.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 20:56:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 15.paź.2017 11:38:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
Witam mam dwa problemy z moim ARL 150 HP .
Jak auto postoi dłużej nie może odpalić. kręci po 10-15 sec i dopiero złapie potem kuleje chwile i już działa. i od tego momentu odpala już normalnie. wymienione uszczelki Vacum pompy i założony zaworek zwrotny za filtrem. Bipy w normie. drugi problem że turbo ładuje na 2x od 1,8-1,9 tys RPM turbo ładuje ok 0,6 b i tak leci do 2,5tys RPM i potem doładowanie jest już dobre auto ma moc. Stało się tak po oddaniu turbo na regeneracje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 15.paź.2017 13:15:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
No to turbo do wymiany.
A problem z odpalaniem generują o-ringi na pompowtryskiwaczach lub pęknięta głowica.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 15.paź.2017 19:37:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
Tylko jak dobrze kojarzę to przy uszkodzonych oringach Bipy szalały. Turbo obstawiam też jeszcze raz do zrobienia skoro wcześniej było OK a po sa takie jaja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 16.paź.2017 20:16:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
mam jeszcze jedno pytanko może ktoś poratuje dobrym słowem. Skoro od 1,8K RPM do 2,5K RPM turbo utrzymuje ok 0,6 bara a potem leci grubo ponad Bara to zmienna geometria chyba odpada ? Bo skoro powyżej tych obrotów potrafi doładować tyle ile ma ładować to przycinanie geometri chyba odpada ? Mam to auto niedawno co prawda a turbo było regenerowane u poprzedniego właściciela.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 17.paź.2017 09:33:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrób logi dynamiczne, bo kompletnie nie wiesz na czym stoisz...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 17.paź.2017 10:01:51 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Skoro to NIE Audi to przenoszę do działu HP

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 17.paź.2017 20:07:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
To A3 silnik pewnie przekładany.

Więc tak dzisiaj trochę powalczyliśmy.
Spalanie na postoju chwilowe auto pokazuje różnie raz 9L raz 0,6L raz 5L ... wydaje mi się że tak jak się auto zatrzyma z danym spalaniem tak pokazuje i już się nie zmienia.

Bipy na rozgrzanym na jałowym

http://vaglog.com/log-023_I4Bl3.html

Tutaj kanał 13 i 23 odpalanie na zimnym pod pracą auto kręciło ok 5-7 sec zanim odpaliło

jak widać na kanale 13 pozycja 3 poza zakresem cały czas auto kulało jakby na jeden cylinder i pracowało kiepsko a w dodatku kopciło i śmierdziało ropą okrutnie.

http://vaglog.com/log-013_023_fE9uzsD.html

Tutaj log dynamiczny z doładowania widać ze auto do ok 2,5K RPM nie osiąga zadanego doładowania po czym ma strzał.
http://vaglog.com/log-011_003_001_eAaXf.html

Co dziisja zrobiliśmy:

Podnieśliśmy auto na podnośniku. Walnięta jest złączka elastyczna. Turbo faktycznie wygląda na robione bo jest świerze jakby niedawno zakładane.
Sprawdziliśmy pompką podciśnieniową szczelność gruszki. Trzyma podciśnienie. Sztanga chodzi bez przycinania i dochodzi do odbojnika bez problemu. Przejechaliśmy się z zaciągniętą geometrią na max. Nic to nie dało. Podmieniliśmy Map sensor ale nie z tym nr co potrzebowałem i chyba z 2,5TDi był. Ale auto zachwowywało się inaczej ciągnęło różniej z dołu i było bardziej elastyczne.

Ogólnie moim zdaniem auto ma mega laga jak się jedzie na ok 2,5K rpm odpuści się gaz na 2 sec całkie po czym wciskam i musze czekać ok 2-3 sec zanim pociągnie doładowanie.
kolejna sprawa już na fajrant. Auto stało sobie odpalone. Staliśmy za samochodem nagle taki basowy odgłos z tłumika ustał jakby zminiła się geometria w turbinie Wydech zrobił się Cichszy tak jakby bardziej szumiał i auto zaczeł kopcic. Zrobiło tak 2x

Edit: Dzisiaj rano auto odpaliło na strzał a popołudniu w temp. ok 20 stopni znowu będzie kręcić z 10 sec zanim łapnie. dodam że cholernie rano telepotało pod maską pewnie dwumas. Czy on też może mieć na to wpływ ?

Przemik
mogę prosić o dobą rade albo czego szukać co sprawdzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 18.paź.2017 08:33:56 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrob logi

Dynamiczne - 011,010, 008,004,003 i 001 - kazdą grupe oddzielnie na 3 biegu od 1600 do 4200
Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
Statyczne w trybie Basic Settings - 011 i 003

Logi wykonaj na max rozgrzanym silniku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 18.paź.2017 16:02:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
Dynamiczne :
http://vaglog.com/log-001_Bs4enZ.html
http://vaglog.com/log-003_et08lh.html
http://vaglog.com/log-004_128329c.html
http://vaglog.com/log-008_A7mr8.html
http://vaglog.com/log-010_79nEkF.html
11 mi żle zapisało jak coś zrobie jeszcze raz

Statyczne:

http://vaglog.com/log-001_mTPgY.html
http://vaglog.com/log-003_sLnGB.html
http://vaglog.com/log-004_le5Lij.html
http://vaglog.com/log-007_1CJW6.html
http://vaglog.com/log-013_EJ945t5.html
http://vaglog.com/log-018_E0dP1.html
http://vaglog.com/log-023_g4r756o.html

Base seting:

http://vaglog.com/log-003_vpD30.html tutaj po aktywacji auto przestało kopcić na postoju.
http://vaglog.com/log-011_MC494R.html

żona ma AJMa po Sofcie na 145 HP wziołem od niej N75 i podmieniłem. Auto jedzie lepiej od dołu czuc ewidętnie pobutke turbo grubo poniżej 2K rpm. A na N75 z ARL ten słabszy jedzie gorzej. Zastanawiam się jeszcze czy może ktoś tam w sofcie nie grzebał. Co najlepsze auto dzisiaj rano i popołudniu odpaliło na rys.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 19.paź.2017 19:37:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
Zamówiłem dzisiaj nowa N75 z pierrburga i kmpl uszczelniaczy na pompki. jutro targam pompki i zobaczymy co tam jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 20.paź.2017 16:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
Po wyciągnięciu pompek.

Po przeciwnej stronie przykręcania wyżłobiło trzy cholernie ostre "pierścienie" nie widzę sensu zakładania nowych gumek bo je na bank zetnie przy wkładaniu.
na 4 cylindrze było sporo nagaru pod podkładką. i po podkładkach widzę ze ktoś je niedawno wymieniał bo zeszły jakby wczoraj wkładane były. pompki sa tez odbite od aluminium. Widać że już się kantują.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 20.paź.2017 16:44:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Głowica do regeneracji lub wymiany.
Mogą ci tuleje w gniazda pompowtryskiwaczy wstawić i powinno być OK.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 20.paź.2017 18:44:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
Tylko jak przebijało z cylindra sadzą na wtrysk to wypadałoby na panewki rzucić okiem. Zdjęć wałka nie pokazuje nawet. Tak wyjebany że na szczytach krzywek nie ma już fazki na bokach i na krawędziach odpadają opiłki. Jak taki opiłek krąży po silniku z olejem to niewiadomo czy już do turbiny nie doszedł. A kiedyś tak miałem i mi przycinało turbinę Gość od regeneracji przy mnie rozebrał i pokazał mi co miałem wbite w kanał olejowy w turbinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 21.paź.2017 11:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
po wymianie uszczelnień auto jedzie bez zmian. + zaczą puszczać w okolicy 2tys RPM czarne bąki a na postoju po chwili jakby traci ciśnienie na jednej pompce izaczyna kuleć nie potrafi utrzymać równych obrotów. Dymi na szaro/biało już cały czas na wolnych. W dodatku dwumas na zimnym tak klepie że słychać go ze 100m . Cena za auto była dobra. Za remont też będzie dobra.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 21.paź.2017 12:06:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
szukaj całego słupka ....

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1,9 TDi ARL problemy
PostNapisane: 22.paź.2017 14:49:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.paź.2017 11:31:16
Posty: 26
wczoraj turbo raz ładowało raz nie. Dzisiaj już nie działa w ogóle. I co najlepsze jak turbo jest otwarte i nic nie pompuje auto chodzi idealnie. Odpala. nie faluje nie kopci. po prostu chodzi na wolnych wzorowo. Vacumpompa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: