.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.kwi.2025 11:53:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dwa pytania -A4 TDI
PostNapisane: 10.lip.2004 15:14:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
-silnik 115KM z 2000r to juz pompowtryskiwacz,ewentualnie jak poznac wizualnie?
-sa jakies problemy z hamowaniem/chipowaniem tiptornica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 15:50:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
z hamowaniem tiptronika nie powinno być problemów.
W sumie dysponuje sekencyjną zmiana.. i możesz sie rozpędzać zmieniać kolejno biegi.. i jak dojdziesz do tego na ktorym chcesz hamować to wtedy walisz gaz i po problemie.
A biegu na wyższy chyba nie zmieni (a jeśli zmieni to przy odcięciu)

Co do czipowania to nie wiem.

A co.. planujesz zmiane? :)

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:19:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Niby tak,ale nie wiem czy przy zbyt malych obrotach(od jakich na hamownia wciska sie w podloge)skrzynia nie zmieni na nizszy bieg
co do zmiany dobrze kombinujesz ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:23:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
necro napisał(a):
Niby tak,ale nie wiem czy przy zbyt malych obrotach(od jakich na hamownia wciska sie w podloge)skrzynia nie zmieni na nizszy bieg

Nie zmieni. Od tego właśnie jest opcja manualna, gdzie ty sam zmieniasz biegi. Automat zmieni bieg za ciebie tylko wtedy gdy dociągniesz do czerwonego pola a ty sam zapomnisz zmienić.

Nie ma żadnych problemów z hamowaniem/chipowaniem tiptronic'a, przynajmniej w silnikach 1.8T.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:28:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
Czyli sie nie pomyliłem.

necro: życze udanych zakupów :peace:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:38:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Quattro Pete napisał(a):
Nie zmieni. Od tego właśnie jest opcja manualna, gdzie ty sam zmieniasz biegi. Automat zmieni bieg za ciebie tylko wtedy gdy dociągniesz do czerwonego pola a ty sam zapomnisz zmienić.

Nie ma żadnych problemów z hamowaniem/chipowaniem tiptronic'a, przynajmniej w silnikach 1.8T.

Pozdr.


No to fajnie,myslalem ze bedzie wiecej klopotów :)
Ciekawe jeszcze czy modyfikacja chipem wplynie na trwalosc skrzyni?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:40:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Tipronic jest nie do zdarcia więc chyba nie ma obaw ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:42:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
necro napisał(a):
Ciekawe jeszcze czy modyfikacja chipem wplynie na trwalosc skrzyni?

Rozumiem że planujesz chipowanie silnika...
I jeśli to nie będą jakieś ekstramalne modyfikacje na 300-350 KM to skrzyni nie powinno sie nic stać :)
W końcu to jest jak zwykły automat.. tylko że można samemu biegi zmieniać :D

Pozdro

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:50:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Najpierw trzeba kupic a nastepnie odpoczac finansowo :/
ale chip to tylko kwestia czasu
ok. o tiptronicu wiem juz jeszcze tylko pozostaje kwestia czy to pompowtryskiwacz czy zwykle tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 17:56:46 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
necro napisał(a):
Ciekawe jeszcze czy modyfikacja chipem wplynie na trwalosc skrzyni?

Jeśli mowa tylko o chipie, to raczej nie ma problemu.

Dodatkowo można też zachipować skrzynię (sterownik skrzyni, w odróznieniu od sterownika silnika) aby skrócić czasy zmiany biegów przez skrzynię. Niestety nie wiem czy w Polsce ktoś takie modyfikacje oferuje. W USA jest to bardzo popularna modyfikacja tiptronic'a.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 18:04:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
MTM się tym bawi w Polsce.. ale to niestety słono kosztuje :/
http://mtm-tuning.pl/

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 18:18:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Słono tzn. ile? Nie zauważyłem tam cennika. :)

Tip chip GIAC'a kosztuje $250. Redukuje opóźnienie zmiany biegów z 1s do 0,2s, tak przynajmniej twierdzą. :P

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 19:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Co do wyboru pompowtryskiwacz czy zwykłe tdi to ponoć "zwykłe tdi" są trwalsze a w tych z pompowtryskiwaczami zaworki nie wytrzymywały.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 20:31:09 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
No wlasnie problem w tym ze nie wiem czy to pompowtryskiwacz czy zwykly,oznaczenia silnika nie mam,zapomnialem zobaczyc,co bylo charakterystyczne do duza oslona plastikowa na silniku oraz to ze ma 115KM,a nie bylo czasem tak ze 115 i 130 to juz pompowtrysk.?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 22:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
115 wszedł w następstwie 110 (AFN) i był robiony chyba tylko przez pół roku a potem wszedł 130 (i 100 zamiast starego 90). A z wyglądu zupełnieę niczym nie różnią.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 22:27:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 17:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
Megster napisał(a):
115 wszedł w następstwie 110 (AFN) i był robiony chyba tylko przez pół roku a potem wszedł 130 (i 100 zamiast starego 90). A z wyglądu zupełnieę niczym nie różnią.


no nie wiem... w pompo, pompowtryski sa w glowicy, a w zwyklych TDIkach pompa zaczepiona jest przy bloku silnika.

Generalnie najlatwiej jest zdjac oslone i spojrzec... Albo mozna tez po oznaczeniu motoru

115KM - AJM, ATJ
130KM - AVF, AWX
101KM - AVB
110KM - AFN, AVG

No i sa jeszcze 90-tki ale nie chce mi sie szukac ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 22:58:17 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Konrado napisał(a):
...
Generalnie najlatwiej jest zdjac oslone i spojrzec... Albo mozna tez po oznaczeniu motoru

115KM - AJM, ATJ
130KM - AVF, AWX
101KM - AVB
110KM - AFN, AVG
...

albo zerknac w dowod rejestracyjny :p
ps. necro - z eski na turbognojka - ze schodow spadles na glowe??? ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lip.2004 23:05:35 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 14:08:34
Posty: 893
Lokalizacja: k.Radomia
Bilu napisał(a):
albo zerknac w dowod rejestracyjny :p
ps. necro - z eski na turbognojka - ze schodow spadles na glowe??? ;)


Zapomnialem zobaczyc,a niechce mi sie czekac do poniedzialku :P
chyba nie trudne pytanie czy 115KM bylo jako pompowtrysk. czy takze jako zwykle? :D
co do drugiej czesci pytania.....hmm chyba wlasnie zmadrzalem i kupuje tdi :peace: sa lepsze sposoby na wydawanie kasy niz ciagłe tankowanie eski :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 11:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
115 to pompowtryskiwacze. Nie było zwykłych TDi 115 km chyba że ktoś do 90tki zapodał chipa.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: