.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[BUS] ducato 30 2.3 MJT
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=112913
Strona 1 z 2

Autor:  solaris [ 14.wrz.2011 10:07:59 ]
Tytuł:  [BUS] ducato 30 2.3 MJT

Panowie mam na oku Ducato z 2007 roku z silnikiem 2.3 MJT, jeździ tym ktoś, są jakieś słabe punkty, jak z przelotami w takich motorach.

Szukać ducato czy lepsze będzie coś z floty Renault, Citroena, Peugeota z tych samych lat.

Chodzi mi najbardziej silnik i jakieś rażące błędy produkcyjne

Pozdrawiam

Autor:  *Robi* [ 14.wrz.2011 11:05:14 ]
Tytuł: 

Kolega ma takie 2 w firmie. Jeden jedzie jak przecinak a drugi jest strasznie zmulony. Auta nowe z salonu. Czemu tak jest to nie wie do dzisjaj.
Nie mam jakiegos duzego doświadczenia z tymi autami ale jeszcze nigdzie na trasie nie widziałem takiego na poboczu.

Jezdziłem jumperem 2.2 90KM w plandece i z kurnikiem.straszny muł i spalał leciutko w trasie 15L/100km. Załadowany nie jechał wcale.
Samo prowadzenia auta rewelacja. Sam sie zastanawiałem nad tym modelem ale z 160KM.

Ja jumperem smigałem jakies 7 miesiecy i 3 razy był na serwisie bo zapalała sie jakas kontrolka. Podobno wada fabryczna. Co to było nie wnikałem bo nie ja za serwis płaciłem ;)

Kiedys rozmawiałem z kolesiem co ma hurtownie odzieży koło Poznania.
Posiada 4 fiaty 3.0jtd i ogołem je bardzo chwalił. spalanie, predkosc.

Jedna wada w furgonie, to tylne zawiasy. Strasznie szybko sie wyrabiają, szczegolnie jak sie lata z otwartymi drzwiami.

Autor:  solaris [ 14.wrz.2011 12:37:14 ]
Tytuł: 

Wiem, że 3.0 to jest ok, podobno rozrząd na łańcuchu ale jego moc w zupełności nie zostanie wykorzystana. Potrzeba tylko pojemności - ładunki będą bardzo lekkie i stosunkowo będzie latał tyle co średnia osobówka - 20-40k km/rocznie

Autor:  *Robi* [ 14.wrz.2011 14:25:31 ]
Tytuł: 

Ma to byc furgon czy kontener?
130KM jest wystarczające w busie(furgon). Jezdzialem sprinterem 313 i jechał żwawo i dośc fajnie spalał.
Tak samo te fiaciki, cytryna i pug tez smigaja dośc fajnie. Czesto widze jak mnie chłopaki wyprzedzają i nie widac zeby mialy jakąs zadyszke.

Ja bym chyba tez bardziej celował we Fiata niz reszte klonów.

Autor:  solaris [ 14.wrz.2011 15:17:21 ]
Tytuł: 

furgon, raz podwyższony i przedłużony

Właśnie Ducato chyba najbardziej leży

A jeszcze jak tam blachy, rudy się tym interesuje? to i tak będzie z makaronowni ale tutaj spotka go śnieg :diabel:

Autor:  gibon_81 [ 14.wrz.2011 15:52:58 ]
Tytuł: 

Korozji się nie bój. silnik 2.2 ok nie wiem czy we fiacie takowy mają. w pugu mam 2.2 120 km i moc jest ok. za to skrzynia, odchodzi lakier, i wiecznie przepalone żarówki albo kostki od lamp zasniedziałe. sprawdzaj uważnie tylne furtki bo u nas w dwóch autach pekają.

Autor:  czekereke [ 14.wrz.2011 18:45:40 ]
Tytuł: 

Jeżeli interesuje Cię blaszak (furgon) to nie jest Ci potrzebny 3.0 Hdi (Boxer, Jumper, Ducato). Tymbardziej jeśli wozisz coś lekkiego. Z tej niemal identycznej trójki wybrałbym chyba Ducato z motorem 2.3 (Iveco). W 2.2 (Citroen, Pug) dość często zdarza się "przepalenie/wypalenie" jednego z tłoków. Wiadomo czym to skutkuje, niestety spotkało to również mnie - fart że na gwarancji. Poza tym silniki raczej bezproblemowe. Ponadto co jakiś czas dosłownie gnije skrzyneczka z bezpiecznikami - konieczność wymiany wiązki. Największą zaletą tych samochodów jest komfort. Mała kierownica, dość cicho itp.

Całkiem zaj***ście zaprezentował mi się z tych lat R. Master 2.5 DCI 120KM. Jeździł u mnie kompletnie bezawaryjnie paląc mniej niż Jumper, Boxer itp.
Nie mam doświadczeń z VW i Sprinterami.

Gdybym sam kupował taki samochód wybrałbym Mastera 2.5 120KM. Zdają się być bardziej ciężarowe, mają koło kierownicy jak w Autosanie z PRL, w środku jest głośniej, ale jak trafisz mało zużytego to będzie długo i wdzięcznie służył. No i jak pisał poprzednik nie wku***ają Cię notorycznie przepalające się żarówki H7. Master Koniecznie z klimą.

p.s. Jestem spedytorem w małej, rodzinnej firmie tranposrtowej - jeżdzimy wyłącznie Jumperami z różnych innych względów. Ale mielismy jednego mastera 2008 i jak pisałem - nie do zdarcia.

Autor:  Ivo [ 15.wrz.2011 04:22:14 ]
Tytuł: 

co to do kurierki cię przyciągło?

Autor:  solaris [ 15.wrz.2011 13:22:48 ]
Tytuł: 

A skąd, ja od 14lat handel.....
:):

Nikt nie patrzy jak się daje edytuj. Ale to hajd tak więc bez napinki


powiedzcie mi jeszcze czy były jakieś różnice w silnikach z 2007r a np. z 2009, 2010 Question Pytam bo może jakieś wady wieku dziecięcego wyeliminowali

i druga sprawa jak kupię za granicą to mogę odliczyć Vat od kupna busa?

patrzy patrzy :)

Autor:  newman [ 12.paź.2011 21:41:42 ]
Tytuł: 

podłączając się do tematu, jakieś opinie o trojaczkach z lat od 2002-2006
jak z trwałością silników, zawieszenia, blach, mechaniki, przypadłościami szczególnie z motorem 2.8 128KM oraz słabszymi 2.2 we Francach i 2.3 we Fiacie? Czy któreś z zasady trzeba omijać?? Jakaś alternatywa??
Masterem 2.5dci mod 2002 śmigałem 2 lata, po niecałych 40tyś, część zawiechy, była do remontu, czy pozostałe też są takie delikatne?
dzięki i pozdrawiam

Autor:  Skiner [ 12.paź.2011 22:10:58 ]
Tytuł: 

Mam teraz Fiata Ducato 2010' 2.3 JTD 120KM Maxi
Jak narazie nalatane ma 60tyś.km ale żadnych problemów z nim nie ma.
Ogólnie to 2.3 i 3.0 JTD 160KM bardzo udane silniki czego nie można powiedzieć już o 2.2 :( nawet w salonie odradzali jak braliśmy auto.
Spalanie z dziś 800km z czego 400km na pusto potem 1600kg 9,7l/100km predkosc 100-110.
Blacha ok ale to nowe auto zobaczymy co wyjdzie po kilku latach eksploatacji.
Ale podejrzwam,że nie taki bubel jak Sprinter z blachami :502:

Pozdrawiam.

Autor:  newman [ 12.paź.2011 22:42:48 ]
Tytuł: 

W firmie której jeździłem masterem, mieliśmy też sprintera 313. Jeździł super, ale przypuszczam, że ze względu na wszechpanującą rdze, już nie żyje. Czy LTki też mają taką słabą blachę??

@ Skiner, piszesz już o nowych modelach, czy ten niepolecany 2.2 dotyczy Fiata czy motorów hdi? 2.3jtd w budzie która mnie interesuje ma 110KM i jest drugim motorem po 2.8 w kręgu zainteresowania.

Czy ktoś coś może powiedzieć o Transitach 2.4tdci 125KM??
Stosunek cena/rocznik/wyposażenie wypada bardzo korzystnie, ale jak to się sprawuje??

Autor:  Skiner [ 12.paź.2011 23:01:05 ]
Tytuł: 

newman napisał(a):
W firmie której jeździłem masterem, mieliśmy też sprintera 313. Jeździł super, ale przypuszczam, że ze względu na wszechpanującą rdze, już nie żyje. Czy LTki też mają taką słabą blachę??

@ Skiner, piszesz już o nowych modelach, czy ten niepolecany 2.2 dotyczy Fiata czy motorów hdi? 2.3jtd w budzie która mnie interesuje ma 110KM i jest drugim motorem po 2.8 w kręgu zainteresowania.

Czy ktoś coś może powiedzieć o Transitach 2.4tdci 125KM??
Stosunek cena/rocznik/wyposażenie wypada bardzo korzystnie, ale jak to się sprawuje??


Właśnie mam też 313 CDI 2004' szukałem pół roku aż trafiłem naprawdę w idealnym stanie blacharskim. Tyle,że co miesiąc wychodzą nowe buble z rdzą nie wiadomo od czego...

Pisałem o 2.2 mocy 120KM szwagier miał na pomocy drogowej to co chwile coś wymieniał aż się skończyło na wymianie silnika w serwisie i sprzedał :(
Ja mam 2.3 JTD 120KM silnik produkcji Iveco o 110 konnej wersji nie slyszalem chyba,że starszy model miał.

Co do Forda nie mialem i nie slyszalem żadnych opinii...

Autor:  Pawlo [ 13.paź.2011 07:54:05 ]
Tytuł: 

Panowie, pozwole podpiąć sie pod temat.

Czy coś wiecie na temat silników w LT 46 ???? 2.5 TDI 109 ps to chyba stare 2.5 TDI r5 na VP ale pytanie brzmi czy jest sens pchać sie w nowsze motory 2.8 TDI na Cr o mocach 130 i 158 ps ????

Wybór padł na LT bo mam sentyment do LT. Busik ma być z lat 2005-2006 czyli ten przed Crafterem. Przeznaczenie to Budowlanka. Wymagania to podwójna 7 mio osobowa kabina i paka a jeszcze lepiej kiper

Autor:  czekereke [ 13.paź.2011 08:55:23 ]
Tytuł: 

Skiner napisał(a):
Mam teraz Fiata Ducato 2010' 2.3 JTD 120KM Maxi
Jak narazie nalatane ma 60tyś.km ale żadnych problemów z nim nie ma.
Ogólnie to 2.3 i 3.0 JTD 160KM bardzo udane silniki czego nie można powiedzieć już o 2.2 :( nawet w salonie odradzali jak braliśmy auto.
Spalanie z dziś 800km z czego 400km na pusto potem 1600kg 9,7l/100km predkosc 100-110.
Blacha ok ale to nowe auto zobaczymy co wyjdzie po kilku latach eksploatacji.
Ale podejrzwam,że nie taki bubel jak Sprinter z blachami :502:

Pozdrawiam.


u mnie w firmie mamy takiego 2007 rok i nie było najmniejszego problemu z blachami. Faktycznie 2.3 i 3.0 są godne polecenia, ale to spalanie to jakieś spore - o ile piszesz i furgonie 2.3... u mnie pali tyle furgon 3.0. najlepiej mając 1500-2000kg na pace. wtedy nawet mniej :)

Autor:  Skiner [ 13.paź.2011 09:44:16 ]
Tytuł: 

czekereke napisał(a):
Skiner napisał(a):
Mam teraz Fiata Ducato 2010' 2.3 JTD 120KM Maxi
Jak narazie nalatane ma 60tyś.km ale żadnych problemów z nim nie ma.
Ogólnie to 2.3 i 3.0 JTD 160KM bardzo udane silniki czego nie można powiedzieć już o 2.2 :( nawet w salonie odradzali jak braliśmy auto.
Spalanie z dziś 800km z czego 400km na pusto potem 1600kg 9,7l/100km predkosc 100-110.
Blacha ok ale to nowe auto zobaczymy co wyjdzie po kilku latach eksploatacji.
Ale podejrzwam,że nie taki bubel jak Sprinter z blachami :502:

Pozdrawiam.


u mnie w firmie mamy takiego 2007 rok i nie było najmniejszego problemu z blachami. Faktycznie 2.3 i 3.0 są godne polecenia, ale to spalanie to jakieś spore - o ile piszesz i furgonie 2.3... u mnie pali tyle furgon 3.0. najlepiej mając 1500-2000kg na pace. wtedy nawet mniej :)


Być może jeszcze się ułoży silnik i będzie palił mniej :)
9,7/100km to raczej normalne spalanie.
Sprinter 313 CDI spala podobnie ok. 9,4l/100km na pusto byl rekord 7,5l/100km.

LT dobra sprawa stare dobre R5 109KM ja bym w nic innego się nie pchał do budowlanki :)

Wszystko tylko nie Crafter... :503:

Autor:  czekereke [ 13.paź.2011 10:27:34 ]
Tytuł: 

9,7 to jak na furgon i trasę z normalnym ladunkiem (1,5t) wg mnie sporo. Tyle palił mi master plandeka 2,5 dci. Ale styl jazdy, wiatr itp. wszystko wpływa po trochu.

do budowlanki tylko LT :) na Craftery psioczą nawet w ruchu miedzynarodowym (100% autobahn)

Autor:  Pawlo [ 13.paź.2011 11:26:26 ]
Tytuł: 

Posiedziałem własnie i poczytałem o tych 2.8 TDI na CR w LT i ludzie nażekają na te CR-y :/

Bede szukał 2.5 na VP zrobi sie jakiś kox na 140 :) i bedzie lux.

Autor:  *Robi* [ 13.paź.2011 14:31:24 ]
Tytuł: 

Znajomy ma craftera i non stop cos sie z nim dzieje. Nie jedzie wogole. Co 100km wypala filtr :D także wydech na czysty hehe.
Własnie dzisjaj mijaliśmy craftera na autopomocy. Nowe sprintery tez kaszana.

9,7L/100km w furgonie sprintera to duzo :?: Jak dla mnie norma. Moj mi wciąga (316 max) jakies 10L/100km miasto i trasa przy predkości 110-120km/h .
Kiedyś tez zlazłem do 7L/100km ale to nie idzie jechac 80km/h :/
Co zaleje bak to mowie sobie ze teraz przejade cały bak do predkości 100km/h ale jakos nie idzie ;) . Leje paliwo z górnej półki i czuje roznice ze jest duzo lepsze. Po za tym 160KM pod maską nie pozwala na wolną jazde nawet jakbys chciał :)

Autor:  gibon_81 [ 13.paź.2011 17:12:15 ]
Tytuł: 

2.2 HDI jest zły?? u nas dwa takie latają i nie narzekamy i przy takim ładunku jak piszesz to w trasie wychodzi ok 9 (od 8.9 do 9.2) jak się dba to się ma. przejechałem takim boxerem 150 tysięc. poza elektryką (lampy tył i dmuchawa) nie mamy problemów z nim. Blacha jest git tylko wczesniej wspomniane tyle drzwi pekają :(

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/