.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 20:41:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [LT35 2.5TDI] Traci moc - kopci - jak to zdiagnozować ?
PostNapisane: 25.paź.2017 08:01:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Chłopaki - wiem, że to nie to forum ale wy macie 2.5TDI R5 obcykane więc może ktoś pomoże ?

Wczoraj LT35 DOKA wracała z przyczepą - nagle straciła moc. Po zgaszeniu ponownym odpaleniu - znów jedzie dobrze do ponownego "obciążenia".

Efekt taki, że jeżdżąc lekko obchodząc się z gazem wszystko jest OK. Natomiast kilkanaście sekund pod mocnym obciążeniem i jest czkawka - zaczyna szarpać. Wariują wskazania przepływki, wysterowanie N75 i ciśnienie doładowania.

Węże podciśnienia sprawdzone OK, gruszka na turbinie chodzi OK, dolot szczelny.

Podpowiecie coś ? Jakie grupy pologować ?

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LT35 2.5TDI] Traci moc - kopci - jak to zdiagnozować ?
PostNapisane: 25.paź.2017 08:21:16 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zrób logi dynamiczne - grupy 011 i 010
Dodatkowo 011 w trybie Basic Settings.
No i odczytaj błędy...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LT35 2.5TDI] Traci moc - kopci - jak to zdiagnozować ?
PostNapisane: 25.paź.2017 11:18:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
przemik napisał(a):
Zrób logi dynamiczne - grupy 011 i 010
Dodatkowo 011 w trybie Basic Settings.
No i odczytaj błędy...

Nic dodac nic ujac.
Ja poprosilbym jeszcze o 003 dyn i o 004 dyn.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LT35 2.5TDI] Traci moc - kopci - jak to zdiagnozować ?
PostNapisane: 25.paź.2017 12:32:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2008 14:24:28
Posty: 1094
Lokalizacja: DW
Auto: AFN, BPP, BDN
A tam przypadkiem nie ma turbo na WG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LT35 2.5TDI] Traci moc - kopci - jak to zdiagnozować ?
PostNapisane: 25.paź.2017 13:04:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jest,jest. Najwyzej 011bs nie odpali ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [LT35 2.5TDI] Traci moc - kopci - jak to zdiagnozować ?
PostNapisane: 25.paź.2017 13:28:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2015 17:36:37
Posty: 4004
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Leśnego dziadka
Wrócę z logami jutro. Aktualnie zmieniany jest filtr paliwa na szybko. To co zauważyłem jest gruszka na turbo ale całość wygląda jak turbo z Golfa IV z zmienną bez WG.

Czemu filtr wymieniany ? Ano... bo się miesiąc temu korek zgubił i barany mi nie zameldowały :( Wepchnęli brudną rękawiczkę we wlew i naprzód.
Obawiam się, że po ostatnich ulewach mogła do zbiornika wlecieć woda / wpaść syf z tej "zatyczki" i zawaliło filtr paliwa.
Takie objawy by na to wskazywały ?
Dodatkowo zauważone... jak zaczyna tak szarpać to leci ciemny wręcz czarny dym.


EDIT : Panowie... po wymianie filtra okazało się, że uwalony jest napinacz paska osprzętu - złamał się amortyzator przy nim.
Wymianiałem go ponad rok temu u mechanika - zamiast ori śruby trzymającej amorek od tylu wkręcił zwykłą. Amorek się zsunął i wybił ośkę w napinaczu.
Poszedł nowy napinacz, amorek i obie rolki + pasek.

Całkiem inne auto i.... wszelkie objawy jak ręką odjął - jeździ normalnie, ma moc, nie słabnie. W tej okoliczności logi zbędne... no chyba, że znajdę chwilę jutro.
Obstawiam, że brakowało mu paliwa przez zasyfiony filtr.

_________________
Audi 80 B4 Avant FWD 2.0 8v 90PS - EX
Audi A6 C5 Avant FWD 1.9TDI 131PS - EX
Audi S6 C5 Limo Quattro 4.2 V8 40v 340PS - EX
Audi 80 B4 Sedan Quattro 2.0 8v 115PS - EX
Audi 80 B4 Avant Quattro 2.6 12v 150PS - EX
I znów Skoda :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: