Chłopaki... wiem co potrafi TX-SR606
Sprzęt z nagrodą EISA... więc coś jest na rzeczy. Decyzja jest świadoma.
Przy dobrym źródle czyli podane po optyku FLAC bit-perfect gra cudownie. Najlepiej w trybie Pure Audio gdzie wszelkie ulepszacze są wyłączone włącznie z wyświetlaczem - 1:1 conwersja D->A i na dwie pierwsze końcówki mocy. Klarownie i dynamicznie. Do kina i filmów zawsze kalibrowałem po dołączonym mikrofonie i diametralnie zmieniało to dynamikę i pozycję dźwięków. Do STEREO wyłączam wszelkie ulepszacze i dźwięk idzie z karty z kompa bit-perfect. Karty to XFi i ASUS DX oraz D2X, kiedyś jeszcze bylo Envy24 ale support umarł - czyli co więcej można tu poprawić ? Amplik wykorzystuje kształt i akustykę pomieszczenia i tworzy szeroką scenę okalającą słuchacza. Koncerty live TOTO, Stinga czy U2... minimum 3/4 głośności i człowiek zatapia się w przestrzeni - głośniki znikają !
Kolumny też świadomie wybrałem bo... gdy nie kupisz czegoś naprawdę highend to każda inna marka oprócz polskiej zagra jak tani chińczyk. Nasłuchałem się sporo polskiego sprzętu Audio... swego czasu miałem 4 x takie Diory Polaris 120W i Suba aktywnego EASS 120W - robiło niezłą zadymę pod ONKYO. Warunki lokalowe i fanaberie żony zmusiły mnie do sprzedania tego i owego - zostały dwie i grają też dobrze
Niestety... robi się ze mnie "leśny dziadek" i zaczęło mi zależeć na przebudowaniu zestawu pod telewizorem - muszę inaczej ustawić... nie pasuje mi to ONKTO za cholerkę... a już wcale te czarne głośniki przy jasnych nowoczesnych meblach które szanowna małżonka wybrała.
Istnieje co prawda opcja numer 2... czyli wymiana kolumn na mniejsze pasujące do mebli i schowanie amplika "pod półkę". Niestety nie wiem czy go to nie zabije... musi mieć dobrą wentylację i jak dotąd miał.
Słuchałem wczoraj SONOSa... cena jest około 3500PLN za soundbara i drugie tyle za suba... jak to gra ? Cóż... wymiata dynamiką i krystalicznym dźwiękiem ale nie ma kalibracji pomieszczenia a mięsisty rozlazły bass z suba wypycha się za mocno na przód, znów bez suba gra zdecydowanie za płasko. Cały szkopuł w tym, że fazy suba i odległość od słuchacza trzeba ręcznie zgrać w ustawieniach - ONKYO robi to sam przez mikrofon i zawsze trafia. Yamaha też !
Na odsłuch YAMAHA YSP-2500 umówiłem się na wtorek - sprzedawca obiecał, że ściągnie bo mało tego na rynku.
Ona również wykorzystuje charakterystykę akustyczną pomieszczenia i projektuje scenę uwzględniając odbicia od ścian. W/g YAMAHY potrafi uwzględnić przeszkodę na drodze dźwięku o wielkości kartki A4.
Tam siedzi 16 głośników i to jakiś super-hiper i każdy ma swoją osobną cyfrową końcówkę mocy.
Znam sprzęty YAMAHY sprzed kilku / kilkunastu lat... miała kilka legendarnych amplików w których stosowali świetne processory dźwięku własnego autorstwa i gotów jestem uwierzyć w słowa recenzentów co do jakości dźwięku.
Oczywiście DENONy, HK i inne też biorę pod uwagę. Na tą chwilę skupiam się na odsłuchu YSP-2500.
Serio nikt nie ma soundbara ? Nie poleci czegoś ?