.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi 100 1.8 benz- potrzebuję informacji https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=4865 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | emge [ 15.maja.2004 16:41:30 ] |
Tytuł: | Audi 100 1.8 benz- potrzebuję informacji |
Czesc. Sprzedalem jakis czas temu moja 100 2.0TD z 87r. i pomalu rozgladam sie za jakims gazowcem. Myslalem o B3, ale ostarnio mialem okazje pojezdzic takim (2.0benz) i powiem, ze do mojej setki to daleko pod wzgledem komfortu, a o rozmiarach bagaznika to nawet niewspomne . Niemowie, ze nie biore 80 pod uwage ale dzis znalazlem takie cuś http://allegro.pl/show_item.php?item=25389938 i w zwiazku z tym mam pytania. Czy ktos wie czy te silniki mialy wielopunktowy wtrysk? Konikow niby 115 wiec wyglada na to, ze mozliwe. Aaaa i 4 cylindry czy 5? Ostatnie pytanie czy w wypadku wielopunktu warto cos wiedziec na temat zamontowanego w nim gazu? |
Autor: | hans [ 15.maja.2004 17:19:25 ] |
Tytuł: | |
jezeli juz to bierz 2.2 lub 2.3 ... inne sa za slabe i chleja tyle samo a i za quattro mozesz sie rozejzec |
Autor: | cBr [ 15.maja.2004 17:47:10 ] |
Tytuł: | |
cze tak jak radzi Hans 100 poszukaj z silnikiem 2.2 lub 2.3, ja mam 1.8 i to jest troche malo. a co do tej z allegro to pierwszy raz widze zeby cygaro z silnikiem 1.8 mialo 115 KM , jak juz cos to byly: 1.8(4cyl) - 90 KM, 2.0(5 cyl) - 115 KM |
Autor: | emge [ 15.maja.2004 18:06:07 ] |
Tytuł: | |
No wlasnie cos mi tu smierdzi ale jeszcze poczekam. Wiecie tylko 4 cyl. 1.8 biedzie troche tanszy w utrzymaniu niz 2.2 lub 2.3 Moze nie tyle paliwo co OC i czesci. Niedlugo mam zamiar sie przeprowadzic "kawalek" od pracy i nie chce zeby Audik pochlanial cala wyplate |
Autor: | hans [ 15.maja.2004 18:15:13 ] |
Tytuł: | |
bez przesady z tymi kosztami ... nie mowimy tu o roznicach rzedu 20 czy 30% tylko rzedu 5% .... jedna swieca wiecej , OC raz na rok nie wiem ile masz znizek ale tez nie duzo wiecej bo jrest do 2 litrow i do 2.5 wiec jeden schodek wiecej ...a roznica w komforcie podrozowania , elastycznosc ... o wiele lepsza ... fakt nie musisz kupowac quattro bo to troche wiecej cie wyjdzie zeby cos porobic w trylnim zawieszeniu ale naprawde 1.8 to minimum w takim aucie a koszty wcale nie duzo mniejsze niz w 2.2 czy 2.3 a o 2.0 juz nie wspomne bo to nieporozumienie ... pali tyle samo co 2.3 , czesci te same ... poza tym najwiecej cygar jezdzi z 2.2 , 2.3 wiec i z pomoca , czeciami nie ma problemow |
Autor: | j@cek [ 15.maja.2004 18:23:18 ] |
Tytuł: | |
rownież propomuje cygaro 2.3.Mozesz sie poszukac z fajnym wypasem! |
Autor: | jmm [ 15.maja.2004 19:29:47 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): , OC raz na rok nie wiem ile masz znizek ale tez nie duzo wiecej bo jrest do 2 litrow i do 2.5 wiec jeden schodek wiecej
W PZU jest od 1,6 do 1,9, a potem powyzej 1,9 i nie ma gornej granicy |
Autor: | Dejwid [ 15.maja.2004 21:30:32 ] |
Tytuł: | |
To prawda PZU w tej kwesti jest dosyć liberalne . Osobiście gdybym miał kupować 100-kę zdecydowanie wybrał bym 2.3. 1.8 to stanowczo zamało. |
Autor: | emge [ 16.maja.2004 15:40:22 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za pomoc |
Autor: | Monty [ 16.maja.2004 17:40:33 ] |
Tytuł: | |
Witam, Posiadam 1.8 z 85r. To faktycznie dość słaby silnik jak na cygaro... Nie wiem ile pali wielopunkt na gazie, za to mój ds - gaznik nie bierze więcej niż 8.5l. Dlatego każda myśl o zamianie na 2.3 (a tych myśli przebiegało w mojej główce już wiele kończy się na stwierdzeniu: tym do bólu, a jak już będę więcej zarabiać, to A6 94-96, na które może mnie będzie kiedyś stać Pozdrawiam serdecznie P.S. Chociaż nadal się łamię, czy dobrze robię rezygnując z kolejnego typu 44.... |
Autor: | Ćwiru [ 16.maja.2004 17:57:36 ] |
Tytuł: | |
Witam emge. Może powiem w ten sposób. Mam niekłamaną przyjemność poruszania się furaczem z tym właśnie silnikiem(1,8; 112/115KM - w zależności od literatury; DZ, czyli właśnie wtrysk wielopunktowy), tylko w innej budzie. Auto jest "zagazowane" instalką BRC, najprostszą, bez "komputera" i silnika krokowego. Stwierdzam tylko tyle, że do B3 to jeszcze ujdzie - jak dla mnie, natomiast do 100, to w moim przypadku i jak dla mnie to byłoby nieporozumienie - brak mocy. człowiek baaardzo szybko przyzwyczaja się do osiągów swojego auta i ja na przykład w następnym aucie będę się rozglądał za motorem 2,0 - 2,3, jeżeli chodzi o modele B oraz 2,3 - x, jeżeli chodzi o modele C. Ktoś mógłby stwierdzić, że 115KM, to jest wystarczająco, lecz ja sobie nie wyobrażam jazdy w B3 z motorem słabszym (gażnik, mono). Przyznam, że DZ, to chyba minimum w tej kategorii wagowej. Do 100, to polookaj za motorami od 2,3 - w górę (2,2T ). Jeżeli chodzi o spalanie, to nie jest to tragedia, a jeżeli bierzesz pod uwagę LPG, to chyba ten punkt w rozważaniach można pominąć . W razie pytań co do motoru, to wal. |
Autor: | emge [ 16.maja.2004 18:58:47 ] |
Tytuł: | |
Czyli nie wszystko stracone Zdaje sobie sprawe, ze 115 km to nie rozpusta przy takim kawalku stali, ale chyba cos tam jedzie. Moj turbodiesel mial niecale 90km i chyba niecale 180 Nm w dodatku bylo zautomatyzowane i calkiem spokojnie sie tym poruszalo tak w miescie jak i poza nim. Ćwiru rozumiem, ze to ten sam silnik co gaznikowe i jednopunktowe czyli 4 cylindry, a nie jakis wynalazek? Fakt, ze fajnie sie jezdzi i slucha wiekszych silnikow ale... |
Autor: | Ćwiru [ 16.maja.2004 20:33:17 ] |
Tytuł: | |
spox emge. DZ 1,8 to 4 gary. gra tak jak wszystjie 4-ki i dużo mu brakuje do klangu 5, czy V (mmmmiodzio). Wracając do diesla, to weź pod uwagę inny rozkład momentu i mocy w dieslu i benzolu - ogólnie rzecz ujmując, to gruźlik lepiej się wkręca na niższych obrotach, tak więc nie ma za bardzo co porównywać 90KM z TD i 90 KM z PB. Co do gaziora w wielopunkcie - chwalę sobie i z tego co się orientuję, to chyba lepiej się sprawuje LPG w wielopunkcie, niż w gaźniku - ale co do tego, to nie dam sobie ręki obciąć, bo nie miałem bezpośredniego porównania i wiem to z 2-giej ręki. |
Autor: | edek [ 16.maja.2004 22:00:38 ] |
Tytuł: | |
Witam Ja jeżdze 90 konną 100 1.8 DS i jakoś żyje , oczywiście chciałoby sie 2,2T albo 2,3 ale nie stać mnie .Ciesze się z tego co mam.Pozdrawiam |
Autor: | AdamH5 [ 23.maja.2007 23:30:31 ] |
Tytuł: | |
Ludzie najważniejsze są te cztery kułeczka z przodu a konie potem |
Autor: | wordeck [ 24.maja.2007 06:25:47 ] |
Tytuł: | |
Moje: 100, 2.3 pali od 9 do 13 litrów 100, 1,8 pali od 9 do 12 litrów. Koszty utrzymania? W 2,3 trochę wyższe, ale niewiele, OC droższe 50 zł na rok. Komfort jazdy, elastyczność i osiągi nieporównywalne. Tyle w temacie. Pozdrawiam |
Autor: | Michauu [ 27.maja.2007 09:17:48 ] |
Tytuł: | |
witam a niejest tak, ze 2.2 i 2.3 sa silnikami nielubiacymi gazu? 1.8na gazniku elegancko bedzie chodzil na gazie, ale moc ciut przymala..... pozdr |
Autor: | jmm [ 27.maja.2007 09:38:45 ] |
Tytuł: | |
Ale kotlet, 3 lata |
Autor: | wordeck [ 28.maja.2007 06:57:36 ] |
Tytuł: | |
jmm napisał(a): Ale kotlet, 3 lata
Racja... To już się nie odzywam /koniec spamu/ Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |