.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Porsche 911 Turbo S, wrazenia z jazd
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=47746
Strona 1 z 4

Autor:  s2power [ 15.paź.2006 13:38:02 ]
Tytuł:  Porsche 911 Turbo S, wrazenia z jazd

niedawno mialem bardzo ekscytujacy dzien, jazdy BMW M3 Cabrio i Porsche 911 Turbo, czyli moim samochodem marzen. M3 Cabrio to naprawde fajny i szybki samochod, w dodatku calkiem uzyteczny na np codzienne dojazdy do pracy, calkiem cichy i grzeczny mozna nawet powiedziec. za to spotkanie z Porsche Turbo a wlasciwie z dwoma turbo to cos bardzo fascynujacego. mozna by pisac wiele ale postaram sie streszczac. wsiadam, ustawiam dobrze dopasowany skorzany fotel, zawsze bylem ciekaw czy te zintegrowane zaglowki sa ok, teraz juz wiem ze sa ok, nawet bardzo ok. siedzi sie troszke ciasno, tak prawie jak w kubelku, jednak pozostaje wiecej swobody. kiera o dziwo regulowana tylko w jednej plaszczyznie. zegary calkiem czytelne, choc kto by na nie patrzyl. lusterka itp akcesoria bez zarzutu, widocznosc do tylu calkiem dobra. jedynie praca dzwigni kierunkowskazow i wycieraczek wydaje sie bys nieodpowiednia dla tego samochodu (Audi ma lepsze :)), prawa reka odruchowo siega do kluczyka a tu takowy mamy po lewej stronie, nawet to nie przeszkadza ale trzeba sie przyzwyczaic. odpalam, silnik na zimno troszke chrapie, w srodu jest glosniej niz sie spodziewalem. pozwalam sie mu zagrzac w drodze na stacje benzynowa. po lekkim dodaniu gazu pracuje bardzo przyjemnie, slychac go wyraznie z tylu auta, to tez wymaga przyzwyczajenia. po zatankowaniu wyjazd na autostrade, wciskam gaz na 3 biegu do dechy, krotkie zawachanie (znane zapewne tym co jezdza turbo autkami) a nastepnie naprawde mocny odjazd, 200 km/h osiaga praktycznie natychmiast, manualna 6-cio biegowa skrzynia pracuje doskonale, dobra i szybka zmiana biegow wymaga opanowania, predkosc stale rosnie przyjemnie dociskajac do fotela. gosciu z Porsche jadacy ze mna jako "pilot" nie reaguje na moje "szalenstwo" tak jakby byla to przejazdzka po miescie, predkosc bezproblemowo przekracza licznikowe 300 km/h. trzeba niestety zwolnic bo ruch nie pozwala na wiecej, hamulce robia jeszcze lepsze wrazenie niz przyspieszenie, bez pasow mozna po prostu katapultowac pasazera przez szybe. jezda sprawia frajde, ogromna, jest dosc halasliwie w srodku ale nie jest to uciazliwe buczenie "tjuningowych" tlumikow czy cos podobnego. jazda z predkoscia 200-250 km/h wydaje sie byc tzw. relaksacyjna, uklad kierowniczy jest najbardziej precyzyjnym z jakim sie w zyciu spotkalem, mozna przy 200 km/h natychmiast przesuwac autko o kilka cm w prawo i lewo bez jakichkolwiek wychylow czy plywania, zupelny brak inercji, to imponuje, pelna kontrola. po jazdach autostradowych czas na troche startow na swiatlach, troszke zakretow itp przygod bo to wlasnie dobre slowo by okreslic jazde tym samochodem. oczywisce naped na 4 kola na swiatlach robi swoje, reszta autek szybko znika w lusterkach. wtedy ujawnia sie ponad 600 Nm momentu przekazane na asfalt bez najmniejszego poslizgu. jeden wielki ciag, tu mozna faktycznie mowic o wgniataniu w fotel. gosc z Porsche wciaz pozostaje niewzruszony. najlepsza zabawa zaczyna sie w ciasnych zakretach i bardzo ale to bardzo szybko pokonywanych dlugich lukach, sila odsrodkowa daje mocno znac o sobie. fotele swietnie trzymaja, choc od pewnej predkosci mocniejszy uscisk na kierownicy pozwala pozostac na swoim miejscu. to niesamowite jak szybko mozna tym smigac w zakretach bez uslizgu. nawet gdy autko zmusi sie to tego by troche zatanczylo to wciaz jest to pod pelna kontrola. chyba to robi najwieksze wrazenie, sposob w jaki da sie tym jezdzic. to jest maszyna ktora idealnie wspolgra z kierowca. przejezdilem nim cale popoludnie i trudno bylo mi sie z nim rozstawac. teraz jestem tym bardziej przekonany do tego auta. pozostaje tylko kwestia ceny...moj egzemplarz...176 tys Euro.
Ps. to auto potwierdzilo moje wczesniejsze doswiadczenia z jazd z duza predkoscia, to co pisza w artykulach w prasie o drodze zmieniajacej sie w tunel, ogromnej sile wgniatajacej w fotel itp. to jakis belkot napalonych redaktorow, tak naprawde nic a nic sie nie dzieje tylko reszta pozostaje bardzo szybko w tyle, no i tu wlasnie trzeba uwazac bo hamowanie z 300 km/h nawet w Porsche Turbo to spory dystans. mialem juz okazje jezdzic wieloma autkami z napedem na 4 lapy, takimi jak Evo czy Scoobie, to jednak pozostawia je naprawde daleko w tyle. ciekawe czy uda mi sie zblizyc moje S2 osiagami do tych z Porsche, choc prowadzenie na pewno nie bedzie tak precyzyjne. mam nadzieje, ze nie zanudzilem czytajacych.

Autor:  jmm [ 15.paź.2006 13:51:44 ]
Tytuł: 

fajna przejażdzka, zazdroszcze :)

jedno z moich autek marzeń

A ile to pali? :peace:

Autor:  Pablo200 [ 15.paź.2006 14:14:38 ]
Tytuł: 

Nowe Audi S8 pożre to Porsche... :)

Autor:  K@mil [ 15.paź.2006 15:24:27 ]
Tytuł: 

Gdybym był obrzydliwie bogaty, czego nie planuję, to napewno w moim garażu stałby taki prosiaczek, a tak pewnie do końca życia będę jeździł Audi :zly: .

Autor:  Kliku [ 15.paź.2006 15:45:29 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Nowe Audi S8 pożre to Porsche... :)


niestety niewiel osob bedzie mialo okazje przejechac sie tym autem.

S2power mozna pozardroscic takiej przejazdzki i niezapomnianych wrazen. :):

Autor:  KORU [ 15.paź.2006 15:59:45 ]
Tytuł: 

Samochody Porsche to mistrzostwo swiata tradycja i swietne osiagi oraz prowadzenie. No dobra fajnie, ale opisz jeszcze wrazenia jazdy ///M3 Cabrio E-46. Pewnie w srodku tez glosno jak w Porsche gdy silnik wkreca sie na obroty ? Wcale tobie nie zazdroszcze i probuje sobie wyobrazic jaka to moze byc frajda. Jestem fanem motoryzacji nie tylko w wydaniu Audi ;) :)

Autor:  mały v8 [ 15.paź.2006 18:25:06 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Nowe Audi S8 pożre to Porsche... :)
Raz miałem okazje przejechac się za kierownica 944 2,5 turbo, ten samochód naprawde szedł, z tym s8 to chyba jakis mały zart

P.S 911 miełem jedynie okazje wieżć na lawecie :):

Autor:  s2power [ 15.paź.2006 20:36:02 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Nowe Audi S8 pożre to Porsche... :)

Pablo, z calym uznaniem dla Audi ktorym jezdze od 16 lat (no i coraz szybciej) to jednak ten Prosiaczek ma 4 sek. do setki i 13 do 200 wiec jak chcesz go lapac S8?? Nie da rady. Choc komfort z pewnoscia o niebo lepszy.

Autor:  KORU [ 15.paź.2006 22:12:08 ]
Tytuł: 

Audi S8 moze troche podgryźć Porsche 911 turbo ale pozrec to chyba nie. Silnik 5.2 Litra 10 cylindrow w ukladzie V moc 331 kW (450 KM) Moment obrotowy 540 Nm
Predkosc max elektronicznie ograniczona 250 km/h
Przyszpieszenie 0-100 km/h : 5,1 s
Zuzycie paliwa SuperPlus 98 oktanow
Miasto : 19,7 l/100km
Po za miastem 9,7 l/100 km
Srednio 13,4 l/100 km

Obrazek
Wyglada jak Porsche Killer :)

Obrazek

Autor:  BiLu [ 15.paź.2006 22:23:22 ]
Tytuł: 

no to koru - teraz powinna byc porcja informacji nt porsche ;)

Autor:  martab99 [ 15.paź.2006 22:25:03 ]
Tytuł: 

Bilu napisał(a):
no to koru - teraz powinna byc porcja informacji nt porsche ;)


I wtedy co trzeźwiej myślący zostana sprowadzeni na ziemie... :diabel:

Autor:  KORU [ 15.paź.2006 22:47:34 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Bilu napisał(a):
no to koru - teraz powinna byc porcja informacji nt porsche ;)


I wtedy co trzeźwiej myślący zostana sprowadzeni na ziemie... :diabel:


Wlasnie juz podaje :P to sa dane techniczne najnowszego Porsche 911 seria 997

Silnik 6 cylindrowy o pojemnosci 3,600 cm³ montowany z tylu
Moc 353 kW (480 KM ) Audi S8 ma 450 KM
Moment obrotowy 620 Nm ( Przy doladowaniu turbo moment wynosi : 680 Nm)
W zakresie obr/min 1,950 - 5,000 1/min
Kompresja 9.0 : 1 ale to malo wazne
Cykl doladowania: Dwu fazowy

Predkosc maksymalna : 310 km/h (193 mph)
Przyspieszenie od 0 - 100 km/h 3.9 s
Przyspieszenie od 0 - 160 km/h 8.4 s
Elastycznosc od 80 - 120 km/h 3.8 s

Te dane sa dla manualnej skrzyni biegow a skrzynia Tiptronic S jest szybsza :!!: :galy: :zly:

Obrazek

Autor:  Pablo200 [ 15.paź.2006 22:51:59 ]
Tytuł: 

Na niemieckim forum Audi sa kolesie ktorzy scagneli elektroniczna blokade i smigaja tym S8 grubo ponad 300 km/h...

Autor:  BART.W [ 16.paź.2006 00:41:58 ]
Tytuł: 

Bez jaj ,co za poruwnanie limo S8 i sportowa typowo bryka .Tu bardziej pasuje Nuwolari lub Lemans

Autor:  yooo25 [ 16.paź.2006 06:53:03 ]
Tytuł: 

Auto jak auto, wiadomo że muśi zasuwać w końcu sportowa fura najporządniejszej firmy na świećie.

Kurde ale wrażenia macie jakbyście ameryke odkryli że coś co ma kupe km pod machą i ostro zasuwa. NIech teraz każdy zacznie wypisywać czym śmigał itd i jak fajnie (bo wiadomo że każdy ma przyjemonośc nieraz przejechać się czymś bardzo bardzo eleganckim, porządnym i szybkim) . I na dodatek niech jeszcze każdy zacznie wrzucac opisy itd.

Lepiej na HP otwotrzyć Topic: CZym jeździłem fotki i opis

p.s.
Wole się podniecać nad ładnią panią a nie nad kupa blachy :diabel: :diabel: :diabel:

Autor:  s2power [ 16.paź.2006 09:36:37 ]
Tytuł: 

chcecie ladna pania? prosze :
Obrazek

Obrazek

Obrazek

mam nadzieje, ze sie spodoba :)

Autor:  jmm [ 16.paź.2006 09:42:34 ]
Tytuł: 

No ładna :diabel: :peace:

PS Twoja S2jka?
Prześlij mi fotki na stronkę :peace:

Autor:  yooo25 [ 16.paź.2006 09:55:54 ]
Tytuł: 

mniam mniam :598:

Autor:  BiLu [ 16.paź.2006 10:05:00 ]
Tytuł: 

yooo25 napisał(a):
mniam mniam :598:

wole podniecac sie zywa kobieta niz zdjeciami na monitorze :):

Autor:  Kliku [ 16.paź.2006 10:10:43 ]
Tytuł: 

wow super audi i b. piekna kobieta, nieczego wiecej juz tu nie potrzeba

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/