Może ktoś ma w tym temacie doświadczenie.
Auto: Land Rover Freelander 2002.
Silnik BMW 2,0d M47R.
Pompa Pierburg, taka jak na zdjęciach poniżej:
Pompa ma wewnątrz trzy płytki wysuwające się z mimośrodowo umieszczonego koła. Płytki mają spory luz - ok. 1-1,5 mm Czy taki ma być?
Na pierwszym planie pierwszego zdjęcia widać ładnie króciec. W nim jest zawór. Przy delikatnym cyklicznym dmuchaniu i zaciąganiu czuć, że zaworek pracuje (słychać niewielki ruch). Ale zawór w żadną stronę nie otwiera przepływu - jest stale zamknięty.
Co tu jest nie tak? Czy do tego zaworu pompa po prostu musi wytworzyć większe podciśnienie, aby go otworzyć? No ale co z tym luzem na płytkach? Rozumiem, że siła odśrodkowa zadziała, ale czy pompa zadziała?
Zacząłem w tym grzebać, bo nie ma wspomagania hamulców, a na przewodach nie czuć żadnego podciśnienia.