.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

a6 a a6avant? Różnice.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=66229
Strona 1 z 2

Autor:  autorus [ 28.wrz.2007 14:13:26 ]
Tytuł:  a6 a a6avant? Różnice.

Na forum już znalazłem szczegółowe info odnośnie innych wersji. Ale jakoś nie mogę się doszukać czym się różni a6 od a6avant. Nawet gdzieś widziałem że może być dodana dodatkowo pneumatyka a myślałem ze pneumatyka jest tylko w allroad.

To jak to jest z tymi wersjami szczególnie z silikiem 3.0 tdi i modelami 2004 i wyżej..

Autorus

Autor:  Simpson [ 28.wrz.2007 14:19:42 ]
Tytuł: 

Podstawowa różnica jest taka że A6 to sedan a A6 Avant to kombi innych różnic nie ma. Cała reszta to dodatkowe wyposażenie :peace:

Autor:  autorus [ 28.wrz.2007 16:17:41 ]
Tytuł: 

Powinien być jakis FAQ żeby ludzie nie zadawali takich głupich pytań jak ja teraz. :)

A co z tym zawieszeniem pneumatycznym? Obiło mi się ze można to było domówić. Czy w takim razie jest jakieś oznaczenie żeby wiedzieć ze konkretny model to ma ?

Autorus

Autor:  Piotruś [ 28.wrz.2007 16:25:30 ]
Tytuł: 

Jest konkretny kod wyposażenia, dostępne tylko z ksenonami "PLUS" i układem zmywania. Nie można było łączyć (jak jest na dzis - nie wiem) z pakietem "wzmocnione zawieszenie".

Autor:  ADAM 12 [ 28.wrz.2007 16:37:14 ]
Tytuł: 

autorus napisał(a):
Powinien być jakis FAQ żeby ludzie nie zadawali takich głupich pytań jak ja teraz. :)

A co z tym zawieszeniem pneumatycznym? Obiło mi się ze można to było domówić. Czy w takim razie jest jakieś oznaczenie żeby wiedzieć ze konkretny model to ma ?

Autorus


FAQ ------> www.google.pl :peace: :diabel:

Autor:  Simpson [ 28.wrz.2007 16:46:53 ]
Tytuł: 

autorus napisał(a):
Powinien być jakis FAQ żeby ludzie nie zadawali takich głupich pytań jak ja teraz. :)

No bez przesady. Może jeszcze ma tam być napisane że quattro to jest napęd na 4 koła, a kierownica służy do zmiany kierunku jazdy?
To są rzeczy oczywiste, a że nie dla wszystkich, trudno, niech się dokształcają we własnym zakresie, a nie będą durne pytania zadawać.

Pozatym gwarantuje Ci że mimo istnienia FAQ i odpowiedzi na KAŻDE pytanie ludzie i tak pisaliby na forum bo nie chciałoby im sie czytać, albo by nie wiedzieli że jest, bo nie chciało im sie szukać. :peace:

Co do pneumatycznego zawieszenia to jest to opcja w A6, A8 i Allroad (jeśli nie ma w standardzie)

Pozdrawiam

Autor:  Piotruś [ 28.wrz.2007 17:06:39 ]
Tytuł: 

Ja tylko w kwestii formalnej ;) - Allroad ma zawsze pneumatykę w standardzie, a np. Q7 nie ... :-) .
:peace:

Autor:  Simpson [ 28.wrz.2007 17:12:24 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Ja tylko w kwestii formalnej ;) - Allroad ma zawsze pneumatykę w standardzie, a np. Q7 nie ... :-) .
:peace:

Tego właśnie nie byłem pewien czy jest, dlatego dopisałem w nawiasie ;)
Pozdrawiam

Autor:  Jack [ 29.wrz.2007 18:22:11 ]
Tytuł: 

A6 C6 Avant 3.0 CR ma pneumatyke jako standard a skrzynia manualna tylko dla wybranych :D

Autor:  Piotruś [ 29.wrz.2007 19:22:10 ]
Tytuł: 

Jack - "o mnie a za mnie" to możesz sobie pitolić jakie tylko bzdury chcesz (potrafię samodzielnie zweryfikować prawdziwość Twoich wypowiedzi).
Ciekawe tylko po co wprowadzasz (nie pierwszy raz :!: ) w błąd ludzi stojących przed wydatkiem > 150 tys. zł. i grzecznie szukających "właściwej drogi". Skąd w Tobie aż tyle destrukcji ... :/ :?: .

Otóż podział zawieszeń w A6 3.0TDi jest następujący:

1. P 1BA - zawieszenie standartowe - bez dopłat, zwykłe sprężyny i amortyzatory. Ten typ zawieszeń dzieli się na 12 grup zależnie od wersji silnikowej (nie ma sensu wymieniać każdej).

2. P 1BE, P1-1BD i P 1BV - zawieszenie sportowe, wymaga dopłaty (około 2000 zł.) ale ciągle jest zbudowane z typowych sprężyn i amorów ... . Tutaj analogicznie do zawieszenia standartowego wyróżniamy kilkanaści "podtypów" ... .

3. P 1BR - zawieszenie dla pojazdów z wyposażeniem do jazdy po złych drogach. Wymaga dopłaty < 2000 zł. do "serii".

4. P 1BK - luftfederdaempfer mit automatischer daempfungsregelung , czyli zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją, naturalnie z dopłatą 10200 PLNów oraz dopłata za układ zmywania świateł i "ksenon plus".

Autor:  Dred [ 29.wrz.2007 19:40:04 ]
Tytuł: 

Piotrze bierzesz te info z niemcowni ??
w PL pneumatyke można kupić z samą pneumatyką nie musisz zamiawiać ksenonów
kosztuje ona około 10 tyś PLN o ile mnie pamięć nie myli

Simpson AAS w serii ma Allroad i A8 nie ma tego w standardzie w Q7 i A6 ale jest za to w opcji :)


@Autorus A6 od A6 avanta różni się nadwoziem , relingami, tylnymi światłami (nie tylko kształt ale w Avancie zarówno św stop i św mijania tylne sądiodowe , w sedanie tylko stop) w Avancie masz zawsze dzieloną składaną kanapę , możesz mieć system szyn w bagażniku, zmienną koncepcję bagażnika (z uchwytami na rower, deskę itd) i kilka jeszcze innych rzeczy ,o których zapomniałem w chwili obecnej.
pozdro

Autor:  Piotruś [ 29.wrz.2007 19:48:32 ]
Tytuł: 

Dred - wszystkie dane i opinie biorę z własnego doświadczenia (może to już pora odkryć "resztę kart" ... ?, hmm ...), a jeżeli czegoś nie doświadczyłem osobiście, wówczas w moich postach funkcjonują takie słowa jak: chyba, wydaje mi się, być może, na logikę, przypuszczam, etc. ... .

Istnieje dużo różnic pomiędzy autami na PL i DE (dotyczące przede wszystkim zróżicowanego jakościowo osprzętu) ale pod względem zawieszeń (i ich kodów) jest IDENTYCZNIE "tu i tam" :


Za www.audi.pl :

"Adaptive air suspension
- dostępny tylko z reflektorami ksenonowymi PLUS z układem zmywania reflektorów lub reflektorami ksenonowymi z funkcją adaptive light. (Automatycznie dodane zostaną reflektory ksenonowe PLUS z układem zmywania reflektorów, można dokonać zmiany.)

- niedostępny z zawieszeniem o podwyższonej wytrzymałości
"


I "wycinek z PL-konfiguratora" ( www.audi.pl) dla wersji Avant 3.0TDi z "manualem":

Obrazek

A to opis seryjnego wyposażenia do 3.0TDi Avant w DE (www.audi.de):

Obrazek

WYSTARCZY ???

[EDIT]
Dred - nie wychowuj mnie (narazie grzecznie proszę).

Autor:  adisiwy [ 29.wrz.2007 20:05:28 ]
Tytuł: 

wydaje mi się że chodziło koledze również o opinie na temat komfortu w obu autkach (też się nad tym niedawno zastanawiałem)

może jakieś porównanie komfortu, prowadzenia itp.

Autor:  Dred [ 29.wrz.2007 20:17:14 ]
Tytuł: 

Piotrze i po co ten krzyk??
normalnie się Ciebie zapytałem , bo przeważnie podajesz jakieś "wklejki" w jęz niemieckim , więc nie widze powodu podnoszenia tonu.
tu masz racje a ja się pomyliłem, przyznaję. ok??


co do tego wycinka z konfiguratora to hmm nie wynika z niego , że to jest połączone .
pozdro
ps pomniejsz zdjęcie bo się ekran rozjeżdża

Autor:  Dred [ 29.wrz.2007 20:24:09 ]
Tytuł: 

adisiwy napisał(a):
wydaje mi się że chodziło koledze również o opinie na temat komfortu w obu autkach (też się nad tym niedawno zastanawiałem)

może jakieś porównanie komfortu, prowadzenia itp.


wiesz komfort masz zmienny
jak ustawisz na dynamic to auto się opuści i utwardzi więc i komfort troszkę spadnie
jak ustawisz w pozycji komfort (sama nazwa wskazuje i nie trzeba tłumaczyć)


generalnie zawieszenie audi ma ustawione bardziej twardo i "sportowo" niż komfortowo

Autor:  Jack [ 29.wrz.2007 22:09:52 ]
Tytuł: 

Tak sie sklada Piotrze ze jestem posiadaczem A6C6 225 Ps z CR i biore to z wlasnego doswiadczenia a wszystkie wersje Avant z tym silnikiem w tej budzie sa na pneumatic i nic na to nie poradzisz. Wersja manulana na zamowienie oczywiscie a dla emerytow wiadomo jaka. Wiec na co te nerwy. Kup pojezdzisz sam sie przekonasz.Oosoby , ktore znam i sa posiadaczami tego avanta tez maja zawieszenie pneumatic i nie znam takiego, ktory posiada w/w auto na zwyklym. Wiec prosze mi ksiazek nie czytac a porozmawiac z uzytkownikami :)

Autor:  Dred [ 29.wrz.2007 22:20:01 ]
Tytuł: 

Jack napisał(a):
Tak sie sklada Piotrze ze jestem posiadaczem A6C6 225 Ps z CR i biore to z wlasnego doswiadczenia a wszystkie wersje Avant z tym silnikiem w tej budzie sa na pneumatic i nic na to nie poradzisz. Wersja manulana na zamowienie oczywiscie a dla emerytow wiadomo jaka. Wiec na co te nerwy. Kup pojezdzisz sam sie przekonasz.Oosoby , ktore znam i sa posiadaczami tego avanta tez maja zawieszenie pneumatic i nie znam takiego, ktory posiada w/w auto na zwyklym. Wiec prosze mi ksiazek nie czytac a porozmawiac z uzytkownikami :)


sory ale tutaj racje ma Piotr . ten zawias w serii ma TYLKO allroad i A8 reszta aut może to mieć ale nie musi . Nie ma znaczenie czy to avant czy sedan

Autor:  autorus [ 30.wrz.2007 09:18:52 ]
Tytuł: 

Koledzy jesteście kopalnia wiedzy nawet jak się spieracie. Więc teraz będę celował w a6 c6 232km avant z pneumatykiem. :)

Pytanie z innej beczki, jak to ksenony bez spryskiwaczy macie w audi? Albo źle zrozumiałem. Ja w octavi mam ksenony ze spryskiwaczami.

Autorus

Autor:  Dred [ 30.wrz.2007 09:55:28 ]
Tytuł: 

nie pamiętam od którego roku jest ten przepis , że jeśli masz xenon to musisz mieć i spryskiwacze ( oczywiście montowane fabrycznie)
niektórzy koledzy z tego forum po prostu zakładają sobie xenon do lamp i koniec. bez regulacji wysokości i bez sprysków.
co prawda w C4/A6 były montowane xenony fabrycznie i też wtedy nie było ( a raczej mogło nie być) sprysków. nie mówiąc o samopoziomowaniu :)

Autor:  autorus [ 30.wrz.2007 11:06:45 ]
Tytuł: 

a a6 c6 też mogę trafić na autko bez ksenonów i spryskiwaczy i zamopziomowania?

Widziałem gdzieś opcję ksenon plus czy coś takiego , czy to są te dołożone spryskiwacze?

Autorus

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/