.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Elektryczny concept car Audi na bazie R8 Spyder
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=96158
Strona 1 z 2

Autor:  Leo [ 15.wrz.2009 20:11:35 ]
Tytuł:  Elektryczny concept car Audi na bazie R8 Spyder

http://www.motofilm.pl/2009/09/15/przys ... di-e-tron/

4.500 Nm ... jeśli to prawda....
:peace:

Autor:  Gustav [ 15.wrz.2009 21:37:56 ]
Tytuł: 

chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić :):

Autor:  Miki_rde [ 15.wrz.2009 22:14:48 ]
Tytuł: 

Coś ala "rakieta odrzutowa" :diabel:

Autor:  maciu [ 16.wrz.2009 07:09:54 ]
Tytuł: 

http://www.audi.com/com/brand/en/tools/ ... -tron.html

jednak 4500 w mordę pewnie to jakaś sztuczka bo silniki są 4y

ciekawe czy ja doczekam takich fajnych autek

Autor:  Leo [ 16.wrz.2009 07:15:52 ]
Tytuł: 

nie chce mi się teraz liczyć, ale dla 4500 Nm momentu i TYLKO 300 KM - to znaczy, że silniki mają max rpm na poziomie 2000.

Autor:  maciu [ 16.wrz.2009 07:25:56 ]
Tytuł: 

podziel moment przez 4y

rufa elektryczny porschak ma 650Nm i 200HP

Autor:  BiLu [ 16.wrz.2009 07:26:17 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić :):

sekret tkwi w przełożeniach ;)
tak samo bezsensowne jest porównywanie momentu benzyny i diesla :):

Autor:  Gustav [ 16.wrz.2009 07:33:59 ]
Tytuł: 

No ciekawi mnie wykres mocy względem Nm ,przy takim momencie 4 koła będą stały w miejscu , ktoś to wytłumaczy ?

Autor:  maciu [ 16.wrz.2009 07:34:31 ]
Tytuł: 

BiLu napisał(a):
Gustav napisał(a):
chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić :):

sekret tkwi w przełożeniach ;)


jakich przełożeniach?

Autor:  BiLu [ 16.wrz.2009 07:39:03 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
BiLu napisał(a):
Gustav napisał(a):
chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić :):

sekret tkwi w przełożeniach ;)


jakich przełożeniach?

miedzy silnikiem a kołami, bo to nie jest moment obrotowy przecież mierzony na kołach.

Autor:  maciu [ 16.wrz.2009 07:44:48 ]
Tytuł: 

doczytaj tam są 4y silniki przy każdym kole i zapewne marketingowo
sobie pomnozyli wszystko przez 4y, koło 1000Nm jest jak najbardziej
możliwe patrząc na moment z tego porschaka (to jest moment
na silniku oczywiscie)

Autor:  Leo [ 16.wrz.2009 07:48:57 ]
Tytuł: 

Zakładam że silniki elektryczne są 4 czyli 4500 przez 4 to 1125 na koło, do tego wstępne przełożenie 1/3 co daje jakieś 375 Nm na koło oraz 250 km/h przy 2000 rpm. Czyli całkiem sensownie.

edit: dla opony 255/45/17 a pewnie bedzie większa.

Autor:  Leo [ 16.wrz.2009 07:56:13 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
No ciekawi mnie wykres mocy względem Nm ,przy takim momencie 4 koła będą stały w miejscu , ktoś to wytłumaczy ?


wykres momentu jest stały na prawie całej długości wykresu, zatem moc będzie rosła liniowo w stosunku do obrotów i dla max rpm będzie ok. 310 KM

Bilu :) nie do końca jest tak jak mówisz, tam przełożeń jako takich nie ma :) jest jedno stałe, nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów. Ze wzgledu na moment, i dlatego, że jest stały w całym zakresie prawie.

Autor:  Gustav [ 16.wrz.2009 07:59:57 ]
Tytuł: 

Czyli nie ma opcji boksowania kół , przyrost mocy i momentu bedzię tak łagodny że żadne system nie będzie ingerować podczas ruszania ?

Autor:  Leo [ 16.wrz.2009 08:09:42 ]
Tytuł: 

będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło.

Autor:  maciu [ 16.wrz.2009 09:02:55 ]
Tytuł: 

quattrowentylator napisał(a):
nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów


jak to prawdopodobnie? są 4y osobne silniki więc musiały by być 4y skrzynki

quattrowentylator napisał(a):
będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło.


z tego co kojarzę moment rośnie wraz ze wzrostem prądu

Autor:  BiLu [ 16.wrz.2009 09:13:20 ]
Tytuł: 

jest kilka innych ciekawostek związanych z tym autem:
- pompa ciepła w układzie klimatyzacji
- "torque vectroring" - sposób zarżadzania tym gigantycznym momentem obrotowym

Autor:  Leo [ 16.wrz.2009 09:25:10 ]
Tytuł: 

maciu napisał(a):
quattrowentylator napisał(a):
nie będzie prawdopodobnie żadnej skrzyni biegów


jak to prawdopodobnie? są 4y osobne silniki więc musiały by być 4y skrzynki

quattrowentylator napisał(a):
będzie elektroniczny ASB pewnie, bo na kołach od momentu ruszenia będzie te 375 Nm zatem nie ma bata, bez elektroniki - mieliłby aż miło.


z tego co kojarzę moment rośnie wraz ze wzrostem prądu


nie ma potrzeby skrzyni biegów dla silników elektrycznych sterowanych częstotliwościowo, falownikami. Wystarczy regulacja prądowo-częstotliwościowa. To duży plus.

Ale prąd się nie zmienia :) akumulatory nie będą nagle dawały 100v jak mają 48v.

Autor:  MICH. [ 19.wrz.2009 11:13:26 ]
Tytuł: 

BiLu napisał(a):
maciu napisał(a):
BiLu napisał(a):
Gustav napisał(a):
chyba coś im się pomyliło , 4500Nm ? 410 już ładnie wciska w fotel ... 4500Nm nawet nie potrafię sobie tego wyobrazić :):

sekret tkwi w przełożeniach ;)


jakich przełożeniach?

miedzy silnikiem a kołami, bo to nie jest moment obrotowy przecież mierzony na kołach.


z zasady budowy i dzialania wynika moment obrotowy i moc silnika elektrycznego... zwroccie uwage np. na lokomotywy... silniki spalinowe daja w nich prad dla silnikow elektrycznych, a dopiero te daja moc na kola... duzy moment obrotowy daje "kopa" do ruszenia wielkich ciezarow...
krzywa momentu obrotowego w silniku elektrycznym jest odwrotna niz w benzynie czy dieslu...

http://www.pneumatyka.info.pl/info/moment_obrotowy

Autor:  BiLu [ 04.paź.2010 14:20:17 ]
Tytuł: 

w Paryżu pojawiła się wersja cabrio:
http://motoryzacja.interia.pl/raport/pa ... 39092,7124

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/