.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=140316 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | szefu19 [ 17.gru.2016 17:22:50 ] |
Tytuł: | [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Witam wszystkich serdecznie, Bardzo prosze o pomoc w analizie i wytypowaniu mozliwej usterki (usterek) w moim samochodzie. Samochod: Seat Cordoba 2001r Silnik: 1.9 TDI ASV 110KM Log dynamiczny (11 grupa): http://vaglog.pl/log-011_XCvY6.html Log statyczny (1 grupa): http://vaglog.pl/log-001_b4hDR0.html Kody bledow przy wystapieniu notlaufa: Kod: 2 Faults Found: 17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation P1248 - 35-00 - - 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-00 - - W samochodzie byla wymieniana turbina na uzywana, z demontazu. Byl robiony test sztangi w BS w grupie 11 - sztanga pracuje, plynnie sie porusza gora i dol. Kat wtrysku sprawdzony (okolo 55-60 stopni na rozgrzanym silniku), byl problem z dawka paliwa na wolnych obrotach (falowanie), po drobnej korekcie na nastawniku pompy unormowalo sie. Z innych problemow ciezko pali jak jest cieply, ale z tego co wyczytalem to dosc znany problem. Pozdrawiam Kamil |
Autor: | Baskecior [ 18.gru.2016 16:18:00 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
1) Wymieniona turbina ma zapieczone żaluzje lub uwalony N75 - stąd błąd regulacji ciśnienia doładowania. Widać że pompuje 1,5 bara non-stop.Uważaj przy wyprzedzaniu ... Zacznij o wymiany zaworu N75 na nowy - a jeśli to nie pomoże - wyrywaj turbo i każ zamontować nowy mechanizm VNT. 2) Drugi błąd związany jest z regulacją kąta wtrysku - ale tutaj poproszę o logi z 004dyn 004bs oraz 007 stat. Być może masz uszkodzenie zaworu N108 czy czujnika temp paliwa lub jakichś inny problem. Być może też źle ustawiono kąt wtrysku - przydałby się wykres z TDI timingu. Usterki typowe i raczej proste do wyleczenia - jak to w TDI na pompie ... |
Autor: | szefu19 [ 10.cze.2017 17:47:28 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Witam ponownie, Dziekuje serdecznie za odpowiedz. Podmienilem N75 na inny (a dokladnie zamienilem z tym od EGR na test) i zrobilem nowe logi. Sytuacja wyglada tak, ze przeladowania juz nie ma, ale samochod dalej lapie blad i wpada w tryb awaryjny przy ok. 3k RPM. Kod: Bledy w VAG-gu po przejsciu w tryb awaryjny: 1 Fault Found: 17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation P1248 - 35-00 - - Log dynamiczny grupa 11: http://vaglog.pl/log-011_K322p2M.html Log dynamiczny grupa 8: http://vaglog.pl/log-008_ZMExbF0.html Log dynamiczny grupa 3: http://vaglog.pl/log-003_y51W9zS.html Blad wskazuje na problem z katem wtrysku/dawka paliwa. Nie wiem czy dobrze analizuje ale przeplywka jest chyba uje... bo turbo dmucha a wskazania z MAF-u spadaja a wraz z nimi dawka paliwa.. |
Autor: | szefu19 [ 11.cze.2017 14:34:58 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Witam ponownie, Dzisiaj podjalem dalsze proby diagnostyczne i zrobilem "test diody" Zaslepilem na probe EGR oraz wstawilem diode polprzewodnikowa zamiast przeplywomierza. Zdziwilem sie nieco po przejazdzce bo nie przypuszczalem ze 110KM moze tak fajnie chodzic, poprawila sie elastycznosc, moc i wgl nie ten samochod, wiec mozna chyba smialo uznac, ze zarowno N75 jak i przeplywomierz mam na pewno do wymiany. Wykonalem rowniez nowe logi dynamiczne i wyglada to tak: Grupa 3: http://vaglog.pl/log-003_0A309g.html Grupa 8: http://vaglog.pl/log-008_xXtm1w.html Grupa 11: http://vaglog.pl/log-011_2qr1A.html Naotmiast nie zmienia to faktu, ze przy okolicach 3k RPM dalej nastepuje przechodzenie samochodu tryb awaryjny i w dalszym ciagu pojawia sie ten sam blad co wczesniej, zwiazany z dawka paliwa/katem wtrysku. Podpialem spworotem przeplywke i EGR oraz za rada kolegi @Baskecior zaczalem od zaworu N108 i zlogowalem grupe 4. Oto wyniki: Grupa 4 (BS): http://vaglog.pl/log-004_16Wt0.html Grupa 4 (dyn): http://vaglog.pl/log-004_ZykFD.html Zrobilem tez test zaworu w VAG i przy samym zaplonie slychac cykanie zaworu, natomiast przy odpalonym silniku nie ma absolutnie zadnej zmianej pracy silnika przy tescie, rowniez na logach widac, jesli dobrze rozumuje, ze sterowanie katem dynamicznym kompletnie lezy pomimo, ze wysterowanie zaworu jest na ponad 96%. Kat statyczny w grupie 0000 pozycja druga wynosi 51-54 stopnie. Prosze o informacje, jakie kroki podjac.. EDIT: Wykrecilem z pompy celem ogledzin regulator cisnienia wewnetrznego, ale nie widac aby bylo z nim cos nie tak, oringi w porzadku, nic nie wyglada na zapieczone wytarte itp. Sprawdzilem rowniez przewody od N108, rezystancja 16Ohm widocznych przetarc na przewodzie brak, wtyczka rowniez ok. Czy to oznacza, ze pompa juz sie konczy? |
Autor: | przemik [ 12.cze.2017 10:15:58 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Regulacja dynamicznego kąta wtrysku lezy.... z opisu wynika ze może być zatarty tłoczek przestawiacza w samej pompie... Do weryfikacji. |
Autor: | szefu19 [ 12.cze.2017 14:27:43 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Dziekuje, po konsultacji z inna osoba rowniez padlo takie podejrzenie. Mam natomiast pytanie bo rozumiem, ze tlok przestawiacza to osobny element niz N108? Tzn, jesli bym chcial sprawdzic ten tloczek to czy ktos moze podpowiedziec jak sie do tego zabrac i czy konieczny jest demontaz pompy z pojazdu. Pozdrawiam |
Autor: | Baskecior [ 12.cze.2017 16:43:27 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
szefu19 napisał(a): Witam ponownie, Dzisiaj podjalem dalsze proby diagnostyczne i zrobilem "test diody" Zaslepilem na probe EGR oraz wstawilem diode polprzewodnikowa zamiast przeplywomierza. Zdziwilem sie nieco po przejazdzce bo nie przypuszczalem ze 110KM moze tak fajnie chodzic, poprawila sie elastycznosc, moc i wgl nie ten samochod, wiec mozna chyba smialo uznac, ze zarowno N75 jak i przeplywomierz mam na pewno do wymiany. Wykonalem rowniez nowe logi dynamiczne i wyglada to tak: Grupa 3: http://vaglog.pl/log-003_0A309g.html Grupa 8: http://vaglog.pl/log-008_xXtm1w.html Grupa 11: http://vaglog.pl/log-011_2qr1A.html Naotmiast nie zmienia to faktu, ze przy okolicach 3k RPM dalej nastepuje przechodzenie samochodu tryb awaryjny i w dalszym ciagu pojawia sie ten sam blad co wczesniej, zwiazany z dawka paliwa/katem wtrysku. Podpialem spworotem przeplywke i EGR oraz za rada kolegi @Baskecior zaczalem od zaworu N108 i zlogowalem grupe 4. Oto wyniki: Grupa 4 (BS): http://vaglog.pl/log-004_16Wt0.html Grupa 4 (dyn): http://vaglog.pl/log-004_ZykFD.html Zrobilem tez test zaworu w VAG i przy samym zaplonie slychac cykanie zaworu, natomiast przy odpalonym silniku nie ma absolutnie zadnej zmianej pracy silnika przy tescie, rowniez na logach widac, jesli dobrze rozumuje, ze sterowanie katem dynamicznym kompletnie lezy pomimo, ze wysterowanie zaworu jest na ponad 96%. Kat statyczny w grupie 0000 pozycja druga wynosi 51-54 stopnie. Prosze o informacje, jakie kroki podjac.. EDIT: Wykrecilem z pompy celem ogledzin regulator cisnienia wewnetrznego, ale nie widac aby bylo z nim cos nie tak, oringi w porzadku, nic nie wyglada na zapieczone wytarte itp. Sprawdzilem rowniez przewody od N108, rezystancja 16Ohm widocznych przetarc na przewodzie brak, wtyczka rowniez ok. Czy to oznacza, ze pompa juz sie konczy? Przeładowanie rzędu 0,2 Bara - regulacja ciśnienia doładowania nadal nie działa jak należy. Zawór lezy lub żaluzje trzymają) Przepływomierz mierzy bardzo słabo. (Albo przepływka do umycia albo do wymiany.) Leży regulacja dynamicznego kąta wtrysku. (Prawdopodobnie zawór N108). |
Autor: | przemik [ 13.cze.2017 13:53:53 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Ej Wodzu.... to "przeladowanie" to jest 0.1 bara... w zakresie powiedzmy akceptowalnym.... |
Autor: | szefu19 [ 13.cze.2017 16:50:33 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Przeplywomierz przy odpietym EGR pokazuje 380-400mg na wolnych, znajomy tuner rowniez stwierdzil, ze to troche malo. Na logach widac, ze gdzies od 2,6k RPM wskazania z przeplywki sa zanizone o ponad 150mg w stosunku do wartosci zadanej, wiec na moje laickie w tym temacie oko, chyba faktycznie niedomaga ![]() Co do rzekomego przeladowania ja podmienilem zawor z tym EGR, gdzies wyczytalem, ze niby to sa takie same zawory, ale ten od EGR jest nieco "wolniejszy" i moze dlatego zbija turbo z lekkim opznieniem bo na logach widac, ze co prawda turbo bije troche powyzej, ale wysterowanie zaworu jeszcze nie ejst na max. Byc moze jutro uda mi sie dostac wlasciwy N75 to wtedy to pozamieniam tak jak ma byc i sprawdze na logach. Dzisiaj nabylem tez nowy filtr paliwa i powietrza, wymienic nie zaskzodzi, a nie wiem kiedy poprzedni wlasciciel cokolwiek robil przy samochodzie. Poza tym zauwazylem w wezu od zasilania pompy, ze raz za czas idzie banka powietrza, wiec chcialbym to rowniez wyeliminowac. Z zaworem w pompie sprawa wyglada tak, ze ponoc da sie go wyjac na samochodzie, ale z tego co sobie ogladalem to tam jest taka blacha (ucho), ktora prawdpodbnie uniemozliwia, albo bardzo mocno utrudnia wyjecie go na samochodzie. Nie wiem czy da sie te blache sama odkrecic a pozniej wyjac zawor, czy jak to wyglada w praktyce, bede sie musial przyjrzec jak znajde wiecej czasu. Generalnie jestem przygotowany na ten gorszy scenariusz (zatarty tlok w pompie), dlatego zalatwilem cala uzywana pompe na podmianke. O postepach poinformuje, a tymczasem dziekuje za odzew i fachowe porady. Pierwszy raz mam diesla i troche trwa zanim sobie poogarniam co i jak. Edit: Zawor przelewowy na gorze pompy "przepuszcza", tez z uzywanej pompy tez jest chyba wadliwy bo w oba da sie dmuchac.. Edit2: Zawor w pompie wymieniony na inny ale bez zmian wiec padla decyzja o wymianie pompy. Po demontazu w starej pompie byl zatarty tlok i stad przyczyna braku sterowania. |
Autor: | Gustav [ 28.wrz.2021 19:55:34 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Zapodaj loga 008 dynamicznie i 010. |
Autor: | szefu19 [ 28.wrz.2021 22:09:03 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
Dzieki za odzew, ale problem na razie rozwiazany. Dostalem sie do gruszki od turba i tak jak przypszuczalem geometria pracowala w bardzo ograniczonym zakresie. Po wyczyszczeniu samochod ponownie odzyl i teraz sztanga turbiny pracuje tak jak powinna. Jazda na drodze potwierdzila, ze jest wszystko w porzadku, turbina prawidlowo wstaje i samochod od razu zywo sie zbiera. Co prawda czyscilem turbo na aucie bez jego wyciagania, wiec calkiem mozliwe, ze niedlugo problem wroci, ale wtedy to juz sobie na spokojnie zorganizuje jakies miejsce do demontazu i zrobie to jak nalezy. |
Autor: | przemik [ 29.wrz.2021 09:17:26 ] |
Tytuł: | Re: [1.9 TDI ASV 110KM] Analiza logow - przeladowanie |
szefu19 napisał(a): Co prawda czyscilem turbo na aucie bez jego wyciagania, wiec calkiem mozliwe, ze niedlugo problem wroci, ale wtedy to juz sobie na spokojnie zorganizuje jakies miejsce do demontazu i zrobie to jak nalezy. Możesz to jakoś rozwinąć ?? Az jestem ciekaw... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |