.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[BUS] ducato 30 2.3 MJT https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=112913 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | solaris [ 14.wrz.2011 10:07:59 ] |
Tytuł: | [BUS] ducato 30 2.3 MJT |
Panowie mam na oku Ducato z 2007 roku z silnikiem 2.3 MJT, jeździ tym ktoś, są jakieś słabe punkty, jak z przelotami w takich motorach. Szukać ducato czy lepsze będzie coś z floty Renault, Citroena, Peugeota z tych samych lat. Chodzi mi najbardziej silnik i jakieś rażące błędy produkcyjne Pozdrawiam |
Autor: | *Robi* [ 14.wrz.2011 11:05:14 ] |
Tytuł: | |
Kolega ma takie 2 w firmie. Jeden jedzie jak przecinak a drugi jest strasznie zmulony. Auta nowe z salonu. Czemu tak jest to nie wie do dzisjaj. Nie mam jakiegos duzego doświadczenia z tymi autami ale jeszcze nigdzie na trasie nie widziałem takiego na poboczu. Jezdziłem jumperem 2.2 90KM w plandece i z kurnikiem.straszny muł i spalał leciutko w trasie 15L/100km. Załadowany nie jechał wcale. Samo prowadzenia auta rewelacja. Sam sie zastanawiałem nad tym modelem ale z 160KM. Ja jumperem smigałem jakies 7 miesiecy i 3 razy był na serwisie bo zapalała sie jakas kontrolka. Podobno wada fabryczna. Co to było nie wnikałem bo nie ja za serwis płaciłem ![]() Kiedys rozmawiałem z kolesiem co ma hurtownie odzieży koło Poznania. Posiada 4 fiaty 3.0jtd i ogołem je bardzo chwalił. spalanie, predkosc. Jedna wada w furgonie, to tylne zawiasy. Strasznie szybko sie wyrabiają, szczegolnie jak sie lata z otwartymi drzwiami. |
Autor: | solaris [ 14.wrz.2011 12:37:14 ] |
Tytuł: | |
Wiem, że 3.0 to jest ok, podobno rozrząd na łańcuchu ale jego moc w zupełności nie zostanie wykorzystana. Potrzeba tylko pojemności - ładunki będą bardzo lekkie i stosunkowo będzie latał tyle co średnia osobówka - 20-40k km/rocznie |
Autor: | *Robi* [ 14.wrz.2011 14:25:31 ] |
Tytuł: | |
Ma to byc furgon czy kontener? 130KM jest wystarczające w busie(furgon). Jezdzialem sprinterem 313 i jechał żwawo i dośc fajnie spalał. Tak samo te fiaciki, cytryna i pug tez smigaja dośc fajnie. Czesto widze jak mnie chłopaki wyprzedzają i nie widac zeby mialy jakąs zadyszke. Ja bym chyba tez bardziej celował we Fiata niz reszte klonów. |
Autor: | solaris [ 14.wrz.2011 15:17:21 ] |
Tytuł: | |
furgon, raz podwyższony i przedłużony Właśnie Ducato chyba najbardziej leży A jeszcze jak tam blachy, rudy się tym interesuje? to i tak będzie z makaronowni ale tutaj spotka go śnieg ![]() |
Autor: | gibon_81 [ 14.wrz.2011 15:52:58 ] |
Tytuł: | |
Korozji się nie bój. silnik 2.2 ok nie wiem czy we fiacie takowy mają. w pugu mam 2.2 120 km i moc jest ok. za to skrzynia, odchodzi lakier, i wiecznie przepalone żarówki albo kostki od lamp zasniedziałe. sprawdzaj uważnie tylne furtki bo u nas w dwóch autach pekają. |
Autor: | czekereke [ 14.wrz.2011 18:45:40 ] |
Tytuł: | |
Jeżeli interesuje Cię blaszak (furgon) to nie jest Ci potrzebny 3.0 Hdi (Boxer, Jumper, Ducato). Tymbardziej jeśli wozisz coś lekkiego. Z tej niemal identycznej trójki wybrałbym chyba Ducato z motorem 2.3 (Iveco). W 2.2 (Citroen, Pug) dość często zdarza się "przepalenie/wypalenie" jednego z tłoków. Wiadomo czym to skutkuje, niestety spotkało to również mnie - fart że na gwarancji. Poza tym silniki raczej bezproblemowe. Ponadto co jakiś czas dosłownie gnije skrzyneczka z bezpiecznikami - konieczność wymiany wiązki. Największą zaletą tych samochodów jest komfort. Mała kierownica, dość cicho itp. Całkiem zaj***ście zaprezentował mi się z tych lat R. Master 2.5 DCI 120KM. Jeździł u mnie kompletnie bezawaryjnie paląc mniej niż Jumper, Boxer itp. Nie mam doświadczeń z VW i Sprinterami. Gdybym sam kupował taki samochód wybrałbym Mastera 2.5 120KM. Zdają się być bardziej ciężarowe, mają koło kierownicy jak w Autosanie z PRL, w środku jest głośniej, ale jak trafisz mało zużytego to będzie długo i wdzięcznie służył. No i jak pisał poprzednik nie wku***ają Cię notorycznie przepalające się żarówki H7. Master Koniecznie z klimą. p.s. Jestem spedytorem w małej, rodzinnej firmie tranposrtowej - jeżdzimy wyłącznie Jumperami z różnych innych względów. Ale mielismy jednego mastera 2008 i jak pisałem - nie do zdarcia. |
Autor: | Ivo [ 15.wrz.2011 04:22:14 ] |
Tytuł: | |
co to do kurierki cię przyciągło? |
Autor: | solaris [ 15.wrz.2011 13:22:48 ] |
Tytuł: | |
A skąd, ja od 14lat handel..... ![]() Nikt nie patrzy jak się daje edytuj. Ale to hajd tak więc bez napinki powiedzcie mi jeszcze czy były jakieś różnice w silnikach z 2007r a np. z 2009, 2010 Question Pytam bo może jakieś wady wieku dziecięcego wyeliminowali i druga sprawa jak kupię za granicą to mogę odliczyć Vat od kupna busa? patrzy patrzy ![]() |
Autor: | newman [ 12.paź.2011 21:41:42 ] |
Tytuł: | |
podłączając się do tematu, jakieś opinie o trojaczkach z lat od 2002-2006 jak z trwałością silników, zawieszenia, blach, mechaniki, przypadłościami szczególnie z motorem 2.8 128KM oraz słabszymi 2.2 we Francach i 2.3 we Fiacie? Czy któreś z zasady trzeba omijać?? Jakaś alternatywa?? Masterem 2.5dci mod 2002 śmigałem 2 lata, po niecałych 40tyś, część zawiechy, była do remontu, czy pozostałe też są takie delikatne? dzięki i pozdrawiam |
Autor: | Skiner [ 12.paź.2011 22:10:58 ] |
Tytuł: | |
Mam teraz Fiata Ducato 2010' 2.3 JTD 120KM Maxi Jak narazie nalatane ma 60tyś.km ale żadnych problemów z nim nie ma. Ogólnie to 2.3 i 3.0 JTD 160KM bardzo udane silniki czego nie można powiedzieć już o 2.2 ![]() Spalanie z dziś 800km z czego 400km na pusto potem 1600kg 9,7l/100km predkosc 100-110. Blacha ok ale to nowe auto zobaczymy co wyjdzie po kilku latach eksploatacji. Ale podejrzwam,że nie taki bubel jak Sprinter z blachami ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | newman [ 12.paź.2011 22:42:48 ] |
Tytuł: | |
W firmie której jeździłem masterem, mieliśmy też sprintera 313. Jeździł super, ale przypuszczam, że ze względu na wszechpanującą rdze, już nie żyje. Czy LTki też mają taką słabą blachę?? @ Skiner, piszesz już o nowych modelach, czy ten niepolecany 2.2 dotyczy Fiata czy motorów hdi? 2.3jtd w budzie która mnie interesuje ma 110KM i jest drugim motorem po 2.8 w kręgu zainteresowania. Czy ktoś coś może powiedzieć o Transitach 2.4tdci 125KM?? Stosunek cena/rocznik/wyposażenie wypada bardzo korzystnie, ale jak to się sprawuje?? |
Autor: | Skiner [ 12.paź.2011 23:01:05 ] |
Tytuł: | |
newman napisał(a): W firmie której jeździłem masterem, mieliśmy też sprintera 313. Jeździł super, ale przypuszczam, że ze względu na wszechpanującą rdze, już nie żyje. Czy LTki też mają taką słabą blachę??
@ Skiner, piszesz już o nowych modelach, czy ten niepolecany 2.2 dotyczy Fiata czy motorów hdi? 2.3jtd w budzie która mnie interesuje ma 110KM i jest drugim motorem po 2.8 w kręgu zainteresowania. Czy ktoś coś może powiedzieć o Transitach 2.4tdci 125KM?? Stosunek cena/rocznik/wyposażenie wypada bardzo korzystnie, ale jak to się sprawuje?? Właśnie mam też 313 CDI 2004' szukałem pół roku aż trafiłem naprawdę w idealnym stanie blacharskim. Tyle,że co miesiąc wychodzą nowe buble z rdzą nie wiadomo od czego... Pisałem o 2.2 mocy 120KM szwagier miał na pomocy drogowej to co chwile coś wymieniał aż się skończyło na wymianie silnika w serwisie i sprzedał ![]() Ja mam 2.3 JTD 120KM silnik produkcji Iveco o 110 konnej wersji nie slyszalem chyba,że starszy model miał. Co do Forda nie mialem i nie slyszalem żadnych opinii... |
Autor: | Pawlo [ 13.paź.2011 07:54:05 ] |
Tytuł: | |
Panowie, pozwole podpiąć sie pod temat. Czy coś wiecie na temat silników w LT 46 ???? 2.5 TDI 109 ps to chyba stare 2.5 TDI r5 na VP ale pytanie brzmi czy jest sens pchać sie w nowsze motory 2.8 TDI na Cr o mocach 130 i 158 ps ???? Wybór padł na LT bo mam sentyment do LT. Busik ma być z lat 2005-2006 czyli ten przed Crafterem. Przeznaczenie to Budowlanka. Wymagania to podwójna 7 mio osobowa kabina i paka a jeszcze lepiej kiper |
Autor: | czekereke [ 13.paź.2011 08:55:23 ] |
Tytuł: | |
Skiner napisał(a): Mam teraz Fiata Ducato 2010' 2.3 JTD 120KM Maxi
Jak narazie nalatane ma 60tyś.km ale żadnych problemów z nim nie ma. Ogólnie to 2.3 i 3.0 JTD 160KM bardzo udane silniki czego nie można powiedzieć już o 2.2 ![]() Spalanie z dziś 800km z czego 400km na pusto potem 1600kg 9,7l/100km predkosc 100-110. Blacha ok ale to nowe auto zobaczymy co wyjdzie po kilku latach eksploatacji. Ale podejrzwam,że nie taki bubel jak Sprinter z blachami ![]() Pozdrawiam. u mnie w firmie mamy takiego 2007 rok i nie było najmniejszego problemu z blachami. Faktycznie 2.3 i 3.0 są godne polecenia, ale to spalanie to jakieś spore - o ile piszesz i furgonie 2.3... u mnie pali tyle furgon 3.0. najlepiej mając 1500-2000kg na pace. wtedy nawet mniej ![]() |
Autor: | Skiner [ 13.paź.2011 09:44:16 ] |
Tytuł: | |
czekereke napisał(a): Skiner napisał(a): Mam teraz Fiata Ducato 2010' 2.3 JTD 120KM Maxi Jak narazie nalatane ma 60tyś.km ale żadnych problemów z nim nie ma. Ogólnie to 2.3 i 3.0 JTD 160KM bardzo udane silniki czego nie można powiedzieć już o 2.2 ![]() Spalanie z dziś 800km z czego 400km na pusto potem 1600kg 9,7l/100km predkosc 100-110. Blacha ok ale to nowe auto zobaczymy co wyjdzie po kilku latach eksploatacji. Ale podejrzwam,że nie taki bubel jak Sprinter z blachami ![]() Pozdrawiam. u mnie w firmie mamy takiego 2007 rok i nie było najmniejszego problemu z blachami. Faktycznie 2.3 i 3.0 są godne polecenia, ale to spalanie to jakieś spore - o ile piszesz i furgonie 2.3... u mnie pali tyle furgon 3.0. najlepiej mając 1500-2000kg na pace. wtedy nawet mniej ![]() Być może jeszcze się ułoży silnik i będzie palił mniej ![]() 9,7/100km to raczej normalne spalanie. Sprinter 313 CDI spala podobnie ok. 9,4l/100km na pusto byl rekord 7,5l/100km. LT dobra sprawa stare dobre R5 109KM ja bym w nic innego się nie pchał do budowlanki ![]() Wszystko tylko nie Crafter... ![]() |
Autor: | czekereke [ 13.paź.2011 10:27:34 ] |
Tytuł: | |
9,7 to jak na furgon i trasę z normalnym ladunkiem (1,5t) wg mnie sporo. Tyle palił mi master plandeka 2,5 dci. Ale styl jazdy, wiatr itp. wszystko wpływa po trochu. do budowlanki tylko LT ![]() |
Autor: | Pawlo [ 13.paź.2011 11:26:26 ] |
Tytuł: | |
Posiedziałem własnie i poczytałem o tych 2.8 TDI na CR w LT i ludzie nażekają na te CR-y ![]() Bede szukał 2.5 na VP zrobi sie jakiś kox na 140 ![]() |
Autor: | *Robi* [ 13.paź.2011 14:31:24 ] |
Tytuł: | |
Znajomy ma craftera i non stop cos sie z nim dzieje. Nie jedzie wogole. Co 100km wypala filtr ![]() Własnie dzisjaj mijaliśmy craftera na autopomocy. Nowe sprintery tez kaszana. 9,7L/100km w furgonie sprintera to duzo ![]() Kiedyś tez zlazłem do 7L/100km ale to nie idzie jechac 80km/h ![]() Co zaleje bak to mowie sobie ze teraz przejade cały bak do predkości 100km/h ale jakos nie idzie ![]() ![]() |
Autor: | gibon_81 [ 13.paź.2011 17:12:15 ] |
Tytuł: | |
2.2 HDI jest zły?? u nas dwa takie latają i nie narzekamy i przy takim ładunku jak piszesz to w trasie wychodzi ok 9 (od 8.9 do 9.2) jak się dba to się ma. przejechałem takim boxerem 150 tysięc. poza elektryką (lampy tył i dmuchawa) nie mamy problemów z nim. Blacha jest git tylko wczesniej wspomniane tyle drzwi pekają ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |