.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[80B4Q] Kupiłem zabawkę... https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=139582 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | drookash [ 11.paź.2016 08:02:36 ] |
Tytuł: | [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Jak już wspomniałem - jest... Plan jest taki by zbudować sobie "ślizgacza". Nie dorównam cowboyowi czy noorecowi... nie o to chodzi. Chcę się troszkę pobawić i tyle ![]() Co do silnika - 1.8T uważam, że jest za słaby. Mimo, że rozkminiony do ostatniej śrubki to uważam, że ma za mało niuta. W grę wchodzi 2.2T albo VT6 +T... Jako że legendę 2.2T ciężko kupić a jego układ pod maską mi się nie podoba raczej pójdę w VR6 stojący pionowo + turbawka - dam to wystroić i oczekuję okolic 400PS - to starzy przy około 500Nm. Problemem może byś skrzynia... więc pewnie wpadnie od S4 albo jakaś inna - się zobaczy. |
Autor: | KORU [ 11.paź.2016 10:41:49 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
W takim razie wracasz na stare śmieci czyli do 80 B4 quattro. Ja w niedziele sprzedałem 80 B4 sedan i teraz mam tez kupca na Audi Cabrio. Akurat zastanawiam się czy sprzedawać. Tomasz jak zrobisz żeby jeździły tak jak na tych filmach to byłoby fajnie. ![]() ![]() |
Autor: | drookash [ 11.paź.2016 10:53:14 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Nawet nie chcę myśleć le trzeba szalu, czasu i pracy by mieć 1000PS ![]() Do tej budy jak dobrze wybebeszona (a taki jest zamiar) starczy mi 400-450PS... co z silnika VR6 jeszcze na kutych bajerach jest bezproblemowe przy dobrym tunerze. |
Autor: | Leo [ 11.paź.2016 11:01:51 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Wiesz co, dla 450 koni to bym nie fatygował takiego silnika tylko 1.8T bym rzeźbił. No ale to Twój wybór. ![]() |
Autor: | myszon90 [ 11.paź.2016 11:06:02 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Fajnie, fajnie... Ja się zastanawiam nad kupnem B4q, stoi fajna na olx z 2.3, ale budowa domu i posiadanie już jednego klasyka może spowodować, że zobaczę papiery rozwodowe na stole w końcu... Trzymam kciuki, żeby poszło bo długa droga przed Tobą... ![]() ![]() Ja bym pomyślał o 2.7BT.. ![]() ![]() |
Autor: | drookash [ 11.paź.2016 11:22:26 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Może błędnie ale mam pewne założenia co do sposobu montażu silnika czy estetyki pod maską. 1.8T jest pochylony co mi się cholernie nie podoba... 2.2T wystaje tak bardzo, że chłodnica na bok idzie... niby to się sprawdza itd... ale wolę mieć porządną wielką z fmickiem przed nią no i też pochylony nie wiem po co ![]() W opcjach pozostał więc... VR5 lub VR6. VR5 lżejszy, ale mniej wyważony... zostaje VR6. Jak wygląda VR6T w B4... można tu zobaczyć - http://www.vwvortex.com/albums//Events/ ... vw_760.jpg Czy więcej tego samego : http://www.audizine.com/forum/showthrea ... 6t-Project Setup wypluł na seryjnych tłokach/korbach 518hp. Wiele fajnych informacji można znaleźć też tutaj : http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -practices No wygląda to w porządeczku. Nie mówię, że 2.2T czy 1.8T źle ale jakoś zachowanie symetrii pod maską bardziej do mnie przemawia. Inna sprawa - na skrzynie z Audi taki VR6 siada P&P z przekładką z VR5, dorobić trzeba łapy silnika - trochę spawania. Gotowe kolektory pod wielkie turbinki też są w sprzedaży. 2.7bit mogę mieć od Solarisa praktycznie kompletny ale ten silnik jest ZBYT skomplikowany do tego projektu no i suszarki dwie zamiast jednej. Aby z 1.8T zrobić 400 trzeba wrzucić duuużo więcej kasy niż w VR6 by mieć 450 - tak wstępnie policzyłem. Pierwsza chłosta już zaliczona... piękna taka usmarowana błotem ! ![]() ![]() |
Autor: | Morgi [ 11.paź.2016 11:32:33 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Dajesz po bandzie ![]() |
Autor: | ernieball [ 11.paź.2016 11:42:33 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Naście lat temu miałem sedana w identycznym kolorze ale tylko ABT. Nie mylić z ABT Sportsline GmbH ![]() |
Autor: | KORU [ 11.paź.2016 11:43:27 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Piękna linia 80 B4 nawet mimo tego błota. Zawsze będzie mi się podobać. Fajnie że znaczki quattro są. |
Autor: | drookash [ 11.paź.2016 11:56:30 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Są ale znikną... kolorek będzie najprawdopodobniej biały - cała biała + oklejenie w stylu starych rajdowych Audi mimo, że to jest z nowszej epoki. Dziś już część klamotów zamówiłem - najważniejsze - przekładka między silnik a skrzynię - cholernie ciężko to zdobyć. |
Autor: | KORU [ 11.paź.2016 12:00:00 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | drookash [ 11.paź.2016 12:39:43 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Tak to nie będzie... to wersja HIGHLINE ![]() Ja chcę surową karoserię + mocny silnik i wszystko co potrzebne by zaliczać przegląd techniczny. Klatkę zlecę wspawać z papierami by nie mieć problemów. Pasy też się kupi z "E". Załatwienie formalności by mieć legalnie dwa miejsca to już pierwsze schody - zobaczymy jak się uda... |
Autor: | emcior [ 11.paź.2016 13:19:31 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
klatka pomimo że moze miec homologację rajdową, nie upoważnia do przejscia przeglądu, tylko znajomości w tym wypadku, bo fabrycznej homologacji na klatkę to raczej nie załatwisz. Nie wyssałem sobie tego z palca, walczyłem, próbowałem... legalnie bez skutku ![]() p.s. jazda, nawet mocnym b4 po s6 bedzie dla Ciebie szokiem technologicznej zapaści, masz swiadomość ? ![]() |
Autor: | ernieball [ 11.paź.2016 13:35:14 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Tomek, załóż temat w Teraz My a nie tu. |
Autor: | Leo [ 11.paź.2016 13:37:52 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Może koledzy przeniosą.... |
Autor: | bloku [ 11.paź.2016 13:46:07 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Moje zdanie znasz.... 1,8T i pelna cela do tego zawias intraxa i bedzie pan zadowokoby ![]() Co do klatki to wedlug przepisow nienmozna poruszac sie po drogach publicznych. Wpisac w dowod mozna jesli rzeczoznawca ulomny. Najbezpieczniej ksiazka samochodu sportowego i wtedy jest....prawidlowo wedlug FIA ale nadal na publicznej drodze nadal nielegal. Rollbar podobnie. Takze potwierdzam slowa Marcina. Pasy z E spoko ale beda drogie, zwlaszcza szelki. Taniej wyjdzie FIA z wygasietym homo. wytapatane zenkiem 551ML |
Autor: | emcior [ 11.paź.2016 16:05:35 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
podobno rajdowki rejestruje się w czechach ![]() |
Autor: | zgredek27 [ 11.paź.2016 17:06:03 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Jak to ma być szybko i fajne, bez generowania dziwnych kosztów i rzeźby - to tylko 1.8t, oklejenie w biały/pasy. Po co utrudniać? Co tam jest teraz r4? Jak się ma cena vr6 do 1.8t w zakupie z osprzętem + dłubania na docelową moc? |
Autor: | przemik [ 11.paź.2016 17:44:11 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
drookash Ze Swarzedza wziałes to auto ? ABK z LPG ? |
Autor: | drookash [ 11.paź.2016 19:28:52 ] |
Tytuł: | Re: [80B4Q] Kupiłem zabawkę... |
Temacik jest luźny bo mi fala radości nie opada ![]() 80 to faktycznie przepaść do S6 ale daje 3 x więcej frajdy ![]() Co do klatki - wiele czytałem wypowiedzi i każdy co innego smaruje. Niby to nie zmiana a doposażenie, jak pasy zaczepione na klatce to już źle, jak w ori miejsca czy do podłogi to OK. Na jutro umówiłem się z jednym kumatym kolesiem co w KJS śmiga a i tym autem po publicznych jeździ czasami. Większym problemem może być wydech. Jak noorec to obchodzi ? Przemik... wyrosło pod Szamotułami - szybka decyzja i kupiona tak jak jest - bez ręcznego ale z przeglądem ![]() Bloku ty się na tym znasz... jak to jest z tymi homologacjami ? Do czego ta karta auta rajdowego ? Nie potrzebne FIA ale coś innego na klatkę, że zapewnia bezpieczeństwo i nie pokaleczy. Przeglądałem oferty różnych firm zajmujących się tym profesjonalnie - okolice 4000-4500PLN trzeba wysupłać do B4 i autko w sumie do karoserii rozebrać. Koszta końcowe 1.8T czy VR6T są baardzo podobne. Najczęściej VR6 jest tańszy w zakupie lecz droższy w zakuciu 4 vs 6 garów. Potencjał startowy 1.8 vs 2.8 na korzyść 2.8. Sama pancerność silnika mniej więcej ta sama. Do VR6 idzie przekładka pod dzwon skrzyni z VR5 z passata czy Touarega i każda w sumie skrzynia Q w manualu wzdłużnie wchodzi. Sprzęgło z 3.0TDI z A6C7 wytrzyma jakiś czas. 400 z 1.8T to wiele cięższa droga niż 400 z VR6. Zresztą cowboyowe VR6 pod 650 sięga. |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |