należy wysoki moment obrotowy, umiarkowane spożycie paliwa i jak na każdego TDI przystało: święty spokój. Potencjał tuningowy jak w każdym TDI ogromny i dołożenie mu 30 KM i 50-70 Nm nie stanowi większego kłopotu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:04:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 20:59:58
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
baskecik napisał(a):
Zarówno AAH jak i AEL to doskonałe silniki. Pierwszy ma 174 KM i 245 Nm a drugi 140 KM i 295 Nm.

Dzięki. A co z żywotnością i kosztami napraw. W obecnym silniku na "dzień dobry" miałem do roboty turbinę, uszczelkę pod głowicą, pompę wtrysk. i troszkę detali ( a miał być taki niezawodny :zly: ). Dlaczego nie polecasz gazować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:06:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gregus napisał(a):
baskecik napisał(a):
Zarówno AAH jak i AEL to doskonałe silniki. Pierwszy ma 174 KM i 245 Nm a drugi 140 KM i 295 Nm.

W obecnym silniku na "dzień dobry" miałem do roboty turbinę, uszczelkę pod głowicą, pompę wtrysk. i troszkę detali ( a miał być taki niezawodny :zly: ). Dlaczego nie polecasz gazować?

Konkrety poproszę. O jakim silniku piszesz ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:08:19 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
Basket , nie rob wiochy z tym gazowaniem bo to ani smieszne ani powazne :zly:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Jakie Audi
PostNapisane: 09.paź.2006 09:08:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Gregus napisał(a):
MB 124 2,5 TD - 126 KM


basket - AEL wcale nie jest oszczedny jak na diesla a AAH swietnie znosi dobrze zalozony gaz no i nie jest tak szybki jakby sie moglo wydawac ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 09:57:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.paź.2006 20:59:58
Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
Konkrety poproszę. O jakim silniku piszesz ?

Teraz mam MB 2,5 TD z turbo (10 zaworowy) i pisałem o nim i rozczarowaniu ropniakami, więc się zastanawiam czy w AUDi diesle mają podobne "przywary" Czy wracać do poczciwych benzynek i je gazować? Ogólnie co mogę dodać to robię rocznie ok 20tys km. Przeważnie miasto (Wrocław) na odcinku 4 km, czasami wypad za miasto no i ten kemping. Uciekalibyście w ropę czy benzynka i czy 2,6 czy 2,8?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 11:24:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
wiesz ciezko Tobie doradzić bo nie wiem na czym Ci najbardziej zalezy....
Jesli rozgladasz sie za 2.8 badz 2.5 TDI 140ps to widzę ze spalnie jest drugorzędną sprawą, a wiec jesli akceptujsz spalanko w wysokosci 15 l gazu to weź 2.8 pamietajac, ze to "chodzi" tylko na sekwencji (koszt 3500-4000tyś). Jesli lubisz klang diesla kup 2.5 TDI a zapewniam Cie ze to "jezdzi" duzo lepiej od merca 250td, po wymiane (lubiących pociekać) wtrysków poczciwa rzedówka jest długowieczna a moment bliski 300 niutków zapewnia fajne doznania. Jesli szukasz wersji oszczednej kup a4 1.9 TDI AFN...
ps. szukaj z maxymalnie duzym wyposazeniem bo golas Ci sie szybko znudzi!

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 13:33:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.kwi.2006 17:28:52
Posty: 497
Lokalizacja: Gdynia
A jeszcze co do przyczepki - Szukaj autka które ma fabrycznie założony hak i instalację chłodzenia silnika dostosowaną do większego obciążenia - może być tak że twoje obecne autko grzeje się za bardzo z przyczepką bo chłodzenie silnika nie jest do tego dostosowane? Powinien wtedy być założony mocniejszy wentylator, drugi dodatkowy wentylator, ewentualnie większa lub dodatkowa chłodnica wody.

_________________
Audi A4 B6 1.9TDI AVF Avant od 2012r.
Audi Coupe B2 1.8 DS 2009 - 2013r.
Audi 80 B4 2.3 NG Avant 2006 - 2008r.
Audi 80 B2 1.6D JK 1999 - 2006r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 14:06:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Gregus napisał(a):
Cytuj:
Konkrety poproszę. O jakim silniku piszesz ?

Teraz mam MB 2,5 TD z turbo (10 zaworowy) i pisałem o nim i rozczarowaniu ropniakami, więc się zastanawiam czy w AUDi diesle mają podobne "przywary" Czy wracać do poczciwych benzynek i je gazować? Ogólnie co mogę dodać to robię rocznie ok 20tys km. Przeważnie miasto (Wrocław) na odcinku 4 km, czasami wypad za miasto no i ten kemping. Uciekalibyście w ropę czy benzynka i czy 2,6 czy 2,8?

No tak. Przesiadka na TDI będzie dla Ciebie miłym doznaniem. Im mocniejsze TDI i wyższy moment tym milej będzie Ci się jeździło.
Nie przez przypadek coraz więcej osób decyduje się na te silniki.
Oszczędność swoją drogą, ale jak wspomniałem musisz potestować 2,8 oraz jakieś TDI. Przy twoich przebiegach mozna śmiało brać 2,8 i nie gazować (pomimo że zaraz zostanę zakrzyczany i wyklęty ;) ).

@ Bilu: mówimy o AEL`u ośce, nie quattro z pełnym wypasem , które pali 10/100 ;)

@ Hans: zawsze w taki sposób chcesz prowadzić dyskusję ? Nie drocz się ze mną , a podaj koledze powody dla których mógłby gazować i podaj dobór urządzeń. Ja wyraziłem swoją opinię i ją podtrzymuję.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 15:07:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
baskecik napisał(a):
Oszczędność swoją drogą, ale jak wspomniałem musisz potestować 2,8 oraz jakieś TDI. Przy twoich przebiegach mozna śmiało brać 2,8 i nie gazować (pomimo że zaraz zostanę zakrzyczany i wyklęty ;) ).
A ja kupiłem 2,8,nie mam zamiaru gazować i mam z tego, i nie tylko z tego dziką satysfakcję, a jeżdżę bardzo dużo.Poza tym 2,8, jak na benzynę pali bardzo mało.Śmiem nawet rzec, że żaden silnik benzynowy podobnej pojemności i mocy nie pali tak mało.Na jego korzyść przemawia też jego 100procentowa bezawaryjność-silnik nie do zajechania. A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 15:40:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 15:40:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

To dużo :?:

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 17:16:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
KIFER napisał(a):
K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

To dużo :?:


Kifer Ty masz 2,5 tdi V6 , a mowa jest o 2,5 TDI R5 :):

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 17:26:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.lip.2004 14:13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Tuszyn/Pabianice/Łódź
emte napisał(a):
KIFER napisał(a):
K@mil napisał(a):
A 2,5tdi jak na diesla pali dużo i jest słabszy, co poświadczają osiągi i o bezawaryjności też tu nie można mówić.Poza tym, dopiero co niedawno była na ten temat bita piana.


Mam A6 AKE 2,5 litra i 180KM i jeszcze nieprzekroczyłem granicy 9,1 litra na 100 km w cyklu mieszanym a robię po 4 tyś km miesięcznie ostatnio. W trasie zjada mi 8,5 litra na 100km przy prędkściach podróży wgranicach 140-190 km/h

To dużo :?:


Kifer Ty masz 2,5 tdi V6 , a mowa jest o 2,5 TDI R5 :):


sorrki, niedopatrzenie..... w takim razie namawiam na 2.5 TDI V6 :peace:

_________________
'92 AUDI B4 2.8 V6 AAH quattro !!! :-) :-) :-)
'00 AUDI A6 Avant 2,5 TDI AKE quattro !!! :-) :-) :-)
'02 AUDI A4 Avant 1,9 TDI AWX 4x4(-2) !!! :-) :-) :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 19:16:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
jako zwolennik TDI :diabel: polece 2.5 TDI R5 (140 KM AEL) ... w miare tanie w utrzymaniu i dajace duzo przyjemnosci z jazdy .... :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 20:14:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
KIFER napisał(a):
To dużo :?:


tak, o jeden post :D

namawiam na 2.8 30V ew. zwykłe AAH.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.paź.2006 20:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
2.8 :) i bedziesz zadwolony

na Gazie latam non stop, i nie na sekwencji :diabel: nie mam żadnych strzałów kichniec itp Puszke plastikowa V6 mam org od nowsci i nigdy rozwalona nie byla. Tylko że instalka juz cała sterowana kompem. Nawet nie mam przełoncznika typu gaz paliwo :): Tylko 15 stopni silnik osignie samoczynnie cyk na Lpg przechodzi jest ok. Jesli instalka jest źle założóna to nawet w 1.0 litrowym silniku chodzic nie bedzie.

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: