.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 AKE] Czy warto się w to bawic czy lepiej sprzedac
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=49762
Strona 1 z 1

Autor:  Ziomas [ 14.lis.2006 11:38:35 ]
Tytuł:  [A6 AKE] Czy warto się w to bawic czy lepiej sprzedac

Witam,

Zwracam się do Was z proœbš o poradę. Wielu z Was miało już kilka audiczek w swojej karierze i myœlę, że Wasze doswiadczenia w tym temacie bedš dla mnie bardzo pomocne.

Powoli mam dosc wkladania coraz wiekszej kasy w moje autko.
Mam A6 2.5 TDI quattro, tiptronic, silnik AKE z końca 2000r. Trafił mi się model z pełnš opcjš (nie wiem co można miec wiecej, mam webasto, navi+, skóra, podgrzewanie foteli przód i tył, solardach,zawieszenie NIVO i jeszcze mnóstwo innych bajerów).
Wymieniłem już wałki na nowe, a teraz mam do wymiany jeszcze wtryskiwacze i problem z zawieszeniem. Podobno koszty naprawy zawieszenia NIVO sš koszmarnie drogie.
Teraz moje pytanie. Czy warto sie bawić w to dalej, czy mozna bez problemu wymienić NIVO na zwykłe amorki i jakie to bedzie miało następstwa?
Dodatkowo, czy warto bawić się na poczštek w wymiane tylko wtryskiwacza sterujšcego, czy lepiej uzbierac kasę i wymienic odrazu cały komplet?

Nie chciałbym sprzedawac tego autka bo szukałem fury w takiej opcji bardzo długo. Ale może koszty czekajšce na mnie zmieniš moje zdanie.

Sorki za przydługi temat ale licze na podzielenie się Waszymi doœwiadczeniami.
:peace:

Uzywałem opcji szukaj bardzo długo, ale tak naprawdę nie znalazłem w pełni odpowiedzi na moje pytanie

Pozdrawiam,

Autor:  Baskecior [ 14.lis.2006 11:49:12 ]
Tytuł: 

Wtryskiwacze prędzej czy później trzeba wymienić ... wrzuć logi z bloku 013 i 014 to zobaczymy w jakim stanie są i czy faktycznie trzeba je wymieniać. Jeśli nawalił wtrysk sterujący z pozostałe sa ok, to można zmienić tylko sterujący, jeśli pozostałe są zyżyte - trzeba wymienić komplet.
Jesli autko nie bite i dobrze utrzymane, to doprowadziłbym je do serii i jeździł ... kupując kolejne używane znów będziesz musiał inwestować ...

Autor:  Ziomas [ 14.lis.2006 12:53:27 ]
Tytuł: 

Logi robiłem jakieœ czas temu i niestety pokazujš, ze czas na wymiane. Parametry wahajš się pomiędzy 1,2 a 1,9. Przy innej próbie w odstępie dwóch tygodni miałem od 0,5 do 1,3. Rozumiem ze norma to +-2,0. Te róznice w pomiarach w tak krótkim odstępie czasu mnie dziwiš. Czy winny może być głownie wtryskiwacz sterujšcy?

A jeœli chodzi o NIVO, to warto sie bawić w to, czy raczej bez przeszkód można zmienic na zwykłe? Czy przy quattro nie bedzie miało to jakiœ złych następstw? (szczególnie przy obciazonym tyle). Jak miałby sie wtedy układ samopoziomujšcy xenonów do takiej zmiany. Czy jest on powišzany z tym?

Autor:  meszrum [ 14.lis.2006 14:29:10 ]
Tytuł: 

Ziomas napisał(a):
Logi robiłem jakieœ czas temu i niestety pokazujš, ze czas na wymiane. Parametry wahajš się pomiędzy 1,2 a 1,9. Przy innej próbie w odstępie dwóch tygodni miałem od 0,5 do 1,3. Rozumiem ze norma to +-2,0. Te róznice w pomiarach w tak krótkim odstępie czasu mnie dziwiš. Czy winny może być głownie wtryskiwacz sterujšcy?

A jeœli chodzi o NIVO, to warto sie bawić w to, czy raczej bez przeszkód można zmienic na zwykłe? Czy przy quattro nie bedzie miało to jakiœ złych następstw? (szczególnie przy obciazonym tyle). Jak miałby sie wtedy układ samopoziomujšcy xenonów do takiej zmiany. Czy jest on powišzany z tym?


samopoziomowanie jest niezalezne.
zawieszenie mozna przerobic na zwyczajne.

skad bierzesz domysly, ze popsuty jest wtryskiwacz sterujacy?
czy wystepuje blad 00542 Needle Lift Sensor -G80 ?

Autor:  Ziomas [ 14.lis.2006 14:41:02 ]
Tytuł: 

Z tym wtryskiwaczem to był tylko mój domysł jak widać niczym sensownym nie poparty. :diabel:

Cóż.. czeka mnie spory wydatek. Najpierw muszę zrobić zawieszenie bo zrobiło się fatalnie. Autko jest miękkie i na każdym dole buja jak okrętem w czasie sztormu (czy to może byc wina tylko wahaczy :?: ). Zaczyna mi też myszkować po drodze no i tył z jednej strony mi często całkiem opada, az cała opona chowa sie w nadkolu (to chyba problem z tym nieszczesnym nivo) z drugiej strony jest ok.

Orientujecie się jakie koszty sa zwiazane z naprawš zawieszenia? (pytanie może zbyt ogólne, ale koszt wahaczy i amortyzatorów ?)

Dzięki za pomoc

Autor:  meszrum [ 14.lis.2006 15:11:45 ]
Tytuł: 

co do zawieszenia, to zrob tak:

*sprawdz, czy sa bledy [zVAGuj] zawieszenia;
*podjedz do ASO na badanie zawieszenia [circa 20PLN], wiele sie wyjasni.


[+]
wtryskiwacze zostaw w spokoju, poki nie przekrocza 2.0 wyraznie.

Autor:  Ziomas [ 14.lis.2006 15:24:00 ]
Tytuł: 

A da się VAGowac zawieszenie?? Kilka razy próbowałem odczytac błędy z róznych modułów ale nie otrzymywałem żadnej odpowiedzi. Nie komunikowały sie ze mnš. Czy po ODBII i VAG-COM 3.11 jest możliwe odczytać cokolwiek zwišzanego z zawieszeniem??

Dziekuje za pomoc. Spróbuje sprawdzić najpierw w ASO to zawieszenie. Chociaż nie ufam im za bardzo. Lubiš bowiem znajdowac usterki których nie ma.

Autor:  meszrum [ 14.lis.2006 17:03:42 ]
Tytuł: 

Ziomas napisał(a):
A da się VAGowac zawieszenie?? Kilka razy próbowałem odczytac błędy z róznych modułów ale nie otrzymywałem żadnej odpowiedzi. Nie komunikowały sie ze mnš. Czy po ODBII i VAG-COM 3.11 jest możliwe odczytać cokolwiek zwišzanego z zawieszeniem??

Dziekuje za pomoc. Spróbuje sprawdzić najpierw w ASO to zawieszenie. Chociaż nie ufam im za bardzo. Lubiš bowiem znajdowac usterki których nie ma.



trudno mi powiedziec, czy w C5 przed fl mozna sie laczyc z zawieszeniem [nie wiemy dokladnie, jakie masz].
po fl mozna bylo to czynic na pewno w przypadku all-road'a.

sprobuj zdiagnozowac zawieszenie w 2ch roznych aso...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/