.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
R8 V10 i zwykly kierowca https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=98065 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | s2power [ 30.lis.2009 17:38:25 ] |
Tytuł: | R8 V10 i zwykly kierowca |
Od momentu pojawienia sie na rynku R8 stalo sie dla mnie konkurentem do 911 Turbo, jednak w wersji V8 wyraznie brakowalo mu mocy. Trzeba bylo troche poczekac az pojawi sie upragnione V10, ktore wyraznie odstaje osiagami od starszego brata (cena niestety tez). Na poczatku poruszyl mnie dzwiek silnika, typowo "wyczynowy", nie tak zachryply jak V8. Jak dla mnie duzo lepiej brzmiacy, no i bardzo szybko wkrecajacy sie w gorne granice obrotow. Nastepna sprawa, w trybie normalnym (znaczy bez wcisnietego przycisku SPORT) oraz bez utwardzonych amortyzatorow auto jest zadziwiajaco komfortowe na polskich wybojach jak na swoj charakter. Nic nie stuka, nie tlucze sie, biegi automatu wchodza bardzo miekko i sprawnie, jest w miare cicho, czyli mozna nawet spokojnie porozmawiac. Sprawy przybieraja inny obrot po przejsciu na tryb sportowy i twarde zawieszenie. Jak na moj gust, zarezerwowane tylko do faktycznie ostrej jazdy. Biegi zaczynaja "kopac", nawet bez pedalu w podlodze a skrzynia daje wyraznie znac o sobie. Natomiast to, co dzieje sie za glowami podrozujacych, to juz inna bajka. Po wcisnieciu gazu na maksa autko nie redukuje jak w trybie normalnym do jakichs 3 tys. lecz schodzi nizej z biegami i zaczyna od ok. 5 tys. krecic jak wsciekle w gore. Kazda zmiana biegu to wyrazne szarpniecie, robi sie tez calkiem glosno, ale to bardzo elektryzujaca glosnosc. Ma sie wciaz ochote na wiecej. Bariera 200 km/h przekraczana jest niezauwazalnie i latwo sie zlapac na tym, ze jedziemy "ciut" za szybko. Ceramiczne hamulce robia swoja robote znakomicie. Mnie nie spodobalo sie tylko, ze sa dosyc wrazliwe na nawet delikatne wcisniecie pedalu. Auto staje jak wryte, zimowe opony, w rozmiarze tym samym co letnie nie daja sobie z tym rady w drogowych warunkach i przy ostrym hamowaniu puszczaja troszke dymek. ABS i ESP sa zestrojone jak na moje "przecietne" umiejetnosci bardzo fajnie. Auto jest bardzo neutralne w zakretach a nawet jak zacznie sie slizgac to robi to w sposob nie budzacy niepokoju kierowcy. Oczywiscie po wylaczeniu ESP mozna w nim obudzic szalenstwo. Silnik wydaje sie nie miec zadyszki i ciagnie rowno do magicznych 300 km/h. Zaskoczylo mnie zuzycie paliwa, nie przekraczajace 20 litrow a wlasciwie oscylujace w granicach 18-tu. Przy startach spod swiatel punkt z ktorego ruszamy znika calkiem szybko, tak jak i pozostali uczestnicy ruchu. Moim zdaniem Audi nareszcie udalo sie zbudowac prawdziwego sportowca. |
Autor: | maciu [ 30.lis.2009 18:17:08 ] |
Tytuł: | |
i to je to a nie BMW |
Autor: | sebolec [ 30.lis.2009 18:27:41 ] |
Tytuł: | |
Nie mam pytań. |
Autor: | emge [ 30.lis.2009 18:27:59 ] |
Tytuł: | |
W TVN Turbo też był test, Patryk mało nie popuścił jak o nim opowiadał Teraz to faktycznie super-samochód. |
Autor: | audik [ 30.lis.2009 18:34:32 ] |
Tytuł: | |
Bo ja wiem nie mozna było odrazu dołożyć tych suszarek Ja wybieram jednak rodzinne auto http://www.youtube.com/watch?v=sAK490IUJyg Oczywiście właścicielowi gratuluje |
Autor: | emge [ 30.lis.2009 18:37:55 ] |
Tytuł: | |
Jakich suszarek. Toć mówili, że się im auta paliły jak było V8 z turbinkami |
Autor: | SJake [ 30.lis.2009 19:00:57 ] |
Tytuł: | |
Grubo Tez... kiedyś... takie... |
Autor: | qww [ 30.lis.2009 19:40:31 ] |
Tytuł: | |
s2power - da się tym u nas codziennie jeździć ? PS - co tam z przodu wejdzie ? |
Autor: | s2power [ 30.lis.2009 19:56:52 ] |
Tytuł: | |
qww napisał(a): s2power - da się tym u nas codziennie jeździć ?
PS - co tam z przodu wejdzie ? Wlasnie komfort podrozowania jest jednym z czynnikow na duzy plus tego auta. Lapiac dziure nie ma wrazenia, ze wlasnie odrywa sie wahacz, czy rozwala opona. Jak sie nie daje po garach to jest tez calkiem cicho. Co do bagazu, to z przodu 170 litrow i za siedzeniami to samo. Sa szyte na miare, piekne, skorzane torby i walizki (niestety za doplata), tak by maksymalnie wypelnic przestrzen na bagaz. Jesli chodzi o jazde "po bulki" to jak najbardziej, nadaje sie |
Autor: | emge [ 30.lis.2009 20:04:39 ] |
Tytuł: | |
to będzie w Teraz My czy nie, bo już nie wiem |
Autor: | 2rafal7 [ 30.lis.2009 20:17:45 ] |
Tytuł: | |
No własnie, Ty kupiłeś to auta czy miałeś okazje jechać? bo też sam nie wiem tak czy siak R8 to mega kozak, szkoda, że nie jechałem, ale może kiedys się załapie na jakąs przewózke |
Autor: | Gustav [ 30.lis.2009 20:44:41 ] |
Tytuł: | |
no no |
Autor: | s2power [ 30.lis.2009 20:46:30 ] |
Tytuł: | |
Samochod testowy, w kolejce czeka jeszcze jeden powazny kandydat. Czas pokaze, co bedzie dalej |
Autor: | Gustav [ 30.lis.2009 20:47:29 ] |
Tytuł: | |
powiedz że to RS6 |
Autor: | s2power [ 30.lis.2009 20:48:27 ] |
Tytuł: | |
Nie, to nie bedzie Audi, no a RS6 mnie nie kreci. Nie ta zwrotnosc i masa. |
Autor: | *Robi* [ 30.lis.2009 21:13:46 ] |
Tytuł: | |
s2power napisał(a): Samochod testowy, w kolejce czeka jeszcze jeden powazny kandydat. Czas pokaze, co bedzie dalej
Tomek uważaj bo wpadne do ciebie na jazde probna pod pretekstem wynajecia hali Zdrac co to za kolejne wozidełko masz do wyboru. Stawiam na tylna ośke |
Autor: | KORU [ 30.lis.2009 21:28:31 ] |
Tytuł: | |
audik napisał(a): Bo ja wiem nie mozna było odrazu dołożyć tych suszarek ...
Nie bo te suszarki zostaly zarezerwowane dla Bentleya i tam je montuja. Jak narazie to tylko ogladalem ten model na zywo w salonie oraz czytalem o nim w gazetach motoryzacyjnych. To ze to najwiekszy konkurent Porsche to wiadomo. R8 jest dopracowane i to widac jak sie na nie z bliska patrzy. Mocniejszy silnik odpowiada za swietne osiagi. To wlasnie technologia FSI odpowiada za takie "rozsądne" spalanie. No tak pod maska jest duzy silnik, jednak Porsche potrafi wyciagnac duzo mocy z mniejszej pojemnosci oraz liczby cylindrow. Wlasciwosci jezdne sa znakomite i jest tu przewaga dla Audi. Dla producenta z Inglostadt nalezy sie minus za brak soczewek w reflektorach (chodzi o ten najnowszy model) Mogliby jeszcze przebudowac przedni zderzak oraz single frame, tak zeby te auto bylo bardziej agresywne z wygladu. To jest auto sportowe do szybkiej jazdy wiec powinno byc agresywne. Dla przykladu RS6 wyglada zbyt grzecznie a tyle w nim brutalnosci i mocy. Fajnie ze mogles takim cudem inzynierii samochodowej pojezdzic. Mnie bardziej sie podoba Audi R8 (ma ładniejsze wnetrze) niz Porsche, ktorych dosyc duzo jezdzi po polskich drogach. Czekam na kolejne opisy wrazen z jazd. Masz jeszcze te dłudnięte S2 czy moze sprzedales ? |
Autor: | s2power [ 30.lis.2009 21:36:48 ] |
Tytuł: | |
KORU napisał(a): Masz jeszcze te dłudnięte S2 czy moze sprzedales ?
No przecie jest w opisie |
Autor: | 2rafal7 [ 30.lis.2009 21:40:20 ] |
Tytuł: | |
Suszarek nie zamontowali aby nie zniszczyć swojego "brata" gallardo, to oczywiste jest. |
Autor: | KORU [ 30.lis.2009 21:49:23 ] |
Tytuł: | |
Racja Gallardo nie moze byc gorsze od Audi . Podobnie bylo z RS2 inzynierowie Porsche nie pozwolili zrobic RS2-ki w nadwoziu innym niz Avant. Bali sie ze zagrozi to wizerunkowi Porsche 911 (tego z lat 90-tych) Wracajac do R8 to wyglada ono bardziej egzotycznie w porownaniu do 911. Wrazenie robia 19 calowe obrecze i bardzo szerokie opony z tylu. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |