.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 23:54:23

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: GPS, monitorowanie auta......
PostNapisane: 29.maja.2007 18:50:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2006 14:26:41
Posty: 175
Lokalizacja: Kraków
Auto: A6/AVG
Witam

Czy usługa monitorowania autka poprzez GPS jest sensowna?
Chodzi mi głownie o kradzież samochodu?
Macie jakies sprawdzone firmy z małopolski lub okolic?


ps. ktos kiedys wspominał że mozna cos podobnego zmajstrowac przy pomocy zwyklego tel komórkowego :?: Details please..

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 19:07:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2004 10:01:38
Posty: 22
Lokalizacja: Parczew
na allegro takie wynalazki sprzedaja:
http://moto.allegro.pl/item197964624_sa ... m_nv7.html
http://moto.allegro.pl/item198152755_gp ... ochod.html
http://moto.allegro.pl/item198293365_re ... _nv10.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 20:24:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Fajna sprawa takie urządzonko,tzn gps i jego śledzenie.
Temat ten poruszałem z fachowcem i dobra instalka to koszt koło 1000zł.Z autem kontaktujesz sie przez sms-a.Podczas kradzieży auta dostajesz eska na twoj telefon ,że np wybili szybe,albo że auto wcigaja na lawete.Jak odepną akuś to też cię poinformuje sms-em ze został odpiety.Urządzenie ma swoje zasilanie ktore sie wymiania co pół roku.Jeśli nie zdażysz podczas kradzieży dolecieć do auta,wtedy dzonisz na policje i podajesz im miejsce gdzie ostatni raz odstałes pozycje z auta.
Jesli nie ma łącznosci z autem ,np moze byc w garazu podziemnym to dostajesz info z ostatniego miesca zasiegu,czyli z przed bramy :D .
Przez takie urządzenie rozbito dużo złodziejaszków.
Tez to wole niz autocasco za 1600zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 21:54:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.mar.2006 20:21:19
Posty: 740
Lokalizacja: Legnica
Auto: AEL
Witaj

zobacz na to czy nie spelni Twoich oczekiwan

nie jest to co prawda GPS ale za ta cene mozliwosci ma jak dla mnie super

http://www.allegro.pl/item197903089_pow ... ym_2a.html

pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:17:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.maja.2007 20:51:32
Posty: 61
Lokalizacja: Beskid Śląski
ja mam u siebie takie coś ale zakładane przez firmę specjalizująca się w tym. abonament miesięczny około 120 zł (ale za to duże zniżki na AC). w opcji (do wyboru - darmowe) jest między innymi wyłączenie samochodu i wezwanie odpowiednich służb (nie tylko policji). koszt samego urządzenia to około 4000,- więc nie mało ale jak masz drogie autko to myślę że to nie będzie duży wydatek a i spać będziesz spokojniej... jak ktoś będzie zainteresowany to proponuje poszukać ej firmy: Impel Security Polska Sp. z o.o. i reszty dowiedzieć się u nich... :peace:

_________________
ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.maja.2007 22:59:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.kwi.2005 21:55:05
Posty: 236
Lokalizacja: Mrągowo
Zakładam takie urządzenia ,głównie w cieżarówkach,monitorujące 24h na dobe
,głowne dane jakie są uzyskiwane to : kierunek jazdy(z mozliwoscia odtworzenia trasy z każdego dnia od montażu) , predkosc , obroty silnika,wlaczenie stacyjik,otwrcie dzwi,odczyt paliwa ,zdalne blokowanie itp..Wszystko jest uzaleznione od abonamentu ktory za podstawowy monitoring zaczyna sie mod 49 PLN aż do 200 PLN za monitoring & logistyke na terenie całej europy.

Urządzenie produkuje firma polska :AUTOGUARD (www.autoguard.pl)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2007 13:33:32 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Już trzy lata mam takiego dropsa w aucie służbowym :/

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2007 05:46:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 04:27:27
Posty: 383
Lokalizacja: Legnica
O co myslicie o orginalnym GPS jak to się w takich sytuacjach sprawuje?

