.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochodów https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=121352 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | tomek83f [ 22.sty.2013 01:31:23 ] |
Tytuł: | 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochodów |
Bardzo dobry artykuł: http://www.wykop.pl/ramka/1384885/500-t ... amochodow/ |
Autor: | przemik [ 22.sty.2013 09:59:31 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
przeniosłem do HP... tu bardziej pasuje... No cóż... samo życie.... dotyczy wszystkich producentów aut... |
Autor: | *Robi* [ 22.sty.2013 17:03:13 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Mój sprinter (wół roboczy) ma 520kkm i mniej rzeczy wymienionych aż 5 eksploatacyjnych reszta ori.... Po co on wymienia olej, jak mu spala 1,5L na 1000km, wymiana co 15 000km , masakra... a tam sie mieści nie całe 5 L.... To po 3000km ma praktycznie nowy olej Ale zajechane te auto .... Kolejny artykuł ktory utwierdził mnie że dobre auta skonczyły się w roku 97 .... teraz wszystko nowe to padało... |
Autor: | wordeck [ 22.sty.2013 18:51:53 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Jedno z moich C4 2.0 ma przejechane 540 tys. na ori silniku, z tego u mnie 80... Wymieniane tylko płyny, oleje, paski itp. Poza silnikiem zmieniłem amortyzatory, tłumik końcowy, jeden wahacz z przodu, zaciski z tyłu, końcówki drążków i maglownicę, bo ciekła. Oleju bierze minimalnie, pracuje miękko i cicho... Pozdrawiam |
Autor: | rodzynek [ 22.sty.2013 18:58:35 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Golf II 1,6 d (86 rok chyba) - 604 tys. Bez ingerencji w silnik . |
Autor: | hubos21 [ 22.sty.2013 19:02:25 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Moja C4 też ma podobnie, z czego jak zrobiłem 200k km na LPG II generacji a ogólnie auto jeździ na LPG od 2000r bo we Włoszech już ktoś założył |
Autor: | martab99 [ 22.sty.2013 19:08:40 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Takich aut już dziś nie ma, za to większość konstrukcji z lat 80/90 spokojnie takich wyczynów dokonuje |
Autor: | adiaudi [ 22.sty.2013 19:31:02 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Ilekroć przyjdzie mi do głowy pomysł sprzedania AELa q (chce sie mlodsze - to naturalne), to trafiam na takie opowieści. Ponieważ AEL ma 'zaledwie' 340tkm (potwierdzone), to szybko mi pomysł mija, oby buda wytrzymała |
Autor: | tomek83f [ 22.sty.2013 19:46:52 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Mercedes Sprinter 312 tdi 95 rok 960tys km bez remontu silnika, największy wydatek koło dwumasowe |
Autor: | przemik [ 22.sty.2013 19:52:30 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Moje poprzednie B5 w momencie kupna miało 330 tys, ja dobiłem jakies 40... czyli w momencie sprzedazy dobijało do 370 tys. Z tego co wiem chlopak, ktory je kupił machnął chipsa i smiga dalej... pewnie spokojnie przekroczyl 400 tys. Z większych rzeczy co bylo zmieniane - dwumas ze sprzeglem przy 200 i zawiecha. Motor dzwon do konca nie bral grama oleju, turbosprezarka ori od początku do konca. Mialem tez Gofera II - 430 tysi bez ingerencji w cokolwiek pod maską. Pozdrawiam wlascicieli B7,C5,C6 ... etc etc.. |
Autor: | Marcy$ [ 22.sty.2013 20:01:44 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
To, że jakość aut spadła to wiadomo, ale ile z Was potrzebuje samochód, żeby zrobić nim 500tyś km?:) Pewnie prędzej większości auto się znudzi. Niewielu kupuje auto, żeby kręcić po 100k rocznie (mowa o osobowych Audi a nie busach) czy na 20 lat:) Do nikogo nie piję i nikomu nie wypominam. Takie luźne przemyślenia;) Podobnie z LPG - wielu poleca (do wybranych silników) - ale potem omija auta używane z LPG, tak z założenia:P Pozdrawiam |
Autor: | zgredek27 [ 22.sty.2013 21:10:39 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
moja B5 też przekroczyło 300k km, pod maską pancerny AFN i buda 2000rok. Wtedy też dla mnie skończyła się era dobrych samochodów. |
Autor: | rafala6 [ 22.sty.2013 21:16:23 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
A ja jestem za nowymi. Teraz diesle objeżdzają stare esy |
Autor: | Inter32 [ 22.sty.2013 21:59:52 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
te audi ze zdjęcia to wygląda na więcej niż 500 tys pewno kupił po korekcie już , nowe diesle może i objeżdżają esy ale remont ich 10-15 tyś |
Autor: | hubos21 [ 22.sty.2013 22:05:52 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
no i standardowo w opisie świecące kontrolki AIRBAG i ABS przemik napisał(a): Pozdrawiam wlascicieli B7,C5,C6 ... etc etc.. C5 to jeszcze poł biedy bo można to kupić z normalnymi silnikami ale jak C6 będzie pełnoletnie to nie wiem co tam będzie można zakupić, pewnie zacznie się montowanie jakiś BOXów i zmiana FSI na wtrysk kolektorowy |
Autor: | Baskecior [ 23.sty.2013 01:42:24 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
*Robi* napisał(a): Mój sprinter (wół roboczy) ma 520kkm i mniej rzeczy wymienionych aż 5 eksploatacyjnych reszta ori.... Po co on wymienia olej, jak mu spala 1,5L na 1000km, wymiana co 15 000km , masakra... a tam sie mieści nie całe 5 L.... To po 3000km ma praktycznie nowy olej Ale zajechane te auto .... Kolejny artykuł ktory utwierdził mnie że dobre auta skonczyły się w roku 97 .... teraz wszystko nowe to padało... Trza ciut przesunąć suwak, bo pamiętaj Robi że AHU/ALH pakowali do 2004 roku Mój Caddy jest tego fajnym przykładem. Zbliża się nieubłaganie 250 kkm (aktualnie 239500 km) na szafie a dla tego silnika czas zatrzymał się w miejscu. Nie inaczej w Golfie, który ma oficjalne 315 kkm a w rzeczywistości pewnie ze 2 a może ze 3 razy tyle - zimą odpala w niebiesko-czarnej chmurze i bez względu na pogodę robi swoje. O Audi nie wspominam ... Naprawdę zastanawiam się czy nie zainwestować w jakichś porządny repair kit i zrobić z tych motorów fabrykę - ciesząc się kropelkowym spalaniem i spokojem grabarza przez kolejne lata. |
Autor: | enduroboy [ 23.sty.2013 10:33:43 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
panowie jezeli bylo by nas stac zmienic auto co trzy lata to nie jezdzilibysmy dzis srednio 20'to letnimi wozidlami. taka prawda. pomijam tu fanatykow, kolekcjonerow.... |
Autor: | ratmasta [ 23.sty.2013 11:08:54 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Moje 2.4 D w C3 ma 700 000 km póki co jeździ bardzo dobrze... |
Autor: | czekereke [ 24.sty.2013 12:03:39 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Zaznaczmy że nie jest to "artykul" prasowy, tylko luźne przemyślenia, obrazujące politykę postarzania produktu, na przykładzie styranego, ale wdzięcznego samochodu. Niestety po C6, C7 chyba będzie można sie spodziewać tego o czym tu piszą. W Nat Geo/Planete - nie pamietam, jest fajny program o takim "postarzaniu". Żarówka ma sie spalić za ileś tam godzin, rajstopy nylonowe muszą być odpowiednio cienkie zeby byly jednorazowe a drukarka pada rzekomo definitywnie, ale dziala po wyjeciu malego chipa w nieskończoność itp. p.s. jadę ostatnio taksówką - 100 C4 2.3 LPG ~ 670tkm na szafie, facet mowi ze to 3ci licznik, 4ty parownik i sztrucel bez wielkich ingerencji w silnik ma ok 980tkm |
Autor: | metyoo [ 24.sty.2013 12:18:19 ] |
Tytuł: | Re: 500 tys. km w Audi,czyli jak nie należy budować samochod |
Błędy konstrukcyjne to jedno, prawidłowa eksploatacja i dbanie o silnik to drugie. W jaki sposób silniki mają wytrzymywać duże przebiegi, skoro olej wymienia się co 30000km? Napisałem już kilka razy i powtórzę to jeszcze raz: to nie świadomy zabieg inżynieryjny, ale głupi "wyścig zbrojeń". "Konkurencja wypuściła coś nowego, my musimy jak najszybciej zrobić to samo". I tym sposobem byle jak, byle szybko. Oglądając reklamy i filmiki propagandowe Audi, dochodzę do wniosku, że bardziej im zależy na elektronicznych bajerach, które przyciągną gadżeciarzy, niż na niezawodności i dopracowaniu układów napędowych, które przyciągną większą rzeszę Dla porównania skrzynia w CL500 w szwagra MB wysrała się po 200kkm |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |