emge napisał(a):
silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi
[...] musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa.
widziałeś kiedyś środkową różnicówkę ? Nie ważne czy mechanicznie blokowaną, czy torsena. Wiesz jakie to ustrojstwo duże ?
Ja był bym w stanie zmieścić to w miejsce haldexa. A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych.
Jeśli komuś I generacja quattro wydaje się przereklamowana to mam bolesne zderzenie z rzeczywistością sprzed kilku godzin: Szkolenie pt: "Doskonalenie techniki jazdy"
Kilkanaście aut, śmieszne pominę...ja w CQ I gen. (mechaniczne blokady), moja pani w A4Q III gen (torsen+EDS), instruktor w Subaru Impreza turbo (2001r). Śniegu 20-30cm, w przypływie radości zjechałem z rozjeżdżonej ścieżki w pełen śnieg. Instruktor krzyczał już na mnie, że się zakopię i będzie mnie musiał wyciągać...a ja poprostu jadę jak po 2cm śniegu - ślisko, ale wszystko pod kontrolą.

A4 miało problemy z ruszaniem, ale dawało się jeździć. Subaru....pełna kontrola, ale w śnieg gość nie chciał wjechać, tylko się głupio uśmiechnął. Potem go przewiozłem i stwierdził to co wszyscy, którzy nie wiedzą z czym mają do czynienia. "To auto wymaga specyficznej techniki jazdy, ale daje radę !"
I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.