.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Kącik motoryzacyjny i nie tylko .
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=25&t=147002
Strona 1 z 6

Autor:  mariuszj0808 [ 24.sty.2019 10:27:53 ]
Tytuł:  Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Tworzyć nowy wątek żeby zadać jedno lub 2 pytania i śmiecić jakoś zawsze ciężko mi przychodziło więc może dobrym pomysłem był by wątek zbiorczy gdzie każdy może zapytać o to co chce a nie widzi sensu w otwieraniu nowego wątku .
A więc zaczynam
Wikipedia podaje ,że Volvo 70 2 generacji było dostępne z motorem 2.3t pod nazwą t5 oraz z motorem 2.5t t5 , 2.5t podobno ma sporo cieńsze tuleje w cylindrach od 2.3t i podobno przez to 2.5t jest bardziej problematyczne niż 2.3t bo tuleje potrafią się opuścić , szukałem po necie informacji o silnikach w xc70 i wyszło mi ,że były tylko 2 turbo benzyny 2.4 i 2.5 o mocy około 150 kW - 200 KM
czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy v70 2 generacji występowało z silnikiem 2.3t i awd ?

Autor:  tomeksopot [ 24.sty.2019 11:54:03 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

2,4t 200koni to na bank... ale czy 2,3 lub 2,5 to nie widziałem

Autor:  rk07554 [ 24.sty.2019 12:37:36 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

s70 i v70 wersja R
2,5T, 300 koni, regulowane zawieszenie. Kuzaj swego czasu pomykał.

Autor:  mariuszj0808 [ 24.sty.2019 15:49:33 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

rk07554 napisał(a):
s70 i v70 wersja R
2,5T, 300 koni, regulowane zawieszenie. Kuzaj swego czasu pomykał.

Za stary się robię na wysiadanie z pozycji jądra na asfalcie r-ki mają największy problem z opadającymi tulejami , szkoda ,że w xc 2 gen. nie było 2.3t

Autor:  enduroboy [ 24.sty.2019 18:30:49 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

2.3t volvo jest najbardziej podatne na mody.
Seria generuje 240-250kuca zalezy czy 2.3t, t5 czy t5r.
Generalnie silnik cudo do tuningu.
Wiele lepszy i o wiele wytrzymalszy niz 1.8t audi

Autor:  emge [ 24.sty.2019 18:38:25 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Trochę mityczne te tuleje, zwłaszcza w słabszych motorach, ale oczywiście się zdarzało.
Ja też myślę kiedyś o XC (najpierw muszę się zmęczyć jazdą S3), ale muszę zobaczyć czy dam radę przeboleć jedną wadę tych aut. Mega przezajebiście słaby skręt. Już moje V70 stawało przy zawracaniu w poprzek jezdni, a XC ponoć jest jeszcze gorsze pod tym względem.

Autor:  mariuszj0808 [ 24.sty.2019 21:39:21 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Szczerze podchodząc ze zdrowym rozsądkiem do wyboru innego auta ciężko mi jest zastąpić po 5 latach i około 100 tyś przejechanych bez większego stresu e39 530d nawet automat GM-a daje jeszcze radę niestety o jakimś programie mogę zapomnieć żeby tchnąć trochę więcej życia w to auto właśnie ze względu na niego , chciałem przeskoczyć a6c5 kupić c6 ale 3.0tdi mnie trochę odrzuciło po tym jak widziałem ile roboty trzeba zrobić żeby wymienić ten nieszczęsny rozrząd.

Autor:  bloku [ 24.sty.2019 22:03:33 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Volvo gorzej skręca od Audi. Nie tylko średnica zawracania ale samo zachowanie w zakrętach.

Silniki 2,5t to nie tak do końca mit bo w Focusach ST i S-Maxach problem na porządku dziennym. Tuleje cieńsze, pękają,opadają. Oczywiście znaleźli na to sposób - zalewają je na sztywno i problem znika.

2,3t to majstersztyk, można go wyjąć z rzeki i odpali a przy tym moc można krzesać jak z naszych 2,2T. Jednak R5 to R5 :P

Autor:  mariuszj0808 [ 24.sty.2019 22:24:11 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

V70 2.3t niestety nie robili w awd jedynie r-ka miała awd ale to już to nieszczęsne 2.5t , idealne jak dla mnie było by xc70 po swapie na 2.3t do tego w manualu.

Autor:  void [ 24.sty.2019 23:14:45 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Jak 2,4 to 210 KM, wytrzymalsze od wersji 200 KM. 2,3 w V70 I to byłoby coś https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v70 ... BEoTp.html? :d

Cytuj:
Szczerze podchodząc ze zdrowym rozsądkiem do wyboru innego auta ciężko mi jest zastąpić po 5 latach i około 100 tyś przejechanych bez większego stresu e39 530d nawet automat GM-a daje jeszcze radę niestety o jakimś programie mogę zapomnieć żeby tchnąć trochę więcej życia w to auto właśnie ze względu na niego , chciałem przeskoczyć a6c5 kupić c6 ale 3.0tdi mnie trochę odrzuciło po tym jak widziałem ile roboty trzeba zrobić żeby wymienić ten nieszczęsny rozrząd.

W V70 jest 2,4 D5. Odmiana 163 KM jest mniej kapryśna niż 185 KM. Słabym punktem Volvo są ich automaty.
Alternatywą może być W211. Do wyboru RWD lub 4matic. Jeżeli szukasz automatu to bierz 5 gang. Koszt około 30 k.
Sam myślałem nad D5 AWD II gen jako większe auto zamiast Małysza, ale takich zestawów ze święcą szukać.

Bloku, jako ex-owner S60 D5. Czy części są droższe niż do CCCO?

Autor:  mariuszj0808 [ 25.sty.2019 08:02:12 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Małe zestawienie https://www.youtube.com/watch?v=ojARlj4wK04&t=388s jest i Volvo jest i Audi tyle ,że
części do s4 bazują mocno na zwykłym a4 czyli tańszym segmencie .

Autor:  emge [ 25.sty.2019 10:03:39 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Myślę, że ceny części Volvo to bardziej poziom BMW niż Audi. Tragedii nie ma ale drożej.

Autor:  mariuszj0808 [ 25.sty.2019 10:37:08 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

emge napisał(a):
Myślę, że ceny części Volvo to bardziej poziom BMW niż Audi. Tragedii nie ma ale drożej.

Poprzednie moje auto to s6c4 i powiem ,że e39 mniej mnie szarpnęło po kieszeni może i droższe części ale mniej się sypie .

Autor:  emge [ 25.sty.2019 11:02:05 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

To już inna sprawa.
Moje e39 też było nadzwyczaj łaskawe dla kieszeni.

Autor:  enduroboy [ 27.sty.2019 09:02:11 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

emge napisał(a):
Mega przezajebiście słaby skręt. Już moje V70 stawało przy zawracaniu w poprzek jezdni, a XC ponoć jest jeszcze gorsze pod tym względem.

I seria jeszcze dawala rade II to juz porazka faktycznie.
Zadne auto tak nie zawraca jak stary mercedes :D

Autor:  Inter32 [ 27.sty.2019 11:27:43 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Potwierdzam że stary Mercedes ma najlepszy skręt ze wszystkich, kto miał ten wie

Autor:  void [ 27.sty.2019 12:29:35 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

https://www.youtube.com/watch?v=Uhr3IS4gb9Q II generacja V70 ma ten sam problem.

Autor:  emge [ 27.sty.2019 15:01:08 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Jak już dajemy filmiki to coś w temacie tulei- no prawie :)
https://youtu.be/95HYq0bu60E

Autor:  mariuszj0808 [ 28.sty.2019 15:43:29 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

Teraz to chyba solidniejsze auta Koreańczycy składają .

Autor:  adiaudi [ 28.sty.2019 22:33:48 ]
Tytuł:  Re: Kącik motoryzacyjny i nie tylko .

To ja może niechcący kija w mrowisko... Temat tylko Volvo dla ciekawosci, czy zmierza ku zupowi? Sam szukałem wyżej wymienionych modeli, koniecznie 4x4, ale godnego zakupu nie trafiłem. Ze znajomym z ASO Volvo omówiłem bolączki i sposób ich napraw.
Teraz od kilku lat ujeżdżam pastuchy B6 VR6 3.2 FSI z DSG 4 motion. Znam już ewentualne bolączki tego auta i uważam, że na tle innych wersji silnikowych jest 'bezawaryjny' i śmiem twierdzić, że chyba lepszy od Volvo... Uważam, że to bardzo udany i bardzo niedoceniany napęd. Ewentualna wymiana rozrządu o wiele tańsza niż w Audi 3.0, nawet na ori gratach. Spalanie mniejsze niż uturbiona r5 Volvo, ale to drugorzędna kwestia. Jeśli kolejnym zakupem nie będzie powrót do quattro, to nabędę pastucha, ale B7, tym razem 3.6.
Polecam jako alternatywę dla mocnego Volvo.

Strona 1 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/