.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 16:13:39

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: hybryda audi
PostNapisane: 15.sty.2009 10:56:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.wrz.2004 15:43:25
Posty: 895
Lokalizacja: warszawa praga
w A5
http://moto.onet.pl/1527065,2243,artykul.html


jeśli temat jest wtórny proszę o skasowanie

_________________
XC90 T6
C70 2.0T
Dodge Magnum 3.5
royal star 1300 tour de lux
mała rzecz a cieszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 08:51:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
W artykule wspomniane jest Audi Q5 a nie A5 :)

A oto jeden z komentarzy
Cytuj:
A ja pamietam hybryd z firmy Audi z roku 1982 Model Audi 80. Nikt sie tym wtedy nie interesowal bo co to takiego.Japonczycy ich wysmieli.Wiec wszystko schowano do szuflady.
A teraz takie glupoty sie wypisuje jaka wspaniala Toyota wynalazla hybrydowe silniki.
Troche trzeba sie w histori rozeznac.
Audi potrzebuje tylko to co maja unowoczesnic na dzisiejsze czasy. Dlatego potrzebuja tylko 2 lata.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.sty.2009 12:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.paź.2008 07:02:38
Posty: 159
Lokalizacja: Lubartów
Cytuj:
1989
Audi unveiled the first generation of the Audi Duo experimental vehicle, based on the Audi 100 Avant Quattro. The car had a 12.6 horsepower electric engine, which drove the rear wheels instead of a propeller shaft. A nickel-cadmium battery supplied the energy. The front-wheel drive was powered by a 2.3-litre five-cylinder engine with an output of 136 horsepower. Two years later, Audi unveiled the second generation Duo, also based on the Audi 100 Avant quattro.

http://www.hybridcars.com/ :diabel:

_________________
Cordoba Tdi `98, Osprzęt silnika ASY do sprzedania >> PW.
Wszyscy mają turbo, mam i ja!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sty.2009 00:22:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2003 20:59:17
Posty: 27
Lokalizacja: Toruń
Auto: B9q tdi av
Cytuj:
Historia hybrydy

Firma Audi już od 15 lat pozostaje liderem w dziedzinie technologii hybrydowej. Więcej informacji na ten temat prezentujemy poniżej.

Innowacje dzięki doświadczeniu

Audi może się pochwalić wieloletnim doświadczeniem w konstruowaniu pojazdów z napędem hybrydowym. Już od 15 lat marka z logo czterech pierścieni wiedzie prym na tym polu. W całym okresie rozwoju, inżynierowie z Audi - poprzez różnorodne opracowania przyczyniali się do dopracowywania samochodów hybrydowych i ich wprowadzania do seryjnej produkcji.

Pierwsza generacja Audi duo

Już w 1989 roku firma Audi zaprezentowała pierwszą generację eksperymentalnego pojazdu Audi duo, opartego na modelu Audi 100 Avant. Wyposażono go w silnik elektryczny o mocy 12,6 KM, który zastąpił Cardana w roli źródła napędu dla tylnej osi. Energię silnikowi dostarczał akumulator niklowo-kadmowy. Napęd przedni był zasilany z pięciocylindrowego silnika o pojemności 2,3 litra i mocy 136 KM.

Druga generacja Audi duo

Dwa lata później zaprezentowano drugą generację „duo” – również bazującą na Audi 100 Avant quattro. Także w tym przypadku tylne koła były napędzane przez trójfazowy silnik elektryczny (o mocy 28,6 KM). Dodatkowa moc dla tylnej osi była jednak przekazywana przez mechanizm różnicowy Torsena z umieszczonego z przodu czterocylindrowego silnika spalinowego o pojemności 2 litrów.

Trzecia generacja Audi duo – produkcja seryjna

W 1997 roku firma Audi ponownie potwierdziła swoją pionierską pozycję w Europie, wprowadzając pojazd hybrydowy do seryjnej produkcji: było to Audi duo, oparte na modelu A4 Avant. Był to pojazd napędzany 1,9-litrowym silnikiem TDI o mocy 90 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 29 KM. Moc obydwu silników była przekazywana przednim kołom. Energię elektryczną magazynował umieszczony z tyłu pojazdu akumulator ołowiowo-żelowy.


www.audi.pl :diabel:

Trochę przesadzili z tym, że "od 15 lat pozostają liderem w dziedzinie technologii hybrydowej", chyba że piszą to z perspektywy roku 2000.
Nie zmienia to faktu, że jako pierwsze w Europie, Audi wprowadziło do produkcji seryjnej model z napędem hybrydowym. Sprzedano tylko około 60 sztuk (planowano 500) z powodu sporo wyższej ceny i dużej masy akumlatora, która zwiększała zużycie paliwa silnika TDI, przez co autko nie było specjalnie ekonomiczne.

Plus dwa linki ze strony www.deravant.de
+ Audi 100 Avant quattro duo
+ Audi duo (Typ B5)

_________________
C4q ael avant 96
C6q bmk avant 05
B9q deta avant 16


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: