Petro26 napisał(a):
Energy napisał(a):
Jak Ty od razu Pytasz o zarobki...
Mylisz się, znam mechaników którzy otworzyli zakład po szkole i są naprawdę dobrzy w tym co robią
Energy napisał(a):
Powiem Ci tak: gówniany lakiernik ma ciągłe poprawki, reklamacje, malując po kilka razy ten sam element trudno coś zarobić. Materiały lakiernicze również są drogie. Trzeba mieć wprawę, oko i WIELOLETNIE DOŚWIADCZENIE, żeby zarabiać jako lakiernik.
Sam pomalowałem zderzak w kiepskich warunkach ze wszystkimi zaleceniami lakiernika który chciał pomóc sam z siebie radząc co by sam zrobił na moim miejscu, wypowiedziami na forach, filmach. Nie oszczędzałem na materiałach. 300 zł na samodzielne malowanie wydałem + 2 dni na pełne schnięcie i dopiero po tygodniu umyłem samochód cały w chemii. Można bez doświadczenia ?? Można! Wystarczy chcieć i uwierzyć że też możesz sam zrobić to. Zrobiłem i nie żałuję. Wieloletnie doświadczenie to jest przesąd. Jak masz do czegoś smykałkę to zrobisz dobrze za 1 bądź 2 albo ostatecznie 3 razem.
Kolego , ... nikt Ci źle nie życzy , .. ale taka sytuacja ....
Przychodzi Klient z bardzo luksusowym autem powiedzmy coś 200 tyś ... do zrobienia błotnik lewy i drzwi lewe .... płaci Tobie sporą kasiorę za to .. a nawet więcej .. powiedzmy 50% więcej bo ma być zajebiście zrobione .... bierzesz się za lakierowanie .... , i pytanie do Ciebie ....
Jaką grubość oryginalnej warstwy lakieru ma jego auto .... , jaką grubość lakieru przy jednej warstwie kladzie Twój pistolet , a masz do położenia dwie warstwy bezbarwnego ... o podkładzie i bazie nie wspomnę .... uwzględnij przy tym temperaturę lakierni , i jej wilgotność , miej też na uwadze konsystencję klaru , ile naddatku masz położyć klaru , by przy polerce ostatecznej zjechać do grubości klaru na sąsiednich elementach , i uzyskać jednolitą strukturę klaru na elementach obok .
Nie wiesz tego .... , i zabierasz się za lakierowanie , po pięciu dniach auto jest gotowe jegomość przychodzi po odbiór auta ogląda ... wyciąga miernik lakieru .... i marszczy czoło . a Ty się denerwujesz bo jeszcze nie wiesz o co mu chodzi . Bo wyciąga gnata , i strzela Ci w nogę , mówiąc , że spierdo... li łes po całej linii . Mówi Ci też , że auto ma być gotowe za 4 dni , a każdy dzień zwłoki to 1.5 tyś zł z Twojej strony do jego portfela . Ostatecznie wyszło że auto ma fabrycznie 200 mikronów powłoki lakierniczej , ... a Tobie wyszło 280 - 300 . Uwierz mi , są tacy klienci . To nie jest jakiś kapeć za 10 tyś. ... że powiesz klientowi , to se Pan do poleruje , i będzie Pan zadowolony .. a Janusz pojedzie swoim Pasarrati w siną w dal szczęśliwy , bo na Twojej polerce zaoszczędził półtora stówy . Są klienci , dla których są pewne normy stałe, i oni nie odpuszczą . Rzecz jasna , ten opis jest przekoloryzowany , .. ale ma za zadanie Cię skłonić do przemyśleń . Bo nawet praktykant potrafi nalać klaru do bólu , pozalewać nie doskonałości , na końcu przejechać papierem ściernym , zrobić polerkę i powiedzieć gotowe .
Osobiście lakieruję już jakiś czas , i tylko dzięki swojemu doświadczeniu wiem , że na pewne tematy bym się nie porwał ... bo mam pokorę przed tym , .... i sam sobie mówię otwarcie , że cienki bolek jestem , jeżeli chodzi o jakieś egotyczne zagrywki . A swoje potrafię , w poprzedniej robocie zajmowałem się lakierowaniem jachtów , pomyśl , ile metrów kwadratowych ma taka burta .... , i ile trzeba mieć wprawy by cały bok wyglądał w miarę jednakowo ...
Zderzak z tworzywa to nie błotnik ..... zrób cały bok w aucie, to będziesz mógł się coś wypowiedzieć . Także przyjacielu drogi nie pitol mi , że wieloletnie doświadczenie to przesąd .... , nabierz przed tym pokory , i ciesz się że szef w Ciebie inwestuje .
Przemyśl wszystko od nowa , i powodzenia
