.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.kwi.2025 15:06:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno 80 Avant B4 '93 TDi
PostNapisane: 18.paź.2004 11:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
szukalem, szukalem i niewiele znalazlem..

moze ktos cos podlinkowac lub skrobnoc kilka slow?
przymierzam sie do ww. i nie chcial bym wdepnac na mine...

jakie toto ma slabe punkty, jak sprawdzic silnik (jak turbine juz wiem), co z przekladnia, napedem, zawiasem...
wszelkie hinty mile widziane.. teraz ma to kluczowe znaczenie, poniej juz moze byc tylko za pozno ;)

pozdrowienia

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 13:29:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
słabo szukałeś...
przyłóz sie jeszcze zajrzyj do kopalni linków simpsona na głównym...

jak na prawde nic nie znajdziesz pomoge....

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 15:25:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
eomaciu napisał(a):
słabo szukałeś...
przyłóz sie jeszcze zajrzyj do kopalni linków simpsona na głównym...


coz to?
widzialem cos pod netykieta..

ale to zazwyczaj posty w stylu: lepszy diesel czy benzin plus LPG...

ja szukam wskazowek typu: slabe punkty, najczestrze usterki i metody diagnostykie takowych..

jesli jestem zbyt wymagajacy - sorry.
najwyzej pozniej bede marudzil jak "wtopie" ;)

serio: jestem o krok od 'napalenia' sie na autko, bo bardzo mi sie podoba, wiec jakis kubel zimnej, fachowej i merytorycznej ' wody' by sie na moja glowie przydal ;)


pozdrowienia!

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 15:28:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
skontaktuj się z baskeciorem albo przyjedż w niedzielę na grilla
do wawki (może uda ci sie z kims z lodzi zabrac) wtedy sobie pogladasz
takich autek co najmniej kilka...

klikaj u mnie w podposie na spontan...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.paź.2004 15:35:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
eomaciu napisał(a):
skontaktuj się z baskeciorem albo przyjedż w niedzielę na grilla
do wawki (może uda ci sie z kims z lodzi zabrac) wtedy sobie pogladasz
takich autek co najmniej kilka...


niestety mam za daleko, nie ma mnie teraz w kraju...

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 07:31:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

moze ktos cos podlinkowac lub skrobnoc kilka slow?
przymierzam sie do ww. i nie chcial bym wdepnac na mine...

jakie toto ma slabe punkty, jak sprawdzic silnik (jak turbine juz wiem), co z przekladnia, napedem, zawiasem...
wszelkie hinty mile widziane.. teraz ma to kluczowe znaczenie, poniej juz moze byc tylko za pozno ;)

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 08:39:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Dobra. Najsłabszą rzeczą na jaką cierpi ten model to zawieszenie przednie. Sprawdź je bardzo dokładnie. Sprawdź również stan pompy wspomagania układu kierowniczego oraz przekładni.
Co do silnika to konieczne podpięcie VAG`a i sprawdzenie błedów (ich braku najlepiej)!!!. Sprawdź okolice turbiny pod kątem wycieku oleju, powinno być sucho. Musisz się nim przejechać i sprawdzić przyspieszenia. 182 Nm powinieneś odczuć wyraźnie. :)
Oględziny karoserii powinny zakończyć się stwierdzeniem o braku rdzy (nadwozie w pełni ocynkowane).
Skrzynia biegów musi pracować cicho i bez zacięć.
Więcj grzechów nie pamietam. :P

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 09:51:55 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
a ja nnie przejmowalbym sie zawieszeniem az tak bardzo bo za smieszne pieniadze wymienisz prawie cale :peace:
-> jesli chodzi o karoserie powinna byc prosta i bez rdzy
-> silnik powinien pracowac rowno, nie powinien kopcic na niebiesko ani na czarno
-> turbina i caly dolot powinien byc jak najbardziej suchy bez wyciekow oliwy
-> reszta to juz szczegoly ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 11:57:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
a ja nnie przejmowalbym sie zawieszeniem az tak bardzo bo za smieszne pieniadze wymienisz prawie cale :peace:


:galy: bilu gdzie ty pracujesz?

polemizowałbym aczkolwiek spraw zawieszeniowe o ile buda jest prosta
sa zawsze prostsze do przejscia niz jakies problemy z turbo (ktore
notabene jest bardzo ciezkie do zajeżdzenia w 1Z) lub samym silnikiem...

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 11:58:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Sczerze mówiąc wolałbym aby zawieszenie psuło mi się tak często jak silnik :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 11:59:25 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
Bilu napisał(a):
a ja nnie przejmowalbym sie zawieszeniem az tak bardzo bo za smieszne pieniadze wymienisz prawie cale :peace:


:galy: bilu gdzie ty pracujesz?

polemizowałbym aczkolwiek spraw zawieszeniowe o ile buda jest prosta
sa zawsze prostsze do przejscia niz jakies problemy z turbo (ktore
notabene jest bardzo ciezkie do zajeżdzenia w 1Z) lub samym silnikiem...

no dobra - pomijajac koszt amorow to co takiego drogiego jest w zawieszeniu przednim w B4???
uwazam ze jesli reszta jest ok to zawieszenie to drobiazg :P

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:02:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kurde posumuj sobie chociazby cały przód: łączniki, tuleje wahacza i wózka, łozyska mcph, końcówki drazka + robota to wyjdzie parę ładnych
stówek bo na zamienniki to ja juz nie idę... za szybko sie kończą...

gumy na tyle tak szybko nie lecą ale tez swoje kosztują....

jak bedziesz dalej denerwował to pogrzebie w rachunkach :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:07:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
dziekie wielkie za info.
chili wychodzi na to, ze nic superszczegolnego dla tego modelu nie ma.
co do wtryskow, to widze w katalogu Intercars nastepujace pozycje:
uchwyt dyszy wtryskiwacza - to robi BOSCH
oraz dysze wtryskiwacza czy koncowki, robi je WUZETEM po 57 zeta za sztuke.
dosc logiczne i wynika z tego, ze konstrukcja nie rozni sie zbytnio od tradycyjnego diesla..
malo, pisza, ze w tradycyjnych dieslach tez sa stosowane te same..
blad intercarsu?
jesli tak, to ile kosztuje nowy wtryskiwacz kompletny?



co do ogledzin auta, to po jezdzie probnej mam nastepujace wnioski:

zawias:
z rachunkow wynika, ze nigdy nie robiony (auto nadal w niemczech)
slychac je na kocich lbach delikatnie, ale to nie jest tragedia.
kosztow sie nie boje, bo zrobie sam, a ceny czesci smieszne i dostepnosc zamienikow ogromna w porownaniu z moim drugim autem (volvo).

przekladnia kierownicza:
raczej bez uwag.

skrzynia biegow:
w porzadku

silnik:
jedzie toto jakos, te katalogowe 14 s do setki chyba rozwija.. choc ciezko powiedziec, drugie moje autko ma niecale 10s wiec tu wydaje sie wolno..
na wolnych nie kopci, w czasie jazdy nie wiem, bo prowadzilem, ale w lusterku niczego nie widzialem ;) nawet podczas katowania go..
dosc ladnie sie rozpedzil do 140 na autostradzie.. dosc plynnie..

sam silnik lekko zaolejony od tylu bloku (od strony wnetrza), uszczelka pod pokrywa zaworow do wymiany.
lopatek turbiny jeszcze nie ogladalem.

wnetrze ok, troche wytarta oslona lewarka skrzyni - mozna toto kupic jakies nowe, skorzane ?
ktos to rzezbi (reza? ;) )

elektryka sprawna, autocheck moowi OK, klima dziala.
nadwozie lekko poobijane, mial lekki dzwon z przodu, ale mam rachunek - robiony w ASO.
generalnie pierwszy wlasciciel, rachunki od nowosci, rozrzad dwa razy zmieniony, tarcze, klocki, paski itp.

o cenie nie wspominam, bo jeszcze nie ustalilismy finalnej.
jak dobrze pojdzie, to bede go mial w poniedzialek.


cos przeoczylem? :!!: :?: :!!:

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:10:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
eomaciu napisał(a):
kurde posumuj sobie chociazby cały przód: łączniki, tuleje wahacza i wózka, łozyska mcph, końcówki drazka + robota to wyjdzie parę ładnych
stówek bo na zamienniki to ja juz nie idę... za szybko sie kończą...

gumy na tyle tak szybko nie lecą ale tez swoje kosztują....

jak bedziesz dalej denerwował to pogrzebie w rachunkach :P

tak tak i podasz warszawskie ceny :P
ale dla zaspokojenia mojej ciekawosci mozesz zapodac jakies przykladowe ceny.
zawsze wiecej mozna wytargowac od sprzedajacego niz wlozyc pozniej w remont przedniego zawieszenia.
w sumie to robocizna w tym wszystkim bedzie miala duze znaczenie wiec przyda sie zaprzyjazniony mechanik ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:12:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
autocheck + kilma +diesel = brać :D

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:14:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Bilu napisał(a):
eomaciu napisał(a):
kurde posumuj sobie chociazby cały przód: łączniki, tuleje wahacza i wózka, łozyska mcph, końcówki drazka + robota to wyjdzie parę ładnych
stówek bo na zamienniki to ja juz nie idę... za szybko sie kończą...

gumy na tyle tak szybko nie lecą ale tez swoje kosztują....

jak bedziesz dalej denerwował to pogrzebie w rachunkach :P

tak tak i podasz warszawskie ceny :P
ale dla zaspokojenia mojej ciekawosci mozesz zapodac jakies przykladowe ceny.
zawsze wiecej mozna wytargowac od sprzedajacego niz wlozyc pozniej w remont przedniego zawieszenia.
w sumie to robocizna w tym wszystkim bedzie miala duze znaczenie wiec przyda sie zaprzyjazniony mechanik ;)


ostatnio zmienialem łacznik stabilizatora - lemforder kole 60-70 plnów...
bo w zamienniki juz nie ide bo sie za szybko koncza...

ziarnko do ziranka i sie zbierze tym bardziej ze powiedziales "całe" :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:15:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
eomaciu napisał(a):
autocheck + kilma +diesel = brać :D


:)))
plus elektryczne szyby, lusterka, dach.
abs i c.z. chyba w standardzie?
aha.. i takie smieszne drewienko na desce.. dosc paskudne :))

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:19:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Greee napisał(a):
eomaciu napisał(a):
autocheck + kilma +diesel = brać :D


:)))
plus elektryczne szyby, lusterka, dach.
abs i c.z. chyba w standardzie?
aha.. i takie smieszne drewienko na desce.. dosc paskudne :))


bierz!!!

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:22:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
eomaciu napisał(a):
bierz!!!


rotfl ;))))

nowe opony na alu felach audi.. moze komplet opon zimowych na stalowkach..

:))

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2004 12:29:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.paź.2004 10:27:22
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
ale niestety/stety jest czerwony...
:galy:

dobra :) teraz na serio:

ile takie auto kosztowalo by w Polsce?
pi razy drzwi.. nie mam pojecia, wiec powiedzcie chociaz w jakim rzedzie ...
dodam, ze jest troche pobijany, delikatnie, ale to fakt..
gdyby mi zalezalo na wygladzie musial bym kilka elementow naprawic lakierniczo...

_________________
Gree pozdrawia
Audi 80 Avant 1,9 TDI 1Z 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: