Chłopaki może ktoś wie, może ktoś naprawiał, albo miał z tym styczność :
Silnik to 2.0 benzyna 145 koni Dura Tec , trzeba naprawić klapki w kolektorze, i tutaj jest problem:
w starszej wersji mondeo mk3 te klapki był zamontowane na pręcie, który przechodził przez taką tulejkę jak tutaj w linku :
https://ewor.pl/index.php?route=product ... uct_id=961a tutaj link jaki może być luz tych klapek
https://www.youtube.com/watch?v=wVfsJwK-CEEten kawałek plastiku z rurką kosztuje 250 zł , kogoś pogięło , ale jak to wymieniłeś to kasowało luz na tym pręciku , i tym samym na klapkach .
Natomiast w mondeo mk4 z 2007 w przedlifcie nie ma tej części w tym kolektorze , i teraz pytanie na jakiej zasadzie ten pręcik się tam obraca, zakładam, że jak nie ma tam pod parcia nawet w takiej tulei jak pokazałem ,to musi być już mocno wyrobiony, i nawet założenie nowych klapek, uszczelek nic nie da, bo i tak będzie luz na tym pręciku, i tym samym na klapkach .
Natomiast w mondeo mk4 w wersji poliftowej , ten kolektor ma już te tulejki, które idzie wymienić.
Plan jest wstępny taki :
albo kupić chińczyka za 360 zł , albo kupić za 560 używkę , gdzie sprzedający deklaruje że auto jeździło tylko dwa lata, więc część jest w eleganckim stanie - trochę to podejrzane,
albo kupić używany kolektor z forda mondeo po lifcie i go naprawić. Bo te tulejki to bym dotoczył sam i było by cacy.
Tylko jak bym miał się na taką opcję decydować, to teraz pytanie czy kolektor z mondeo mk4 polift , pasowałby do mondeo mk4 przed lift z 2007 roku.
Osobiście wolał bym kupić poliftowy kolektor, wymienić w nim wszystko co się da , i taki zamontować z czystym sumieniem do auta .
Bratu się check engin świeci cały czas , ....auto straciło trochę na mocy , zamówiliśmy teraz nową sondę Boscha , będzie przegląd instalacji LPG, i teraz zabawa z tym kolektorem. Likwidujemy wszystkie usterki po drodze, aby w aucie przywrócić moc.
Ktoś poratuje ??