.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 20:57:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi TT quattro? ...@#$ a nie kłatro
PostNapisane: 08.sty.2010 23:23:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2008 22:36:05
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław / Brzeg Dolny
Powiedzcie o co tu chodzi ? Przeciez to niedorzeczne. Firma, która dokonała największego kroku w napędzie aut szosowych, przetarła najtrudniejszą drogę, szczyci się STAŁYM napędem napędem na wszystkie koła. I nagle wyskakuje z układem napędowym haldex (dołączany) i perfidnie montuje na grilu znaczek quattro.
Czy to ma jakiś komercyjny oddzwięk ? Czy TT z q było by niewykonalne ? Owszem jest tam ciasno pod maską...ale coś by mozna wymyślić :)
Takim poczynaniem w moim odczuciu sami podważają swój największy argument.
Może koszty ? TT miało byc małym, tanim, sprotowym... ale jednak czymś więcej niż Opel Tigra.

EDIT by Baskecior: Takie nazewnictwo jest niedopuszczalne na tym forum. Temat przenoszę na ogólne. Przeedytowałem też tytuł nie rozumiejąc go zupełnie.

_________________
"Quattro przydaje się tylko zimą" :banghead:
Quattro nie przydaje się tylko latem, tylko niektórym !


Ostatnio edytowano 09.kwi.2010 02:59:27 przez Qpeciarz, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 23:31:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Ale wyskoczyłeś koleś!
To że przetarli szlak, oznacza, że są takimi specjalistami, że mają więcej niż jedno rozwiązanie. Torsen dla silników zamontowanych wzdłuż z przodu i haldex dla silników pozostałych.
Co zatem proponujesz do przyleppienia na gril? Trio? Duo+?

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 23:31:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Aleś się obudził... Haldex siedzi w audikach już ładnych 10 lat. I nie pod maską ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)
PostNapisane: 08.sty.2010 23:48:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Qpeciarz napisał(a):
Powiedzcie o co tu chodzi ? Przeciez to niedorzeczne. Firma, która dokonała największego kroku w napędzie aut szosowych, przetarła najtrudniejszą drogę, szczyci się STAŁYM napędem napędem na wszystkie koła. I nagle wyskakuje z układem napędowym haldex (dołączany) i perfidnie montuje na grilu znaczek quattro.
Czy to ma jakiś komercyjny oddzwięk ? Czy TT z q było by niewykonalne ? Owszem jest tam ciasno pod maską...ale coś by mozna wymyślić :)
Takim poczynaniem w moim odczuciu sami podważają swój największy argument.
Może koszty ? TT miało byc małym, tanim, sprotowym... ale jednak czymś więcej niż Opel Tigra.

przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.sty.2010 23:50:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
haldex to kompromis . Ten tańszy.
Mówi się trudno. Kupuje się auta z torsenem. I turbo benzyny ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)
PostNapisane: 09.sty.2010 01:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2008 22:36:05
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław / Brzeg Dolny
BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?

No właśnie nie miałem okazji z haldexem, ale wszyscy, którzy mogą porównać H i jakiekolwiek Q wypowiadają się o nim conajmniej źle.
BiLu napisał(a):
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2

na szczęście, żadna z pierwszych 4 generacji Q nie ma dla mnie tajemnic :-)
BiLu napisał(a):
stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)

A miałeś okazję ? Bo jeśli tak, to tylko źle świadczy o Twoich umiejętnościach jeździeckich. Nie ukrywam - I gen Q jest najtrudniejszym do opanowania, ale daje najszersze możliwości.

_________________
"Quattro przydaje się tylko zimą" :banghead:
Quattro nie przydaje się tylko latem, tylko niektórym !


Ostatnio edytowano 09.kwi.2010 02:52:12 przez Qpeciarz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 07:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja też z przymrużeniem oka podchodzę, do pseudo-rozwiązań, takich jak Haldex, TT, A3.....
I z łezką w oku patrzę na niepozornego ponad 20-to letniego Passata B2 "Mrówkojad", który mając pod maską R5 i - paradoksalnie - prawdziwe quattro pod nazwą "syncro", jest dla mnie ciekawszym autem niż obecne TT pachnące skórą.....

Chłopaki, na naskakujcie na Qpeciarza - to wporzo koleś, który zęby zjadł na ACQ B2.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 10:49:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2009 10:05:40
Posty: 65
Lokalizacja:
jezeli dla kogos b2q ma zly naped to nie umie poprostu jezdzic. b2q jast chyba najlepiej prowadzacym sie audi z najminiejsza tendecja do wyjezdzania przodem dalsze rozwiazania z torsenem w b3 i b4 moze maja troszke bardziej ludzki naped
(latwiejszy do prowadzenia) v8 rozni sie tylko torsenem w tylnym moscie.
a haldex jest niebezpieczny bo potrafi zaskoczyc!! ale niestety koszt produkcji jest wazniejszy niz inne aspekty zwyklego uzytkownika.
zreszta tak prawde mowiac moze 10% uzytkownikow ma pojecie jak wykorzystac quattro i to robi. reszta poprostu sie cieszy ze moze bez problemowo jezdzic po sniegu.

_________________
Zycie zaczyna sie od dwóch barów:)
AUDI 80 AVANT QUATTRO TDI AVF!!! Koks by UYSY jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION Bedzie lalka 100% ori


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 13:04:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Prawda jest taka, że auta z Haldexem sa idealne do startów na 1/4 mili.
Auta z Torsenem dają największa radę na mokrym, sliskim, , szutrach, krętych drogach ...
Bawiąc się cotygodniowo pod M1 na rondzie widzimy, że Haldex nie daje rady. Dołącza i rozłącza tylną oś w sposób niekontrolowany przez kierowcę ...
Szkoda tylko, że Audi nie poszło drogą BMW - stały napęd na tył + dopinany przód , ale na życzenie kierowcy .

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)
PostNapisane: 09.sty.2010 13:15:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?


Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? :diabel:

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 13:52:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2009 10:05:40
Posty: 65
Lokalizacja:
dolaczam sie do wypowiedzi baskeciora. i dodam ze to dobre rozwiazanie dla ludzi jezzdzacych po bulki do sklepu, napewno uprosci im to zycie jak i cala elektronika ktora coraz bardziej dba o prawidlowe zachowanie auta.

_________________
Zycie zaczyna sie od dwóch barów:)
AUDI 80 AVANT QUATTRO TDI AVF!!! Koks by UYSY jest dobrze:)
AUDI 80 COMPETITION Bedzie lalka 100% ori


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 14:59:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
jak napisał cygaro-avant silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi chcąc przykleić napis quattro na swoich produktach musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa. W końcu biznes is biznes niezależnie co o tym myślimy.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:21:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
cygaro-avant napisał(a):
Ja też z przymrużeniem oka podchodzę, do pseudo-rozwiązań, takich jak Haldex, TT, A3.....
I z łezką w oku patrzę na niepozornego ponad 20-to letniego Passata B2 "Mrówkojad", który mając pod maską R5 i - paradoksalnie - prawdziwe quattro pod nazwą "syncro", jest dla mnie ciekawszym autem niż obecne TT pachnące skórą.....

Chłopaki, na naskakujcie na Qpeciarza - to wporzo koleś, który zęby zjadł na ACQ B2.....


Własnie wróciłem z firmy i powiem ci że TT RS wcale nie pachnie już tymi ciepłymi chłopcami :diabel: Pozatym troche większe R8 to też nie dokońca quattro.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)
PostNapisane: 09.sty.2010 18:31:22 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Sprinter napisał(a):
BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?


Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? :diabel:

odpowiem przewrotnie - powoziłem jednym i drugim i wolę V8 :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:32:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2008 22:36:05
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław / Brzeg Dolny
emge napisał(a):
silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi
[...] musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa.

widziałeś kiedyś środkową różnicówkę ? Nie ważne czy mechanicznie blokowaną, czy torsena. Wiesz jakie to ustrojstwo duże ?
Ja był bym w stanie zmieścić to w miejsce haldexa. A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych.

Jeśli komuś I generacja quattro wydaje się przereklamowana to mam bolesne zderzenie z rzeczywistością sprzed kilku godzin: Szkolenie pt: "Doskonalenie techniki jazdy"
Kilkanaście aut, śmieszne pominę...ja w CQ I gen. (mechaniczne blokady), moja pani w A4Q III gen (torsen+EDS), instruktor w Subaru Impreza turbo (2001r). Śniegu 20-30cm, w przypływie radości zjechałem z rozjeżdżonej ścieżki w pełen śnieg. Instruktor krzyczał już na mnie, że się zakopię i będzie mnie musiał wyciągać...a ja poprostu jadę jak po 2cm śniegu - ślisko, ale wszystko pod kontrolą. :D A4 miało problemy z ruszaniem, ale dawało się jeździć. Subaru....pełna kontrola, ale w śnieg gość nie chciał wjechać, tylko się głupio uśmiechnął. Potem go przewiozłem i stwierdził to co wszyscy, którzy nie wiedzą z czym mają do czynienia. "To auto wymaga specyficznej techniki jazdy, ale daje radę !"

I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.

_________________
"Quattro przydaje się tylko zimą" :banghead:
Quattro nie przydaje się tylko latem, tylko niektórym !


Ostatnio edytowano 09.kwi.2010 02:51:22 przez Qpeciarz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:33:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
audik napisał(a):
Poza tym troche większe R8 to też nie dokońca quattro.

bo......?

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:37:21 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Qpeciarz napisał(a):
A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych.

Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu.

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 18:40:56 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
Qpeciarz napisał(a):
I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.

OK - przekonałeś mnie :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 19:00:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
BiLu napisał(a):
Qpeciarz napisał(a):
I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.

OK - przekonałeś mnie :peace:

:peace: :peace: :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2010 19:14:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.maja.2008 22:36:05
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław / Brzeg Dolny
emge napisał(a):
Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu.

Oj jaki ty masz prosty tok rozumowania. A wiesz co to jest koszt produkcji ?
BiLu napisał(a):
OK - przekonałeś mnie

Do czego cię przekonałem :?:

_________________
"Quattro przydaje się tylko zimą" :banghead:
Quattro nie przydaje się tylko latem, tylko niektórym !


Ostatnio edytowano 09.kwi.2010 02:58:49 przez Qpeciarz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: