.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

GPS, monitorowanie auta......
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=60434
Strona 1 z 1

Autor:  raques [ 29.maja.2007 18:50:54 ]
Tytuł:  GPS, monitorowanie auta......

Witam

Czy usługa monitorowania autka poprzez GPS jest sensowna?
Chodzi mi głownie o kradzież samochodu?
Macie jakies sprawdzone firmy z małopolski lub okolic?


ps. ktos kiedys wspominał że mozna cos podobnego zmajstrowac przy pomocy zwyklego tel komórkowego :?: Details please..

Pozdr.

Autor:  GenX [ 29.maja.2007 19:07:37 ]
Tytuł: 

na allegro takie wynalazki sprzedaja:
http://moto.allegro.pl/item197964624_sa ... m_nv7.html
http://moto.allegro.pl/item198152755_gp ... ochod.html
http://moto.allegro.pl/item198293365_re ... _nv10.html

Autor:  *Robi* [ 29.maja.2007 20:24:21 ]
Tytuł: 

Fajna sprawa takie urządzonko,tzn gps i jego śledzenie.
Temat ten poruszałem z fachowcem i dobra instalka to koszt koło 1000zł.Z autem kontaktujesz sie przez sms-a.Podczas kradzieży auta dostajesz eska na twoj telefon ,że np wybili szybe,albo że auto wcigaja na lawete.Jak odepną akuś to też cię poinformuje sms-em ze został odpiety.Urządzenie ma swoje zasilanie ktore sie wymiania co pół roku.Jeśli nie zdażysz podczas kradzieży dolecieć do auta,wtedy dzonisz na policje i podajesz im miejsce gdzie ostatni raz odstałes pozycje z auta.
Jesli nie ma łącznosci z autem ,np moze byc w garazu podziemnym to dostajesz info z ostatniego miesca zasiegu,czyli z przed bramy :D .
Przez takie urządzenie rozbito dużo złodziejaszków.
Tez to wole niz autocasco za 1600zł.

Autor:  tqmeh [ 29.maja.2007 21:54:48 ]
Tytuł: 

Witaj

zobacz na to czy nie spelni Twoich oczekiwan

nie jest to co prawda GPS ale za ta cene mozliwosci ma jak dla mnie super

http://www.allegro.pl/item197903089_pow ... ym_2a.html

pozdr

Autor:  złoty [ 29.maja.2007 22:17:23 ]
Tytuł: 

ja mam u siebie takie coś ale zakładane przez firmę specjalizująca się w tym. abonament miesięczny około 120 zł (ale za to duże zniżki na AC). w opcji (do wyboru - darmowe) jest między innymi wyłączenie samochodu i wezwanie odpowiednich służb (nie tylko policji). koszt samego urządzenia to około 4000,- więc nie mało ale jak masz drogie autko to myślę że to nie będzie duży wydatek a i spać będziesz spokojniej... jak ktoś będzie zainteresowany to proponuje poszukać ej firmy: Impel Security Polska Sp. z o.o. i reszty dowiedzieć się u nich... :peace:

Autor:  syncro 2.2 [ 29.maja.2007 22:59:18 ]
Tytuł: 

Zakładam takie urządzenia ,głównie w cieżarówkach,monitorujące 24h na dobe
,głowne dane jakie są uzyskiwane to : kierunek jazdy(z mozliwoscia odtworzenia trasy z każdego dnia od montażu) , predkosc , obroty silnika,wlaczenie stacyjik,otwrcie dzwi,odczyt paliwa ,zdalne blokowanie itp..Wszystko jest uzaleznione od abonamentu ktory za podstawowy monitoring zaczyna sie mod 49 PLN aż do 200 PLN za monitoring & logistyke na terenie całej europy.

Urządzenie produkuje firma polska :AUTOGUARD (www.autoguard.pl)

Autor:  emge [ 31.maja.2007 13:33:32 ]
Tytuł: 

Już trzy lata mam takiego dropsa w aucie służbowym :/

Autor:  egzekutor30 [ 09.cze.2007 05:46:29 ]
Tytuł: 

O co myslicie o orginalnym GPS jak to się w takich sytuacjach sprawuje?

Autor:  MICH. [ 22.cze.2007 01:39:34 ]
Tytuł: 

najprostrzym, a juz napwno najtanszym sposobem okreslania pozycji auta jest zwykly telefon z karta sim, na ktorej masz uaktywniona funkcja: wiem gdzie jestes...
http://www.simplus.pl/simplus/showDoc.do?idx=75536
banalnie proste, ale sie sprawdzilo :):

Autor:  klaymen [ 22.cze.2007 09:44:02 ]
Tytuł: 

Również zastanawiałem się nad monitoringiem za pomocą GPS lub GSM pod kątem uzyskania zniżki na AC. Pytałem w kilku firmach zajmujących się instalowaniem takich rozwiązań, co znalazłem: pierwszy warsztat mający autoryzację PZU na system SPY-DOG (http://www.dest.pl/spy.htm) we Wrocławiu - robi wszystko co klient sobie zażyczy (chociaż warsztat niepozorny i ciężko znaleźć ;-) ). Drugi jaki odwiedziłem - również robi podobne instalacje (również GPS i GSM), również posiada autoryzację PZU (wystawiane zaświadczenie o instalacji systemu alarmowego klasy specjalnej), ale nie pamiętam w tej chwili nazwy systemu GSM/GPS. Robi również wszystko co życzy sobie klient a nawet więcej (o tym za chwilę). Trzecia z firm spod Wrocławia ma również autoryzację PZU, instaluje system GuardSystem (http://guardsystem.com.pl/), działa na innej zasadzie niż GPS/GSM (technologia radiowa). Koszt systemu SPY-DOG z dodatkową centralką alarmową, czujnikami ultradźwiękowymi w kabinie, syreną z niezależnym zasilaniem oraz czujnikiem przechyłu/holowania w Warsztacie nr 1 to około 2500 pln.

Teraz wnioski: SPY-DOG jak i nowsze rozwiązanie SAT-DOG działają w oparciu o GSM/GPS. Rozwiązanie takie zostało mi odradzone w pozostałych dwóch warsztatach (pytałem ogólnie o rozwiązania GSM/GPS bez wspominania o systemach firmy DEST). Jak każda technologia do szeroko pojętego użytku cywilnego - zarówno GSM jak i GPS jako zabezpieczenie antykradzieżowe wg mnie sprawdzi się średnio. Dlaczego ? Ponieważ zakłócenie takiego systemu jest niezbyt skomplikowane - GPS nie działa w izolowanym środowisku elektromagnetycznym, GSM jest trochę bardziej odporne ale również do zakłócenia, tyle że dokładność dużo mniejsza (w zależności od zagęszczenia stacji GSM na danym terenie - komórek GSM). Po polsku: wystarczy że odbiornik GPS znajdzie się za grubszą ścianą i już po sygnale. GSM - każdy kto ma komórkę wie jak łatwo stracić zasięg np. w windzie.

W Warsztacie nr 2 zakładałem już kiedyś autoalarm do poprzedniego auta (kurcze, do Golfa III władowałem system za 1500 pln :D ), późniejszy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny bardzo OK, podejście fachowe - dla mnie opinia szefa tej firmy jest bardzo znacząca. Ogólnie stwierdził że może założyć system GSM/GPS, ale przy tej ilości zamontowanych systemów i doświadczenia jednak poleca coś innego klasy wyższej (nie specjalnej) w postaci centralki alarmowej, czujników ultradźwiękowych, immo, czujnika przechyłu, niezależnego pilota (firmowy "scyzoryk" z mojego audi można dorobić w 10 minut za pomocą kompa i softu np. na serwisie - lub po kradzieży przez "fachowca" na zakupach w markecie - system również staje się bezużyteczny), syreny z własnym zasilaniem, antynapadu - koszt z dodatkowym montażem czujników cofania (parktronic) - to około 2400 pln.

Ostatnim z systemów jest wcześniej wspomniany GuradSystem, działający radiowo: po opis działania odsyłam już do producenta lub odpowiedniego warsztatu. Wspomnę tylko że po aktywacji systemu w przypadku kradzieży wylatuje specjalny samolot/helikopter do namierzenia auta. System podobno jest bardzo ciężki do zakłócenia, charakteryzuje się dużą skutecznością (informacja warsztatu mówi o 90% skuteczności odnajdywania skradzionych samochodów). Niestety - za wyniki się płaci i podstawowy system kosztuje na dzień dobry około 3000 pln z abonamentem rocznym.

Ostatecznie zdecyduję się na klasyczne zabezpieczenie samochodu - centralka alarmowa z dodatkowym obwodem immo, nowe czujniki ultradźwiękowe w kabinie, niezależna syrena (prawdopodobnie poproszę o montaż w kabinie ;-) ), dodatkowa pastylka antynapadowa, czujnik przechyłu/holowania oraz niezależny pilot sterowania (domykanie szyb, szyberdachu, funkcja "panic"). Być może trochę przeginam, ale na warsztaciku u znajomego z czasem dorobię sobie system w oparciu o GSM. Marzy mi się GuardSystem, ale to jak już będę miał za dużo pieniędzy do wydania ;-).

Podsumowując: system GPS jest dobry do monitorowania pozycji pojazdu (transport itp.), namierzanie GSM mam uruchomione dla 20-tu przedstawicieli handlowych w Polsce dla ich telefonów komórkowych i też działa zadowalająco w takim zastosowaniu. W przypadku wykorzystania jako zabezpieczenie auta - osobiście uważam że ma sens, ale jako ostatni z elementów całego systemu zabezpieczeń. Wychodzę z założenia że jak ktoś będzie chciał zabrać auto z oznakowanymi szybami/lusterkami, ostrzeżeniem o instalacji indywidualnego alarmu (działanie psychologiczne ;-) ) - to ziomek z sąsiedniej dzielnicy auta nie ruszy (kilka demonstracji na parkingu działania czujnika przechyłu czy "och, zapomniałem że mam otwarte szyby i mucha wleciała - dlatego tak wyje"). To dla najczęściej spotykanych "chętnych". Na tych lepszych - dodatkowe niespodzianki w postaci systemu w oparciu o GSM, dodatkowe immo, antynapad. A na tych najlepszych - i tak się nie da: jak chcą to i tak wezmą ... Dlatego AC w pełnym pakiecie - chociaż kosztuje to jednak warto. Dodatkowa uwaga na temat AC: zniżki 40% za system specjalny w PZU to tak naprawdę zniżka na AC/kradzież - w moim przypadku to jedynie 40% z około 1000 pln, więc tutaj też warto się zastanowić nad sensem drogich rozwiązań. Ja wychodzę z założenia że chciałbym jeszcze posłuchać czas jakiś "muzyki" z mojej V6 ;-).

Ostatnia sprawa - we wszystkich trzech warsztatach usłyszałem jedną najistotniejszą rzecz: nie tyle same zabezpieczenia w postaci GPS/GSM/radio/centralka są najważniejsze co sam sposób instalacji i ukrycie odpowiednio wszystkich elementów w aucie. Złodziej jak będzie chciał i będzie przygotowany - to i tak auto zabierze. Najważniejszy jest czas jaki musi poświęcić na rozbrojenie instalacji zabezpieczających i zabranie auta. Im lepiej schowany system tym dłużej działa. A dobrze schowana głośna syrena w kabinie działa wg mnie mocno odstraszająco na potencjalnego klienta ;-) Po instalacji systemu alarmowego w Golfie wykonanego w Warsztacie nr 2 dopiero po dwóch latach znalazłem miejsce instalacji centralki - a i to przez totalny przypadek :), pan w Warsztacie nr 1 dodatkowo np. stosuje taką samą taśmę izolacyjną jak i okablowanie jakie stosuje Audi w swoich zakładach/ASO ;-).

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/