.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A4 quattro Supertouring?? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=99725 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Dygu [ 30.sty.2010 13:20:17 ] |
Tytuł: | Audi A4 quattro Supertouring?? |
przeglądając książkę którą dostałem X-lat temu na 18 urodziny natknąłem się na ten model A4 z 4-cylindrowym 2-litrowym silnikiem 16V o mocy prawie 300hp z 6biegową skrzynią biegów. Ktoś z was posiada informacje na temat tego silnika?? oznaczenie itp według danych w książce jest to silnik bez doładowania, wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc? dodam ze brał on udział w wyscigach British Touring Uk oraz TransAM w USA. pozdr |
Autor: | mroova81 [ 30.sty.2010 13:23:36 ] |
Tytuł: | |
Nigdy nie było 4cylindrowego silnika 2litrowego wolnossącego o mocy 300koni. Nie tylko w audi, ale nigdzie nie było. |
Autor: | Dygu [ 30.sty.2010 13:25:57 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Audi's most successful season in touring car racing was 1996. The A4 quattro Supertouring, with a power output of 221 kW (300 bhp) from its two-litre, four-cylinder engine, was entered for seven national championships - in Germany, Great Britain, Italy, Spain, Belgium, South Africa and Australia - and won them all! In the German Super Touring Car series the winning driver was Emanuele Pirro; in Great Britain the victor was Frank Biela.
to na audi world napisali brednie??:> http://www.audiworld.com/news/05/25quat ... ent3.shtml |
Autor: | hans [ 30.sty.2010 14:04:14 ] |
Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): Nigdy nie było 4cylindrowego silnika 2litrowego wolnossącego o mocy 300koni. Nie tylko w audi, ale nigdzie nie było. nie jestes pewien ,nie pisz. Supertouring to auto wyscigowe tak samo jak teraz LeMans czy wczesniej GroupB. tak samo jak 80 competition tyle ze 80tka byla i torowa i cywilna, w cywilnej bylo 2.0 16V 140 KM Dygu napisał(a): wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
pozdr podobnych jakie stosuje sie w F1 zeby z 2,4 litra uzyskac 700 KM w tym klipie masz starty tych A4rek w USA http://www.youtube.com/watch?v=YyogMkA5NFo |
Autor: | uki [ 02.lut.2010 22:29:48 ] |
Tytuł: | |
Niedawno i ja się natknąłem na krótki artykuł o tym A4 i uważałem, że te 305 KM było uzyskane z Turbo. Jednak się myliłem. http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... g_car.html W tym artykule można włączyć zdjęcie na którym pokazany jest silnik i tam nie widać turbo. Wiele to nie napisali na temat tych samochodów i silników. |
Autor: | mroova81 [ 02.lut.2010 22:39:20 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli faktycznie coś takiego było: 300KM 2000cm wolnossące, to jedyny mod który może przynieść takie wyniki to drastyczne zwiększenie stopnia kompresji. W taki przypadku auto to nie może jeździć na benzynie a jego żywotność sięga kilku roboczogodzin. |
Autor: | Mati_A6 V6 [ 02.lut.2010 22:46:40 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): Dygu napisał(a): wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc? pozdr podobnych jakie stosuje sie w F1 zeby z 2,4 litra uzyskac 700 KM Może nie tyle co w F1 bo tam technologie są już bardzo zaawansowane, ale chociażby takie rajdówki klasy Super 1600 z silnika wolnossącego 1,6 mają po 230 KM. A to już wcale nie wymaga jakiś kosmicznych technologiii |
Autor: | uki [ 02.lut.2010 22:47:13 ] |
Tytuł: | |
W F1 z 2400 cm3 wyciskają jakieś 700 KM, to dlaczego z 2000 cm3 nie da się 300 KM, choć konstrukcja tych silników się trochę różni. Tylko ciekaw jestem do ilu się ten silnik kręci. |
Autor: | pajak100 [ 02.lut.2010 22:55:53 ] |
Tytuł: | |
Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg. Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji. |
Autor: | mroova81 [ 02.lut.2010 23:09:22 ] |
Tytuł: | |
pajak100 napisał(a): Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji. Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo. Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach. |
Autor: | uki [ 02.lut.2010 23:13:50 ] |
Tytuł: | |
pająk100 chodziło mi o obroty w silniku z Audi o którym jest mowa Skok tłoka w silniku F1 jest dużo mniejszy niż w takim 1.8T, dlatego silniki F1 kręcą się do 19000 obr/min i z obrotów jest moc. Na niskich obrotach to taki silnik nie ma pary , ale już jak złapie cugu powyżej 10000 obr/min to już nie ma zartów W silnikach szybkoobrotowych średnica cylindra jest większa od skoku tłoka, natomiast w tych silnikach gdzie Niuton jest ważny jest odwrotnie. pająk100 a gdzie wyczytałeś że w silniku F1 jest jest 300 Nm Pytam z czystej ciekawości, może masz jakąś stronkę z takim info, jakby co to podrzuć |
Autor: | Sprinter [ 02.lut.2010 23:41:51 ] |
Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): Jeżeli faktycznie coś takiego było: 300KM 2000cm wolnossące, to jedyny mod który może przynieść takie wyniki to drastyczne zwiększenie stopnia kompresji. W taki przypadku auto to nie może jeździć na benzynie a jego żywotność sięga kilku roboczogodzin. mroova81 napisał(a): Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1?
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo. Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach. Już wiemy, że wszystko wiesz o ABS'ie, istnieniu dwulitrowych silników audi o mocy 300KM, ich trwałości, a przy okazji, że te auta jeżdżą na jakichś wyimaginowanych specyfikach paliwowych... No więc drogi kolego, tam się leje tylko komercyjne paliwo występujące w handlu, w tym przypadku paliwo ~100 oktanowe z maksymalnie wyżyłowanymi parametrami np. zawartości utleniaczy (byleby mieściły się w normach). Tak stanowią regulacje techniczne dla samochodów Super Touring. Tutaj możesz sobie poczytać. Jeśli chodzi o konkretnie ten model A4, to ono osiągało taką moc przy 8250obr/min, a maksymalne miało gdzieś tam w okolicach 8500 (zresztą zgodnie z powyższym regulaminem). |
Autor: | pajak100 [ 02.lut.2010 23:44:38 ] |
Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): pajak100 napisał(a): Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg. Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji. Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo. Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach. Sorka , myślałem , że chodzi Wam o obroty w F1 , a jeśli chodzi o to audi to pewnie kręci się do jakiś 10.000 obrotów. Mroova81 nie porównuj swojego mastodonciucha, śmierdziucha dislucha , kopciucha ważącego 1700 kg z F1 ważacą 600kg , która ma możliwość już przy 170km/h jechać po suficie , jeżeli tor w przekroju byłby okrągły. Dieslowskie Nm to całkiem inna sprawa. |
Autor: | pajak100 [ 02.lut.2010 23:54:10 ] |
Tytuł: | |
NO to przesadziłem z tymi obrotami. Myślałem że lepiej jak japonia, a tu porównywalnie. Cóż , u mnie w 2.2T odciecie przesunięte programem z org. 7300 na 7400 obrotów i już hydraulika nie nadąża. Głupie 100 obrotów/min., a jednak. Tutaj jest forum F1 : http://f1forum.formula1.pl/index.php?si ... 303276ed55 Koleżankę mam co ma dane bolidów w jednym palcu. Jak się upiję i nie chce nam się już gadać, to ona opowiada nam w towarzystwie o F1 - to jej pasja. Była na jednym wyscigu. Wrażenie jest takie , że jak F1 przejeżdza obok widza to ten dzwięk i ryk silnika odbiera się jakby ten pojazd przejechał po Tobie. Niedopisania. |
Autor: | mroova81 [ 03.lut.2010 00:12:43 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Już wiemy, że wszystko wiesz o ABS'ie, istnieniu dwulitrowych silników audi o mocy 300KM, ich trwałości, a przy okazji, że te auta jeżdżą na jakichś wyimaginowanych specyfikach paliwowych... Ok, w sprawie 300konnych silników się rypłem. Widocznie już 100okt wystarcza, do wygenerowania takiej mocy, co do ABS to oczywiście nie wiem wszystkiego, wiem natomiast wszystko o tarciu, a to wystarczy to podjęcia dyskusji. pajak100 napisał(a): Mroova81 nie porównuj swojego mastodonciucha, śmierdziucha dislucha , kopciucha ważącego 1700 kg z F1 ważacą 600kg , która ma możliwość już przy 170km/h jechać po suficie , jeżeli tor w przekroju byłby okrągły. Dieslowskie Nm to całkiem inna sprawa.
Nie porównuje, to była ironia. Smierdziuchy mają dużo Nm a pomimo to są zamulaczami, do tego zmierzałem. Nm z diesla, z benzyny, silnika parowego, czy też elektrycznego to ten sam Nm, nie mówi nam nic o zdolności do zapierniczania. |
Autor: | Ivo [ 03.lut.2010 00:24:44 ] |
Tytuł: | |
mroova81 napisał(a): Nm z diesla, z benzyny, silnika parowego, czy też elektrycznego to ten sam Nm, nie mówi nam nic o zdolności do zapierniczania.
nie wziąłeś pod uwage że za Vmax odpowiada kon mechaniczny a za przyśpieszanie (i zarazem zapierniczanie) doktor Nm. Co z tego jak masz 250 KM i 350 Nm jak dizlem o mocy 250KM i 500Nm zgniote cie jak robaka na drodze? |
Autor: | pajak100 [ 03.lut.2010 00:27:24 ] |
Tytuł: | |
No to zagadka oktanowa : Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG |
Autor: | mroova81 [ 03.lut.2010 00:30:03 ] |
Tytuł: | |
Nie IVO. Żeby zobaczyć kto jest szybszy, trzeba by obejżeć wykresy obu aut. Dla przykładu: Jeśli mi powiesz Mam auto które ma 1000Nm na silniku, to ja nie będę więdział, czy jest to mega zapierdlacz, czy pogromca rowerów wodnych. Z tych dwóch przykładów, które podałeś wiem tylko, że drugiego nie trzeba będzie kręcić aż tak wysoko, jak pierwszego, co oczywiście nie świadczy o niczym. pajak100 napisał(a): No to zagadka oktanowa :
Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG To normalne. Liczba oktanowa im większa, tym większa odporność na spalanie stukowe ale mniejsza wartość opałowa. |
Autor: | ArtHurO [ 03.lut.2010 00:30:10 ] |
Tytuł: | |
pajak100 napisał(a): No to zagadka oktanowa :
Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG Tyle to już dzieci AUDImaniaków w przedszkolu wiedzą |
Autor: | pajak100 [ 03.lut.2010 00:34:50 ] |
Tytuł: | |
Dlatego ludzie potrafią do wyżyłowanych subaryn wlać 89 oktanowe paliwo |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |