.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi TT quattro? ...@#$ a nie kłatro
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=99119
Strona 1 z 3

Autor:  Qpeciarz [ 08.sty.2010 23:23:41 ]
Tytuł:  Audi TT quattro? ...@#$ a nie kłatro

Powiedzcie o co tu chodzi ? Przeciez to niedorzeczne. Firma, która dokonała największego kroku w napędzie aut szosowych, przetarła najtrudniejszą drogę, szczyci się STAŁYM napędem napędem na wszystkie koła. I nagle wyskakuje z układem napędowym haldex (dołączany) i perfidnie montuje na grilu znaczek quattro.
Czy to ma jakiś komercyjny oddzwięk ? Czy TT z q było by niewykonalne ? Owszem jest tam ciasno pod maską...ale coś by mozna wymyślić :)
Takim poczynaniem w moim odczuciu sami podważają swój największy argument.
Może koszty ? TT miało byc małym, tanim, sprotowym... ale jednak czymś więcej niż Opel Tigra.

EDIT by Baskecior: Takie nazewnictwo jest niedopuszczalne na tym forum. Temat przenoszę na ogólne. Przeedytowałem też tytuł nie rozumiejąc go zupełnie.

Autor:  mroova81 [ 08.sty.2010 23:31:08 ]
Tytuł: 

Ale wyskoczyłeś koleś!
To że przetarli szlak, oznacza, że są takimi specjalistami, że mają więcej niż jedno rozwiązanie. Torsen dla silników zamontowanych wzdłuż z przodu i haldex dla silników pozostałych.
Co zatem proponujesz do przyleppienia na gril? Trio? Duo+?

Autor:  rodzynek [ 08.sty.2010 23:31:58 ]
Tytuł: 

Aleś się obudził... Haldex siedzi w audikach już ładnych 10 lat. I nie pod maską ;)

Autor:  BiLu [ 08.sty.2010 23:48:24 ]
Tytuł:  Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)

Qpeciarz napisał(a):
Powiedzcie o co tu chodzi ? Przeciez to niedorzeczne. Firma, która dokonała największego kroku w napędzie aut szosowych, przetarła najtrudniejszą drogę, szczyci się STAŁYM napędem napędem na wszystkie koła. I nagle wyskakuje z układem napędowym haldex (dołączany) i perfidnie montuje na grilu znaczek quattro.
Czy to ma jakiś komercyjny oddzwięk ? Czy TT z q było by niewykonalne ? Owszem jest tam ciasno pod maską...ale coś by mozna wymyślić :)
Takim poczynaniem w moim odczuciu sami podważają swój największy argument.
Może koszty ? TT miało byc małym, tanim, sprotowym... ale jednak czymś więcej niż Opel Tigra.

przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?

Autor:  Leo [ 08.sty.2010 23:50:23 ]
Tytuł: 

haldex to kompromis . Ten tańszy.
Mówi się trudno. Kupuje się auta z torsenem. I turbo benzyny ;)

Autor:  Qpeciarz [ 09.sty.2010 01:05:33 ]
Tytuł:  Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)

BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?

No właśnie nie miałem okazji z haldexem, ale wszyscy, którzy mogą porównać H i jakiekolwiek Q wypowiadają się o nim conajmniej źle.
BiLu napisał(a):
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2

na szczęście, żadna z pierwszych 4 generacji Q nie ma dla mnie tajemnic :-)
BiLu napisał(a):
stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)

A miałeś okazję ? Bo jeśli tak, to tylko źle świadczy o Twoich umiejętnościach jeździeckich. Nie ukrywam - I gen Q jest najtrudniejszym do opanowania, ale daje najszersze możliwości.

Autor:  cygaro-avant [ 09.sty.2010 07:37:57 ]
Tytuł: 

Ja też z przymrużeniem oka podchodzę, do pseudo-rozwiązań, takich jak Haldex, TT, A3.....
I z łezką w oku patrzę na niepozornego ponad 20-to letniego Passata B2 "Mrówkojad", który mając pod maską R5 i - paradoksalnie - prawdziwe quattro pod nazwą "syncro", jest dla mnie ciekawszym autem niż obecne TT pachnące skórą.....

Chłopaki, na naskakujcie na Qpeciarza - to wporzo koleś, który zęby zjadł na ACQ B2.....

Autor:  chmiel25 [ 09.sty.2010 10:49:46 ]
Tytuł: 

jezeli dla kogos b2q ma zly naped to nie umie poprostu jezdzic. b2q jast chyba najlepiej prowadzacym sie audi z najminiejsza tendecja do wyjezdzania przodem dalsze rozwiazania z torsenem w b3 i b4 moze maja troszke bardziej ludzki naped
(latwiejszy do prowadzenia) v8 rozni sie tylko torsenem w tylnym moscie.
a haldex jest niebezpieczny bo potrafi zaskoczyc!! ale niestety koszt produkcji jest wazniejszy niz inne aspekty zwyklego uzytkownika.
zreszta tak prawde mowiac moze 10% uzytkownikow ma pojecie jak wykorzystac quattro i to robi. reszta poprostu sie cieszy ze moze bez problemowo jezdzic po sniegu.

Autor:  Baskecior [ 09.sty.2010 13:04:58 ]
Tytuł: 

Prawda jest taka, że auta z Haldexem sa idealne do startów na 1/4 mili.
Auta z Torsenem dają największa radę na mokrym, sliskim, , szutrach, krętych drogach ...
Bawiąc się cotygodniowo pod M1 na rondzie widzimy, że Haldex nie daje rady. Dołącza i rozłącza tylną oś w sposób niekontrolowany przez kierowcę ...
Szkoda tylko, że Audi nie poszło drogą BMW - stały napęd na tył + dopinany przód , ale na życzenie kierowcy .

Autor:  Sprinter [ 09.sty.2010 13:15:51 ]
Tytuł:  Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)

BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?


Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? :diabel:

Autor:  chmiel25 [ 09.sty.2010 13:52:35 ]
Tytuł: 

dolaczam sie do wypowiedzi baskeciora. i dodam ze to dobre rozwiazanie dla ludzi jezzdzacych po bulki do sklepu, napewno uprosci im to zycie jak i cala elektronika ktora coraz bardziej dba o prawidlowe zachowanie auta.

Autor:  emge [ 09.sty.2010 14:59:39 ]
Tytuł: 

jak napisał cygaro-avant silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi chcąc przykleić napis quattro na swoich produktach musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa. W końcu biznes is biznes niezależnie co o tym myślimy.

Autor:  audik [ 09.sty.2010 18:21:13 ]
Tytuł: 

cygaro-avant napisał(a):
Ja też z przymrużeniem oka podchodzę, do pseudo-rozwiązań, takich jak Haldex, TT, A3.....
I z łezką w oku patrzę na niepozornego ponad 20-to letniego Passata B2 "Mrówkojad", który mając pod maską R5 i - paradoksalnie - prawdziwe quattro pod nazwą "syncro", jest dla mnie ciekawszym autem niż obecne TT pachnące skórą.....

Chłopaki, na naskakujcie na Qpeciarza - to wporzo koleś, który zęby zjadł na ACQ B2.....


Własnie wróciłem z firmy i powiem ci że TT RS wcale nie pachnie już tymi ciepłymi chłopcami :diabel: Pozatym troche większe R8 to też nie dokońca quattro.

Autor:  BiLu [ 09.sty.2010 18:31:22 ]
Tytuł:  Re: Audi TT quattro ? (gówno nie kłatro !)

Sprinter napisał(a):
BiLu napisał(a):
przewrotnie spytam - testowałeś kiedykolwiek quattro w TT?
nawet między "prawdziwymi" quattro są różnice - sprawdź jak wygląda napęd w V8 i porównaj to z quattro np. w B2 - stwierdzisz, że B2 quattro to podpierdółka przereklamowana i przeceniona ;)
tak samo przereklamowane jest TDI :diabel:
i co z tego?


Przewrotnie spytam, porównałeś kiedyś za kierownicą różnicówki z dwoma blokadami vs dwa torseny ? :diabel:

odpowiem przewrotnie - powoziłem jednym i drugim i wolę V8 :):

Autor:  Qpeciarz [ 09.sty.2010 18:32:45 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
silnik w A3 i TT poprzecznie więc Audi
[...] musiało pójść na kompromis i wsadzić doń Haldexa.

widziałeś kiedyś środkową różnicówkę ? Nie ważne czy mechanicznie blokowaną, czy torsena. Wiesz jakie to ustrojstwo duże ?
Ja był bym w stanie zmieścić to w miejsce haldexa. A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych.

Jeśli komuś I generacja quattro wydaje się przereklamowana to mam bolesne zderzenie z rzeczywistością sprzed kilku godzin: Szkolenie pt: "Doskonalenie techniki jazdy"
Kilkanaście aut, śmieszne pominę...ja w CQ I gen. (mechaniczne blokady), moja pani w A4Q III gen (torsen+EDS), instruktor w Subaru Impreza turbo (2001r). Śniegu 20-30cm, w przypływie radości zjechałem z rozjeżdżonej ścieżki w pełen śnieg. Instruktor krzyczał już na mnie, że się zakopię i będzie mnie musiał wyciągać...a ja poprostu jadę jak po 2cm śniegu - ślisko, ale wszystko pod kontrolą. :D A4 miało problemy z ruszaniem, ale dawało się jeździć. Subaru....pełna kontrola, ale w śnieg gość nie chciał wjechać, tylko się głupio uśmiechnął. Potem go przewiozłem i stwierdził to co wszyscy, którzy nie wiedzą z czym mają do czynienia. "To auto wymaga specyficznej techniki jazdy, ale daje radę !"

I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.

Autor:  cygaro-avant [ 09.sty.2010 18:33:53 ]
Tytuł: 

audik napisał(a):
Poza tym troche większe R8 to też nie dokońca quattro.

bo......?

Autor:  emge [ 09.sty.2010 18:37:21 ]
Tytuł: 

Qpeciarz napisał(a):
A jeśli myslisz, że silnik podłużnie i poprzecznie tworzy jakiś kosmiczny problem to postudiuj jakąś lekturę dla uczniów I klasy szkół technicznych.

Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu.

Autor:  BiLu [ 09.sty.2010 18:40:56 ]
Tytuł: 

Qpeciarz napisał(a):
I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.

OK - przekonałeś mnie :peace:

Autor:  martab99 [ 09.sty.2010 19:00:42 ]
Tytuł: 

BiLu napisał(a):
Qpeciarz napisał(a):
I dodam jeszcze to z czego wszyscy na początku kursu szydzili, ale potem im pyta zmiękła - jeżdżę na oponach letnich, wcale nie wiodącego producenta.

OK - przekonałeś mnie :peace:

:peace: :peace: :peace:

Autor:  Qpeciarz [ 09.sty.2010 19:14:27 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
Czyli rozumiem, że to przypadek, ok, masz rację mistrzu.

Oj jaki ty masz prosty tok rozumowania. A wiesz co to jest koszt produkcji ?
BiLu napisał(a):
OK - przekonałeś mnie

Do czego cię przekonałem :?:

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/