Coraz więcej info... dzięki Michał !
Po rozmowie z dwoma diagnostami w dwóch okręgowych SKP mam kilka informacji. Ogólnie od 1.07.2016 dużo się zmieniło i aktualnie jeszcze kilka rzeczy niejasnych ale obiecał mi jeden że do przyszłego tygodnia się wszystko dowie.
Potwierdzili obaj :
- wymontowanie gazu i haka - robię się samemu i idzie do urzędu i na oświadczenie zmieniają w dowodzie i po sprawie.
- wymontowanie siedzeń jest legalne pod warunkiem, że wymontujesz pasy i zaślepisz otwory montażowe. Zrobić to musi od 1.07.2016 roku firma uprawniona (czytaj posiadająca w PKD naprawę aut - czyli każdy warsztat). Jeżeli prowadzisz firmę i masz w PKD odpowiednie cyferki - możesz sam zrobić

Następnie badanie techniczne na okręgowej, świstek, zmiana w dowodzie i jest OK.
- za zmianę konstrukcyjną uważa się każdą która zmienia wpis w dowód - czyli zmiana ciężaru własnego, silnika (inna pojemność), liczba miejsc czy rodzaj pojazdu.
- kask nie jest konieczny pod warunkiem, że masz klatkę w gąbkach - chodzi o jakiś przepis mówiący, że nie może być ostrych przedmiotów. W przepisach jest że tylko na rower / motorower / motocykl / quad i pojazd konstrukcji rurowej a klatka w aucie z karoserią nie jest "konstrukcją".
- można próbować traktować klatkę jako "wyposażenie dodatkowe". Załącznik J pokazuje przykręcane a nie spawane połączenia do karoserii - obaj się z tym zgodzili.
Obaj stwierdzili też, że z klatką nie puszczą przeglądu i obaj nie potrafili jednoznacznie powiedzieć dlaczego.
Trzeba pytać dalej... Dzwonię dziś do PZMotu.
Pierwsze fanty doszły. Przekładka ori VW/Audi pozwalająca sparować VR6 z 01E wzdłużnie. Nie ukrywam, że cowboy za moment będzie moim guru
