.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi Coupe 20v Quattro vs Audi 90 20v Quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=95518 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | pilachgt [ 21.sie.2009 12:44:53 ] |
Tytuł: | Audi Coupe 20v Quattro vs Audi 90 20v Quattro |
Ostatnio zaciekawiło mnie jakie są różnice w prowadzeniu A90q 20v i ACQ 20v. Obydwa samochody mają podobne wymiary. Waga - tutaj są różne wersje, ale gdzie nie patrzeć 90tka jest lżejsza o ok.50kg od coupety. Waga wg. carfolio (moim zdaniem zbyt optymistyczna) Coupe 20v Q - 1320kg 90 20v Q - 1275kg Waga wg. www.20v.org Coupe 1990 - 3174 lbs (1440 kgs) 1991 - 3308 lbs (1500 kgs) Sedan 1990 - 3042 lbs (1380 kgs) 1991 - 3197 lbs (1450 kgs) Nie jeździłem żadnym z w.w. samochodów, więc mam do was pytanie. Jakie są różnice w prowadzeniu obydwu aut (kwestia osiek, innych motorów mnie nie obchodzi). Co jest lepsze do sportowej jazdy (tor, śnieg, kjsy). Mimo sportowej sylwetki coupe, mam jakieś przeczucie że 90 jest tym lepiej prowadzącym się samochodem, ale chciałbym poznać opinie tych co jeździli (jeżdżą) takimi samochodami. |
Autor: | hans [ 21.sie.2009 13:31:59 ] |
Tytuł: | |
czytanie katalogow zostaw swoim dzieciom kazdy egzemplarz inaczej wazy. ktos kiedys wazyl Coupe 20V quattro i z pelnym osprzetem wazyla 1290 kg. z tego co kojaze to rozstaw osi w coupe i sedanie jest taki sam wiec w zakretach bedzie sie jezdzilo niemal identycznie. roznica glowna polega w wielkosci kol a co za tym idzie w przelozeniach roznicowek. napewno Coupeta bedziesz sie wozil wygodniej z racji wiekszych kol no i troche mniej momentu na kolach. Na moje to co kupisz bedzie dobrze a 50 kg to nadrobisz wywalajac lpg |
Autor: | DeS [ 21.sie.2009 15:22:10 ] |
Tytuł: | |
Pomijając kwestie amortyzatorów, wahaczy i stabilizatorów to te samochody są od spodu takie same. Różnie mogę polegać właśnie na zastosowaniu elementów, które wymieniłem oraz jak Hans zdążył napisać w kołach |
Autor: | Mauzer [ 21.sie.2009 17:04:00 ] |
Tytuł: | |
miałem audi 90 20vq -20mm zawias sachs'a - waga z płynami i paliwem ok 20l - 1330kg autko prowadziło się dużo lepiej jak cq20v czy 10v (-20mm) - lepiej reagowało na kierownice, zwrotniejsze. |
Autor: | pilachgt [ 21.sie.2009 17:13:58 ] |
Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): autko prowadziło się dużo lepiej jak cq20v czy 10v (-20mm) - lepiej reagowało na kierownice, zwrotniejsze.
czyli moje przypuszczenia były słuszne |
Autor: | *Robi* [ 21.sie.2009 21:21:16 ] |
Tytuł: | |
pilachgt napisał(a): Mauzer napisał(a): autko prowadziło się dużo lepiej jak cq20v czy 10v (-20mm) - lepiej reagowało na kierownice, zwrotniejsze. czyli moje przypuszczenia były słuszne Miałem A90 10V w osce i na zlocie w wawce 3miejsce.Bardzo dobrze sie prowadziła i było ja super czuc.ACQ jakos mi nie lezy.Nie wiem o co chodzi w tym aucie ale jest duzo ciezsze w opanowaniu i prowadzeniu.Szczegolnie zakrety,A90 brałbym je z duzo większa predkoscia niz ACQ .Czasami zastanawiam sie nad jej sprzedaza z tego powodu |
Autor: | SebastianS [ 22.sie.2009 09:06:46 ] |
Tytuł: | |
Hm... A może różnica jest w sztywności budy? Kolega ma CQ i jak słyszę piszczącą na odbojach tylną klapę, to nie wiem, jaką amplitudę mają odkształcenia skrętne tego auta na dziurach... A poza tym - czy przypadkiem nie jest tak, że tylko CQ ma zaciski dwutłoczkowe z przodu? |
Autor: | ScaniaDriver [ 22.sie.2009 10:00:19 ] |
Tytuł: | |
Tez wszystko zalerzy jak auta sa geometrycznie ustawione takie jest moje zdanie |
Autor: | kuba2955 [ 22.sie.2009 10:38:29 ] |
Tytuł: | |
miałem coupe quattro 20v teraz mam 90 quattro 20v. sebastian-oba mają zaciski dwutłoczkowe. w 90 o dziwo z przodu mam odlewane wahacze, w coupe miałem z tyłu stabilizator a w 90 nie mam stabilizatora i chyba przez to w ostrych zakrętach bardziej sie przechyla. ale jeśli chodzi o reagowanie na szybki ruch kierownica to w 90 jakos zdaje sie lepiej..., w obu autach miałem zdrową zawieche i amortyzatory po 8X % .nie jestem rajdowcem więc z jazdy na co dzień praktycznie nie ma róznicy. |
Autor: | Ivo [ 22.sie.2009 22:18:33 ] |
Tytuł: | |
*Robi* napisał(a): Miałem A90 10V w osce i na zlocie w wawce 3miejsce.Bardzo dobrze sie prowadziła i było ja super czuc.ACQ jakos mi nie lezy.Nie wiem o co chodzi w tym aucie ale jest duzo ciezsze w opanowaniu i prowadzeniu.Szczegolnie zakrety,A90 brałbym je z duzo większa predkoscia niz ACQ .Czasami zastanawiam sie nad jej sprzedaza z tego powodu
to masz chyba quattro ośkę hehe dziwne masz odczycia ze osiexa lepiej sie prowadzi i szybciej na winklach niz quattro |
Autor: | *Robi* [ 22.sie.2009 22:26:08 ] |
Tytuł: | |
Ivo napisał(a): *Robi* napisał(a): Miałem A90 10V w osce i na zlocie w wawce 3miejsce.Bardzo dobrze sie prowadziła i było ja super czuc.ACQ jakos mi nie lezy.Nie wiem o co chodzi w tym aucie ale jest duzo ciezsze w opanowaniu i prowadzeniu.Szczegolnie zakrety,A90 brałbym je z duzo większa predkoscia niz ACQ .Czasami zastanawiam sie nad jej sprzedaza z tego powodu to masz chyba quattro ośkę hehe dziwne masz odczycia ze osiexa lepiej sie prowadzi i szybciej na winklach niz quattro No a mam takie odczucie.Sedana oske lepiej mi sie prawdzi niz ACQ .Dzisjaj jak było mokro to jazda do 100km/h a na zakretach po mału. Nie wiem o c chodzi z tym autem ale jest jakies dziwne w ogolnym prowadzeniu.Bardzo łatwo wpada w poślizg co widac w podpisie.Z tym nie ma problemu ale w ruchu miejskim jest to problem . Zeby ktos nie wyjechał. auto jest proste, było na zbieznosci i ustawione jest pod katem szybkiej jazdy. |
Autor: | Ivo [ 22.sie.2009 22:33:52 ] |
Tytuł: | |
*Robi* napisał(a): ustawione jest pod katem szybkiej jazdy.
zdradz w jaki sposob jest przygotowane? |
Autor: | *Robi* [ 22.sie.2009 22:39:53 ] |
Tytuł: | |
Ivo napisał(a): *Robi* napisał(a): ustawione jest pod katem szybkiej jazdy. zdradz w jaki sposob jest przygotowane? niechce mi sie leciec do auta po rozpiske i dane katów ustawienia ale polecam Pana z Ligoty Starszy facet ale ogarnia temat niezle. Kazdy drifciarz jest strojony u niego. |
Autor: | Ivo [ 22.sie.2009 22:50:44 ] |
Tytuł: | |
Robi - ustawienie kątów zawieszenia uważasz za przystosowanie auta do szybkiej jazdy? |
Autor: | Megster [ 23.sie.2009 08:19:57 ] |
Tytuł: | |
Miałem A90 Q 20v i co prawda nie mam porównania do takiego osiexa, ale osiexów innych marek i muszę przyznać, że Q biło je na głowę. Mam jeden zakręt, na którym bardzo dobrze wychodzi jak autko sobie radzi i w Q brałem go szybko, mając jeszcze uczucie "domykania" przez zewnętrzne koła. Nie było mowy o żadnych "ślizgach". PS Robi - może Ci się blokada dyfra zacięła i masz na stałe |
Autor: | malinowy [ 23.sie.2009 09:32:58 ] |
Tytuł: | |
*Robi* napisał(a): pilachgt napisał(a): Mauzer napisał(a): autko prowadziło się dużo lepiej jak cq20v czy 10v (-20mm) - lepiej reagowało na kierownice, zwrotniejsze. czyli moje przypuszczenia były słuszne Miałem A90 10V w osce i na zlocie w wawce 3miejsce.Bardzo dobrze sie prowadziła i było ja super czuc.ACQ jakos mi nie lezy.Nie wiem o co chodzi w tym aucie ale jest duzo ciezsze w opanowaniu i prowadzeniu.Szczegolnie zakrety,A90 brałbym je z duzo większa predkoscia niz ACQ .Czasami zastanawiam sie nad jej sprzedaza z tego powodu Pewnie mnie zlinczujecie, ale mam dokładnie te same odczucia A90 10V ośkę lepiej mi się prowadziło. ACQ jest "leniwe" Na razie kładę to na karb nieumiejętności jazdy. |
Autor: | emcior [ 23.sie.2009 09:38:28 ] |
Tytuł: | |
e cos pitolicie, cq quattro lepiej sie prowadzi od sedana , lepiej kontroluje sie w poslizgach i zabawach na sniegu, buda jest sztywniejsza i sprawia wrazenie krotszej |
Autor: | sebolec [ 23.sie.2009 09:52:37 ] |
Tytuł: | |
Robi, malinowy - masa robi swoje, przecież ACq jest jakieś 150 kg cięższe od 90 ośki. |
Autor: | Ivo [ 23.sie.2009 11:36:57 ] |
Tytuł: | |
emcior napisał(a): e cos pitolicie, cq quattro lepiej sie prowadzi od sedana , lepiej kontroluje sie w poslizgach i zabawach na sniegu, buda jest sztywniejsza i sprawia wrazenie krotszej
chyba tył im nie spina dlatego tak narzekają |
Autor: | hans [ 23.sie.2009 13:08:41 ] |
Tytuł: | |
co do prowadzeniaq coupety to jest ona baaardzo wrazliwa na elementy tylniego zawieszenia i tylnia zbierznosc. wlasnie przy minimalnie przekoszonej zbierznosci auto potrafi zarzucic nawet wpadajac w dziure. co innego jak jest wszystko cacy. wtedy szynowoz. niemniej jednak z racji lekkiego tyłu i krotkiego rozstawu osi jest to bardzo wrazliwe auto na zarowno zawieszenie jak i prowadzenie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |