.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Diagnostyka silnka benzynowego Vagiem...
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=63821
Strona 1 z 1

Autor:  Heveliusz [ 08.sie.2007 18:06:14 ]
Tytuł:  Diagnostyka silnka benzynowego Vagiem...

A więc przeryłem forum i wszystko co znalazłem jest na temat Dieseli.
Czy jest możliwość równie "doskonałej" diagnostyki silnika benzynowego (próby dynamiczne i statyczne), poza odczytywaniem błędów??
Jeśli tak, to może ktoś znalazłby chwilkę przy kawie i opisał co i jak robić (podobnie jak w dieselach, bo to skarbnica wiedzy)...
Będę wdzięczny za pomoc...

Autor:  meszrum [ 08.sie.2007 19:26:00 ]
Tytuł: 

poczekaj, aż kupię S6.
wtedy zaczniemy diagnozować paliwożłopy.
;)

nie zrobię teraz otto, gdyż nie mam na to czasu...
...i tylko kilka razy w miesiącu pedałuję 3.2FSI mojego padre.

Autor:  Heveliusz [ 08.sie.2007 19:48:40 ]
Tytuł: 

:diabel:
Czekam z niecierpliwością...

Jednak czy możesz mi powiedzieć co mam sprawdzić na szybko w silniku 2.6 V6 ABC (jakieś podstawy, a nie zaawansowane rzeczy)??
Nie znam się na zaawansowanych funkcjach, ale wydaje się, że silnik jest na wykończeniu... Nie chciałbym niczego popsuć. Umiem tylko odczytać błędy, a z nich nie zawsze wszystko jasno wynika...
Generalnie jestem laikiem Vagowym, a chciałbym zdiagnozować go na poziomie podstawówki, a nie przedszkola :zly:

Autor:  GrzesB [ 08.sie.2007 20:38:11 ]
Tytuł: 

Tutaj sprawdza się glównie błędy - ciśnienie w cylindrach i rozrząd... Napisz jakei objawy to może więcej Ci powiem...

Autor:  Mauzer [ 08.sie.2007 20:40:08 ]
Tytuł: 

sterowniki silników benzynowych mają nieporównywalnie więcej funkcji odczytu parametrów i stanów pracy czujników i osprzętu jak ropniaki dlatego nikt nie kmini zbytnio tych tematów (i dobrze :D) ;)

w ABC sprawdź prace sond lambda czy nie lecą za ubogo przy 3000obr i jak wogóle pracują w stosunku do adaptacji, sprawdź na wykresach wyprzedzenie zapłonu przy przyspieszaniu na 3 biegu do tego sygnały ze stukowców czy nie dzwonią, temperature cieczy, przed tym wszystkim oczywiście zczytaj błędy.

Autor:  maciu [ 08.sie.2007 20:40:27 ]
Tytuł: 

cisnienie w garach na vagu?

Autor:  Mauzer [ 08.sie.2007 20:43:27 ]
Tytuł: 

po drugie to sie uszczelnia dolot i wymienia cz. temeratury jeśli uszkodzony po tym auto odrzywa zawsze, rozrząd to rzecz oczywista.

Autor:  spanky [ 09.sie.2007 06:45:17 ]
Tytuł: 

dla przykladu Vagowanie silnikow 1.8/1.8T opisane jest na forum Masters'a ... poszukaj...

Autor:  GrzesB [ 09.sie.2007 09:09:38 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
cisnienie w garach na vagu?


Ciśnienie i rozrząd manualnie maciu...

Autor:  Heveliusz [ 09.sie.2007 10:11:41 ]
Tytuł: 

Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi :zly: "szpece" powiedzieli, że jest w stanie agonii, ale zanim zdecydujemy się na przekładkę, to chciałem to potwierdzić...

Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)...
Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... :(

Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem...
Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok.
Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić...
Co z tym zrobić??

Autor:  maciu [ 09.sie.2007 11:04:23 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
maciu napisał(a):
cisnienie w garach na vagu?


Ciśnienie i rozrząd manualnie maciu...


pytanie i temat jest o diagnostyce vagiem ;)

Autor:  Leo [ 09.sie.2007 11:24:18 ]
Tytuł: 

Heveliusz napisał(a):
Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi :zly: "szpece" powiedzieli, że jest w stanie agonii, ale zanim zdecydujemy się na przekładkę, to chciałem to potwierdzić...

Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)...
Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... :(

Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem...
Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok.
Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić...
Co z tym zrobić??


Hev, podjedź do mnie , mam dwa interfejsy, może uda się u mnie zbadać vagiem.

a co do skrzyni - wybierak biegów kontaktowy - bardzo częsta usterka w
automatach. Tylko wymiana.
Obrazek

Autor:  Sprinter [ 09.sie.2007 11:28:14 ]
Tytuł: 

Heveliusz napisał(a):
Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi :zly: "szpece" powiedzieli, że jest w stanie agonii, ale zanim zdecydujemy się na przekładkę, to chciałem to potwierdzić...

Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)...
Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... :(

Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem...
Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok.
Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić...
Co z tym zrobić??


Uuu, aż tak się sypie C4 brata ?

Autor:  Heveliusz [ 09.sie.2007 13:30:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Hev, podjedź do mnie , mam dwa interfejsy, może uda się u mnie zbadać vagiem.

a co do skrzyni - wybierak biegów kontaktowy - bardzo częsta usterka w
automatach. Tylko wymiana.


Serdeczne dzięki... Jak braciszek przyjedzie to się odezwę i z miłą chęcią podjadę... :peace:
Ps. Orientujesz się może ile to kosztuje, bo moja Etka nie ma cen niestety (mam kolegę, ktory lata do servisu po części, więc jakby co to przywiezie nowkę zza miedzy ;), ale może nie ma wielkiej rożnicy u nas)...

Cytuj:
Uuu, aż tak się sypie C4 brata ?

No niestety coś z nim nie bangla :zly: Sprawdzony był wzdłuż i wszerz, ale widać był genialnie zapicowany... :(:
Probujemy dojść z nim do ładu...
Ostatecznie zmienimy kompletny silnik ze skrzynią i miejmy nadzieję, że problemy się skończą...
Ale jestem dobrej myśli :peace:

Autor:  Leo [ 09.sie.2007 13:36:06 ]
Tytuł: 

Oj oj, zapomniałem, że to chodzi o audi 100!!! podaj tylko czy to quattro czy nie.

dla A100q cena to 195 euro netto.

Autor:  Heveliusz [ 09.sie.2007 14:01:22 ]
Tytuł: 

Dokładnie chodzi o 100/C4 '94 2.6 V6 ABC bez Q...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/