_________________
Było Audi c4 2.8 quattro teraz A6 2.8
Jest i wymarzona A8 4.2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 01:39:34 
Klubowicz

Dołączył(a): 10.gru.2005 18:28:36
Posty: 478
Lokalizacja: Kielce
najprostrzym, a juz napwno najtanszym sposobem okreslania pozycji auta jest zwykly telefon z karta sim, na ktorej masz uaktywniona funkcja: wiem gdzie jestes...
http://www.simplus.pl/simplus/showDoc.do?idx=75536
banalnie proste, ale sie sprawdzilo :):

_________________
90 NG, 90 NG, c4 AAH, a4 AVF, coupe ABC, s6 AEC, B4 ABC q, A4 ADR, Allroad AKE, A8 AQF

Błogoslawiony człowiek, ktory nie majac nic do powiedzenia powstrzymuje się od ubrania tego faktu w słowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2007 09:44:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.maja.2007 17:34:39
Posty: 15
Również zastanawiałem się nad monitoringiem za pomocą GPS lub GSM pod kątem uzyskania zniżki na AC. Pytałem w kilku firmach zajmujących się instalowaniem takich rozwiązań, co znalazłem: pierwszy warsztat mający autoryzację PZU na system SPY-DOG (http://www.dest.pl/spy.htm) we Wrocławiu - robi wszystko co klient sobie zażyczy (chociaż warsztat niepozorny i ciężko znaleźć ;-) ). Drugi jaki odwiedziłem - również robi podobne instalacje (również GPS i GSM), również posiada autoryzację PZU (wystawiane zaświadczenie o instalacji systemu alarmowego klasy specjalnej), ale nie pamiętam w tej chwili nazwy systemu GSM/GPS. Robi również wszystko co życzy sobie klient a nawet więcej (o tym za chwilę). Trzecia z firm spod Wrocławia ma również autoryzację PZU, instaluje system GuardSystem (http://guardsystem.com.pl/), działa na innej zasadzie niż GPS/GSM (technologia radiowa). Koszt systemu SPY-DOG z dodatkową centralką alarmową, czujnikami ultradźwiękowymi w kabinie, syreną z niezależnym zasilaniem oraz czujnikiem przechyłu/holowania w Warsztacie nr 1 to około 2500 pln.

Teraz wnioski: SPY-DOG jak i nowsze rozwiązanie SAT-DOG działają w oparciu o GSM/GPS. Rozwiązanie takie zostało mi odradzone w pozostałych dwóch warsztatach (pytałem ogólnie o rozwiązania GSM/GPS bez wspominania o systemach firmy DEST). Jak każda technologia do szeroko pojętego użytku cywilnego - zarówno GSM jak i GPS jako zabezpieczenie antykradzieżowe wg mnie sprawdzi się średnio. Dlaczego ? Ponieważ zakłócenie takiego systemu jest niezbyt skomplikowane - GPS nie działa w izolowanym środowisku elektromagnetycznym, GSM jest trochę bardziej odporne ale również do zakłócenia, tyle że dokładność dużo mniejsza (w zależności od zagęszczenia stacji GSM na danym terenie - komórek GSM). Po polsku: wystarczy że odbiornik GPS znajdzie się za grubszą ścianą i już po sygnale. GSM - każdy kto ma komórkę wie jak łatwo stracić zasięg np. w windzie.

W Warsztacie nr 2 zakładałem już kiedyś autoalarm do poprzedniego auta (kurcze, do Golfa III władowałem system za 1500 pln :D ), późniejszy serwis gwarancyjny i pogwarancyjny bardzo OK, podejście fachowe - dla mnie opinia szefa tej firmy jest bardzo znacząca. Ogólnie stwierdził że może założyć system GSM/GPS, ale przy tej ilości zamontowanych systemów i doświadczenia jednak poleca coś innego klasy wyższej (nie specjalnej) w postaci centralki alarmowej, czujników ultradźwiękowych, immo, czujnika przechyłu, niezależnego pilota (firmowy "scyzoryk" z mojego audi można dorobić w 10 minut za pomocą kompa i softu np. na serwisie - lub po kradzieży przez "fachowca" na zakupach w markecie - system również staje się bezużyteczny), syreny z własnym zasilaniem, antynapadu - koszt z dodatkowym montażem czujników cofania (parktronic) - to około 2400 pln.

Ostatnim z systemów jest wcześniej wspomniany GuradSystem, działający radiowo: po opis działania odsyłam już do producenta lub odpowiedniego warsztatu. Wspomnę tylko że po aktywacji systemu w przypadku kradzieży wylatuje specjalny samolot/helikopter do namierzenia auta. System podobno jest bardzo ciężki do zakłócenia, charakteryzuje się dużą skutecznością (informacja warsztatu mówi o 90% skuteczności odnajdywania skradzionych samochodów). Niestety - za wyniki się płaci i podstawowy system kosztuje na dzień dobry około 3000 pln z abonamentem rocznym.

Ostatecznie zdecyduję się na klasyczne zabezpieczenie samochodu - centralka alarmowa z dodatkowym obwodem immo, nowe czujniki ultradźwiękowe w kabinie, niezależna syrena (prawdopodobnie poproszę o montaż w kabinie ;-) ), dodatkowa pastylka antynapadowa, czujnik przechyłu/holowania oraz niezależny pilot sterowania (domykanie szyb, szyberdachu, funkcja "panic"). Być może trochę przeginam, ale na warsztaciku u znajomego z czasem dorobię sobie system w oparciu o GSM. Marzy mi się GuardSystem, ale to jak już będę miał za dużo pieniędzy do wydania ;-).

Podsumowując: system GPS jest dobry do monitorowania pozycji pojazdu (transport itp.), namierzanie GSM mam uruchomione dla 20-tu przedstawicieli handlowych w Polsce dla ich telefonów komórkowych i też działa zadowalająco w takim zastosowaniu. W przypadku wykorzystania jako zabezpieczenie auta - osobiście uważam że ma sens, ale jako ostatni z elementów całego systemu zabezpieczeń. Wychodzę z założenia że jak ktoś będzie chciał zabrać auto z oznakowanymi szybami/lusterkami, ostrzeżeniem o instalacji indywidualnego alarmu (działanie psychologiczne ;-) ) - to ziomek z sąsiedniej dzielnicy auta nie ruszy (kilka demonstracji na parkingu działania czujnika przechyłu czy "och, zapomniałem że mam otwarte szyby i mucha wleciała - dlatego tak wyje"). To dla najczęściej spotykanych "chętnych". Na tych lepszych - dodatkowe niespodzianki w postaci systemu w oparciu o GSM, dodatkowe immo, antynapad. A na tych najlepszych - i tak się nie da: jak chcą to i tak wezmą ... Dlatego AC w pełnym pakiecie - chociaż kosztuje to jednak warto. Dodatkowa uwaga na temat AC: zniżki 40% za system specjalny w PZU to tak naprawdę zniżka na AC/kradzież - w moim przypadku to jedynie 40% z około 1000 pln, więc tutaj też warto się zastanowić nad sensem drogich rozwiązań. Ja wychodzę z założenia że chciałbym jeszcze posłuchać czas jakiś "muzyki" z mojej V6 ;-).

Ostatnia sprawa - we wszystkich trzech warsztatach usłyszałem jedną najistotniejszą rzecz: nie tyle same zabezpieczenia w postaci GPS/GSM/radio/centralka są najważniejsze co sam sposób instalacji i ukrycie odpowiednio wszystkich elementów w aucie. Złodziej jak będzie chciał i będzie przygotowany - to i tak auto zabierze. Najważniejszy jest czas jaki musi poświęcić na rozbrojenie instalacji zabezpieczających i zabranie auta. Im lepiej schowany system tym dłużej działa. A dobrze schowana głośna syrena w kabinie działa wg mnie mocno odstraszająco na potencjalnego klienta ;-) Po instalacji systemu alarmowego w Golfie wykonanego w Warsztacie nr 2 dopiero po dwóch latach znalazłem miejsce instalacji centralki - a i to przez totalny przypadek :), pan w Warsztacie nr 1 dodatkowo np. stosuje taką samą taśmę izolacyjną jak i okablowanie jakie stosuje Audi w swoich zakładach/ASO ;-).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: