.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Pomiar cisnienia na cylindrach - Śląsk
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=58461
Strona 1 z 1

Autor:  pioteres [ 22.kwi.2007 13:44:24 ]
Tytuł:  Pomiar cisnienia na cylindrach - Śląsk

Witam.

Panie i Panowie: gdzie na Śląsku dokonam solidnego i wiarygodnego pomiaru ciśnienia na cylindrach? Byłem już u kilku "mechaników" i każdy z nich ma na ten temat swoje teorie a co najgorsze u każdego wychodzą inne wyniki ;)
Auto to A80 B3 silnik JN

Za wszelka pomoc z góry dziękuje.

Pozdrawiam
Piotr

Autor:  ZiPi [ 22.kwi.2007 14:03:16 ]
Tytuł: 

A w ASO mierzyli :?: :diabel:
Wylicz srednia z nich i bedziesz wiedzial .
Nie tyle istotna jest sama wartosc cisnienia, co roznica cisnienia na poszczegolnych cylindrach, ktore powinno byc w miare takie samo na wszystkich.
Cisniemie powinno wynosic 12 - 13 bar :peace: - tyle maja nowe silniki.
Cisnienie ponizej 9 bar - kwalifikuje siknik do remontu.
Warto przeprowadzic tzw. probe olejowa - wlac do cylindra troche oleju silnikowego i powtorzyc pomiar. Jesli cisnienie z olejem jest wyzsze, wtedy zuzyte sa pierscienie lub gladzie cylindrow.
Jesli pomiar z olejem, czy bez jest taki sam, nieszczelnosci nalezy szukac w glowicy - zawory, prowadnice, uszczelniacze.

Autor:  pioteres [ 22.kwi.2007 14:07:55 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
A w ASO mierzyli :?: :diabel:

na razie w totolotka nie wygralem ;)

ZiPi napisał(a):
Wylicz srednia z nich i bedziesz wiedzial .
Nie tyle istotna jest sama wartosc cisnienia, co roznica cisnienia na poszczegolnych cylindrach, ktore powinno byc w miare takie samo na wszystkich.
Cisniemie powinno wynosic 12 - 13 bar :peace: - tyle maja nowe silniki.
Cisnienie ponizej 9 bar - kwalifikuje siknik do remontu.
Warto przeprowadzic tzw. prube olejowa - wlac do cylindra troche oleju silnikowego i powtorzyc pomiar. Jesli cisnienie z olejem jest wyzsze, wtedy zuzyte sa pierscienie lub gladzie cylindrow.
Jesli pomiar z olejem, czy bez jest taki sam, nieszczelnosci nalezy szukac w glowicy - zawory, prowadnice, uszczelniacze.


rzecz w tym ze u jednych wychodzi ze np. na 4 cylindrze jest mniej o 2 bary niz na pozostalych a u innych ze na 2 jest mniej niz na pozostalych. Nijak nie da sie tego usrednic w zwiazku z tym moje pytanie/prosba jest nadal aktualna ;)

Pozdrawiam
Piotr

Autor:  ZiPi [ 22.kwi.2007 14:11:28 ]
Tytuł: 

Widze, ze wszyscy ci mechanicy chca Ci silnik remontowac :peace:
Niestety ze Slaska nie jestem, wiec nie pomoge :/

Autor:  SLAWKO 83 [ 22.kwi.2007 17:31:26 ]
Tytuł: 

kup nowy sprzęt do pomiaru i reszte już widziałeś kilka razy ;)
chyba niejest drogi (manometr ?)

Autor:  Byk [ 22.kwi.2007 19:53:31 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
Warto przeprowadzic tzw. probe olejowa - wlac do cylindra troche oleju silnikowego i powtorzyc pomiar. Jesli cisnienie z olejem jest wyzsze, wtedy zuzyte sa pierscienie lub gladzie cylindrow.
Jesli pomiar z olejem, czy bez jest taki sam, nieszczelnosci nalezy szukac w glowicy - zawory, prowadnice, uszczelniacze.


Czyli jak powinno być po dolaniu oleju, większe czy takie samo ciśnienie. Przecież nie mniejsze :peace:

Autor:  ZiPi [ 22.kwi.2007 21:21:32 ]
Tytuł: 

Byk napisał(a):
ZiPi napisał(a):
Warto przeprowadzic tzw. probe olejowa - wlac do cylindra troche oleju silnikowego i powtorzyc pomiar. Jesli cisnienie z olejem jest wyzsze, wtedy zuzyte sa pierscienie lub gladzie cylindrow.
Jesli pomiar z olejem, czy bez jest taki sam, nieszczelnosci nalezy szukac w glowicy - zawory, prowadnice, uszczelniacze.


Czyli jak powinno być po dolaniu oleju, większe czy takie samo ciśnienie. Przecież nie mniejsze :peace:
wszystko zalezy od tego kto cisnienie miezy i po co :diabel:

Autor:  Waters [ 22.kwi.2007 21:38:20 ]
Tytuł: 

No właśnie jak to jest z tymi różnicami pomiędzy poszczególnymi cylindrami.
U mnie jest
I - 14
II - 14,5
III - 13,5
IV - 13,8

i nie wiem czy dobrze bo w książce Sam naprawiam samochód jest powiedziane że różnice dla silnika benzynowego nie powiny być większe niż 0,3 bara.

Autor:  Mauzer [ 22.kwi.2007 22:23:41 ]
Tytuł: 

ehhh, ludziska czytajcie ze zrozumieniem teksty pisane - różnica na cylindrach ma się wachać max do 2 bar! a minimalne ciśnienie kwalifikujące cylinder do naprawy wynosi 8bar.
Nie musze wspominać o warunkach w jakich dokonuje się pomiaru ciśnienia.
Co do próby olejowej to jesli masz walnięte pierścienie to po wlaniu tych powiedzmy 20ml oleum do cylindra ciśnienie ma ci wzrosnąć do wartości praktycznie nominalnych.

Widzę że twoje wartości ciśnień są wzorowe, więc niezawracaj głowy ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/