.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Jaki był najmocniejszy 5-cylindrowy turbo diesel ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=62714
Strona 1 z 2

Autor:  mechitro [ 16.lip.2007 22:03:25 ]
Tytuł:  Jaki był najmocniejszy 5-cylindrowy turbo diesel ?

jak w tytule :)

Autor:  ZiPi [ 16.lip.2007 22:10:10 ]
Tytuł: 

w Audi, to 2.5 TDI, AEL, 140 KM.

Autor:  Baskecior [ 16.lip.2007 22:12:23 ]
Tytuł: 

AEL w Audi

Autor:  piotr [ 16.lip.2007 22:14:17 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
AEL w Audi


Dokładnie, pytanie nie podchwytliwe i rozpatrujemy Audi ? Zresztą tych TDI 5 cylindrów za wiele to nie było :)

Autor:  Simpson [ 16.lip.2007 22:17:16 ]
Tytuł: 

Z nowszych produkcji grupy VAG jest 2.5TDI R5 175KM.

Po kilku zmianach całkiem fajne wartości do osiągnięcia :peace:

Autor:  toms001 [ 16.lip.2007 22:18:47 ]
Tytuł: 

...a ten wkładany pozniej jeszcze do vw transportera nie ma przypadkiem dzieki wydajniejszym wtryskom 150 qni :?:

Autor:  mechitro [ 16.lip.2007 22:25:45 ]
Tytuł: 

Nadspodziewanie szybka odpowiedź :D Ok, to może teraz gdzie i w jakich latach AEL był wkładany. Simpson, co masz na myśli pisząc nowsze produkcje :>
Pytanie może banalne ale ja z wysokoprężnych w Audi to zielony jestem :):

Autor:  Baskecior [ 16.lip.2007 22:32:52 ]
Tytuł: 

mechitro napisał(a):
Nadspodziewanie szybka odpowiedź :D Ok, to może teraz gdzie i w jakich latach AEL był wkładany. Simpson, co masz na myśli pisząc nowsze produkcje :>
Pytanie może banalne ale ja z wysokoprężnych w Audi to zielony jestem :):

94-97
Tylko do C4/A6 ... w Audi, również w Volvo.

Autor:  Simpson [ 16.lip.2007 22:40:57 ]
Tytuł: 

mechitro napisał(a):
Simpson, co masz na myśli pisząc nowsze produkcje :>

VW pchał do Touarega i do T5 (chyba nawet do teraz) 2.5TDI R5 na pompowtryskach z mocą koło 180KM. :diabel:
Była też słabsza 136KM odmiana tego motorka. Generalnie po 2003 roku ;)

PS. http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?t=44056 :619:

Autor:  mechitro [ 16.lip.2007 22:51:13 ]
Tytuł: 

Myślicie, że silniczek spisałby się w 80 quattro - myślę tutaj o przełożeniach ...
Byłoby krutko :diabel:
Choć można też zastanowić się nad przerzuceniem skrzyni i dyfra - chyba 100 2.4TDI w quattro nie była jakąś rzadkością ??

Autor:  Baskecior [ 16.lip.2007 22:53:27 ]
Tytuł: 

Nie za duzo kombinacji ?
Lepiej pakuj tam PD 130 KM i rób chipa-masakrę ... ;) Motor lżejszy, krótszy a ma wiekszy potencjał , w Kraku coś takiego wycipowali na 220 KM ;)
2,5 TDI quattro zaczelo sie dopiero w AEL`u .. 2,4 D nie wystepowalo jako quattro.

Autor:  mechitro [ 16.lip.2007 22:55:44 ]
Tytuł: 

Heh, ale ja chcę nim tylko do pracy jeździć ;)

Autor:  Simpson [ 16.lip.2007 22:56:15 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
Nie za duzo kombinacji ?
Lepiej pakuj tam PD 130 KM i rób chipa-masakrę ... ;) Motor lżejszy, krótszy a ma wiekszy potencjał , w Kraku coś takiego wycipowali na 220 KM ;)
2,5 TDI quattro zaczelo sie dopiero w AEL`u .. 2,4 D nie wystepowalo jako quattro.

AEL był pierwszym dieslem quattro o ile pamietam ;)

mechitro napisał(a):
Heh, ale ja chcę nim tylko do pracy jeździć ;)

Tym bardziej słuchaj Basketa!

Autor:  Baskecior [ 16.lip.2007 23:02:40 ]
Tytuł: 

Simpson napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Nie za duzo kombinacji ?
Lepiej pakuj tam PD 130 KM i rób chipa-masakrę ... ;) Motor lżejszy, krótszy a ma wiekszy potencjał , w Kraku coś takiego wycipowali na 220 KM ;)
2,5 TDI quattro zaczelo sie dopiero w AEL`u .. 2,4 D nie wystepowalo jako quattro.

AEL był pierwszym dieslem quattro o ile pamietam ;)

mechitro napisał(a):
Heh, ale ja chcę nim tylko do pracy jeździć ;)

Tym bardziej słuchaj Basketa!

Dobrze pamietacie wielebny ;)
Dla mnie pojecie tylko do pracy ma sens odwrotny, wiec chyba pudło :diabel: :):
Pakuj AEL`a q :peace:

Autor:  Baskecior [ 16.lip.2007 23:22:45 ]
Tytuł: 

AEL występował o ile mnie pamiec nie myli z 5 i 6 skrzynią biegów.
Motor nie do zajechania.
Do V6 TDI ma się tak, ze jest słabszy o 10KM a jego utrzymanie kosztuje 10 razy mniej i nie trzeba dmuchać na niego i modlić się żeby się coś nie wysrało za zakrętem albo nie brakło mu paliwa. :):
Ja osobiscie powtarzam ze AAT to 1Z z dorobionym cylindrem a AEL to prawie jak AFN z dorobionym cylindrem - gdyby mial turbinkę VTG ;)
AAT i AEL`a mozna kupic bez obawy - porzadna stara konstrukcja nie do zabicia.
W C4/A6 nie było V6 TDI. Dopiero od C5.

Autor:  mechitro [ 16.lip.2007 23:23:01 ]
Tytuł: 

No to jak już tak sobie dywagujemy...
AEL był wyposażony w 6 stopniową przekładnie, czy tylko 5 ?

Rozpatruje też możliwość kupna C4/A6. Możecie mi powiedzieć, czy były tam też jakieś V6 TDI ?

Autor:  Simpson [ 17.lip.2007 00:52:25 ]
Tytuł: 

mechitro napisał(a):
No to jak już tak sobie dywagujemy...
AEL był wyposażony w 6 stopniową przekładnie, czy tylko 5 ?

Rozpatruje też możliwość kupna C4/A6. Możecie mi powiedzieć, czy były tam też jakieś V6 TDI ?

6 biegów (co do 5 to nie wiem)

V6 TDI pojawiło sie dopiero w modelach Ax

Autor:  jmm [ 17.lip.2007 08:24:03 ]
Tytuł: 

mechitro napisał(a):
Rozpatruje też możliwość kupna C4/A6. Możecie mi powiedzieć, czy były tam też jakieś V6 TDI ?


Jak już Basket wyżej napisał 2.5TDI V6 pojawiło się w modelu C5

Autor:  Dred [ 17.lip.2007 08:32:10 ]
Tytuł: 

AEL w C4/A6 skrzynie 5 i 6 biegowe
V6 TDI nie było w C4 ani w C4/A6

Autor:  Morgi [ 17.lip.2007 09:42:42 ]
Tytuł: 

Z tego co napisaliście to chyba 2.5 TDI R5 będzie w sumie najbardziej udanym dieslem Audi (z tych starszych) - wolałbym go zdecydowanie od TDI V6

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/