.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Audi A4 quattro Supertouring??
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=1&t=99725
Strona 1 z 2

Autor:  Dygu [ 30.sty.2010 13:20:17 ]
Tytuł:  Audi A4 quattro Supertouring??

przeglądając książkę którą dostałem X-lat temu na 18 urodziny natknąłem się na ten model A4 z 4-cylindrowym 2-litrowym silnikiem 16V o mocy prawie 300hp z 6biegową skrzynią biegów.
Ktoś z was posiada informacje na temat tego silnika?? oznaczenie itp
według danych w książce jest to silnik bez doładowania, wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
dodam ze brał on udział w wyscigach British Touring Uk oraz TransAM w USA.
pozdr

Autor:  mroova81 [ 30.sty.2010 13:23:36 ]
Tytuł: 

Nigdy nie było 4cylindrowego silnika 2litrowego wolnossącego o mocy 300koni. Nie tylko w audi, ale nigdzie nie było.

Autor:  Dygu [ 30.sty.2010 13:25:57 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Audi's most successful season in touring car racing was 1996. The A4 quattro Supertouring, with a power output of 221 kW (300 bhp) from its two-litre, four-cylinder engine, was entered for seven national championships - in Germany, Great Britain, Italy, Spain, Belgium, South Africa and Australia - and won them all! In the German Super Touring Car series the winning driver was Emanuele Pirro; in Great Britain the victor was Frank Biela.

to na audi world napisali brednie??:>


http://www.audiworld.com/news/05/25quat ... ent3.shtml

Autor:  hans [ 30.sty.2010 14:04:14 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
Nigdy nie było 4cylindrowego silnika 2litrowego wolnossącego o mocy 300koni. Nie tylko w audi, ale nigdzie nie było.

nie jestes pewien ,nie pisz.

Supertouring to auto wyscigowe tak samo jak teraz LeMans czy wczesniej GroupB. tak samo jak 80 competition tyle ze 80tka byla i torowa i cywilna, w cywilnej bylo 2.0 16V 140 KM

Dygu napisał(a):
wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
pozdr

podobnych jakie stosuje sie w F1 zeby z 2,4 litra uzyskac 700 KM
w tym klipie masz starty tych A4rek w USA
http://www.youtube.com/watch?v=YyogMkA5NFo

Autor:  uki [ 02.lut.2010 22:29:48 ]
Tytuł: 

Niedawno i ja się natknąłem na krótki artykuł o tym A4 i uważałem, że te 305 KM było uzyskane z Turbo. Jednak się myliłem.
http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... g_car.html

W tym artykule można włączyć zdjęcie na którym pokazany jest silnik i tam nie widać turbo.

Wiele to nie napisali na temat tych samochodów i silników.

Autor:  mroova81 [ 02.lut.2010 22:39:20 ]
Tytuł: 

Jeżeli faktycznie coś takiego było: 300KM 2000cm wolnossące, to jedyny mod który może przynieść takie wyniki to drastyczne zwiększenie stopnia kompresji. W taki przypadku auto to nie może jeździć na benzynie a jego żywotność sięga kilku roboczogodzin.

Autor:  Mati_A6 V6 [ 02.lut.2010 22:46:40 ]
Tytuł: 

hans napisał(a):
Dygu napisał(a):
wiec jakich modyfikacji dokonano by uzyskać taką moc?
pozdr

podobnych jakie stosuje sie w F1 zeby z 2,4 litra uzyskac 700 KM


Może nie tyle co w F1 bo tam technologie są już bardzo zaawansowane, ale chociażby takie rajdówki klasy Super 1600 z silnika wolnossącego 1,6 mają po 230 KM. A to już wcale nie wymaga jakiś kosmicznych technologiii :)

Autor:  uki [ 02.lut.2010 22:47:13 ]
Tytuł: 

W F1 z 2400 cm3 wyciskają jakieś 700 KM, to dlaczego z 2000 cm3 nie da się 300 KM, choć konstrukcja tych silników się trochę różni.


Tylko ciekaw jestem do ilu się ten silnik kręci.

Autor:  pajak100 [ 02.lut.2010 22:55:53 ]
Tytuł: 

Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T :D , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji.

Autor:  mroova81 [ 02.lut.2010 23:09:22 ]
Tytuł: 

pajak100 napisał(a):
Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T :D , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji.

Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? :peace:
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo.
Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach.

Autor:  uki [ 02.lut.2010 23:13:50 ]
Tytuł: 

pająk100 chodziło mi o obroty w silniku z Audi o którym jest mowa :peace:

Skok tłoka w silniku F1 jest dużo mniejszy niż w takim 1.8T, dlatego silniki F1 kręcą się do 19000 obr/min i z obrotów jest moc. Na niskich obrotach to taki silnik nie ma pary , ale już jak złapie cugu powyżej 10000 obr/min to już nie ma zartów :peace: W silnikach szybkoobrotowych średnica cylindra jest większa od skoku tłoka, natomiast w tych silnikach gdzie Niuton jest ważny jest odwrotnie.


pająk100 a gdzie wyczytałeś że w silniku F1 jest jest 300 Nm :?: Pytam z czystej ciekawości, może masz jakąś stronkę z takim info, jakby co to podrzuć :diabel:

Autor:  Sprinter [ 02.lut.2010 23:41:51 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
Jeżeli faktycznie coś takiego było: 300KM 2000cm wolnossące, to jedyny mod który może przynieść takie wyniki to drastyczne zwiększenie stopnia kompresji. W taki przypadku auto to nie może jeździć na benzynie a jego żywotność sięga kilku roboczogodzin.


mroova81 napisał(a):
Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? :peace:
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo.
Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach.


Już wiemy, że wszystko wiesz o ABS'ie, istnieniu dwulitrowych silników audi o mocy 300KM, ich trwałości, a przy okazji, że te auta jeżdżą na jakichś wyimaginowanych specyfikach paliwowych...

No więc drogi kolego, tam się leje tylko komercyjne paliwo występujące w handlu, w tym przypadku paliwo ~100 oktanowe z maksymalnie wyżyłowanymi parametrami np. zawartości utleniaczy (byleby mieściły się w normach). Tak stanowią regulacje techniczne dla samochodów Super Touring.

Tutaj możesz sobie poczytać.

Jeśli chodzi o konkretnie ten model A4, to ono osiągało taką moc przy 8250obr/min, a maksymalne miało gdzieś tam w okolicach 8500 (zresztą zgodnie z powyższym regulaminem).

Autor:  pajak100 [ 02.lut.2010 23:44:38 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
pajak100 napisał(a):
Przepis ogranicza ich do 19.000 obrotów. Mogliby więcej oczywiscie. Ale KM to nie wszystko, mogą osiągnąć i 1000KM , pytanie tylko po co ? Skoro wtedy Nm będą spadać . A F1 ma ich tylko 300Nm, więc jak VW 1.8T :D , czyli nic specjalnego, za to masa bolidu razem z kierowcą nie przekracza 600kg.
Tutaj jest cały hak, a KM tak naprawdę nie świadczą o przyspieszeniu i nie są kluczem w tej sytuacji.

Ty naprawdę takie bzdury piszesz, że aż cieżko to czytać. Mam 410Nm, czyli wg Ciebie powinienem porobić taką F1? :peace:
Pająk: 300KM to 300KM nie ważne ile ma Nm jeździ tak samo.
Wracając do tematu: na etanolu czy nawet na eterze, to jest możliwe, ale nie na benzynach.


Sorka , myślałem , że chodzi Wam o obroty w F1 , a jeśli chodzi o to audi to pewnie kręci się do jakiś 10.000 obrotów.

Mroova81 nie porównuj swojego mastodonciucha, śmierdziucha dislucha , kopciucha ważącego 1700 kg z F1 ważacą 600kg , która ma możliwość już przy 170km/h jechać po suficie , jeżeli tor w przekroju byłby okrągły. Dieslowskie Nm to całkiem inna sprawa.

Autor:  pajak100 [ 02.lut.2010 23:54:10 ]
Tytuł: 

NO to przesadziłem z tymi obrotami. Myślałem że lepiej jak japonia, a tu porównywalnie. Cóż , u mnie w 2.2T odciecie przesunięte programem z org. 7300 na 7400 obrotów i już hydraulika nie nadąża. Głupie 100 obrotów/min., a jednak.

Tutaj jest forum F1 :
http://f1forum.formula1.pl/index.php?si ... 303276ed55

Koleżankę mam co ma dane bolidów w jednym palcu. Jak się upiję i nie chce nam się już gadać, to ona opowiada nam w towarzystwie o F1 - to jej pasja. Była na jednym wyscigu. Wrażenie jest takie , że jak F1 przejeżdza obok widza to ten dzwięk i ryk silnika odbiera się jakby ten pojazd przejechał po Tobie. Niedopisania. ;)

Autor:  mroova81 [ 03.lut.2010 00:12:43 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
Już wiemy, że wszystko wiesz o ABS'ie, istnieniu dwulitrowych silników audi o mocy 300KM, ich trwałości, a przy okazji, że te auta jeżdżą na jakichś wyimaginowanych specyfikach paliwowych...

Ok, w sprawie 300konnych silników się rypłem. Widocznie już 100okt wystarcza, do wygenerowania takiej mocy, co do ABS to oczywiście nie wiem wszystkiego, wiem natomiast wszystko o tarciu, a to wystarczy to podjęcia dyskusji.
pajak100 napisał(a):
Mroova81 nie porównuj swojego mastodonciucha, śmierdziucha dislucha , kopciucha ważącego 1700 kg z F1 ważacą 600kg , która ma możliwość już przy 170km/h jechać po suficie , jeżeli tor w przekroju byłby okrągły. Dieslowskie Nm to całkiem inna sprawa.

Nie porównuje, to była ironia. Smierdziuchy mają dużo Nm a pomimo to są zamulaczami, do tego zmierzałem. Nm z diesla, z benzyny, silnika parowego, czy też elektrycznego to ten sam Nm, nie mówi nam nic o zdolności do zapierniczania.

Autor:  Ivo [ 03.lut.2010 00:24:44 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
Nm z diesla, z benzyny, silnika parowego, czy też elektrycznego to ten sam Nm, nie mówi nam nic o zdolności do zapierniczania.

nie wziąłeś pod uwage że za Vmax odpowiada kon mechaniczny a za przyśpieszanie (i zarazem zapierniczanie) doktor Nm.
Co z tego jak masz 250 KM i 350 Nm jak dizlem o mocy 250KM i 500Nm zgniote cie jak robaka na drodze? :):

Autor:  pajak100 [ 03.lut.2010 00:27:24 ]
Tytuł: 

No to zagadka oktanowa :

Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG
Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG

;)

Autor:  mroova81 [ 03.lut.2010 00:30:03 ]
Tytuł: 

Nie IVO. Żeby zobaczyć kto jest szybszy, trzeba by obejżeć wykresy obu aut. Dla przykładu: Jeśli mi powiesz Mam auto które ma 1000Nm na silniku, to ja nie będę więdział, czy jest to mega zapierdlacz, czy pogromca rowerów wodnych. Z tych dwóch przykładów, które podałeś wiem tylko, że drugiego nie trzeba będzie kręcić aż tak wysoko, jak pierwszego, co oczywiście nie świadczy o niczym.
pajak100 napisał(a):
No to zagadka oktanowa :

Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG
Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG

;)

To normalne. Liczba oktanowa im większa, tym większa odporność na spalanie stukowe ale mniejsza wartość opałowa.

Autor:  ArtHurO [ 03.lut.2010 00:30:10 ]
Tytuł: 

pajak100 napisał(a):
No to zagadka oktanowa :

Brennwert Normalbenzin PB 95 - 44 MJ/KG
Brennwert Superbenzin PB 98 - 40 MJ/KG

;)


Tyle to już dzieci AUDImaniaków w przedszkolu wiedzą :peace:

Autor:  pajak100 [ 03.lut.2010 00:34:50 ]
Tytuł: 

Dlatego ludzie potrafią do wyżyłowanych subaryn wlać 89 oktanowe paliwo :peace:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/