.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

1,9 TDi ARL problemy
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=143422
Strona 1 z 1

Autor:  DarekS4 [ 15.paź.2017 11:38:27 ]
Tytuł:  1,9 TDi ARL problemy

Witam mam dwa problemy z moim ARL 150 HP .
Jak auto postoi dłużej nie może odpalić. kręci po 10-15 sec i dopiero złapie potem kuleje chwile i już działa. i od tego momentu odpala już normalnie. wymienione uszczelki Vacum pompy i założony zaworek zwrotny za filtrem. Bipy w normie. drugi problem że turbo ładuje na 2x od 1,8-1,9 tys RPM turbo ładuje ok 0,6 b i tak leci do 2,5tys RPM i potem doładowanie jest już dobre auto ma moc. Stało się tak po oddaniu turbo na regeneracje.

Autor:  szogun0 [ 15.paź.2017 13:15:10 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

No to turbo do wymiany.
A problem z odpalaniem generują o-ringi na pompowtryskiwaczach lub pęknięta głowica.

Autor:  DarekS4 [ 15.paź.2017 19:37:21 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Tylko jak dobrze kojarzę to przy uszkodzonych oringach Bipy szalały. Turbo obstawiam też jeszcze raz do zrobienia skoro wcześniej było OK a po sa takie jaja.

Autor:  DarekS4 [ 16.paź.2017 20:16:51 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

mam jeszcze jedno pytanko może ktoś poratuje dobrym słowem. Skoro od 1,8K RPM do 2,5K RPM turbo utrzymuje ok 0,6 bara a potem leci grubo ponad Bara to zmienna geometria chyba odpada ? Bo skoro powyżej tych obrotów potrafi doładować tyle ile ma ładować to przycinanie geometri chyba odpada ? Mam to auto niedawno co prawda a turbo było regenerowane u poprzedniego właściciela.

Autor:  przemik [ 17.paź.2017 09:33:36 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Zrób logi dynamiczne, bo kompletnie nie wiesz na czym stoisz...

Autor:  gitmar [ 17.paź.2017 10:01:51 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Skoro to NIE Audi to przenoszę do działu HP

Autor:  DarekS4 [ 17.paź.2017 20:07:16 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

To A3 silnik pewnie przekładany.

Więc tak dzisiaj trochę powalczyliśmy.
Spalanie na postoju chwilowe auto pokazuje różnie raz 9L raz 0,6L raz 5L ... wydaje mi się że tak jak się auto zatrzyma z danym spalaniem tak pokazuje i już się nie zmienia.

Bipy na rozgrzanym na jałowym

http://vaglog.com/log-023_I4Bl3.html

Tutaj kanał 13 i 23 odpalanie na zimnym pod pracą auto kręciło ok 5-7 sec zanim odpaliło

jak widać na kanale 13 pozycja 3 poza zakresem cały czas auto kulało jakby na jeden cylinder i pracowało kiepsko a w dodatku kopciło i śmierdziało ropą okrutnie.

http://vaglog.com/log-013_023_fE9uzsD.html

Tutaj log dynamiczny z doładowania widać ze auto do ok 2,5K RPM nie osiąga zadanego doładowania po czym ma strzał.
http://vaglog.com/log-011_003_001_eAaXf.html

Co dziisja zrobiliśmy:

Podnieśliśmy auto na podnośniku. Walnięta jest złączka elastyczna. Turbo faktycznie wygląda na robione bo jest świerze jakby niedawno zakładane.
Sprawdziliśmy pompką podciśnieniową szczelność gruszki. Trzyma podciśnienie. Sztanga chodzi bez przycinania i dochodzi do odbojnika bez problemu. Przejechaliśmy się z zaciągniętą geometrią na max. Nic to nie dało. Podmieniliśmy Map sensor ale nie z tym nr co potrzebowałem i chyba z 2,5TDi był. Ale auto zachwowywało się inaczej ciągnęło różniej z dołu i było bardziej elastyczne.

Ogólnie moim zdaniem auto ma mega laga jak się jedzie na ok 2,5K rpm odpuści się gaz na 2 sec całkie po czym wciskam i musze czekać ok 2-3 sec zanim pociągnie doładowanie.
kolejna sprawa już na fajrant. Auto stało sobie odpalone. Staliśmy za samochodem nagle taki basowy odgłos z tłumika ustał jakby zminiła się geometria w turbinie Wydech zrobił się Cichszy tak jakby bardziej szumiał i auto zaczeł kopcic. Zrobiło tak 2x

Edit: Dzisiaj rano auto odpaliło na strzał a popołudniu w temp. ok 20 stopni znowu będzie kręcić z 10 sec zanim łapnie. dodam że cholernie rano telepotało pod maską pewnie dwumas. Czy on też może mieć na to wpływ ?

Przemik
mogę prosić o dobą rade albo czego szukać co sprawdzić

Autor:  przemik [ 18.paź.2017 08:33:56 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Zrob logi

Dynamiczne - 011,010, 008,004,003 i 001 - kazdą grupe oddzielnie na 3 biegu od 1600 do 4200
Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
Statyczne w trybie Basic Settings - 011 i 003

Logi wykonaj na max rozgrzanym silniku.

Autor:  DarekS4 [ 18.paź.2017 16:02:48 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Dynamiczne :
http://vaglog.com/log-001_Bs4enZ.html
http://vaglog.com/log-003_et08lh.html
http://vaglog.com/log-004_128329c.html
http://vaglog.com/log-008_A7mr8.html
http://vaglog.com/log-010_79nEkF.html
11 mi żle zapisało jak coś zrobie jeszcze raz

Statyczne:

http://vaglog.com/log-001_mTPgY.html
http://vaglog.com/log-003_sLnGB.html
http://vaglog.com/log-004_le5Lij.html
http://vaglog.com/log-007_1CJW6.html
http://vaglog.com/log-013_EJ945t5.html
http://vaglog.com/log-018_E0dP1.html
http://vaglog.com/log-023_g4r756o.html

Base seting:

http://vaglog.com/log-003_vpD30.html tutaj po aktywacji auto przestało kopcić na postoju.
http://vaglog.com/log-011_MC494R.html

żona ma AJMa po Sofcie na 145 HP wziołem od niej N75 i podmieniłem. Auto jedzie lepiej od dołu czuc ewidętnie pobutke turbo grubo poniżej 2K rpm. A na N75 z ARL ten słabszy jedzie gorzej. Zastanawiam się jeszcze czy może ktoś tam w sofcie nie grzebał. Co najlepsze auto dzisiaj rano i popołudniu odpaliło na rys.

Autor:  DarekS4 [ 19.paź.2017 19:37:25 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Zamówiłem dzisiaj nowa N75 z pierrburga i kmpl uszczelniaczy na pompki. jutro targam pompki i zobaczymy co tam jest

Autor:  DarekS4 [ 20.paź.2017 16:18:58 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Po wyciągnięciu pompek.

Po przeciwnej stronie przykręcania wyżłobiło trzy cholernie ostre "pierścienie" nie widzę sensu zakładania nowych gumek bo je na bank zetnie przy wkładaniu.
na 4 cylindrze było sporo nagaru pod podkładką. i po podkładkach widzę ze ktoś je niedawno wymieniał bo zeszły jakby wczoraj wkładane były. pompki sa tez odbite od aluminium. Widać że już się kantują.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  szogun0 [ 20.paź.2017 16:44:41 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Głowica do regeneracji lub wymiany.
Mogą ci tuleje w gniazda pompowtryskiwaczy wstawić i powinno być OK.

Autor:  DarekS4 [ 20.paź.2017 18:44:12 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

Tylko jak przebijało z cylindra sadzą na wtrysk to wypadałoby na panewki rzucić okiem. Zdjęć wałka nie pokazuje nawet. Tak wyjebany że na szczytach krzywek nie ma już fazki na bokach i na krawędziach odpadają opiłki. Jak taki opiłek krąży po silniku z olejem to niewiadomo czy już do turbiny nie doszedł. A kiedyś tak miałem i mi przycinało turbinę Gość od regeneracji przy mnie rozebrał i pokazał mi co miałem wbite w kanał olejowy w turbinie.

Autor:  DarekS4 [ 21.paź.2017 11:11:42 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

po wymianie uszczelnień auto jedzie bez zmian. + zaczą puszczać w okolicy 2tys RPM czarne bąki a na postoju po chwili jakby traci ciśnienie na jednej pompce izaczyna kuleć nie potrafi utrzymać równych obrotów. Dymi na szaro/biało już cały czas na wolnych. W dodatku dwumas na zimnym tak klepie że słychać go ze 100m . Cena za auto była dobra. Za remont też będzie dobra.

Autor:  spanky [ 21.paź.2017 12:06:58 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

szukaj całego słupka ....

Autor:  DarekS4 [ 22.paź.2017 14:49:01 ]
Tytuł:  Re: 1,9 TDi ARL problemy

wczoraj turbo raz ładowało raz nie. Dzisiaj już nie działa w ogóle. I co najlepsze jak turbo jest otwarte i nic nie pompuje auto chodzi idealnie. Odpala. nie faluje nie kopci. po prostu chodzi na wolnych wzorowo. Vacumpompa ?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/