.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.kwi.2025 11:53:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 - jaki motor ??
PostNapisane: 11.lip.2004 11:43:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 18:12:00
Posty: 9
Lokalizacja: dolnyśląsk
Witam wszystkich !

Otóż, posiadam Audi 80 B3 i w niedalekiej przyszłości zamierzam je sprzedać i kupić Audi A4. W gre wchodzą tylko silniki benzynowe - 1.8 i wieksze. Biorąc pod uwage spalanie paliwa, które kształtuję sie na tym samym poziomie w silnikach 1.8 i 1.8T skłaniam sie do 1.8T, tylko teraz pozostaje pytanie czy przez turbo i zwiekszoną moc silnik ten jest równie zywotny jak 1.8 ??

Biore również pod uwage 2.6, co myślice na ten temat ?? Jak kształtuje sie spalanie benzyny i gazu ?? ( nie chodzi mi o dane fabryczne tylko dane użytkowników - bo często bywają rozbiezności) Nie ukrywam że chciałbym zamontować gaz aby obnizyć koszty utrzymania samochodu - teraz mam jak już wspomniałem 80 1.8 - bez LPG - i zależy mi aby jeździc troche taniej a przy tym nie stracić mocy, interesują mnie silniki powyżej 100KM.

Prosze o jakieś opinie, rady, propozycje - co Wam slina na język przyniesie ;)

Pozdrawiam. Dzieki za kazdą wypowiedz.

_________________
Audi 80 B3 '89r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 11:47:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
szkoda ze odrzuciles (dlaczego?) 1.9 tdi bo to chyba najrozsadniejsze rozwiazanie i o trwalosc silnika bylbys najspokojniejszy.
ps. witam kolejnego dolnoslazaka :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 11:53:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Hejka.

Zobadz post o A3 bo niedawno ktoś miał rozterki czy kupić 1.6 czy 1.8 i były tam wypowiedzi o 1.8T. Mój ojciec swojego czasu pracwał w salonie Audi i z tego co rozmawiał z klientami i ludźmi z serwisów to 1.8T był bardzo udany. Ponoc palił nie więcej niż zwykłe 1.8 a jeździł każdy wie jak. Co do żywotności to nie jest jakaś strasznie krótka.
Co do silnika 2.6 to ma na pewno super dźwięk bo to V6, ale ten to dopiero pali. (tylko niech mi tu ktoś nie wyjeżdża że 1.8T pali w mieście 12l i tyle samo pali 2.6). Znajmoy miał Passata 1.8T i mu palił 12-13 po mieście. Wiec Audiolka będzie palić podobnie. Ojciec miał Golfa VR6 i palił (jeśli było puściutko) 14,5. A jak koreczki to lepiej nie mówić.

Choć z drugiej strony zależy gdzie mieszkasz, bo jazda po Wawie jest znacznie bardziej "paliwożerna" od np. jazdy po Olsztynie.

Ja bym na Twoim miejscu wybrał 1.8T bo to dobry silnik (zobacz ile go tłukli w różnych odmianach) i łatwo go podkręcić.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 11:53:26 
Moderator

Dołączył(a): 19.lip.2003 14:18:17
Posty: 3402
Jak już kupować A4 to jedynie z silnikiem 1.8T albo tak jak pisze Bilu z 1.9Tdi i najlepiej z napędem quattro do kompletu :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 12:01:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12011
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ALBO 1.8T 150 KM
ALBO 1.9TDI 115 - 130 KM (o ile było to drugie bo nie chce mi się szukać)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 12:07:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Odnośnie żywotności 1.8T, to sam silnik będzie żył długo, natomiast z turbo to różnie bywa. Zależy jak się z nim poprzedni właściciel(e) obchodził. Generalnie należy pamiętać aby nie pałować silnika dopóki się dobrze nie rozgrzeje, nie wyłączać od razu po ostrej jeździe, no i używać dobrego syntetycznego oleju.

A jeśli masz brać 2.6 to już chyba lepiej 2.8, bo pali tyle samo, a osiągi ma lepsze.

Nie znam się na instalacjach LPG, ale przypuszczam, że jeżeli zależy ci na tym by nie było uszczerbku na osiągach, to do wszystich tych silników będziesz musiał założyć dobrą instalację o porównywalnym koszcie, ale tu to już mnie specjaliści od LPG poprawią. :)

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 12:52:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 18:12:00
Posty: 9
Lokalizacja: dolnyśląsk
Dzieki za zainteresowanie i odpowiedz - az sie ździwiłem widząc już tyle postów w tak krótkim czasie :)

A więc podsumowując dotychczasowe wypowiedzi:

Bilu, odrzuciłem TDI z trzech powodów: drogi zakup samego auta (a przynajmniej wyższy niż benzyna), mniejsze osiągi i niepokojąco rosnąca cena ropy. Benzyna również drożeje ale jest tutaj alternatywa - LPG i zamierzam wstawić dobrą instalacje (za 4-5 tyś)

Na dzień dzisiejszy najbardziej skłaniam sie ku 1.8T (chętnie QUATTRO)

Ale myśle dalej ... i zapraszam do dalszej dyskusji.

Pozdrawiam i dzieki.

_________________
Audi 80 B3 '89r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 13:26:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
janusz napisał(a):
...Bilu, odrzuciłem TDI z trzech powodów: drogi zakup samego auta (a przynajmniej wyższy niż benzyna), mniejsze osiągi i niepokojąco rosnąca cena ropy. Benzyna również drożeje ale jest tutaj alternatywa - LPG i zamierzam wstawić dobrą instalacje (za 4-5 tyś)...

1- jesli porownasz cene tdi-ka i 1.8t+gaz (za 4-5 tys) to chyba 1.8t bedzie drozsze
2 - jesli masz na uwadze zywotnosc silnika to tdi bije na glowe benzyny
3 - cena lpg w przyszlosci bedzie rosnac szybciej niz cena ropki wiec mimo wszystko taniej bedzie poruszac sie na gnojowke
4 - mniejszych osiagow tdi w porownaniu do 1.8t nie bede kwestionowac ale do jazdy codziennej elastyczne tdi (zwlaszcza po chipie :diabel: ) rekompensuje wg mnie "troche" gorsze osiagi; poza tym jezdzac normalnie (czyli bez trzymania auta na wysokich obrotach) tdi jest jednak szybsze od benzynki :P
na upartego (np zamiast inwestowac we wtrysku gazu) mozesz takiego 1.9 TDI PD zrobic z taka moca jak 1.8T (180 ps) :diabel:
pomysl nad tym :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 15:48:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
To też kwestia z którego roku będzie kupował. A ceny gazu zawsze będa niższe od ON. Zgodzę się jednak, że TDi ma rewelacyjną elastycznoiść. Ale jak chce sie "wściekać" to niech weźmie 1.8T.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 16:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 18:12:00
Posty: 9
Lokalizacja: dolnyśląsk
Cytuj:
1- jesli porownasz cene tdi-ka i 1.8t+gaz (za 4-5 tys) to chyba 1.8t bedzie drozsze
tutaj sie raczej mylisz - 1.8T bedzie tańszy, nawet doliczając instalacje gazową - zamierzam kupić w Niemczech i tam już zorientowałem sie dobrze jak sie kształtują ceny tych modeli.
Cytuj:
2 - jesli masz na uwadze zywotnosc silnika to tdi bije na glowe benzyny
Masz racje, ale ja nie zamierzam przejechać 500.000 km ;) chce kupić z przebiegiem do 150.000 km i dobić do 200.000 - 220.000 i raczej sprzedać - a tyle 1.8T wytrzyma przy mądrym użytkowaniu
Cytuj:
3 - cena lpg w przyszlosci bedzie rosnac szybciej niz cena ropki wiec mimo wszystko taniej bedzie poruszac sie na gnojowke
tutaj sie nie zgodze - LPG zawsze bedzie tańsze

Nie chce sie "wsciekać" ale zależy mi na mocnym samochodzie ze względu na komfort jazdy np. w mieście jak i w trasie.
Zamierzam kupic auto z lat '95-'98

_________________
Audi 80 B3 '89r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 17:34:48 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
widze, ze juz sie zdecydowales na 1.8T. i bardzo dobrze.
klekoty przy calym ich niezaprzeczalnym pieknie - jakim sa np. analogie do bociana oraz wzmozonym poziomie palpitacji serc u pci pieknej siedzacej w srodku, maja tez swoje wady. chocby to, ze kapke gorzej pala na zimnym i sa humorzaste.
ja sam dlugo myslalem nad autem jakie kupic i bylem o krok od a6 2.6, ale kobieta nie chciala tak starego, wiec wzialem 1.8T a A4 i nie zaluje.
teraz jak zmieniajac zdecyduje sie na audi to tez bedzie to silnik 1.8T. malo pali (w porownianiu do V6) a przede wszystkim jego obsluga, mimo ze droga jest nieporownywalnie tansza niz V6 - hans Ci to moze wyjasnic jako i mi wyjasnil. pomysl tylko o liczbie swiec, metrazu kabli WN oraz paskow klinowych i innych. dodatkowow polowa sprzetu w silniku jest x2.
no i dynamika turbawki jest niezla frajda.
co do gazu - walisz wtrysk (dobry i u dobrego gazownika) i nie ma kwestii.
bardzo goraco polecam!!!
pozdro

ps. bilu nothing personal ;-)

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 18:10:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 18:12:00
Posty: 9
Lokalizacja: dolnyśląsk
Tak :) raczej 1.8T - na 95%
Tylko teraz pytanie po co robili 2.6 V6 ?? Skoro taka sama moc, osiągi, mniejsze spalanie, tansza exploatacja ...

Michu widze, że masz właśnie 1.8T z QUATTRO - jak sie jeździ z takim napedem ?? wyłączyć go można ?? jakie jest spalanie LPG i BP trasa miasto ?? Najlepsze są informacje od użytkowników tych aut a nie z katalogów firmowych dlatego mi zależy na tym... bede wdzięczny za info.

Pozdrawiam.

_________________
Audi 80 B3 '89r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 18:13:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Kolego temat 1.8T z i bez quattro byl tluczony nie raz. Temat gazu w tym silniku jeszcze wiecej. Wybierz opcje szukaj i bedziesz wiedzial. Nawet nie wiesz jak dziala quattro wiec jednak lepiej troche poczytaj.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 18:29:46 
Moderator

Dołączył(a): 22.sty.2002 01:00:00
Posty: 1397
Lokalizacja: czuje swad
jezdzi sie super
naped jest fajny i dopiero jak wsiadasz do innego to widzisz jego zalety.
wylaczyc naped tez mozna. hans wie jak (i Leo tez wie) ;)
a o gazie sobie poczytaj.

_________________
s8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 18:55:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 18:12:00
Posty: 9
Lokalizacja: dolnyśląsk
MariuszD napisał(a):
Nawet nie wiesz jak dziala quattro wiec jednak lepiej troche poczytaj.


Ja nie wiem jak działa quattro ?? A skąd Ty to wiesz ?? Przyjacielu głupoty opowiadasz i tym mnie obrazasz.

Dziekuje za wypowiedzi...

_________________
Audi 80 B3 '89r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 19:03:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
janusz napisał(a):
Tak :) raczej 1.8T - na 95%
Tylko teraz pytanie po co robili 2.6 V6 ?? Skoro taka sama moc, osiągi, mniejsze spalanie, tansza exploatacja ...

Podejrzewam, że jeśli chodzi o długowieczność, to V6 pożyje dłużej, bo jest mniej wysilone.

Poza tym, auto z turbo ma specyficzną reakcję na gaz - trochę opóźnioną, szczególnie przy niższych obrotach. Dla 1.8T tak naprawdę życie i niezły kop zaczynają się powyżej 3 tys. obrotów. Nie wszyscy to lubią, i dlatego Audi oferuje alternatywę w postaci V6, gdzie reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa. Trudno to opisać - najlepiej się przejechać i jednym i drugim, żeby to zrozumieć, a wtedy sam wybierzesz tego, który Ci bardziej pasuje.

Cytuj:
wyłączyć go można ??

Nie zagłebiając się w szczegóły, krótka odpowiedź brzmi "nie." Nie ma w kabinie żadnego przycisku do odłączenia napędu na jedną oś. Quattro w A4 to permanentny AWD.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 19:17:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.lip.2004 18:12:00
Posty: 9
Lokalizacja: dolnyśląsk
Quattro Pete napisał(a):
janusz napisał(a):
Tak :) raczej 1.8T - na 95%
Tylko teraz pytanie po co robili 2.6 V6 ?? Skoro taka sama moc, osiągi, mniejsze spalanie, tansza exploatacja ...

Podejrzewam, że jeśli chodzi o długowieczność, to V6 pożyje dłużej, bo jest mniej wysilone.

Poza tym, auto z turbo ma specyficzną reakcję na gaz - trochę opóźnioną, szczególnie przy niższych obrotach. Dla 1.8T tak naprawdę życie i niezły kop zaczynają się powyżej 3 tys. obrotów. Nie wszyscy to lubią, i dlatego Audi oferuje alternatywę w postaci V6, gdzie reakcja na naciśnięcie pedału gazu jest natychmiastowa. Trudno to opisać - najlepiej się przejechać i jednym i drugim, żeby to zrozumieć, a wtedy sam wybierzesz tego, który Ci bardziej pasuje.

Cytuj:
wyłączyć go można ??

Nie zagłebiając się w szczegóły, krótka odpowiedź brzmi "nie." Nie ma w kabinie żadnego przycisku do odłączenia napędu na jedną oś. Quattro w A4 to permanentny AWD.

Pozdr.


Dzieki za konkretne odpowiedzi. Juz rozumiem teraz róznice powiedzy 2.6 a 1.8T

_________________
Audi 80 B3 '89r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 20:50:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Quattro Pete napisał(a):
....quattro w A4 to permanentny AWD......


A w nie A4 to nie permanentna? :D (oczywiście pomijając pomysły Hansa ;) )
W każdym audi quattro jest stałym napędem i tyle :)

janusz, nie rozumiem twojej reakcji na wypowiedź MariuszaD. Twoja wiedza na temat quattro nie wygląda najlepiej po pytaniach jakie stawiasz.... więc nie rozumiem czemu się unosisz jak kolega który pewnie jak większość tu obecnych coś niecoś poczytał i paroma autkami ze stajni OOOO pojeżdził dobrze ci radził: PRZYCISK SZUKAJ TWOIM PRZYJACIELEM!!! Poczytaj i będziesz znał wszystkie odpowiedzi na twoje pytanie, bo były niejednokrotnie poruszane (no offence).

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 21:17:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
piotr napisał(a):
A w nie A4 to nie permanentna? :D (oczywiście pomijając pomysły Hansa ;) )
W każdym audi quattro jest stałym napędem i tyle :)

Stałym w sensie, że nie można go wyłączyć - tak, ale mi chodziło o to, że quattro na bazie Haldex'a (w A3/S3 i TT) w normalnej jeździe napędza tylko przednią oś, a tył jest załączany dopiero wtedy, jak przód zacznie się ślizgać. Natomiast w A4/A6/A8 wszystkie koła są napędzane non-stop.

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2004 21:44:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
janusz napisał(a):
MariuszD napisał(a):
Nawet nie wiesz jak dziala quattro wiec jednak lepiej troche poczytaj.


Ja nie wiem jak działa quattro ?? A skąd Ty to wiesz ?? Przyjacielu głupoty opowiadasz i tym mnie obrazasz.

Dziekuje za wypowiedzi...


Jak sie pytasz czy mozna wylaczyc quattro to fakatycznie wszystko wiesz. Wiec sie nie czepiaj.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: