Bikemax napisał(a):
zbig_wwl jakie spalanie Ci dokładniej wychodzi? trasa / miasto / mieszane przy dynamicznej jeździe a jakie przy spokojnej? Tzn jasne wiem.... da radę i 25L na setke zrobić to nie problem
W posiadaniu BiT jestem ok. 3 lat (wcześniej A6, teraz olek). W A6 kiedyś raz
się poświęciłem i jechałem tak do 120 i dosyć płynnie, to spaliła mi 11l/100 LPG. Normalnie spalała ok. 13-14l. W zimę zdarzało się i 18l. Piszę o LPG, bo właściwie innego paliwa nie spalam, a już szczególnie w lato.
Ten silnik, jak każdy noPb sporo pali, jak jest zimny, a że pali relatywnie dużo, to i na zimno proporcjonalnie dużo się paliwka przelewa. Więc krótkie odcinki to nie jego domena.
Druga sprawa, to oczywiście styl jazdy. Znasz pewnie powiedzenie, że regulator spalania znajduje się pod prawą stopą
- ja tylko dorobiłem sobie teorię, że spalanie zależy najbardziej od tego, jak często tę stopę przekładasz z jednego pedału na drugi
Spalanie w olku masz w moim podpisie - jak widzisz nie robię "czystych" tras miejskich, więc ciężko mi określić, ile paliłaby w mieście.
Obydwa auta to manuale.
Bikemax napisał(a):
Co najczęściej pada w tych silnikach i ile kosztuje? - koszta części mnie interesują, wszystko robię sam
Najczęściej padają "pierdołki", które w porę niezauważone potrafią rozwalić silnik. Silnik nie ma jednak jakichś typowych wad. Niemniej ceny to:
- silnik -3-5k (to, jak Ci np. rozrząd strzeli);
- turbiny 0.3-2.5k/szt;
- moduły cewek 0.3-1k/komplet
- lambda 0.15-0.6k/szt
- EGT 0.1-1.4k
- inna drobnica typu DV, N75, trójniki, pompa ..... - w cenach pojedynczych setek zł.
- rozrząd ok. 1k
- sprzęgło ok. 1k
- regenerowany manual ok. 2.5k
- "porządna" regeneracja ASB - ok. 6k
Bikemax napisał(a):
A jak jest z podtlenkiem LPG? Instalacje nie robią burdelu w silniku? - coś tam słyszałem że turbo i LPG to niezbyt dobra konfiguracja i lubi się co nieco rozpłynąć...
Źle słyszałeś - zarówno BiT jak i 1.8T uwielbiają podtlenek
. Gorzej, jak trafisz na papraka od LPG - tego mogą już nie tolerować