Przeplywomierz przy odpietym EGR pokazuje 380-400mg na wolnych, znajomy tuner rowniez stwierdzil, ze to troche malo. Na logach widac, ze gdzies od 2,6k RPM wskazania z przeplywki sa zanizone o ponad 150mg w stosunku do wartosci zadanej, wiec na moje laickie w tym temacie oko, chyba faktycznie niedomaga
Ponadto jak zapialem diode zamiast przeplywke to nie moglem poznac auta, ale wtedy to wiadomo, ze idzie dawka paliwa max od samego dolu...
Co do rzekomego przeladowania ja podmienilem zawor z tym EGR, gdzies wyczytalem, ze niby to sa takie same zawory, ale ten od EGR jest nieco "wolniejszy" i moze dlatego zbija turbo z lekkim opznieniem bo na logach widac, ze co prawda turbo bije troche powyzej, ale wysterowanie zaworu jeszcze nie ejst na max. Byc moze jutro uda mi sie dostac wlasciwy N75 to wtedy to pozamieniam tak jak ma byc i sprawdze na logach.
Dzisiaj nabylem tez nowy filtr paliwa i powietrza, wymienic nie zaskzodzi, a nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel cokolwiek robil przy samochodzie. Poza tym zauwazylem w wezu od zasilania pompy, ze raz za czas idzie banka powietrza, wiec chcialbym to rowniez wyeliminowac.
Z zaworem w pompie sprawa wyglada tak, ze ponoc da sie go wyjac na samochodzie, ale z tego co sobie ogladalem to tam jest taka blacha (ucho), ktora prawdpodbnie uniemozliwia, albo bardzo mocno utrudnia wyjecie go na samochodzie. Nie wiem czy da sie te blache sama odkrecic a pozniej wyjac zawor, czy jak to wyglada w praktyce, bede sie musial przyjrzec jak znajde wiecej czasu. Generalnie jestem przygotowany na ten gorszy scenariusz (zatarty tlok w pompie), dlatego zalatwilem cala uzywana pompe na podmianke. O postepach poinformuje, a tymczasem dziekuje za odzew i fachowe porady. Pierwszy raz mam diesla i troche trwa zanim sobie poogarniam co i jak.
Edit:
Zawor przelewowy na gorze pompy "przepuszcza", tez z uzywanej pompy tez jest chyba wadliwy bo w oba da sie dmuchac..
Edit2:
Zawor w pompie wymieniony na inny ale bez zmian wiec padla decyzja o wymianie pompy. Po demontazu w starej pompie byl zatarty tlok i stad przyczyna braku sterowania.