.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 14:03:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 192  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 07:43:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2006 13:27:37
Posty: 2158
Lokalizacja: k/Łukowa
zaworoowa napisał(a):
pawlo5 napisał(a):
A kto ma czerwone waldemary w ACK :610:

Musisz mi Paweł o tym przypominać :?: :( Niestety to jeszcze nie koniec prac nad silnikiem w tym aucie :| Kornel tym razem pewnie nie będzie mógł (chciał :?: ) pomóc. Stwierdził że on by nigdy nie kupił 30V biorąc pod uwagę zawiłości technologiczne i serwisowanie. Ja w zasadzie narzekać nie mogę, ale widzę teraz różnice między AAH i jak trzeba coś zrobić to koszta są widocznie większe. Co bym wybrał następnym razem :?: Nie wiem :!: Najeździłem się już V6-tkami, R5, R4 w Audi i chyba najlepiej oceniam 2.0 R5 RT w C3 i 2.8 V6 AAH (szczególnie w aucie Oli'ego :D ), tak z perspektywy 11 lat ( od tego czasu jeżdżę tylko Audi). V8 trochę się boję biorąc pod uwagę konieczność robienia przebiegów, nie chodzi tylko o paliwo, bo na to też by szło dużo więcej kasy. Zresztą auto to nie tylko paliwo i nie tylko silnik jak wszyscy wiemy. S-ka rządzi się swoimi prawami, prawda Paweł :?: :): Miałbym ochotę teraz na zadbanego AEL'a, tylko weź go znajdź w dobrym stanie, z quattro i za rozsądną cenę :/ Na + przemawia spalanie, 5 cylindrów (to akurat lubię), możliwość "dłubnięcia". Na "-" - diesel (klekot,smród spalin,głośna praca silnika) ,w większości słabe wypasy, trudność w zakupie, droższe części do silnika. Ja nie wiem czym będziemy jeździć za 10 lat :(


Zaworówka jak wyjąłem uszczelniacz z twojego ACK to powiedziałem twojemu ojcu, tobie chyba również że nie był on tragiczny, nie pękał, po zgnieceniu odkształcał się z powrotem do pierwotnej postaci, był delikatnie przytarty, ale nie znacznie.

Pozostaje sprawa pierścieni, sprężanie możesz mieć ok, ponieważ pierścień sprężający i uszczelniający może być w porządku, ale zgarniający jest wyjechany, do tego może dojść przypadek, że olej uszczelnia pierścienie i stąd bierze się takie ciśnienie. Nie wiem jak w ACK, ale pierścień zgarniający składa się z 3 części z czego dwie są bardzo cieniutkie i podatne na duże temperatury- przegrzanie. Mogą pracować długo w zakresie do jakiego zostały przystosowane. Przewyższenie tej granicy powoduje odkształcenie plastyczne i utratę parametrów.

Chcesz wymieniać pierścienie, wymieniaj ale na pewno z tymi tłokami i cylindrami nie dotrą się one idealnie jak nowy silnik, nie będzie on już taki sam.

_________________
Obrazek
Star 1142- 150KM- 410Nm
Audi 80 B4 2.0 ABT- 90KM- 148Nm
Audi 100 C4 2.8 AAH Quattro- 174KM- 245Nm

W sumie 414KM i 803Nm szkoda, że nie pod jedną maską :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 07:50:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Kornel, ale juz mu ktos to napisał ze ma spreżanie za duze przez olej i sranie gołebi na lakier itp :D

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 07:51:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
zaworoowa napisał(a):
diesel (klekot,smród spalin,głośna praca silnika) ,w większości słabe wypasy, trudność w zakupie, droższe części do silnika.

1. "Klekot"- zgodzę się, lecz R5 ma dużo wyższą kulturę pracy niż R4 1.9. (również na PD). Powyżej 1 500 rmph, już przyjemnie mruczy.
2. "Smród spalin"- bzdura, nigdy w kabinie nie czułem żadnego smrodu,
3. "Głośna praca silnika"- zgoda, ale tylko jak jest zimny,
4. "W większości słabe wypasy" -bzdura, jak się długo szuka można dostać wypas na poziome S6 i to z górnej półki,
5. "Trudność w zakupię"- zgoda.
6. "Droższe części do silnika"- zależy z jaką benzyną to porównujesz :?: (doprecyzuj) :?: . Ceny części do AEL są na poziomie ACK/AAH. Zawias jak każde C4 quattro.

Pozdro for all ;)

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
Temat powracajacy jak bumerang :peace: Zaraz bedzie kibord fajting pb vs on

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:08:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
pawlo5 napisał(a):
Temat powracajacy jak bumerang :peace: Zaraz bedzie kibord fajting pb vs on

NIE,
Pawel, bez ciśnienia :): :): ja poprostu próbuję zachęcić Mariusza do AEL quattro. Skoro "boi" się S-ki :):
ps. to naprawdę dobra alternatywa dla ludzi, którzy lubią C4 quattro , robią duże przebiegi, znudziło im się ACK bądz AAH, a nie stać ich na S6.

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:27:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
:D

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Ostatnio edytowano 01.paź.2009 08:28:37 przez j@cek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:27:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
j@cek napisał(a):
pawlo5 napisał(a):
Temat powracajacy jak bumerang :peace: Zaraz bedzie kibord fajting pb vs on

NIE,
Pawel, bez ciśnienia :): :): ja poprostu próbuję zachęcić Mariusza do AEL quattro. Skoro "boi" się S-ki :):
ps. to naprawdę dobra alternatywa dla ludzi, którzy lubią C4 quattro , robią duże przebiegi, znudziło im się ACK bądz AAH, a nie stać ich na S6.


J@cek , przestań :): Jakie Cisnienie hehe , sytuacje Ci sie chyba pomyliły i osoby :):

Zawoorówa wielkiego wyboru nie masz :) 2.8 30V znudziło sie 2,3 to historia Klekot śmierdziel wiec pozostaje V8 :peace: albo 2.2 T ale to jakies take bezpłodne a na pocieszenie Ci powiem ze w C5 po 2.8 masz odrazu 4.2 :) . Dla mnie wybór w twoim przypadku był by oczywisty a jedyny problem to znalezienie odpowiedniego egzeplarza ale da sie :) wiem to po sobie :D

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:32:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
pawlo5 napisał(a):
J@cek , przestań :): Jakie Cisnienie hehe , sytuacje Ci sie chyba pomyliły i osoby :):

No właśnie bez ciśnień...a nie jakieś mi tu "wywoływanie klawiaturowej walki" :D :D PB v. ON
Paweł, możesz mi wierzyć "bajki" mi się nie pomyliły
:):

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:39:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
j@cek napisał(a):
pawlo5 napisał(a):
J@cek , przestań :): Jakie Cisnienie hehe , sytuacje Ci sie chyba pomyliły i osoby :):

No właśnie bez ciśnień...a nie jakieś mi tu "wywoływanie klawiaturowej walki" :D :D PB v. ON
Paweł, możesz mi wierzyć "bajki" mi się nie pomyliły
:):
:577:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 08:44:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
A tak na marginesie w trasie S6 V8 z dobrą instalkę gazową już się robi przyjazdne dla portfela. :peace:
ps. Sam kiedyś o tym myślałem :)
ps 2. Żeby nie było, że jestem jakimś "ślepym wyznawcą" ON :P

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 11:59:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
j@cek napisał(a):
A tak na marginesie w trasie S6 V8 z dobrą instalkę gazową już się robi przyjazdne dla portfela. :peace:
ps. Sam kiedyś o tym myślałem :)
ps 2. Żeby nie było, że jestem jakimś "ślepym wyznawcą" ON :P


Potwierdzam :): jakies 33 zł średno na 100 km puszczajac wodze fantazji bawiac sie ze wszystkimi :)

Zaworówce średnio by to paliło za 25 :D

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 21:37:47 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
pawlo5 napisał(a):
j@cek napisał(a):
A tak na marginesie w trasie S6 V8 z dobrą instalkę gazową już się robi przyjazdne dla portfela. :peace:
ps. Sam kiedyś o tym myślałem :)
ps 2. Żeby nie było, że jestem jakimś "ślepym wyznawcą" ON :P


Potwierdzam :): jakies 33 zł średno na 100 km puszczajac wodze fantazji bawiac sie ze wszystkimi :)

Zaworówce średnio by to paliło za 25 :D


Może i by spaliło za tyle, może nie, a za 33 jestem w stanie przejechać 100km na Pb swoim AAH w trasie, ACK pewnie też by się dało

pawlo5 napisał(a):
Kornel, ale juz mu ktos to napisał ze ma spreżanie za duze przez olej i sranie gołebi na lakier itp :D
To wnioskuję Paweł że u Ciebie w Plusie jest taka sama sytuacja, znikąd te 8 x 15 też się nie bierze :?: Wiek auta taki jak mój, przebieg podobny, układ V, a na lakier spuszcza Ci się drzewo pod sklepem :P

j@cek napisał(a):
"W większości słabe wypasy" -bzdura, jak się długo szuka można dostać wypas na poziome S6 i to z górnej półki,
Dlatego napisałem "w większości" słabe wypasy, Ty też piszesz - "jak się długo szuka". Twój egzemplarz jest wyjątkiem od reguły, weź znajdź AEL'a bez korb z tyłu. Często stosowana tapicerka to zwykłe tapczanowe szmaty w kratkę, albo placki satynowe. Klimatronic to też nie jest szczyt moich marzeń

j@cek napisał(a):
6. "Droższe części do silnika"- zależy z jaką benzyną to porównujesz :?: (doprecyzuj) :?: . Ceny części do AEL są na poziomie ACK/AAH


Wystarczy policzyć ile kosztuje kosztuje rozrząd do ABC/AAH/ACK a ile do AEL'a. Kolejna sprawa to napinacz paska wielorowkowego (tylko oryginał), który lubi się skończyć (zwłaszcza że AEL z małym przebiegiem to unikat), wymiana wtrysków też nie należy do tanich. Ale OK, ACK też nie jest tanie w eksploatacji, nawet porównując z AAH.

Żeby było jasne - nie będzie żadnego Keyboard fighting, znam zalety i wady zarówno Pb jak i ON, a zadbanym AEL'em bym nie pogardził.


Kornel napisał(a):
Chcesz wymieniać pierścienie, wymieniaj ale na pewno z tymi tłokami i cylindrami nie dotrą się one idealnie jak nowy silnik, nie będzie on już taki sam.

To, że nie będzie nowy, to ja wiem. Zresztą po lekturze forum stwierdzam, że nie jestem jedyny i z wieloma rzeczami muszę się pogodzić. Zużycie oleju w moim przypadku nie jest aż tak duże, a zobaczymy, po ostatnim zabiegu może coś wyjdzie na +

pawlo5 napisał(a):

Zawoorówa wielkiego wyboru nie masz :) 2.8 30V znudziło sie 2,3 to historia Klekot śmierdziel wiec pozostaje V8 :peace: albo 2.2 T ale to jakies take bezpłodne a na pocieszenie Ci powiem ze w C5 po 2.8 masz odrazu 4.2 :) . Dla mnie wybór w twoim przypadku był by oczywisty a jedyny problem to znalezienie odpowiedniego egzeplarza ale da sie :) wiem to po sobie :D


W Twoim przypadku wybór jest oczywisty, w moim nie do końca. Gdybym użytkował auto tak jak Ty, to też łatwiej by mi było podjąć decyzję. Zresztą auto to nie wszystko dla mnie, mam też inne potrzeby, wydatki, inne hobby. Auto jest dla mnie, a nie ja dla niego. Ma mi służyć bezproblemowo na dojazdy do pracy, do codziennego użytku, ma cieszyć oko, być wygodne, jak trzeba to powinno być czym pocisnąć, nie musi być ścigantem, ale nie chcę dostawać siwych włosów na łbie że coś kosztuje tyyyyyyle, albo że dana część jest dostępna tylko w ASO...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Ostatnio edytowano 01.paź.2009 22:22:34 przez gitmar, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2009 22:02:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
pawlo5 co ile km musisz zjechać na stację? :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 07:52:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
zaworoowa napisał(a):
pawlo5 napisał(a):
Kornel, ale juz mu ktos to napisał ze ma spreżanie za duze przez olej i sranie gołebi na lakier itp :D
To wnioskuję Paweł że u Ciebie w Plusie jest taka sama sytuacja, znikąd te 8 x 15 też się nie bierze :?: Wiek auta taki jak mój, przebieg podobny, układ V, a na lakier spuszcza Ci się drzewo pod sklepem :P


Widzisz zaworowa moje sprezanie nie jest podyktowane olejakiem tak jak u ciebie tylko zdrowym motorem :): Na pb oleju ubywało na 1000 moze 100ml albo wcale bo nic nei zauwazyłem a na lpg jest od 200 do 250 ml wiec ilosc mega smieszna jak na v8 gdzie norma dochodzi do litra na 1000 ;)

ps. Drzewo juz nie sra bo tam nie parkuje :):

ps2. Od wymiany amorów zrobione 1500 km i stan oleju na bagniecie zmienił sie max 1 mm w dół


Emge, Po miescie musze zjechac po 300-330 km, mozna ten wynik zmienic zmieniajac styl jazdy ale nie umiem :)

Trasa około 400 km ale jadac 140 - 200 i uzywajac pedału gazu właczony i wyłaczony i ten wynik tez mozna zmienic :peace:

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 18:21:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Same przechwalania tu ostatnio...podniecacie się jak dzieci klockami

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 22:51:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
J@rek napisał(a):
Same przechwalania tu ostatnio...podniecacie się jak dzieci klockami


Sprawdz lepiej rezystancje wtryskiwacza :): a nie tutaj wyskakujesz z wypowiedzia wysokich lotów :)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 22:53:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
moje wozidło zasmarkane olejem jakim nie wiem bo nie za bardzo go ubywa chyba od wspomagania bo magiel już nie ten teges ale do silnika to bardzo rzadko dolewam , do wspomagania wlałem litra rok temu i jeszcze stan jest

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2009 22:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
mariuszj0808 napisał(a):
moje wozidło zasmarkane olejem jakim nie wiem bo nie za bardzo go ubywa chyba od wspomagania bo magiel już nie ten teges ale do silnika to bardzo rzadko dolewam , do wspomagania wlałem litra rok temu i jeszcze stan jest


Maniek ,sprawdz stan oleum w skrzyni bo o ile dobrze pamietam to własnei z getribe Ci wali

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 04:24:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
Ten wątek przekształcił się w kult plusa same och same ach...Paweł a dlaczego nie piszesz o minusach całej zabawy.
Moje wypowiedzi nie są górnolotne ponieważ piszę z mety a nie ślęczę nad kompem myśląc jak komuś dopiec.
Nie wszyscy traktują swoje auta jako relikwie...dla mnie jest ono narzędziem pracy np.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2009 08:05:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
J@rek napisał(a):
Ten wątek przekształcił się w kult plusa same och same ach...Paweł a dlaczego nie piszesz o minusach całej zabawy.
Moje wypowiedzi nie są górnolotne ponieważ piszę z mety a nie ślęczę nad kompem myśląc jak komuś dopiec.
Nie wszyscy traktują swoje auta jako relikwie...dla mnie jest ono narzędziem pracy np.


J@rek, menstruacje masz :):

ps. O dopiekaniu tylko gadasz jak jestes u mnie na kawie i nie pindol teraz tutaj bajek

ps. Kazda zabawa ma swoje plusy i minusy a u mnie oby takie minusy jak do tej pory to bede szczesliwy :): szczegónie gdy auto ma 12 lat :)

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3826 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 ... 192  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: