.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Brak połączenia z ECU. Co może być winne.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=142212
Strona 1 z 1

Autor:  koko887 [ 07.cze.2017 18:03:03 ]
Tytuł:  Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Witam serdecznie

Mój problem dotyczy samochodu Golf III 1.9 TDI 1Z. Przepraszam, że piszę o nim na forum samochodów Audi ale silniki siedzą w nich identyczne i dlatego postanowiłem spróbować tutaj :)

Ogólnie chodzi o to, że mam kabelek VAG za 20zł + VAG COM 409 i VCDS i do niedawna działało wszystko OK. Można było połączyć się z silnikiem, poduszkami i immobiliserem.

Niestety niedawno pojawił się problem, że nie można połączyć się ani z silnikiem ani z immobiliserem. MOŻNA za to połączyć się z poduszkami.

I teraz nie wiem o co może chodzić. Program jest napewno OK. Sprawdzany na różnych kompach (zresztą z poduszkami się łączy więc to chyba nie wina komputera i programu).

Wyjąłem puszkę immobilisera i przeczyściłem wszystkie styki, to samo zrobiłem z ECU, niestety bez rezultatu.

Czy jest możliwe, że uszkodzeniu uległ ECU?

Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc :)

Autor:  Baskecior [ 07.cze.2017 18:42:34 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Spróbuj baud rate 240.

Autor:  koko887 [ 07.cze.2017 19:24:01 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Niestety to nic nie pomogło. Dalej wyskakuje komunikat: "No response from controller".

Sprawdzałem na 2 komputerach. Dodam tylko, że jeden komp mam z windowsem XP i jest on praktycznie tylko od tego, żeby połączyć się z golfem, więc podejrzewam, że ustawienia są OK (skoro wcześniej działało bez zarzutu).

Dodam jeszcze, że wcześniej kiedy połączenie działało, to w czasie kiedy łączył się z jakimś modułem, to było słychać jakby zza licznika takie "tyknięcia" jakby jakiś przekaźnik chodził. Teraz tego nie słychać.

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)


P.S. Dodam jeszcze, że używam też Polskiego VAGA i on też kiedyś działał a teraz jest problem.

Autor:  Gustav [ 07.cze.2017 21:31:51 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

jakie napięcie przed odpaleniem ?

Autor:  koko887 [ 08.cze.2017 07:33:04 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

No więc tak. Poniżej napięcia z poszczególnych pinów złącza OBD II. I teraz oznaczenia: BZ - bez zapłonu, Z - zapłon (włączony silnik).

PIN 7 (K): BZ: 0V | Z: 10,9V

PIN 15 (L): BZ: 0V | Z: 0V

PIN 16 (V): BZ: 12V | Z: 14,5V


Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Autor:  Baskecior [ 08.cze.2017 16:44:40 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Sprawdź czy jakichś pin nie umarł w złączu.
W razie czego - podmiana ecu w tym aucie to 5 minut i adaptacja immo.
Podejdzie od każdego TDI z pasującym złączem - ja zamieniałem ECU w Golfie III 1Z (`1996/7 r.)i podkładałem z mojego Caddy`ego AHU. (`2000)

Autor:  koko887 [ 08.cze.2017 17:27:07 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Ale jak to sprawdzić? Miernikiem czy jest przejście z gniazda do odpowiedniego wtyku w ECU?

A jeszcze mam pytanie, czy jeśli padł ECU, to wtedy VAG COM nie łączy się z immobiliserem? Czy teoretycznie powinien się łączyć z immo?

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź :)

Autor:  Baskecior [ 08.cze.2017 18:15:24 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

W tych rocznikach immo jest w osobnym module.
Możesz połączyć się z ABS lub innym modułem?
Jeśli nie możesz połączyć się z innymi modułami jest problem z obd2.

Autor:  koko887 [ 08.cze.2017 18:20:33 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Znaczy tak. ABS-u u mnie wogóle nie ma. Co do innych modułów, to teraz mogę się połączyć tylko z poduszkami powietrznymi a wcześniej mogłem połączyć się z poduszkami, immobiliserem oraz ECU (nie pamiętam czy z czymś jeszcze).

Immo mam w czarnej puszcze za licznikiem (dlatego pytałem czy może się nie łączyć jeśli padło ECU), bo to teoretycznie inny moduł i go ECU nie powinno interesować (skoro połączenie z poduszkami działa).


Tak jeszcze pomyślałem, że to może faktycznie ECU, bo ja w sumie chciałem podłączyć golfa pod komputer z powodu tego, że na trasie zrobił się jakiś mulasty (kiedyś tak miałem i okazało się, że padnięty był akumulator i ECU przechodziło w tryb awaryjny bo za słabe napięcie). I właśnie wtedy odkryłem, że nie można się podłączyć.

W razie co ma może masz kolego Baskecior jakąś sprawdzoną instrukcję dołożenia innego ECU (co i jak trzeba ogarnąć, np immobiliser itp)??

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

Autor:  Baskecior [ 08.cze.2017 18:25:56 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Ewidentnie masz problem z interfejsem we/wy w ECU silnika.
ECU zamieniasz plug and play i adaptujesz immo (0000 w adaptacjach w bloku 0 immo). Jeszcze muszę sprawdzić i dam Ci znać.
Operacja banalna.

https://www.youtube.com/watch?v=n3Z57-dbQUU

Autor:  koko887 [ 08.cze.2017 18:40:16 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Ale to rozumiem, że PIN do immo zostaje taki sam tak?

Czyli wkładam sprawne ECU, robię to co na filmiku i powinno wszystko działać (jeśli to ECU jest winne oczywiście)??

Nie trzeba nic więcej?

Autor:  Baskecior [ 08.cze.2017 18:46:13 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Żadnych pinów. Nie kombinuj.
Zrób to co na filmie .

Autor:  koko887 [ 08.cze.2017 19:07:07 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Nie nie, nie chce kombinować. Chodzi mi tylko o to czy w przyszłości jakbym coś potrzebował z immobiliserem zrobić, to rozumiem, że będę musiał wpisać ten sam PIN co mam od zawsze tak (że on się teraz nie zmieni)?

Teraz zrobię tak jak na filmiku i dam znać. Musze tylko dorwać ECU :)

Autor:  spanky [ 09.cze.2017 14:05:00 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

zanim wymienisz ECU (minimalne szanse , zeby to była jego wina - nie pamietam żeby padło mi jakies stare MSA ,a przewinęło mi się ich sporo przez ręce) wyjmij swój sterownik i podłącz się z nim "na stole"

Autor:  koko887 [ 12.cze.2017 19:14:33 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Witam ponownie.

Niestety podmiana ECU (na 100% sprawny) nic nie zmieniła. Jest identyczna sytuacja.

Nie wiem czy jest sens podłączać go na stole, bo domyślam się, że się połączy (a warunki do podłączania tego na pająka mam raczej kiepskie).

Czy to może być problem z immo? Może ono padło i przez to komputer nie łączy się ani z immobiliserem ani z ECU?

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

Autor:  Gustav [ 13.cze.2017 08:06:31 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

a dla próby podłącz prostownik i na zapłonie spróbuj się połączyć.

Autor:  koko887 [ 13.cze.2017 09:45:54 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Tylko jest problem, bo nie mam garażu i nie mam się gdzie wpiąć z tym prostownikiem.

Ale jakby co to w samochodzie siedzi nowy akumulator (kupiony tej zimy) i raczej żadnych problemów z zasilaniem nie ma (w najgorsze mrozy palił od strzała).

Pozdrawiam.

Autor:  koko887 [ 13.cze.2017 19:09:19 ]
Tytuł:  Re: Brak połączenia z ECU. Co może być winne.

Przepraszam za posta pod postem, ale dzięki temu może wejdą tu zainteresowane osoby (bo jak wyedytuje to mogą nie zauważyć).

SUKCES :)

Już chyba wiem co jest winne - IMMOBILIZER

Odpiąłem dziś puszkę immo i zmostkowałem we wtyczce linie K i W i diagnoza ECU od razu zadziałała :)

Warto bawić się w naprawę (możliwe że przekaźnik padł w immoboxie)? Wolałbym usunąć całkiem to immo i mieć święty spokój.

Czy któryś z kolegów dysponuje jakimś manualem jak zrobić immo off?? Znajomy ma programator i inne elektroniczne rzeczy więc możemy tak naprawdę usunąć nawet immo w ECU. Musimy tylko wiedzieć który wsad zmienić i na jaki go zmienić :)

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/