.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[artykuł] 4x4 w różnych autach - porównanie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=52004
Strona 1 z 1

Autor:  Leo [ 27.gru.2006 08:08:04 ]
Tytuł:  [artykuł] 4x4 w różnych autach - porównanie

http://www.autozine.org/technical_schoo ... on_4wd.htm

http://www.autozine.org/technical_schoo ... _4wd_3.htm

http://www.autozine.org/technical_schoo ... _other.htm

polecam dla chcących zgłębić zalety i wady różnych stosowanych w autach osobowych napędów 4x4. Po angielsku, ale to chyba nie robi nikomu krzywdy?

ps. bardzo żałuję, że nie ma "knowledge base" na stronie głównej... :/

Autor:  ADAM 12 [ 27.gru.2006 09:11:57 ]
Tytuł:  Re: [artykuł] 4x4 w różnych autach - porównanie

Leo napisał(a):
http://www.autozine.org/technical_school/traction/tech_traction_4wd.htm

http://www.autozine.org/technical_schoo ... _4wd_3.htm

http://www.autozine.org/technical_schoo ... _other.htm

polecam dla chcących zgłębić zalety i wady różnych stosowanych w autach osobowych napędów 4x4. Po angielsku, ale to chyba nie robi nikomu krzywdy?

ps. bardzo żałuję, że nie ma "knowledge base" na stronie głównej... :/


Artykuł fajny.
A i taka baza też była by fajna :)

Autor:  ozzy [ 28.gru.2006 21:25:18 ]
Tytuł: 

Ahhhh chyba napisze list na następne święta do Audi Stuttgard o skonstruowanie czegoś na wzór AYC :diabel: :diabel: bo nadal z porównaniu z yapońcami zostaje troche w tyle.... :zly:

Autor:  qubi 2.2T [ 29.gru.2006 01:26:27 ]
Tytuł: 

To wszystko zależy co kto woli, ja osobiście nie lubię komputerów w samochodzie, jestem wrogiem systemów wspomagających co popadnie, kocham torsena za to, że składa się trybików i zębatek a nie sprzęgieł elektrohydralicznych sterowanych komputerem.

BTW, ciekawe kiedy zaczną powstawać wirusy na komputery samochodowe :diabel:

Autor:  Baskecior [ 29.gru.2006 01:28:42 ]
Tytuł: 

qubi 2.2T napisał(a):
BTW, ciekawe kiedy zaczną powstawać wirusy na komputery samochodowe :diabel:

Powstają od wielu lat i przysparzają KM i Nm w śmierdzących dieslach i pachnących benzynach ;)

Autor:  KORU [ 29.gru.2006 02:47:54 ]
Tytuł: 

Leo bardzo fajna i ciekawa stronka :!: dobrze ze jest po angielsku. :)

Autor:  Leo [ 29.gru.2006 10:15:44 ]
Tytuł: 

ozzy napisał(a):
Ahhhh chyba napisze list na następne święta do Audi Stuttgard o skonstruowanie czegoś na wzór AYC :diabel: :diabel: bo nadal z porównaniu z yapońcami zostaje troche w tyle.... :zly:


aktywne dyferencjały zostały zabronione w WRC... za dużo auto wybaczało kierowcy. To prawda, że taki napęd jest super, bez dwóch zdań. tyle, że jest diagnozowalny, obsługowy, trzeba o niego dbać, i mimo wszystko - nie jest idiotoodporny. W przypadku torsena jest tylko jedna wskazówka o wysokości wszystkich kół, i można o tym zapomnieć. Elektronika lubi się psuć....

Autor:  ozzy [ 29.gru.2006 12:40:00 ]
Tytuł: 

Zastanawia mnie czy torsena można wykończyć, ukręcić półośkę podczas ostrzejszej jazdy. Podobno haldexy niektorym udało się zjarać :diabel:

Autor:  hans [ 29.gru.2006 15:07:45 ]
Tytuł: 

torsena idzie wykonczyc zabiedbaniem na porzyklad nie wymieniajac oleju bardzoi dlugo przy mocnym obciazeniu skrzyni. w normalnej eksploatacji nie slyszalem zeby sie torsen rozlecial z przemeczenia. w Ozowym S4 praktycznie cale auto bylo wymienione a skrzynia wal i most zostaly od seryjnej S4 265 KM ... jedyne co sie zaczelo dziac przy przekroczeniu 1000 KM to zaczelo ukrecac seryjne polosie

Autor:  Pablo200 [ 29.gru.2006 18:12:47 ]
Tytuł: 

Mialem kiedys Opla Calibre Turbo 4x4 ten naped to najwieksze g...o
wszystko sie rozsypywalo nie ma juz chyba w Polsce sprawnej 4x4

Autor:  Kovic [ 29.gru.2006 21:19:41 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
torsena idzie wykonczyc zabiedbaniem na porzyklad nie wymieniajac oleju bardzoi dlugo przy mocnym obciazeniu skrzyni. w normalnej eksploatacji nie slyszalem zeby sie torsen rozlecial z przemeczenia. w Ozowym S4 praktycznie cale auto bylo wymienione a skrzynia wal i most zostaly od seryjnej S4 265 KM ... jedyne co sie zaczelo dziac przy przekroczeniu 1000 KM to zaczelo ukrecac seryjne polosie


Kupilem nie dawno, jak kolega moze powiedziec... jaki olej ma byc w skrzyni z przodu a jaki z tylu ?

Prosze o konkretne parametry i pojemnosci.

( 2.0 ABK , Quattro B4 )

Autor:  hans [ 30.gru.2006 00:19:54 ]
Tytuł: 

bylo juz wiele razy na forum , pewnie wogole nie szukales ... do skrzyni syntetyczny 75W90 ( Castrol TAF-X lub MOBIL SHC) do dyfra do wyboru albo to samo co do skrzyni albo mozna lac mineral 80W90 ( np Castrol EP/EPX 80W90)

Autor:  Kovic [ 30.gru.2006 15:45:42 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
bylo juz wiele razy na forum , pewnie wogole nie szukales ... do skrzyni syntetyczny 75W90 ( Castrol TAF-X lub MOBIL SHC) do dyfra do wyboru albo to samo co do skrzyni albo mozna lac mineral 80W90 ( np Castrol EP/EPX 80W90)


Poszukalem :)

Powiedz jeszcze ile wchodzi do dyfra - bo ze 2,7 do skrzyni to juz wiem.

Mam problem z wchodzeniem 1 i 2 podczas jazdy, moze to cos pomoze , szczegolnie na ta 2 .

Wchodzi tak jakby w 2 etapach ( cos ala wsteczny ) trzeba ja mocniej dociagnac do siebie. Dopiero wtedy zalapie.

Autor:  hans [ 30.gru.2006 18:51:18 ]
Tytuł: 

1.2 litra

Autor:  Kovic [ 30.gru.2006 19:04:05 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
1.2 litra


Dziekuje Ci bardzo .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/