.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Koszty utrzymania - jakieś porównanie! https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=66121 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | FAROW [ 26.wrz.2007 07:17:44 ] |
Tytuł: | Koszty utrzymania - jakieś porównanie! |
Witam! Nosze się z zamiarem zmiany samochodu i w grę wchodzą 3 modele, wszystkie z silnikami Diesla. Są to pierwsze A8 oraz pierwsze i drugie A6. Pomijając cene zakupu, jakie są koszty utrzymania tych samochodów? Ktoś jezdzi czymś takim, bądź zna sie na tym to prosze o info! Chodzi mi o spalanie, ceny części zamiennych podlegających regularnej wymianie jak rozrząd, filtry itp! Z góry dzięki! Pozdrawiam! |
Autor: | Dred [ 26.wrz.2007 08:09:35 ] |
Tytuł: | |
może byś sprecyzował odnośnie tej A6 czy to "pierwsze" A6 ma być C4A6 czy może C5 A6 |
Autor: | FAROW [ 26.wrz.2007 08:14:32 ] |
Tytuł: | |
No własnie interesuje mnie i C4 i C5 Wiadomo, C5 bardziej nowoczesne, ale nie wiem jak z kosztami utrzymania! A C4 tez ma cos w sobie, podoba mi sie klasyczna sylwetka, ciekawa deska rozdzielcza. No i podobno te pierwsze 2,5 TD paliły sporo mniej od tych nowszych silników montowanych w pozniejszych rocznikach C4 i w C5 |
Autor: | TymoOon [ 26.wrz.2007 08:31:48 ] |
Tytuł: | |
Nie tyle ze palily mniej bo pala podobnie.No chyab ze porownujesz A6 C4 2.5 TDi 140Km do A6 C5 1.9 TDi,to napewno jest roznica.A6 C4 to bardzo mocne motory,smialo moge powiedziec ze bezawaryjne,malutkie takie naprawy i ganiasz.A A6 C5 jak chcesz kupic 2.5 TDi to naprawde albo szukaj z dobrym mechanikiem i sprawdzaj samochod na jakis stasjach diagnostycznych podlaczaj pod kompa.Bo mozna sie wpakowac w straszna mine.Moj Sor w szkole jest diagnosta i mowi ze czesto przyjezdzaja A6 C5 i maja niby najechane 150.000 a tu silnik w oleju zafukany.Ja mialem A6 C4 AEL czyli 140km swietny samochod bardzo dobre przyspieszenie.Samochod wygodny,spalanie po miescie ja liczylem 10 bo ostrzej jezdzilem.ale na trasie da sie zejsc do 6.5 w miescie mozna spalas 8 litrow.jak ludzie pisza ze po miescie te samochody pala 6.5 - 7 L to nie wierz w to!Znalesc A6 C4 na duzym wypasie z dobrym motorem i nie po dzwonie.Jak cos takiego sie uda a wiem ze mozna znalesc takie egzemplarze u Niemca.tyle ze sie ostro cenia to swietny zakup takie jest moje zdanie. |
Autor: | FAROW [ 26.wrz.2007 08:45:59 ] |
Tytuł: | |
No własnie tez słyszałem że C5 są bardziej awaryjne, paliwożerne i duuuzo droższe jesli chodzi o wszelkie naprawy A co z A8? Warto sie pakować w pierwsze roczniki? Oczywiście dieselki |
Autor: | meszrum [ 26.wrz.2007 09:15:54 ] |
Tytuł: | |
FAROW napisał(a): No własnie tez słyszałem że C5 są bardziej awaryjne, paliwożerne i duuuzo droższe jesli chodzi o wszelkie naprawy A co z A8? Warto sie pakować w pierwsze roczniki? Oczywiście dieselki poprawne serwisowanie C5 kosztuje więcej pieniędzy aniżeli C4. zawieszenie C5 jest zbliżone do B5, więc tutaj nie ma większych ohów i ahów. sam silnik 2.5TDI jest drogi w eskploatacji [rozrząd nawet 3500 PLN, wymaga sporo dobrego oleju, markowe filtry, należy pamiętać o sprawdzaniu odmy etc], lecz poprawnie eksploatowany nie bedzie stwarzał żadnych problemów... ...no chyba, że z racji doniosłości sloganu lubię dizla, gdyż jest tani będziemy uzywać 15W40 / olej opałowy bądź olej roślinny / kupimy chińskie lmm / będziemy jeździć na rezerwie / za części do rozrządu zapłacimy 850 PLN, to wówczas zrodzi on spore wydatki. D2 z kolei, to najdroższa konstrukcja w utrzymaniu, pod każdym względem. silniki diesela pojawiły się w 1997 roku i były tymi samymi, które montowano w C5. TymoOon napisał(a): Moj Sor w szkole jest diagnosta i mowi ze czesto przyjezdzaja A6 C5 i maja niby najechane 150.000 a tu silnik w oleju zafukany.
Sor Diagnosta powinien w takim razie wrócić do ławy szkolnej... w 2.5TDI V6 niedrożność odpowietrzenia skrzyni korbowej rodzi patologiczny układ ciśnień, czego skutkiem jest wydmuchiwanie oleju przez wszystkie, znane w przyrodzie, uszczelki. problem z filtrem w.w. odpowietrzenia pojawia się już od 150 000 km. tym razem nie pozdrawiamy kadry naukowej z Twej szkoły, z uwagi na elementarne braki w merytoryce. |
Autor: | FAROW [ 26.wrz.2007 09:37:25 ] |
Tytuł: | |
Czyli z dotychczasowej dyskusji wynika że najtańszy w eksploatacji będzie A6 C4, tylko z którym silnikiem? 2,5 ile kucyków? |
Autor: | TymoOon [ 26.wrz.2007 09:49:28 ] |
Tytuł: | |
meszrum ja tam nie sprawdzam tych silnikow.Powtarzam slowa Sora hehe.FAROW jezeli zdecydujesz sie na A6 C4 to zdecydowanie bierz 140 KM |
Autor: | Morgi [ 26.wrz.2007 10:08:01 ] |
Tytuł: | |
Najtańszy będzie A6 C4 2.5 TDI R5 140 KM C5 i D2 nie bierz pod uwagę, bo 2.5TDI V6 (w przeciwieństwie do R5) jest kłopotliwy (poszukaj epopei na forum) Jeśli C5 to szukaj z 1.9 TDI jeśli D2 to szukaj benzyny, najlepiej 4.2 (nawet z kosztami paliwa powinna być tańsza w utrzymaniu nież 2.5 TDI) |
Autor: | FAROW [ 26.wrz.2007 12:21:49 ] |
Tytuł: | |
No własnie tak myślałem nad tym 140 koni! A te silniki 2,5 115 koni to co? nie warto? Czy taki 1,9 TDI nie jest za mały na taki samochód? A6 w koncu swoje wazy! No i ostatnie pytanie, ile spali taki 4,2 w benzynie?! |
Autor: | Baskecior [ 26.wrz.2007 12:39:47 ] |
Tytuł: | |
Farow: szukaj AEL`a 140-konnego. Dlaczego ? Nie pytaj , bo wszystko juz na ten temat powiedziano. Miłej lektury. |
Autor: | Morgi [ 26.wrz.2007 12:41:34 ] |
Tytuł: | |
115 też spoko ale 140 mocniejszy 1.9 tdi nie koniecznie za słaby, jechać da radę 4.2 spali średnio około 15 litrów benzyny (cykl mieszany) |
Autor: | FAROW [ 26.wrz.2007 13:17:08 ] |
Tytuł: | |
Ok, dzięki koledzy za wszystkie wypowiedzi! Gdyby cos ktoś chciał dodać to oczywiście można A to jaki to silnik czy o tym oznaczeniu AEL to jak sprawdzić? |
Autor: | Masta_J [ 26.wrz.2007 14:51:39 ] |
Tytuł: | |
FAROW napisał(a): Ok, dzięki koledzy za wszystkie wypowiedzi! Gdyby cos ktoś chciał dodać to oczywiście można
A to jaki to silnik czy o tym oznaczeniu AEL to jak sprawdzić? Po 140 koniach Pozdrawiam, |
Autor: | FAROW [ 27.wrz.2007 16:13:08 ] |
Tytuł: | |
Spox! Czyli musze zerknąć w dowód i musi być okolo 100 kW! A może ktoś chce sprzedać takie autko spośród klubowiczów? Albo może będzie chciał sprzedać w najbliższych kilku miesiącach?! |
Autor: | TymoOon [ 27.wrz.2007 19:27:50 ] |
Tytuł: | |
FAROW zostaw nowa temat w ogloszeniach ze kupisz audi |
Autor: | FAROW [ 28.wrz.2007 06:42:45 ] |
Tytuł: | |
Spoko! Temat na pewno wrzuce jak tylko sprzedam moje autko! Ewentualnie jakaś zamiana moze sie uda! A jeszcze jedno: do tego silnika 140 koników jaki rozrząd kupować, jakiego producenta pasek i rolki?! Wie ktoś orientacyjnie jaka jest cena? |
Autor: | newman [ 28.wrz.2007 14:24:13 ] |
Tytuł: | |
FAROW napisał(a): Spox! Czyli musze zerknąć w dowód i musi być okolo 100 kW!
A może ktoś chce sprzedać takie autko spośród klubowiczów? Albo może będzie chciał sprzedać w najbliższych kilku miesiącach?! 103kW |
Autor: | Baskecior [ 29.wrz.2007 12:32:29 ] |
Tytuł: | |
FAROW napisał(a): Spox! Czyli musze zerknąć w dowód i musi być okolo 100 kW!
A może ktoś chce sprzedać takie autko spośród klubowiczów? Albo może będzie chciał sprzedać w najbliższych kilku miesiącach?! Nie. Musisz zajrzeć do wnęki koła zapasowego, a tam na naklejce musi byc napis: AEL |
Autor: | FAROW [ 02.paź.2007 07:06:24 ] |
Tytuł: | |
A jeszcze jedno pytanko! Czy silniki AEL wszystkie były ze skrzynią 6-cio biegową czy były też piątki? A jesli były takie i takie to która skrzynia lepsza? Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi! |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |