.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=137304
Strona 1 z 2

Autor:  Warwas [ 13.mar.2016 00:18:11 ]
Tytuł:  D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Panowie Szanowni, jest sprawa.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi (Ziemi?) sugerują, że w "przewidywalnej przyszłości" będę potrzebował mieć możliwość podpięcia do któregoś samochodu przyczepy do przewozu koni. Wagowo - raczej ciężkiej, bo "wsad", nawet jeśli jeden, to masywny (a dwa już zapewne wymagają prawa kat. B+E). Stąd też zasadnicze pytanie - jest sens inwestować w odpowiedni hak do D2 2.8? Ludzie w internetach piszą przeróżne rzeczy, jedni, że nic lżejszego/słabszego od cherokee/patrola/pajero się nie nada, inni wozą dwuosiowe przyczepy za Jettą 1.9TDi. Trasy raczej krótkie, do 100km, teren niezbyt przyjemny (Jura K-Cz i okolice), wyjazdy czysto rekreacyjne, maks. raz w miesiącu.

Z góry dzięki za odpowiedź

PS.
W "przewidywalnej przyszłości" do parku maszynowego może trafić T4 1.9TD, które też może zostać zahakowane, więc jeśliby było lepszym pomysłem, to D2 zostawiam w spokoju - tyle, że teczwórka ma raczej symboliczny silnik w porównaniu do A8 ;)

Autor:  mariuszj0808 [ 13.mar.2016 00:32:48 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

nie wiem jak a8 ale s6 c4 v8 na odpinanym haku bosala ciągało przyczepkę z dwoma dużymi i kucykiem od morza aż do tatr i było chyba najszybszym zestawem transportowym w polsce :D

Autor:  MAXA8 [ 13.mar.2016 00:33:56 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

2.8 se poradzi,szału nie bedzie ale poradzi. do tego masz Q więc ciagnie pewniej. Pytanie jednak czy masz automata czy manuala bo jak automat to do ciezkiej pracy bedzie sie średnio nadawał.
Jednak wsad nie jest workiem cementu i nie bedziesz tez szarżował :)

Autor:  Warwas [ 13.mar.2016 00:44:32 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Dzięki za szybką odpowiedź! D2 to ta z podpisu, więc tip 5-biegowy. Szarżował faktycznie nie będę, dodatkowo drogi są kręte i sporo na nich fotoradarów. To, co najbardziej mnie martwi, to kwestia radzenia sobie z podjazdami pod górę, do siebie mam już całkiem sporo, a i w okolicy lekko nie jest...

Autor:  dice111 [ 13.mar.2016 00:49:12 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Pomyśl o dodatkowej chłodnicy ASB.

Autor:  mariuszj0808 [ 13.mar.2016 00:58:43 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

dice111 napisał(a):
Pomyśl o dodatkowej chłodnicy ASB.

nigdy mi się nic nie grzało automat też się nie wysypał

Autor:  enduroboy [ 13.mar.2016 06:43:01 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

obawiam sie ze nawet ciaganie pustej poczepki dla dwoch koni bedzie wymagalo kat B+E

taka poczepka na pusto wazy z 800kg a z dwoma serdlami w środku to pewnie ponad 2tony

nie wiem czy bedziesz mógł D2'ka to ciągać?

T4 1.9 nie wiem czy by wystartowało wogóle z miejsca :D

a jeżeli już to zanim byś się rozpędził to byś dojechał.

Autor:  Dymian [ 13.mar.2016 08:02:47 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Sprawdź czy złapiesz się z masą zestawu, a dokładnie sprawdź w dowodzie dopuszczalną masę przyczepy bez hamulca (tak wiem prawo w pl jest zawiłe i najazdowy hamulec wcale tego nie spełnia- kij z tym teraz).

Ludzie jachty ciągają otb 2.5 156KM i mówią, że ideał, więc czemu 100km nie pociągnie prawi 200konne a8.

Jedynie trzymaj bieg niżej tipie, aniżeli byś normalnie miał na D- no i wspomniana chłodnica mogłaby dać Ci ew. kilkanaście stopni mniej w oleju skrzyni- koszt niewielki, a jakoś spokojniej w głowie.

Autor:  Warwas [ 13.mar.2016 09:38:19 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

@dice111 - dzięki za pomysł. Widzę, że w midpartsie taka chłodnica kosztuje około 280PLN, więc pewnie z montażem zmieszczę się 500PLN, czyli faktycznie niedrogo.
@enduroboy,Dymian: No i właśnie tutaj nie jestem pewien, jak to wygląda, a póki co lektura internetów przynosi mi sprzeczne informacje. DMC A8 to 2260kg, DMC zestawu - 4180kg ( co ciekawe, jest to więcej, niż DMC auta + DMC przyczepy - oddziaływania w to wliczają, czy co?). Od ręki są przyczepy z DMC 1300kg, więc minimalnie więcej, niż dopuszczalne 3.5t. Trafiłem nawet jedną z DMC 1200, więc niby się mieszczę. Niekótrzy w ogłoszeniach piszą, że DMC 1100-2000kg - czy to się liczy (w świetle prawa) osobno przy załadunku 1, a 2 koni? Tyle, że podobno dwuosiowa to B+E z miejsca, więc i tak odpadają na samo B :/
Inna sprawa, że w LOKu ceny kursów nie są duże, poniżej 1000 za B+E i ok. 2000 za C (o ile to aktualne), to może warto zrobić po prostu :peace:

Autor:  Energy [ 13.mar.2016 09:49:36 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Dwie osie nie mają nic do rzeczy jak to przyczepa lekka i jej dmc nie przekracza 750. Ogólnie to dobrze mieć te B + E. Dla św. spokoju.



http://prawko-torun.pl/przyczepy-jakie-kategorie-prawa-jazdy

Autor:  Probe041 [ 13.mar.2016 10:37:31 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

T4 z 1.9 nie da rady, jeśli już to 2.5 tdi bez problemu. Znajoma ma stadnine i wozi po całej Polsce konie na zawody kłusaków takim T4.

Autor:  Warwas [ 13.mar.2016 13:44:35 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

@Energy - dzięki za linka i rozjaśnienie tematu. Zaciekawiło mnie to B96, ale tak z szybkiej kalkulacji mogę wtedy ciągnąc przyczepy z DMC maks. 1.6T, a skoro mam już coś zdawać, to może lepiej zdać B+E, faktycznie dla świętego spokoju.
@Probe041 - Kłusaki to jednak nie ta kategoria wagowa ;) ale skoro 1.9 nie dałoby rady w takim przypadku, to tutaj nie ma co gdybać. Jeden z przewoźników ma T4 2.8V6, ale słyszałem właśnie, że nie wszędzie daje radę wjechać.

Autor:  Energy [ 13.mar.2016 15:29:53 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

T4 VR6 chyba były, nie V6 ale mogę się mylić. Ja się bawię w kajakarstwo i wielu moich znajomych ciąga przyczepy z kajakami. T4 w ich przypadku sprawdza się doskonale, głównie są to diesle ale wersje syncro (4x4).

Autor:  Dymian [ 13.mar.2016 15:50:49 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

no tak ale kajaki to lekki towar, u nas to sharanami 1,9 targają.

Autor:  MAXA8 [ 13.mar.2016 16:41:50 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

D2 ma duże mozliwości pociagowe,V8 to na pewno juz pod C+E podejdzie na maxa z zestawem :)

Autor:  SJake [ 13.mar.2016 16:56:23 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Musisz zrobić kod 96, (na haku pewnie masz około 2000kg) ale to już lepiej B+E, bo możliwości większe.
Teoria mówi, że jeśli zmieścisz się z DMC zestawu do 3500kg to ok na samym B, ale jesli przekroczysz 3500, ale nie 4250kg, to musisz zrobić to szkolenie na kod 96. Powyżej tylko B+E.
btw. Przyczepa powyżej DMC750kg musi mieć hamulec najazdowy. A i pamiętaj, żeby nie pchać się pod viatool.

2,8 uciągnie. Chłodnica oleju ASB, jak masz sporo górek. Dbaj o hamulce.

Autor:  Probe041 [ 13.mar.2016 19:04:46 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Energy napisał(a):
T4 VR6 chyba były, nie V6 ale mogę się mylić. Ja się bawię w kajakarstwo i wielu moich znajomych ciąga przyczepy z kajakami. T4 w ich przypadku sprawdza się doskonale, głównie są to diesle ale wersje syncro (4x4).


Były VR6 140KM, potem też ale nazwę zmienili na V6 i moc 204KM.
Najlepszy by był jakiś Pajero do tych celów z silnym dieslem ;-)

Autor:  tomeksopot [ 13.mar.2016 21:17:53 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Probe041 napisał(a):
Energy napisał(a):
T4 VR6 chyba były, nie V6 ale mogę się mylić. Ja się bawię w kajakarstwo i wielu moich znajomych ciąga przyczepy z kajakami. T4 w ich przypadku sprawdza się doskonale, głównie są to diesle ale wersje syncro (4x4).


Były VR6 140KM, potem też ale nazwę zmienili na V6 i moc 204KM.
Najlepszy by był jakiś Pajero do tych celów z silnym dieslem ;-)



nie było VR6 140KM... tylko 174KM (12V) i potem 204KM (24V) w mk3 syncro był jeszcze VR6 194KM.

zwracam honor... były 140konne :galy: ale jaja. Nigdy nie widziałem takiego na oczy ba nawet nie słyszałem.

Autor:  Probe041 [ 13.mar.2016 21:27:06 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Sorry za OT ale sam prosisz to masz
http://t4-wiki.de/wiki/AES
http://t4-wiki.de/wiki/AMV EOT

Autor:  dice111 [ 14.mar.2016 02:58:23 ]
Tytuł:  Re: D2 2.8 + ciężka przyczepa - pytanie o senownośc pomysłu

Warwas napisał(a):
@dice111 - dzięki za pomysł. Widzę, że w midpartsie taka chłodnica kosztuje około 280PLN, więc pewnie z montażem zmieszczę się 500PLN, czyli faktycznie niedrogo.

Guide z montazu tego w ABZcie pisalem na a8team w dziale warsztat:
[D2 ALL ] Dodatkowa chłodnica do ZF5HP24A
Cytuj:
Materiały:
- chłodnica np http://usaolkusz.istore.pl/pl/chlodnica ... c-403.html
- wąż do oleju fi 14mm ok 1m
- wąż hydrauliczny 1m
- przewód chłodnicy oleju np z Audi A6 http://images69.fotosik.pl/281/1f92e6a3c9999b0e.png nr 7 na rysunku
- listwa
- śrubki/nakrętki
- 3 opaski ślimakowe fi do 22mm
- dużo trytytek


Koszty:
- chłodnica 260zł
- węże 60zł
- wąż z Audi A6 45zł

Wiecej na: http://www.a8team.pl/d2-all-dodatkowa-c ... t14139.htm

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/