.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Elektryczny concept car Audi na bazie R8 Spyder https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=96158 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Leo [ 15.wrz.2009 20:11:35 ] |
Tytuł: | Elektryczny concept car Audi na bazie R8 Spyder |
http://www.motofilm.pl/2009/09/15/przys ... di-e-tron/ 4.500 Nm ... jeśli to prawda.... |
Autor: | Gustav [ 15.wrz.2009 21:37:56 ] |
Tytuł: | |
chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić |
Autor: | Miki_rde [ 15.wrz.2009 22:14:48 ] |
Tytuł: | |
Coś ala "rakieta odrzutowa" |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:09:54 ] |
Tytuł: | |
http://www.audi.com/com/brand/en/tools/ ... -tron.html jednak 4500 w mordę pewnie to jakaś sztuczka bo silniki są 4y ciekawe czy ja doczekam takich fajnych autek |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 07:15:52 ] |
Tytuł: | |
nie chce mi się teraz liczyć, ale dla 4500 Nm momentu i TYLKO 300 KM - to znaczy, że silniki mają max rpm na poziomie 2000. |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:25:56 ] |
Tytuł: | |
podziel moment przez 4y rufa elektryczny porschak ma 650Nm i 200HP |
Autor: | BiLu [ 16.wrz.2009 07:26:17 ] |
Tytuł: | |
Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić
sekret tkwi w przełożeniach tak samo bezsensowne jest porównywanie momentu benzyny i diesla |
Autor: | Gustav [ 16.wrz.2009 07:33:59 ] |
Tytuł: | |
No ciekawi mnie wykres mocy względem Nm ,przy takim momencie 4 koła będą stały w miejscu , ktoś to wytłumaczy ? |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:34:31 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić sekret tkwi w przełożeniach jakich przełożeniach? |
Autor: | BiLu [ 16.wrz.2009 07:39:03 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): BiLu napisał(a): Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić sekret tkwi w przełożeniach jakich przełożeniach? miedzy silnikiem a kołami, bo to nie jest moment obrotowy przecież mierzony na kołach. |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 07:44:48 ] |
Tytuł: | |
doczytaj tam są 4y silniki przy każdym kole i zapewne marketingowo sobie pomnozyli wszystko przez 4y, koło 1000Nm jest jak najbardziej możliwe patrząc na moment z tego porschaka (to jest moment na silniku oczywiscie) |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 07:48:57 ] |
Tytuł: | |
Zakładam że silniki elektryczne są 4 czyli 4500 przez 4 to 1125 na koło, do tego wstępne przełożenie 1/3 co daje jakieś 375 Nm na koło oraz 250 km/h przy 2000 rpm. Czyli całkiem sensownie. edit: dla opony 255/45/17 a pewnie bedzie większa. |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 07:56:13 ] |
Tytuł: | |
Gustav napisał(a): No ciekawi mnie wykres mocy względem Nm ,przy takim momencie 4 koła będą stały w miejscu , ktoś to wytłumaczy ?
wykres momentu jest stały na prawie całej długości wykresu, zatem moc będzie rosła liniowo w stosunku do obrotów i dla max rpm będzie ok. 310 KM Bilu nie do końca jest tak jak mówisz, tam przełożeń jako takich nie ma jest jedno stałe, nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów. Ze wzgledu na moment, i dlatego, że jest stały w całym zakresie prawie. |
Autor: | Gustav [ 16.wrz.2009 07:59:57 ] |
Tytuł: | |
Czyli nie ma opcji boksowania kół , przyrost mocy i momentu bedzię tak łagodny że żadne system nie będzie ingerować podczas ruszania ? |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 08:09:42 ] |
Tytuł: | |
będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło. |
Autor: | maciu [ 16.wrz.2009 09:02:55 ] |
Tytuł: | |
quattrowentylator napisał(a): nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów jak to prawdopodobnie? są 4y osobne silniki więc musiały by być 4y skrzynki quattrowentylator napisał(a): będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło.
z tego co kojarzę moment rośnie wraz ze wzrostem prądu |
Autor: | BiLu [ 16.wrz.2009 09:13:20 ] |
Tytuł: | |
jest kilka innych ciekawostek związanych z tym autem: - pompa ciepła w układzie klimatyzacji - "torque vectroring" - sposób zarżadzania tym gigantycznym momentem obrotowym |
Autor: | Leo [ 16.wrz.2009 09:25:10 ] |
Tytuł: | |
maciu napisał(a): quattrowentylator napisał(a): nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów jak to prawdopodobnie? są 4y osobne silniki więc musiały by być 4y skrzynki quattrowentylator napisał(a): będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło. z tego co kojarzę moment rośnie wraz ze wzrostem prądu nie ma potrzeby skrzyni biegów dla silników elektrycznych sterowanych częstotliwościowo, falownikami. Wystarczy regulacja prądowo-częstotliwościowa. To duży plus. Ale prąd się nie zmienia akumulatory nie będą nagle dawały 100v jak mają 48v. |
Autor: | MICH. [ 19.wrz.2009 11:13:26 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): maciu napisał(a): BiLu napisał(a): Gustav napisał(a): chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić sekret tkwi w przełożeniach jakich przełożeniach? miedzy silnikiem a kołami, bo to nie jest moment obrotowy przecież mierzony na kołach. z zasady budowy i dzialania wynika moment obrotowy i moc silnika elektrycznego... zwroccie uwage np. na lokomotywy... silniki spalinowe daja w nich prad dla silnikow elektrycznych, a dopiero te daja moc na kola... duzy moment obrotowy daje "kopa" do ruszenia wielkich ciezarow... krzywa momentu obrotowego w silniku elektrycznym jest odwrotna niz w benzynie czy dieslu... http://www.pneumatyka.info.pl/info/moment_obrotowy |
Autor: | BiLu [ 04.paź.2010 14:20:17 ] |
Tytuł: | |
w Paryżu pojawiła się wersja cabrio: http://motoryzacja.interia.pl/raport/pa ... 39092,7124 |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |