.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Alternatywa ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=48895 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | szaman [ 01.lis.2006 23:14:41 ] |
Tytuł: | Alternatywa ? |
Skoro jest taki problem ze znalezieniem A6 C4 AEL Quattro czy nie byłoby wyjściem kupno mocnej i dobrze wypasionej benzyny 2.2t, 2.8 lub 4.2 w tej budzie i swap na TDi ? Pewnie cena zakupu benzyny byłaby nizsza a przede wszystkim wieksze prawdopodobieństwo na znalezienie okazu niezajeżdżonego. Poza tym już przy swapie możnaby pomyśleć o jakiejś innej i nowszej jednostce w dieselu ... Powyższą opcję rozpatruję oczywiście w kontekście szukania auta "na lata". |
Autor: | Baskecior [ 01.lis.2006 23:18:33 ] |
Tytuł: | |
Szkoda zachodu. Szukaj cierpliwie aż znajdziesz w końcu AEL q. |
Autor: | oliwer78 [ 01.lis.2006 23:26:58 ] |
Tytuł: | |
ciekawe o ile latwiej jest znalezc zdrowe 2.2T lub 4.2 ..... czasy przerzucania diesli to historia i to nie jest ani latwe ani tanie ... nie mowiac o tyum, ze ostatnie wiesci dotyczace ropy moga nie pokoic - najpierw cena, teraz gdzieniegdzie brak.... Nie znam sie na gazie w ogole, ale chyba ta alternatywa jest najlepsza..... |
Autor: | szaman [ 01.lis.2006 23:30:14 ] |
Tytuł: | |
nie, nie - poczekaj jeśli to ma być auto na lata to: 1. mamy mniej wytyrane auto 2. lepiej wyposażone 3. z nowszą jednostką, oszczędniejszą i myslę że w perspektywie czasu koszty swapu zwrócą się z nawiązką wykluczam kupno auta w kraju - a zauważyć można że AELe na zachodzie nierzadko osiągają wyższe ceny niż np S6 a co do kosztów i komplikacji zabiegu - w tym czasie przy dostępności części na rynku to nie jest żadna magia. |
Autor: | piotr [ 01.lis.2006 23:43:32 ] |
Tytuł: | |
tylko dobre zrobienie takiego swapa to nie jest tania rzecz..... kupno dobrego silnika TDI tez nie..... sprzedanie silnika z S'ki jak to 2.2T to juz mniejszy problem..... ale nie przesadzałbym ze nie da sie znaleźć ALEq w dobrym stanie bo widziałem w ostatnim czasie conajmniej kilka... a dobra benzyna z q wcale niewiele tansza...... a co do alternatywy to faktycznie na ten moment najtaniej wychodzi (fuj) gaz..... zdecydowanie taniej niz dieselek... jedyny problem to ew. problemy z awariami i koszt montażu dobrej instalki.... |
Autor: | Baskecior [ 02.lis.2006 00:37:04 ] |
Tytuł: | |
piotr napisał(a): tylko dobre zrobienie takiego swapa to nie jest tania rzecz..... kupno dobrego silnika TDI tez nie..... sprzedanie silnika z S'ki jak to 2.2T to juz mniejszy problem..... ale nie przesadzałbym ze nie da sie znaleźć ALEq w dobrym stanie bo widziałem w ostatnim czasie conajmniej kilka... a dobra benzyna z q wcale niewiele tansza......
a co do alternatywy to faktycznie na ten moment najtaniej wychodzi (fuj) gaz..... zdecydowanie taniej niz dieselek... jedyny problem to ew. problemy z awariami i koszt montażu dobrej instalki.... Gaz nie jest juz najtanszy ... do głosu dochądzą instalacje na olej roślinny lub posmażalniczy. Przy najdrożej opcji średni koszt 100 km na OR wynosi 6 x 2,3 (Lidl)=13,8 zł, przy cenie posmażalniczego od Wietnamców (1 zł ) wynosi 6 x 1 = 6 zł, a w skrajnych przypadkach 0 zł ... cieszą się ze ktoś odbiera od nich przepalony olej ... Spalanie uśredniłem, można sobie wrzucić nawet 8/100 , wyjdzie niewiele drożej Diesel to przyszłość ... i tak od 16 lat PS: pominalem koszt startowy instalacji, bo gazowcy i tak pomijaja go w swoich wyliczeniach ... |
Autor: | piotr [ 02.lis.2006 00:42:12 ] |
Tytuł: | |
Tylko na ten moment masz u nas problem akcyzy na taki olej... mam znajomego co ma skode octavie z ustrojstwem do oleju roslinnego z niemiec przywieziona z instalka zalozona tam i ladnie sie to sprawuje. |
Autor: | Baskecior [ 02.lis.2006 00:43:47 ] |
Tytuł: | |
Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ? |
Autor: | piotr [ 02.lis.2006 00:49:58 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ? Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem Cytuj: Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia.
Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie.... |
Autor: | Baskecior [ 02.lis.2006 00:52:22 ] |
Tytuł: | |
piotr napisał(a): baskecik napisał(a): Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ? Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem Cytuj: Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia. Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie.... Jasne |
Autor: | piotr [ 02.lis.2006 00:54:38 ] |
Tytuł: | |
baskecik napisał(a): piotr napisał(a): baskecik napisał(a): Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ? Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem Cytuj: Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia. Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie.... Jasne Sie Przemek nie martw, ci na górze pomysleli zeby zciagnąc ze społeczeństwa jak najwięcej kasy zeby tym co na nich zaglosuja móc obiecywac gruszki na wierzbie |
Autor: | Baskecior [ 02.lis.2006 00:57:12 ] |
Tytuł: | |
piotr napisał(a): baskecik napisał(a): piotr napisał(a): baskecik napisał(a): Fakt - akcyza ... niemniej nie wiem czy jest to formalnie uregulowane przepisami skarbowymi .. moze ktos ma jakies info na ten temat , co np jesl zatrzyma mnie kontrola a ja powiem ze zatankowałem u szkopów bio ? Takie coś stoi w nowym Kodeksie Karno Skarbowym - poniżej z komentarzem Cytuj: Przepis stanowi o zmianie w użyciu przeznaczenia wyrobu akcyzowego. Rzecz w tym, że wiele wyrobów jest uznawanych za akcyzowe w zależności od tego, jakie jest ich przeznaczenie. Przykładowo wyrobami akcyzowymi - bez względu na symbol PKWiU oraz kod CN - są pozostałe wyroby przeznaczone do użycia, oferowane na sprzedaż lub używane jako paliwa silnikowe, jako dodatki lub domieszki do paliw silnikowych. W tym przypadku zatem status towaru jako wyrobu akcyzowego jest funkcją jego przeznaczenia. Wiec wg tego wszytsko co wlejesz (wsypiesz, włożysz ) i uzyjesz jako paliwo do silnika podlega akcyzie.... Jasne Sie Przemek nie martw, ci na górze pomysleli zeby zciagnąc ze społeczeństwa jak najwięcej kasy zeby tym co na nich zaglosuja móc obiecywac gruszki na wierzbie Ja sie nie martwie ... na wybory nie bede juz chodził, przynajmniej nie w tym kraju , szkoda prądu , a co do paliwka, to trzeba bedzie opłacić akcyzę od pełnego kotła OR i wozić kwit ze sobą ... nikt mi nie udowodni ze jezdze na baku od 3 miesiecy ... w sumie jak są 2-3 auta, to bedzie to mozna jakos racjonalnie uzasadnic. To chyba jedyny sposób ... |
Autor: | oliwer78 [ 02.lis.2006 01:09:53 ] |
Tytuł: | |
szaman napisał(a): ....
a co do kosztów i komplikacji zabiegu - w tym czasie przy dostępności części na rynku to nie jest żadna magia. Co prawda nie robilem swapa w Audi, ale nIe zgadzam sie - zdrowy S6 tez kosztuje, a sama komplikacja zabiegu + drozsze czesci do diesla + ryzyko, ze nie wiadomo co sie kupi + koszt zabiegu (robocizna) i czas + 20 nieprzewidzianych rzeczy = daje mierny wynik. Znalem 2 egzemplarze zeswapione Audi na Diesel - moze nie byly wykonane przez fachowcow i jeden duuuzo przewyzszyl wyliczony koszt, a drugi woecej stal niz jezdzil. S6 to nie W123. Jak jestes w takiej desperacji - wydrukuj sobie oferty z mobile.de i w droge - cos trafisz, wyjazd bedzie Cie kosztowal stosunkowo niewiele i bedzie trwal tydzien czasu, reszta to papierkowe sprawy. A swap - tego nikt nie wie. A skoro chcesz diesla to nie bedzie to z serii projct car dla zabawy, ktory jak nie ruszy dzisiaj to ruszy jutro, tylko godny zaufania woz do codziennej eksploatacji. Nie bierz tego zle, ale zakladam , ze nie szukasz AEL q za 15kpln. |
Autor: | szaman [ 02.lis.2006 09:12:41 ] |
Tytuł: | |
nie - zakładam że szukam za +/- 25k PLN z końca produkcji cena swapa powinna sie zamknąć w ok 10k PLN - i nie jest to cena u Pana Kazka w garażu. |
Autor: | Prezes [ 02.lis.2006 11:50:36 ] |
Tytuł: | |
Szaman, a próbowałeś szukać już AELa ? Do lata jeszcze masz troche czasu ... ja szukałem kilka miesięcy i znalazłem. |
Autor: | ADAM 12 [ 02.lis.2006 12:49:51 ] |
Tytuł: | |
Będzie niedługo AEL-ek do sprzedania.W avanciku...srebrny.....quattro 95r.Zadbany :] |
Autor: | szaman [ 02.lis.2006 14:47:33 ] |
Tytuł: | |
Prezes napisał(a): Szaman, a próbowałeś szukać już AELa ? Do lata jeszcze masz troche czasu ... ja szukałem kilka miesięcy i znalazłem.
próbowałem - albo stan agonalny albo z przystanku wyklepany - albo cena kosmos |
Autor: | piotr [ 02.lis.2006 23:44:15 ] |
Tytuł: | |
szaman napisał(a): Prezes napisał(a): Szaman, a próbowałeś szukać już AELa ? Do lata jeszcze masz troche czasu ... ja szukałem kilka miesięcy i znalazłem. próbowałem - albo stan agonalny albo z przystanku wyklepany - albo cena kosmos I uważasz że eske w bdb stane bedzie łatwiej znaleźć i tańsza będze ? |
Autor: | BART.W [ 03.lis.2006 00:59:43 ] |
Tytuł: | |
Znalezienie S-ki nawet w Niemczech nie jest łatwą sprawą. A co do swapa to jak kupisz S-kę ,polatasz troche to może przejdzie ci ochota na AEL-a |
Autor: | mAr$zx [ 03.lis.2006 03:40:10 ] |
Tytuł: | |
BART.W napisał(a): A co do swapa to jak kupisz S-kę ,polatasz troche to może przejdzie ci ochota na AEL-a heheh też tak coś mi sie wydaje, że jak ktos pośmiga sobie jakąś S-ką to nie będzie mu się widziało swapowanie na Diesela ale to tylko moje zdanie tak nieskromnie wtrącone
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |