.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 01.gru.2024 11:21:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 07.kwi.2015 21:11:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Auto po zakupie, wymianie rozrządu, sprzęgła itp jeździło dobrze. Po jakimś czasie zdarzyło mu się szarpnąć.
No to dostało nowe świece, nowe kable. Poszarpywało dalej. To cewka na podmiankę. Dalej szarpie.
Dostało wszystkie czujniki nowe ori. Auto dalej szarpało, i to coraz częsciej.
Filtr paliwa wymieniony. Szarpie dalej.
Przepływka wyczyszczona i dalej poszarpywało.

Podpięty pod vaga ale nic nie pokazało. A szarpanie jak było tak było sporadyczne.
5 dni temu byłem Lupem w Kraku, jechałem autostradą A4 w rożnym zakresie prędkosci i nawet nie szarpło ani razu.

Na święta pojechaliśmy do Zakopanego i jazda zaczęła się za Myślenicami :/ szarpało jak głupie.
Powrót taki sam.

Szarpanie bardziej odczuwalne na ciepłym silniku. Szarpie w każdym zakresie obrotów i prędkości. Szarpniecie jest dość mocne.
Tak jakby na chwilę (1 sek) gasł silnik. Na postoju występuje to samo.
Czasami obroty się zawieszą na 1,5 tys.
Jutro czyszczę na nowo przepływkę i robię adaptację może to pomoże.
silnik 1.4 16V akq, podobno te typy tak mają.

Macie jakieś rady, pomysły :?: bo zaczynam mieć motoryzacje powyżej uszu ;)

Może wytysk, albo słynne nity sprzegła ?

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 07.kwi.2015 21:16:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
IMO przepływomierz.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 08.kwi.2015 07:29:39 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
W pierwszej służbowej Fabii miałem taki silnik i podobne objawy. Seriws Skody wymienił wtedy przpeływkę oraz sonde. Określili powód jako źle dopasowany filtr powietrza (zbyt mała przepustowość). U mnie objawy szarpania były z silnika - jakby nagle tracił moc.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 08.kwi.2015 08:59:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Ja odpiąłem wcześniej sondę i jakby na jakiś czas był spokój. Ale teraz objawy się bardzo nasiliły.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 08.kwi.2015 10:09:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Kabelek i loguj MAF, lambdę, TPS, czas wtrysku w trakcie szarpania - będzie widać co się dzieje.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 08.kwi.2015 10:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Był podpięty i nawet podczas szarpnięcia nie wyskoczył błąd.Druga sprawa jest taka że tam za bardzo nie ma co vagować, tak okrojona elektronika. Klapka z przepustnicy cały czas mi faluje i silnik dostaje wibracji.Tak jak na tym filmie. https://www.youtube.com/watch?v=6T6PYb_0JpQ
A od czasu do do czasu jest taki moment jakby chciał zgasnąć ale łapie dalej. Tak jak na tym filmie np 0:25 sek , tylko ze u mnie dużo delikatniej. https://www.youtube.com/watch?v=t9paLU570M8

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 08.kwi.2015 17:48:35 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5242
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Jeśli się nie mylę to tam jest Simos jako sterownik - tego nie ma jak dobrze zvagować. Nawet adaptacja przepistnicy jest z ręki. Podmień z kimś przepływkę to będzie najszybszy sposób na zweyrfikowanie jej usterki lub też nie.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 08.kwi.2015 17:51:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
A wtyczki na wtryskach ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 09.kwi.2015 00:16:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Przeplywka lub przepustnica. Sonda dobrana czy uniwersalna i lutowane kabelki?

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 12.kwi.2015 09:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Wtyczki niby ok.
Sonde zobacze w poniedziałek, ale raczej ori bo nie widziałem zadnej rzeźby na kablach.

Może przepustnica. Bo klapka od niej porusza się(lata) na wolnych obrotach i wtedy czuć że silnikiem narywa.

Wczoraj moja żona była w Kraku i na całą trasę szarpnął jej 6 razy. Wracając z Zakopca szarpał praktycznie co chwilę.

Postaram się w poniedziałek zrobić adaptację.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 12.kwi.2015 23:29:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 11:24:04
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Moze juz nie pomóc.

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 13.kwi.2015 07:48:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
emcior napisał(a):
Moze juz nie pomóc.

Też tak może być, bo już kiedyś robiliśmy adaptację i kulał..
No nic , w wolnej chwili zajrzę do niego.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 29.kwi.2015 07:51:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2015 06:55:45
Posty: 4
Ja w Seacie 1,4 8v borykam się z tym problemem już ponad rok i widzę czy to 8v czy 16v nie ma znaczenia. U mnie problem jest taki, że cały czas padają przewody. Już kilka razy je wymieniałem, za każdym razem wytrzymują jakieś 3, 4 miesiące i pojawia się przebicie. W ciągu roku wymieniłem 3 razy przewody, kilka kompletów różnych świec i 2 razy cewkę i problem powraca po czasie. Nie ma znaczenia czy to górna półka czy dolna jeśli chodzi o świece i przewody. Byłem też u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce

_________________
Audi A6 C5 2,8 Quattro
Seat Cordoba 1,4 8V
Były:
BMW E34 525 TD
Peugeot 406 1,8 16V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 29.kwi.2015 09:22:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
springieer napisał(a):
Ja w Seacie 1,4 8v borykam się z tym problemem już ponad rok i widzę czy to 8v czy 16v nie ma znaczenia. U mnie problem jest taki, że cały czas padają przewody. Już kilka razy je wymieniałem, za każdym razem wytrzymują jakieś 3, 4 miesiące i pojawia się przebicie. W ciągu roku wymieniłem 3 razy przewody, kilka kompletów różnych świec i 2 razy cewkę i problem powraca po czasie. Nie ma znaczenia czy to górna półka czy dolna jeśli chodzi o świece i przewody. Byłem też u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce


A regulator napięcia masz pan sprawny ? ktoś to sprawdzał ?

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 29.kwi.2015 20:44:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Wymień raz komplet - świece i przewody.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 30.kwi.2015 17:43:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Zagor napisał(a):
Wymień raz komplet - świece i przewody.

Swiece i przewody nowki z górnej połki dostał zaraz po zakupie.

Tymczasowo problem opanowany.
Wyczyszczona przepustnica.. Tam nie było co czyścić, bo to tylko klapka i sprężyna. W mechanizm pod plastikową pokrywką nie zagłębiałem się, bo za duzo kabelkow itp.

Dodatkowo wytargany przekaźnik 105 czy 100 ? Teraz nie pamiętam. Styki przeczyszczone, w środku nic nie nadpalone.
Ale ten przekaźnik jest ciepły, nie wiem czy powinien?.

Wspominam o nim, bo zdarzyło się kilka razy że przy odpalaniu , zabuczał jakiś przekaźnik i np zerował się licznik.Na forum Vw wyczytałem ze podobno lubią szwankować. Upłyneło 2 tyg, przekaźnika nie słychać i nie szarpneło ani razu. Oby tak dalej.

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 01.maja.2015 12:29:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.kwi.2010 16:48:09
Posty: 625
Auto: A8 D3 '08
Wtryski, sprawdźcie wtryski.

_________________
VW Corrado 2.0 16v 9a '94 2016-20--
Audi Coupe 2.8 v6 AHH '96 2019-20--
VW T5 1.9 TDi AXC '05 2020-20--
Audi A3 8P 2.0 TDI BMM '06 2017-20--


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 03.maja.2015 09:07:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2015 06:55:45
Posty: 4
zwykły $ napisał(a):
springieer napisał(a):
Ja w Seacie 1,4 8v borykam się z tym problemem już ponad rok i widzę czy to 8v czy 16v nie ma znaczenia. U mnie problem jest taki, że cały czas padają przewody. Już kilka razy je wymieniałem, za każdym razem wytrzymują jakieś 3, 4 miesiące i pojawia się przebicie. W ciągu roku wymieniłem 3 razy przewody, kilka kompletów różnych świec i 2 razy cewkę i problem powraca po czasie. Nie ma znaczenia czy to górna półka czy dolna jeśli chodzi o świece i przewody. Byłem też u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce


A regulator napięcia masz pan sprawny ? ktoś to sprawdzał ?


Szczerze mówiąc konkretnie o regulatorze napicia nigdy nic nie słyszałem z ust mechaników, ale byłem też u elektryka samochodowego który ponoć sprawdził całą elektrykę i wszystko miało być ok wg niego. Rozumiem, że sam mogę to też sprawdzić zwykłym miernikiem podpinając go pod akumulator w czasie pracy silnika, czy to może bardziej skomplikowane?

_________________
Audi A6 C5 2,8 Quattro
Seat Cordoba 1,4 8V
Były:
BMW E34 525 TD
Peugeot 406 1,8 16V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 03.maja.2015 11:05:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.cze.2007 17:05:15
Posty: 663
Lokalizacja: Jestem ślązakiem / EPKT
springieer napisał(a):
zwykły $ napisał(a):
springieer napisał(a):
Ja w Seacie 1,4 8v borykam się z tym problemem już ponad rok i widzę czy to 8v czy 16v nie ma znaczenia. U mnie problem jest taki, że cały czas padają przewody. Już kilka razy je wymieniałem, za każdym razem wytrzymują jakieś 3, 4 miesiące i pojawia się przebicie. W ciągu roku wymieniłem 3 razy przewody, kilka kompletów różnych świec i 2 razy cewkę i problem powraca po czasie. Nie ma znaczenia czy to górna półka czy dolna jeśli chodzi o świece i przewody. Byłem też u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce


A regulator napięcia masz pan sprawny ? ktoś to sprawdzał ?


Szczerze mówiąc konkretnie o regulatorze napicia nigdy nic nie słyszałem z ust mechaników, ale byłem też u elektryka samochodowego który ponoć sprawdził całą elektrykę i wszystko miało być ok wg niego. Rozumiem, że sam mogę to też sprawdzić zwykłym miernikiem podpinając go pod akumulator w czasie pracy silnika, czy to może bardziej skomplikowane?

A widzisz . Krótkotrwałe wahania napięcia wejściowego cewki jakie ma miejsce przy rozruchu nie jest jeszcze niczym złym ale długotrwałe niestabilne napięcie skutkuje złą pracą cewki a tym samym napięcie wyjściowe z cewki również będzie do bani . Stąd też anomalie typu padanie przewodów cewek i świec ( chodź te ostatnie rzadziej bo są bardziej odporne na skoki napięć) . Po dopaleniu samochodu najlepiej było by się wpiąć multimetrem ( miernikiem ) przy wtyczce napięcia wejściowego do cewki i dodając i ujmując pedał gazu sprawdzać co się tam dzieje.

_________________
kobiety to moje hobby

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie silnikiem Vw Lupo 1.4 16v
PostNapisane: 04.maja.2015 08:16:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
Ja też myślę jeszcze nad tym regulatorem napięcia. Szczotki to wiem ze już się po mału kończą.
Zaś mi szarpnął 2 razy :/

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: