.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi TT quattro? ...@#$ a nie kłatro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=99119 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Qpeciarz [ 08.sty.2010 23:23:41 ] |
Tytuł: | Audi TT quattro? ...@#$ a nie kłatro |
Powiedzcie o co tu chodzi ? Przeciez to niedorzeczne. Firma, która dokonała największego kroku w napędzie aut szosowych, przetarła najtrudniejszą drogę, szczyci się STAŁYM napędem napędem na wszystkie koła. I nagle wyskakuje z układem napędowym haldex (dołączany) i perfidnie montuje na grilu znaczek quattro. Czy to ma jakiś komercyjny oddzwięk ? Czy TT z q było by niewykonalne ? Owszem jest tam ciasno pod maską...ale coś by mozna wymyślić ![]() Takim poczynaniem w moim odczuciu sami podważają swój największy argument. Może koszty ? TT miało byc małym, tanim, sprotowym... ale jednak czymś więcej niż Opel Tigra. EDIT by Baskecior: Takie nazewnictwo jest niedopuszczalne na tym forum. Temat przenoszę na ogólne. Przeedytowałem też tytuł nie rozumiejąc go zupełnie. |
Autor: | mroova81 [ 08.sty.2010 23:31:08 ] |
Tytuł: | |
Ale wyskoczyłeś koleś! To że przetarli szlak, oznacza, że są takimi specjalistami, że mają więcej niż jedno rozwiązanie. Torsen dla silników zamontowanych wzdłuż z przodu i haldex dla silników pozostałych. Co zatem proponujesz do przyleppienia na gril? Trio? Duo+? |
Autor: | rodzynek [ 08.sty.2010 23:31:58 ] |
Tytuł: | |
Aleś się obudził... Haldex siedzi w audikach już ładnych 10 lat. I nie pod maską ![]() |
Autor: | BiLu [ 08.sty.2010 23:48:24 ] |
Tytuł: | Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !) |
Qpeciarz napisał(a): Powiedzcie o co tu chodzi ? Przeciez to niedorzeczne. Firma, która dokonała największego kroku w napędzie aut szosowych, przetarła najtrudniejszą drogę, szczyci się STAŁYM napędem napędem na wszystkie koła. I nagle wyskakuje z układem napędowym haldex (dołączany) i perfidnie montuje na grilu znaczek quattro.
Czy to ma jakiś komercyjny oddzwięk ? Czy TT z q było by niewykonalne ? Owszem jest tam ciasno pod maską...ale coś by mozna wymyślić ![]() Takim poczynaniem w moim odczuciu sami podważają swój największy argument. Może koszty ? TT miało byc małym, tanim, sprotowym... ale jednak czymś więcej niż Opel Tigra. przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT? nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ![]() tak samo przereklamowane jest TDI ![]() i co z tego? |
Autor: | Leo [ 08.sty.2010 23:50:23 ] |
Tytuł: | |
haldex to kompromis . Ten tańszy. Mówi się trudno. Kupuje się auta z torsenem. I turbo benzyny ![]() |
Autor: | Qpeciarz [ 09.sty.2010 01:05:33 ] |
Tytuł: | Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !) |
BiLu napisał(a): przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT? No właśnie nie miałem okazji z haldexem, ale wszyscy, którzy mogą porównać H i jakiekolwiek Q wypowiadają się o nim conajmniej źle. BiLu napisał(a): nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 na szczęście, żadna z pierwszych 4 generacji Q nie ma dla mnie tajemnic ![]() BiLu napisał(a): stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona
![]() A miałeś okazję ? Bo jeśli tak, to tylko źle świadczy o Twoich umiejętnościach jeździeckich. Nie ukrywam - I gen Q jest najtrudniejszym do opanowania, ale daje najszersze możliwości. |
Autor: | cygaro-avant [ 09.sty.2010 07:37:57 ] |
Tytuł: | |
Ja też z przymrużeniem oka podchodzę, do pseudo-rozwiązań, takich jak Haldex, TT, A3..... I z łezką w oku patrzę na niepozornego ponad 20-to letniego Passata B2 "Mrówkojad", który mając pod maską R5 i - paradoksalnie - prawdziwe quattro pod nazwą "syncro", jest dla mnie ciekawszym autem niż obecne TT pachnące skórą..... Chłopaki, na naskakujcie na Qpeciarza - to wporzo koleś, który zęby zjadł na ACQ B2..... |
Autor: | chmiel25 [ 09.sty.2010 10:49:46 ] |
Tytuł: | |
jezeli dla kogos b2q ma zly naped to nie umie poprostu jezdzic. b2q jast chyba najlepiej prowadzacym sie audi z najminiejsza tendecja do wyjezdzania przodem dalsze rozwiazania z torsenem w b3 i b4 moze maja troszke bardziej ludzki naped (latwiejszy do prowadzenia) v8 rozni sie tylko torsenem w tylnym moscie. a haldex jest niebezpieczny bo potrafi zaskoczyc!! ale niestety koszt produkcji jest wazniejszy niz inne aspekty zwyklego uzytkownika. zreszta tak prawde mowiac moze 10% uzytkownikow ma pojecie jak wykorzystac quattro i to robi. reszta poprostu sie cieszy ze moze bez problemowo jezdzic po sniegu. |
Autor: | Baskecior [ 09.sty.2010 13:04:58 ] |
Tytuł: | |
Prawda jest taka, że auta z Haldexem sa idealne do startów na 1/4 mili. Auta z Torsenem dają największa radę na mokrym, sliskim, , szutrach, krętych drogach ... Bawiąc się cotygodniowo pod M1 na rondzie widzimy, że Haldex nie daje rady. Dołącza i rozłącza tylną oś w sposób niekontrolowany przez kierowcę ... Szkoda tylko, że Audi nie poszło drogą BMW - stały napęd na tył + dopinany przód , ale na życzenie kierowcy . |
Autor: | Sprinter [ 09.sty.2010 13:15:51 ] |
Tytuł: | Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !) |
BiLu napisał(a): przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ![]() tak samo przereklamowane jest TDI ![]() i co z tego? Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? ![]() |
Autor: | chmiel25 [ 09.sty.2010 13:52:35 ] |
Tytuł: | |
dolaczam sie do wypowiedzi baskeciora. i dodam ze to dobre rozwiazanie dla ludzi jezzdzacych po bulki do sklepu, napewno uprosci im to zycie jak i cala elektronika ktora coraz bardziej dba o prawidlowe zachowanie auta. |
Autor: | emge [ 09.sty.2010 14:59:39 ] |
Tytuł: | |
jak napisał cygaro-avant silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi chcąc przykleić napis quattro na swoich produktach musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa. W końcu biznes is biznes niezależnie co o tym myślimy. |
Autor: | audik [ 09.sty.2010 18:21:13 ] |
Tytuł: | |
cygaro-avant napisał(a): Ja też z przymrużeniem oka podchodzę, do pseudo-rozwiązań, takich jak Haldex, TT, A3.....
I z łezką w oku patrzę na niepozornego ponad 20-to letniego Passata B2 "Mrówkojad", który mając pod maską R5 i - paradoksalnie - prawdziwe quattro pod nazwą "syncro", jest dla mnie ciekawszym autem niż obecne TT pachnące skórą..... Chłopaki, na naskakujcie na Qpeciarza - to wporzo koleś, który zęby zjadł na ACQ B2..... Własnie wróciłem z firmy i powiem ci że TT RS wcale nie pachnie już tymi ciepłymi chłopcami ![]() |
Autor: | BiLu [ 09.sty.2010 18:31:22 ] |
Tytuł: | Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !) |
Sprinter napisał(a): BiLu napisał(a): przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT? nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ![]() tak samo przereklamowane jest TDI ![]() i co z tego? Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? ![]() odpowiem przewrotnie - powoziłem jednym i drugim i wolę V8 ![]() |
Autor: | Qpeciarz [ 09.sty.2010 18:32:45 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi
[...] musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa. widziałeś kiedyś środkową różnicówkę ? Nie ważne czy mechanicznie blokowaną, czy torsena. Wiesz jakie to ustrojstwo duże ? Ja był bym w stanie zmieścić to w miejsce haldexa. A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych. Jeśli komuś I generacja quattro wydaje się przereklamowana to mam bolesne zderzenie z rzeczywistością sprzed kilku godzin: Szkolenie pt: "Doskonalenie techniki jazdy" Kilkanaście aut, śmieszne pominę...ja w CQ I gen. (mechaniczne blokady), moja pani w A4Q III gen (torsen+EDS), instruktor w Subaru Impreza turbo (2001r). Śniegu 20-30cm, w przypływie radości zjechałem z rozjeżdżonej ścieżki w pełen śnieg. Instruktor krzyczał już na mnie, że się zakopię i będzie mnie musiał wyciągać...a ja poprostu jadę jak po 2cm śniegu - ślisko, ale wszystko pod kontrolą. ![]() I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta. |
Autor: | cygaro-avant [ 09.sty.2010 18:33:53 ] |
Tytuł: | |
audik napisał(a): Poza tym troche większe R8 to też nie dokońca quattro.
bo......? |
Autor: | emge [ 09.sty.2010 18:37:21 ] |
Tytuł: | |
Qpeciarz napisał(a): A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych.
Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu. |
Autor: | BiLu [ 09.sty.2010 18:40:56 ] |
Tytuł: | |
Qpeciarz napisał(a): I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.
OK - przekonałeś mnie ![]() |
Autor: | martab99 [ 09.sty.2010 19:00:42 ] |
Tytuł: | |
BiLu napisał(a): Qpeciarz napisał(a): I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta. OK - przekonałeś mnie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Qpeciarz [ 09.sty.2010 19:14:27 ] |
Tytuł: | |
emge napisał(a): Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu. Oj jaki ty masz prosty tok rozumowania. A wiesz co to jest koszt produkcji ? BiLu napisał(a): OK - przekonałeś mnie
Do czego cię przekonałem ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |