.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Dlaczego audi wycofało się z rajdów? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=51345 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 03:29:48 ] |
Tytuł: | Dlaczego audi wycofało się z rajdów? |
Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego audi po wielu latach sukcesów swoich Audiczek quattro nie kontynuuje rywalizacji w klasyfikacji producentów ( nie ma teamu fabrycznego) na trasach MŚ? PS Wiecie jak bym chciał zobaczyć obok Imprez Lancerów i innych przecinaczków jakąś np. A3 WRC albo coś innego z czterema kółeczkami na grillu. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 08:14:02 ] |
Tytuł: | |
bo tak sie bawia firmy ktore tluka sie o klienta w segmencie aut klasy sredniej nizszej i kompaktach. Audi wyroslo z tego i robi dym w konkurencjach przynoszacych slawe autom klasy wyszej i luksusowej czyli wyscigi torowe typu DTM, LeMans a kto wie czy w niedlugiej przyszlosci nie zobaczymy teamu Audi w F1 |
Autor: | *Robi* [ 14.gru.2006 12:13:41 ] |
Tytuł: | |
Ilez to mozna wygrywac??Dali szanse innym |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 15:24:26 ] |
Tytuł: | |
ależ jak miło było by zobaczyć audi quattro wrc a swoją drogą to dzięki za uświadomienie bo to pytanie chodziło mi po głowie już dawno. |
Autor: | meszrum [ 14.gru.2006 15:29:32 ] |
Tytuł: | |
z tego, co wiem, to Audi Q, obok P205 T16, L Delta'y i inn., bralo udzial w klasie B [tzw. killer B] w latach 80ych. to z WRC nie mialo nic wspolnego. klasa B pozbawiona byla zdroworozsadkowych ograniczen, ktore WRC naklada. moim ulubiencem bylo R5 Turbo, ktore z 1527cc uzyskiwalo 350ps... heh, ciekawe jak poradziloby sobie w sss. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 15:43:44 ] |
Tytuł: | |
b grupa byla prekursorem obecnej klasy wrc w 86 roku po tragicznym wypadku w rajdzie portugalii gdzie Henri Toivonen wypadl z trasy i jego auto splonelo wraz z nim a wyscigu nie przerwano, miedzy innymi Audi oprotestowalo rajd i zaprzestalo startow do konca sezonu. tak postapily tez i inne teamy. koniec sezonu '86 byl koncem grupy b ktora w swym celu miala porownanie aut fabrycznych ale posiadajacych najnowsze rozwiazania firm dlatego koncerny wypuszczaly krotkie serie aut ktore bylo mozna shomologowac jako auto produkcyjne a w wersji b-grupowej nie mialo zbyt wiele wspolnego z podstawowa wersja poza wygladem zewnatrznym i wymiarami co pozwalalo dopuscic to auto jako produkcyjne ta czesc historii ktora zostala zapisana jako era Audi , pokazala swiatu prymat aut 4napedowych w rajdach i od tamtego czasu wszystkie auta w najwyzszych klasach tworzone do rajdow byly wyposazone w taki naped. aktualne maszyny wrc ktore sa traktowane jako hi-end wsrod aut rajdowych i w wiekszosci krajow zakazano startow autom wrc poza rajdami z klasyfikacja mistrostw swiata sa porownywane do aut gruby B jako grzeczne zabawki dla grzecznych dzieci i nijak ma sie porownanie prowadzenie 300konnego subaru czy evo do prowadzenia 600 konnego S1 czy P205 T16 . po sieci krazy wywiad z Walterem Rohlem ktory jako wieloletni kierowca rajdowy odnoszacy najwiecej sukcesow w rajdach b-grupy, obecnie kierowca testowy porsche , ktory porownuje wlasnie mozliwosci i roznice miedzy autami wrc a b-grupa |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 15:46:31 ] |
Tytuł: | |
no no no cos tam było innaczej ze auta miały ponad 400 albo cos koło 500 koni ale trasy były podobne do wrc a nie np. jazda w kółko po torze. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 15:50:49 ] |
Tytuł: | |
moce rosly wraz z ewolucja aut. pierwsze Audi quattro z 81 roku mialy 303 KM a w 83 roku Audi quattro A2 mialo juz tych koni 450 bo mialo silnik 20V a w tym czasie pojawilo sie Sport quattro ktore mialo 450 i do 86 roku moce ksztaltowaly sie w zaleznosci od setupu i rajdu od 550-650 KM ale to tylko dane szacunkowe bo niewykluczone byly i ustawienia ktorych nitk nie rejestrowal majace i ponad 700 KM |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 16:10:11 ] |
Tytuł: | |
Ależ to były czasy Ja tam nie pamietam ich z autopsji bo urodziłem sie w 84r w tym samym co audi quattro zdobyło tytuł Sportowego Samochodu Roku ale jak oglądam jakieś archiwa z tamtych lat to żałuje że się nie urodziłem wcześniej. |
Autor: | Leo [ 14.gru.2006 17:06:00 ] |
Tytuł: | |
oficjalna moc z 20vT to 720 KM w specyfikacji IMSA GTO, nieoficjalna to chyba wersje pikes peak , coś koło 760 KM chyba. Może i więcej bo jak hans mówił, nikt tego w trakcie rajdu nie mierzył, a wystarczyło tylko śrubkę przekręcić :] |
Autor: | foxbat [ 14.gru.2006 17:57:35 ] |
Tytuł: | |
BMW startowało z silnikiem 1.5T który miał ok.500KM... A tak w ogóle, zna któś może jakieś stronki gdzie można by czegoś się dowiedziec na temat tych wyścigów i autek sprzed 20 lat? No dobra, sam coś znalazłem: http://weteranszos.pl/index.php?s=read_news&nwsid=123 |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 20:21:57 ] |
Tytuł: | |
tutaj sporo znalazlem http://rallybase.motorsportforum.com/forums/ |
Autor: | mAr$zx [ 14.gru.2006 22:35:25 ] |
Tytuł: | |
Czyli co że jakby nie audi quattro to może nadal w samochodowych mistrzostwach świata ścigały by się ośki heheh bo rozumiem ze takie np. lancie delty czy fordy rs nie miały wcześniej od audi aut awd w sporcie. |
Autor: | hans [ 14.gru.2006 22:44:04 ] |
Tytuł: | |
audi jako pierwsze zastosowalo naped na 4 kola w samochodach osobowych produkowanych na masowa skale. dopiero w roku 82 pojawil sie peugot 205 z napedem na 4 kola ale bylo to tak nieprzewidywalne auto ze w tym sezonie nie ukonczylo prawie zadnego rajdu. niemniej jednak peugot nie byl autem sprzedawanym tak jak audi quattro. ktore to zaprezentowane na salonie w genewie w roku 80 weszlo do sprzedazy |
Autor: | mAr$zx [ 15.gru.2006 02:31:27 ] |
Tytuł: | |
to a ja powiem tylko jeszcze że KOCHAM quattro a ludzie co je konstruowali są mistrzami Leo napisał(a): oficjalna moc z 20vT to 720 KM w specyfikacji IMSA GTO, nieoficjalna to chyba wersje pikes peak , coś koło 760 KM chyba. Może i więcej bo jak hans mówił, nikt tego w trakcie rajdu nie mierzył, a wystarczyło tylko śrubkę przekręcić :]
nie rozumiem o co chodzi z tą śrubką ? |
Autor: | Vanderlei [ 15.gru.2006 04:44:41 ] |
Tytuł: | |
mAr$zx napisał(a): nie rozumiem o co chodzi z tą śrubką ?
Nie bierz tego zbyt dosłownie Chodzi o potencjał mocy, jaki można byłoby jeszcze wycisnąć. |
Autor: | Leo [ 15.gru.2006 07:44:20 ] |
Tytuł: | |
dosłownie - też, wystarczy pokręcić jedną śrubką w WG przy turbinie i już doładowania jest więcej. |
Autor: | hans [ 15.gru.2006 08:08:24 ] |
Tytuł: | |
niekoniecznie doladowania sruba dociska zawor upustowy i mozna poprzez dokrecenie opoznic moment otwarcia czyli komputer wystewruje otwarcie a sprezyna jeszcze nie puszcza , wtedy rosnie cisnienie i dopiero cisnienie spalin podnosi delkiel . |
Autor: | mAr$zx [ 16.gru.2006 05:48:34 ] |
Tytuł: | |
ależ fajniutkie to były wynalazki naprawdę wam powiem, ze jak oglądam jakieś materiały z audiczkami z tamtych lat to płakać mi się chce że to już było i nie wróci a jedyne co mnie może pocieszyć(posiadanie RS'a jakiegoś) jest prawie tak samo albo jeszcze dalej odległe jak tamte czasy. Chciałbym żeby chociaż mi się przyśniło, że ujeżdżam jakąś fajną urke albo S1 ale real i AAH z padniętym sprzęgłem hehe nie pozwalają nawet marzyć A tak z innej beczki to audi mogło by chociaż jakieś A3 WRC wystawić chociaż oni nie robią nic na pół gwizdka to zrobić byle było nie zrobią |
Autor: | scob [ 20.gru.2006 00:06:37 ] |
Tytuł: | |
gadasz? a ja mialem B2 Q.. i z glupoty oddałem za jakieś psiuty bo bylem na nie zły. I teraz se wyobraź jak ja sie czuje, jak lukam filmik typu "25 years of quattro" (zaraz 30 bedzie ) .. Były, były kiedys Samochody, teraz sa tylko samochody - niczym nie jeździło mi się tak, jak 90-ką, i nie sądzę żebym trafil kiedykolwiek później auto z takim duchem. Pozostaje kupić B2-ke albo jakies C3 w q (na zlocie w wolsztynie zakochałem sie z bubowej c3), wyrezać, uturbić, dlubać i jeździć - co zamierzam pod 40-ke zrobic, czego i tobie życze jak już wyrośniesz z mordowania torsena zablokowaną szperą |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |