.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lis.2024 23:39:19

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Alternatywa ?
PostNapisane: 01.lis.2006 23:14:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2006 14:29:13
Posty: 100
Lokalizacja: podkarpackie
Skoro jest taki problem ze znalezieniem A6 C4 AEL Quattro czy nie byłoby wyjściem kupno mocnej i dobrze wypasionej benzyny 2.2t, 2.8 lub 4.2 w tej budzie i swap na TDi ?

Pewnie cena zakupu benzyny byłaby nizsza a przede wszystkim wieksze prawdopodobieństwo na znalezienie okazu niezajeżdżonego.
Poza tym już przy swapie możnaby pomyśleć o jakiejś innej i nowszej jednostce w dieselu ...

Powyższą opcję rozpatruję oczywiście w kontekście szukania auta "na lata".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 23:18:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Szkoda zachodu. Szukaj cierpliwie aż znajdziesz w końcu AEL q.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 23:26:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
ciekawe o ile latwiej jest znalezc zdrowe 2.2T lub 4.2 .....
czasy przerzucania diesli to historia i to nie jest ani latwe ani tanie ... nie mowiac o tyum, ze ostatnie wiesci dotyczace ropy moga nie pokoic - najpierw cena, teraz gdzieniegdzie brak.... Nie znam sie na gazie w ogole, ale chyba ta alternatywa jest najlepsza.....

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 23:30:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2006 14:29:13
Posty: 100
Lokalizacja: podkarpackie
nie, nie - poczekaj

jeśli to ma być auto na lata to:
1. mamy mniej wytyrane auto
2. lepiej wyposażone
3. z nowszą jednostką, oszczędniejszą

i myslę że w perspektywie czasu koszty swapu zwrócą się z nawiązką

wykluczam kupno auta w kraju - a zauważyć można że AELe na zachodzie nierzadko osiągają wyższe ceny niż np S6

a co do kosztów i komplikacji zabiegu - w tym czasie przy dostępności części na rynku to nie jest żadna magia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lis.2006 23:43:32 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
tylko dobre zrobienie takiego swapa to nie jest tania rzecz..... kupno dobrego silnika TDI tez nie..... sprzedanie silnika z S'ki jak to 2.2T to juz mniejszy problem..... ale nie przesadzałbym ze nie da sie znaleźć ALEq w dobrym stanie bo widziałem w ostatnim czasie conajmniej kilka... a dobra benzyna z q wcale niewiele tansza......

a co do alternatywy to faktycznie na ten moment najtaniej wychodzi (fuj) gaz..... zdecydowanie taniej niz dieselek... jedyny problem to ew. problemy z awariami i koszt montażu dobrej instalki....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:37:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piotr napisał(a):
tylko dobre zrobienie takiego swapa to nie jest tania rzecz..... kupno dobrego silnika TDI tez nie..... sprzedanie silnika z S'ki jak to 2.2T to juz mniejszy problem..... ale nie przesadzałbym ze nie da sie znaleźć ALEq w dobrym stanie bo widziałem w ostatnim czasie conajmniej kilka... a dobra benzyna z q wcale niewiele tansza......

a co do alternatywy to faktycznie na ten moment najtaniej wychodzi (fuj) gaz..... zdecydowanie taniej niz dieselek... jedyny problem to ew. problemy z awariami i koszt montażu dobrej instalki....

Gaz nie jest juz najtanszy ... do głosu dochądzą instalacje na olej roślinny lub posmażalniczy. Przy najdrożej opcji średni koszt 100 km na OR wynosi 6 x 2,3 (Lidl)=13,8 zł, przy cenie posmażalniczego od Wietnamców (1 zł ) wynosi 6 x 1 = 6 zł, a w skrajnych przypadkach 0 zł ... cieszą się ze ktoś odbiera od nich przepalony olej ... ;)

Spalanie uśredniłem, można sobie wrzucić nawet 8/100 , wyjdzie niewiele drożej :)

Diesel to przyszłość ... i tak od 16 lat :diabel:

PS: pominalem koszt startowy instalacji, bo gazowcy i tak pomijaja go w swoich wyliczeniach ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:42:12 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Tylko na ten moment masz u nas problem akcyzy na taki olej... mam znajomego co ma skode octavie z ustrojstwem do oleju roslinnego z niemiec przywieziona z instalka zalozona tam i ladnie sie to sprawuje.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:43:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ?

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:49:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
baskecik napisał(a):
Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ?


Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem

Cytuj:
Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia.


Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ;) ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie....

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:52:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piotr napisał(a):
baskecik napisał(a):
Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ?


Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem

Cytuj:
Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia.


Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ;) ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie....

Jasne

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:54:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
baskecik napisał(a):
piotr napisał(a):
baskecik napisał(a):
Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ?


Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem

Cytuj:
Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia.


Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ;) ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie....

Jasne


Sie Przemek nie martw, ci na górze pomysleli zeby zciagnąc ze społeczeństwa jak najwięcej kasy zeby tym co na nich zaglosuja móc obiecywac gruszki na wierzbie :)

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 00:57:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
piotr napisał(a):
baskecik napisał(a):
piotr napisał(a):
baskecik napisał(a):
Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ?


Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem

Cytuj:
Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia.


Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ;) ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie....

Jasne


Sie Przemek nie martw, ci na górze pomysleli zeby zciagnąc ze społeczeństwa jak najwięcej kasy zeby tym co na nich zaglosuja móc obiecywac gruszki na wierzbie :)

Ja sie nie martwie ... na wybory nie bede juz chodził, przynajmniej nie w tym kraju , szkoda prądu , a co do paliwka, to trzeba bedzie opłacić akcyzę od pełnego kotła OR i wozić kwit ze sobą ... nikt mi nie udowodni ze jezdze na baku od 3 miesiecy ... w sumie jak są 2-3 auta, to bedzie to mozna jakos racjonalnie uzasadnic. To chyba jedyny sposób ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 01:09:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
szaman napisał(a):
....

a co do kosztów i komplikacji zabiegu - w tym czasie przy dostępności części na rynku to nie jest żadna magia.


Co prawda nie robilem swapa w Audi, ale nIe zgadzam sie - zdrowy S6 tez kosztuje, a sama komplikacja zabiegu + drozsze czesci do diesla + ryzyko, ze nie wiadomo co sie kupi + koszt zabiegu (robocizna) i czas + 20 nieprzewidzianych rzeczy = daje mierny wynik. Znalem 2 egzemplarze zeswapione Audi na Diesel - moze nie byly wykonane przez fachowcow i jeden duuuzo przewyzszyl wyliczony koszt, a drugi woecej stal niz jezdzil.
S6 to nie W123.
Jak jestes w takiej desperacji - wydrukuj sobie oferty z mobile.de i w droge - cos trafisz, wyjazd bedzie Cie kosztowal stosunkowo niewiele i bedzie trwal tydzien czasu, reszta to papierkowe sprawy. A swap - tego nikt nie wie. A skoro chcesz diesla to nie bedzie to z serii projct car dla zabawy, ktory jak nie ruszy dzisiaj to ruszy jutro, tylko godny zaufania woz do codziennej eksploatacji.
Nie bierz tego zle, ale zakladam , ze nie szukasz AEL q za 15kpln.

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 09:12:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2006 14:29:13
Posty: 100
Lokalizacja: podkarpackie
nie - zakładam że szukam za +/- 25k PLN z końca produkcji

cena swapa powinna sie zamknąć w ok 10k PLN - i nie jest to cena u Pana Kazka w garażu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 11:50:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2005 23:25:23
Posty: 1143
Lokalizacja: Legnica Posty: 1 konkretny - reszta to spam :)
Szaman, a próbowałeś szukać już AELa ? Do lata jeszcze masz troche czasu ... ja szukałem kilka miesięcy i znalazłem.

_________________
A4 B6 1.9 TDI quattro - jest
A8 D2 4.2 quattro - było
A6 C4 AEL quattro - było
80 B3 1.8 - było

wyznawca quattro...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 12:49:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Będzie niedługo AEL-ek do sprzedania.W avanciku...srebrny.....quattro 95r.Zadbany :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 14:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.paź.2006 14:29:13
Posty: 100
Lokalizacja: podkarpackie
Prezes napisał(a):
Szaman, a próbowałeś szukać już AELa ? Do lata jeszcze masz troche czasu ... ja szukałem kilka miesięcy i znalazłem.


próbowałem - albo stan agonalny albo z przystanku wyklepany - albo cena kosmos


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2006 23:44:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
szaman napisał(a):
Prezes napisał(a):
Szaman, a próbowałeś szukać już AELa ? Do lata jeszcze masz troche czasu ... ja szukałem kilka miesięcy i znalazłem.


próbowałem - albo stan agonalny albo z przystanku wyklepany - albo cena kosmos


I uważasz że eske w bdb stane bedzie łatwiej znaleźć i tańsza będze ?

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 00:59:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 410
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Znalezienie S-ki nawet w Niemczech nie jest łatwą sprawą.
A co do swapa to jak kupisz S-kę ,polatasz troche to może przejdzie ci ochota na AEL-a :peace:

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2006 03:40:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
BART.W napisał(a):
A co do swapa to jak kupisz S-kę ,polatasz troche to może przejdzie ci ochota na AEL-a :peace:
heheh też tak coś mi sie wydaje, że jak ktos pośmiga sobie jakąś S-ką to nie będzie mu się widziało swapowanie na Diesela ale to tylko moje zdanie tak nieskromnie wtrącone ;)

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: