.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Diagnostyka silnka benzynowego Vagiem... https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=63821 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Heveliusz [ 08.sie.2007 18:06:14 ] |
Tytuł: | Diagnostyka silnka benzynowego Vagiem... |
A więc przeryłem forum i wszystko co znalazłem jest na temat Dieseli. Czy jest możliwość równie "doskonałej" diagnostyki silnika benzynowego (próby dynamiczne i statyczne), poza odczytywaniem błędów?? Jeśli tak, to może ktoś znalazłby chwilkę przy kawie i opisał co i jak robić (podobnie jak w dieselach, bo to skarbnica wiedzy)... Będę wdzięczny za pomoc... |
Autor: | meszrum [ 08.sie.2007 19:26:00 ] |
Tytuł: | |
poczekaj, aż kupię S6. wtedy zaczniemy diagnozować paliwożłopy. ![]() nie zrobię teraz otto, gdyż nie mam na to czasu... ...i tylko kilka razy w miesiącu pedałuję 3.2FSI mojego padre. |
Autor: | Heveliusz [ 08.sie.2007 19:48:40 ] |
Tytuł: | |
![]() Czekam z niecierpliwością... Jednak czy możesz mi powiedzieć co mam sprawdzić na szybko w silniku 2.6 V6 ABC (jakieś podstawy, a nie zaawansowane rzeczy)?? Nie znam się na zaawansowanych funkcjach, ale wydaje się, że silnik jest na wykończeniu... Nie chciałbym niczego popsuć. Umiem tylko odczytać błędy, a z nich nie zawsze wszystko jasno wynika... Generalnie jestem laikiem Vagowym, a chciałbym zdiagnozować go na poziomie podstawówki, a nie przedszkola ![]() |
Autor: | GrzesB [ 08.sie.2007 20:38:11 ] |
Tytuł: | |
Tutaj sprawdza się glównie błędy - ciśnienie w cylindrach i rozrząd... Napisz jakei objawy to może więcej Ci powiem... |
Autor: | Mauzer [ 08.sie.2007 20:40:08 ] |
Tytuł: | |
sterowniki silników benzynowych mają nieporównywalnie więcej funkcji odczytu parametrów i stanów pracy czujników i osprzętu jak ropniaki dlatego nikt nie kmini zbytnio tych tematów (i dobrze ![]() ![]() w ABC sprawdź prace sond lambda czy nie lecą za ubogo przy 3000obr i jak wogóle pracują w stosunku do adaptacji, sprawdź na wykresach wyprzedzenie zapłonu przy przyspieszaniu na 3 biegu do tego sygnały ze stukowców czy nie dzwonią, temperature cieczy, przed tym wszystkim oczywiście zczytaj błędy. |
Autor: | maciu [ 08.sie.2007 20:40:27 ] |
Tytuł: | |
cisnienie w garach na vagu? |
Autor: | Mauzer [ 08.sie.2007 20:43:27 ] |
Tytuł: | |
po drugie to sie uszczelnia dolot i wymienia cz. temeratury jeśli uszkodzony po tym auto odrzywa zawsze, rozrząd to rzecz oczywista. |
Autor: | spanky [ 09.sie.2007 06:45:17 ] |
Tytuł: | |
dla przykladu Vagowanie silnikow 1.8/1.8T opisane jest na forum Masters'a ... poszukaj... |
Autor: | GrzesB [ 09.sie.2007 09:09:38 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): cisnienie w garach na vagu?
Ciśnienie i rozrząd manualnie maciu... |
Autor: | Heveliusz [ 09.sie.2007 10:11:41 ] |
Tytuł: | |
Dzięki chłopaki... Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi ![]() Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)... Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... ![]() Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem... Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok. Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić... Co z tym zrobić?? |
Autor: | maciu [ 09.sie.2007 11:04:23 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): maciu napisał(a): cisnienie w garach na vagu? Ciśnienie i rozrząd manualnie maciu... pytanie i temat jest o diagnostyce vagiem ![]() |
Autor: | Sprinter [ 09.sie.2007 11:28:14 ] |
Tytuł: | |
Heveliusz napisał(a): Dzięki chłopaki...
Generalnie już jest dolot uszczelniony i cz. temp wymieniony, sonda Lambda, uszczelnienia itp, a silnik i tak kiepsko chodzi ![]() Do tego jest problem, bo moj interface łączy się ze wszystkim poza silnikiem (rs232)... Logi na skrzyni i innych można smiało robić, ale silnik się nie odzywa... ![]() Do tego, nie pokazuje żadnych błędow skrzyni (automat), a jest z nią problem... Otoż na niższych biegach (12) jest ok. Natomiast przy spokojnym, "żołwim" przyspieszaniu, gdy dochodzimy do zmiany z 3 na 4 auto zaczyna gubić bieg i szarpie koszmarnie. Coś wali w podłogę i w zasadzie nie da się jechać. Skrzynia nie wchodzi w tryb awaryjny, ale biegi gubi... Przy dynamicznej jeździe zawsze i na każdym biegu jest ok. Objaw jest taki, jakby się gubiła i nie wiedziała co ma wrzucić... Co z tym zrobić?? Uuu, aż tak się sypie C4 brata ? |
Autor: | Heveliusz [ 09.sie.2007 13:30:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Hev, podjedź do mnie , mam dwa interfejsy, może uda się u mnie zbadać vagiem. a co do skrzyni - wybierak biegów kontaktowy - bardzo częsta usterka w automatach. Tylko wymiana. Serdeczne dzięki... Jak braciszek przyjedzie to się odezwę i z miłą chęcią podjadę... ![]() Ps. Orientujesz się może ile to kosztuje, bo moja Etka nie ma cen niestety (mam kolegę, ktory lata do servisu po części, więc jakby co to przywiezie nowkę zza miedzy ![]() Cytuj: Uuu, aż tak się sypie C4 brata ?
No niestety coś z nim nie bangla ![]() ![]() Probujemy dojść z nim do ładu... Ostatecznie zmienimy kompletny silnik ze skrzynią i miejmy nadzieję, że problemy się skończą... Ale jestem dobrej myśli ![]() |
Autor: | Leo [ 09.sie.2007 13:36:06 ] |
Tytuł: | |
Oj oj, zapomniałem, że to chodzi o audi 100!!! podaj tylko czy to quattro czy nie. dla A100q cena to 195 euro netto. |
Autor: | Heveliusz [ 09.sie.2007 14:01:22 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie chodzi o 100/C4 '94 2.6 V6 ABC bez Q... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |